eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krośnice › Termomodernizacja zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach poprzez zmianę konwencjalnego źródła energii na źródło niekonwencjonalne - w procedurze zaprojektuj i wybuduj -

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-18

Krośnice: Termomodernizacja zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach poprzez zmianę konwencjalnego źródła energii na źródło niekonwencjonalne - w procedurze zaprojektuj i wybuduj -
Numer ogłoszenia: 242290 - 2014; data zamieszczenia: 18.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krośnice , ul. Sportowa 4/20, 56-320 Krośnice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3846019, faks 071 3846015.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.krosnice.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach poprzez zmianę konwencjalnego źródła energii na źródło niekonwencjonalne - w procedurze zaprojektuj i wybuduj -.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach poprzez zaprojektowanie i wybudowanie kotłowni wodnej, opalanej zrębkami drzewnymi białymi bez zanieczyszczeń podściółką i glebą na terenie Gminy Krośnice, zamieniając w ten sposób konwencjonalne źródło ciepła na źródło niekonwencjonalne. Nazwy i kody (CPV) grup, klas i kategorii robót: 45000000-7 - Roboty budowlane 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45120000-4 - Próbne wiercenia i wykopy 45111250-5 - Badanie gruntu 45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45112500-0 - Usuwanie gleby 45262210-6 - Fundamentowanie 45262300-4 - Betonowanie 45262310-7 - Zbrojenie 45262321-7 - Wyrównywanie podłóg 45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 45213221-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy magazynów 45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych 45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych 45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wyk. stali 45223220-4 - Roboty zadaszeniowe 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych 45261300-7 - Kładzenie zaprawy i rynien 45261410-1 - Izolowanie dachu 45261420-4 - Uszczelnianie dachu 45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45262610-0 - Kominy przemysłowe 45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45317100-3 - Instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych 45317200-4 - Instalowanie transformatorów elektrycznych 45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45317400-6 - Instalowanie urządzeń filtrujących 45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń 45343200-5 - Instalowanie sprzętu gaśniczego 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją 71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów 71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje 42164000-6 - Układy pomocnicze do kotłów grzewczych 42160000-8 - Układy kotłów grzewczych Zakres zamówienia obejmuje w szczególności opracowanie dokumentacji projektowej wraz z kompletem uzgodnień i pozwoleń oraz budowę, w oparciu o wykonaną dokumentację, nowego źródła ciepła wraz z przyłączem cieplnym do zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach z uwzględnieniem następujących podstawowych elementów: 1. budowa kotłowni opalanej biomasa (2 kotły o mocy 950-999kW) wraz z magazynem paliwa, 2. budowa nowego przyłącza cieplnego, 3. budowa przyłącza energetycznego w obrębie działki oczyszczalni ścieków, 4. budowa oświetlenia terenu, 5. budowa przyłącza wod-kan, 6. budowa niezbędnych dróg i placów oraz wymaganego ogrodzenia terenu. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą w szczególności: - wykonanie niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz (w tym geologicznych), - wykonanie branżowych projektów budowlanych i wykonawczych: - kotłowni opalanej biomasą wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi części architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacyjnej i elektrycznej, - przyłącza cieplnego, - przyłącza energetycznego wraz z oświetleniem terenu, - przyłącza wod-kan, - dróg i placów, - wykonanie projektu AKPiA dla całości inwestycji, - opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - budowa nowej kotłowni opalanej zrębkami drzewnymi na działce oczyszczalni ścieków w Krośnicach, zgodnie z dokumentacja projektową zatwierdzoną przez Zamawiającego, - budowa przyłącza cieplnego, - budowa komina wolnostojącego, stalowego, izolowanego termicznie, - budowa niezbędnych dróg i placów wraz z ogrodzeniem i zagospodarowaniem wód deszczowych, - wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. zorganizowanie placu budowy, biura, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach itp.), - pełnienie nadzoru nad pracami przez osoby uprawnione, - pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji (zasady i warunki pełnienia tego nadzoru określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do specyfikacji), - uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatacje systemu, - wykonanie dokumentacji powykonawczej, - uruchomienie, wykonanie rozruchu i regulacji oraz przekazanie kotłowni, sieci, - wykonanie instrukcji obsługi i eksploatacji, - dokonanie przeszkolenia personelu użytkownika wybudowanych instalacji, - w okresie gwarancyjnym przeglądy i usługi serwisowe zgodnie z wymaganiami producenta, jednak nie rzadziej niż 1 raz w roku. Wymagany czas reakcji na zgłoszoną awarię - 8 godzin od momentu zgłoszenia. Wykonawca będzie zobowiązany do podania formy zgłoszenia i potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia z podaniem osób odpowiedzialnych za potwierdzenie zgłoszenia, ich numerów telefonów, faksów i poczty elektronicznej (e-mail). Wykonawca musi mieć uprawnienia do serwisowania zamontowanych urządzeń. - sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, - uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Planowana inwestycja winna zostać zlokalizowana w miejscowości Krośnice, na działkach : 123_3, 429_1, 429_2, 430, 506_81, 506_88, 506_87, 506_32, 506_30, obręb Krośnice 0009. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania, założenia i wytyczne (w tym aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia oraz właściwości funkcjonalno użytkowe) zawiera załączony do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wzór umowy oraz program funkcjonalno - użytkowy dla zadania pn: Termomodernizacja zespołu budynków szkolno - przedszkolnych w Krośnicach poprzez zamianę konwencjonalnego źródła energii na źródło niekonwencjonalne z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów i wyrobów Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) nie gorszej jakości niż opisane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wyrobu określonego przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy. Dodatkowe informacje: 1. Wskazane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, celem uzyskania informacji, które mogą być przydatne dla przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania przedmiotu zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 2. Wykonawca zapewni obsługę geotechniczną i geodezyjną łącznie z założeniem osnowy realizacyjnej, geodezyjnym wytyczeniem, geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. Koszt ww. obsługi ponosi Wykonawca. 3. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować teren budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót. 4. W przypadku, gdy w programie funkcjonalno - użytkowym zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. 5. Gdziekolwiek w dokumentacji powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów, o ile w specyfikacji nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez wykonawcę i przedłożone zamawiającemu do zatwierdzenia. 6. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej (nadziemnej i podziemnej), zlokalizowanych na terenie budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt. 7. W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. 8. Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych. 9. Wykonawca w ofercie winien uwzględnić koszty wykonania wymaganych właściwymi przepisami prób, badań i pomiarów oraz koszty uzyskania od właściwych organów odpowiednich zaświadczeń. 10. Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach realizacji zadania robót, wymagające wywozu, nie nadające się do ponownego wykorzystania, pochodzące z robót rozbiórkowych, ziemnych, ewentualnej wycinki i karczowania drzew i krzewów, będą stanowiły własność Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest sukcesywnie zgodnie z postępem robót do ich przewiezienia i utylizacji na własny koszt. Koszt transportu, składowania i utylizacji należy uwzględnić przy sporządzaniu oferty. 11. Wykonawca zobowiązany jest zgłosić zamiar rozpoczęcia robót właściwym gestorom sieci, którzy dokonywali uzgodnień dokumentacji, pod których nadzorem mają być wykonywane roboty. Koszt nadzorów branżowych leży po stronie Wykonawcy. 12. Wykonawca w ofercie winien uwzględnić koszty odbioru urządzeń przez gestorów sieci. 13. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone osobom i podmiotom trzecim, powstałe w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia. 14. Wykonawca nie może uwolnić się od odpowiedzialności z tytułu gwarancji i rękojmi za wady i usterki powstałe na skutek wad rozwiązań projektowych oraz za wady robót (obiektów) powstałe na skutek dostarczonej przez siebie dokumentacji projektowej..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do 20% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.12.00.00 - Próbne wiercenia i wykopy 45.11.12.50 - Badanie gruntu 45.11.12.30 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45.11.25.00 - Usuwanie gleby 45.26.22.10 - Fundamentowanie 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.23.21 - Wyrównywanie podłóg 45.26.24.00 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 45.21.32.21 - Roboty budowlane w zakresie budowy magazynów 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.22.31.10 - Instalowanie konstrukcji metalowych 45.22.32.10 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45.22.32.20 - Roboty zadaszeniowe 45.22.35.00 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45.26.11.00 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.26.13.00 - Kładzenie zaprawy i rynien .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 40.000 zł (czterdzieści tysięcy złotych). Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 04.08.2014r. do godz. 10 00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wykonawca sam wybiera sobie formę wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Gmina w Krośnicach w Banku Spółdzielczym w Miliczu o_Krośnice nr 77 9582 1023 2002 0200 0101 0004 z adnotacją: Zaprojektuj i wybuduj TERMOMODERNIZACJA Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 04.08.2014r. do godz. 10:00. Wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty w formie oryginału. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta_poręczyciela oraz wskazywać termin obowiązywania, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Wadium wniesione przez jednego ze Wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólną uważa się za wniesione prawidłowo. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, dokumenty wadialne (gwarancja) wystawione w walutach obcych innych niż złoty polski zostaną przeliczone przez Zamawiającego dla potrzeb oceny wniesienia wadium w wymaganej wysokości, według średniego kursu złotego dla danej waluty podanej przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego kolejnego dnia, w którym Narodowy Bank Polski opublikuje informacje. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem tego Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy zwróci wadium w przypadku wycofania oferty przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zgodnie z treścią przepisu art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego wyłącznie wtedy gdy: 1.odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2.Wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3.zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać, że: a. wykonał, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie (2) roboty budowlane w zakresie których (każdej z nich) wykonano roboty polegające na budowie kotłowni o mocy nie mniejszej niż 1500 kW każda wraz z niezbędną infrastrukturą. Przez dwie (2) roboty budowlane Zamawiający rozumie roboty budowlane wykonane na podstawie dwóch umów lub w ramach dwóch zadań inwestycyjnych. b. wykonał, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa (2) projekty budowlano - wykonawcze budowy kotłowni o mocy nie mniejszej niż 1500 kW każda wraz z niezbędną infrastrukturą. Przez dwa (2) projekty Zamawiający rozumie projekty wykonane na podstawie dwóch umów.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z Prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającym minimum pięcioletnie (5) doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami na stanowiskach: kierownik budowy lub kierownik robót w tym doświadczenie w kierowaniu co najmniej dwoma (2) robotami budowlanymi związanymi z budową kotłowni o mocy nie mniejszej niż 1500 kW każda wraz z niezbędną infrastrukturą - kierownikami robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalnościach: instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie budowy sieci, instalacji i urządzeń ciepłowniczych; instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie budowy sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; zgodnie z Prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia instalacyjne, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającymi minimum trzyletnie (3) doświadczenie zawodowe w wykonawstwie lub nadzorowaniu lub kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie ww. sieci, instalacji i urządzeń - projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń oraz instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń ciepłowniczych bez ograniczeń oraz posiadającym minimum pięcioletnie (5) doświadczenie zawodowe, Zamawiający dopuszcza możliwość łączenie funkcji kierownika budowy, kierownika robót oraz projektanta. Przez (doświadczenie zawodowe) należy rozumieć okres od daty uzyskania uprawnień do daty składania ofert jako czynny zawodowo odpowiednio: inspektor nadzoru, kierownik budowy, kierownik robót lub projektant. Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ), osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (1.01.1995r.), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Ponadto zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z Prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającym minimum pięcioletnie (5) doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami na stanowiskach: kierownik budowy lub kierownik robót w tym doświadczenie w kierowaniu co najmniej dwoma (2) robotami budowlanymi związanymi z budową kotłowni o mocy nie mniejszej niż 1500 kW każda wraz z niezbędną infrastrukturą - kierownikami robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalnościach: instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie budowy sieci, instalacji i urządzeń ciepłowniczych; instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie budowy sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; zgodnie z Prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia instalacyjne, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającymi minimum trzyletnie (3) doświadczenie zawodowe w wykonawstwie lub nadzorowaniu lub kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie ww. sieci, instalacji i urządzeń - projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń oraz instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń ciepłowniczych bez ograniczeń oraz posiadającym minimum pięcioletnie (5) doświadczenie zawodowe, Zamawiający dopuszcza możliwość łączenie funkcji kierownika budowy, kierownika robót oraz projektanta. Przez (doświadczenie zawodowe) należy rozumieć okres od daty uzyskania uprawnień do daty składania ofert jako czynny zawodowo odpowiednio: inspektor nadzoru, kierownik budowy, kierownik robót lub projektant. Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ), osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (1.01.1995r.), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Ponadto zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca musi wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 000 000, - złotych (słownie: jeden milion zł) oraz posiada dostęp do środków finansowych wystarczających do realizacji zamówienia lub zdolność kredytowania na kwotę min. 3 000 000,- złotych (słownie: trzy miliony złotych). W celu potwierdzenia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę min. 3 000 000,00 złotych (słownie: trzy miliony złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

6. Stosownie do treści art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: 1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. b) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, odmienne od przyjętych w PFU warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.), odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowych warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego, konieczność wprowadzania zmian w dokumentacji projektowej, d) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. e) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. f) w przypadku wyrażenia zgody przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego pełniącego rolę Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 na zmianę terminu realizacji operacji W razie zaistnienia okoliczności wymienionych powyżej Zamawiający i Wykonawca mogą w drodze stosownego aneksu wydłużyć termin realizacji Zamówienia o okresy niezbędne do usunięcia przeszkód w prowadzeniu prac lub okresy, w których prowadzenie prac było niemożliwe lub znacząco utrudnione. 2) zmiany terminów i kolejności realizacji prac z przyczyn o charakterze obiektywnym których nie można było przewidzieć w momencie podpisania umowy 3) zmiany technologiczne w sposobie spełnienia świadczenia w szczególności: a) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w PFU lub w zatwierdzonej dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu lub było uzasadnione względami funkcjonalno - użytkowymi bądź usprawnieniem procesu budowy, b) odmienne od przyjętych w PFU warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 4) W razie zaistnienia okoliczności wymienionych powyżej Zamawiający i Wykonawca mogą w drodze stosownego aneksu odpowiednio zmienić sposób wykonania świadczenia. Zmiana dokonana w tym trybie może powodować zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w tym zwiększenie o kwotę niezbędną do pokrycia kosztów wynikłych ze zmiany technologii wykonania zamówienia, ustaloną w drodze negocjacji Stron i w oparciu o rynkowe cenniki cenotwórcze; 5) Zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy lub rezygnacji z części robót w przypadku gdy będzie to uzasadnione i niezbędne dla prawidłowej realizacji umowy lub uzyskania założonego efektu i będzie to wynikać z okoliczności związanych z przebiegiem procesu inwestycyjnego W razie zaistnienia okoliczności wymienionych powyżej Zamawiający i Wykonawca mogą w drodze stosownego aneksu odpowiednio zmienić zakres przedmiotu umowy i/lub zmienić (zmniejszyć wysokość wynagrodzenia umownego). Zmniejszenie wynagrodzenia nastąpi o kwotę stanowiącą wartość robót/prac zaniechanych/niewykonanych, ustaloną w oparciu o rynkowe cenniki cenotwórcze; 6) Zmiany danych identyfikacyjnych - zmiana numerów kont bankowych, przedstawicieli stron, osób przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy itp. z przyczyn obiektywnych o uzasadnionym charakterze. 7) Zmiana zakresu podwykonawstwa (zmiana podwykonawcy wskazanego w ofercie, zmiany części zamówienia którą Wykonawca zamierzał zlecić podwykonawcom, wprowadzenie podwykonawcy w przypadku gdy Wykonawca oświadczył w ofercie, iż wykona przedmiot zamówienia bez udziału podwykonawców) ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili udzielenia zamówienia lub ze względu na okoliczności związane z przebiegiem procesu inwestycyjnego. 8) Zmiana zasad i terminów płatności wynagrodzenia w przypadku zaistnienia takiej potrzeby po stronie Zamawiającego. 7. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminów wykonywania robót będących przedmiotem zamówienia, w tym do przejściowego ich wstrzymania lub ograniczenia zakresu w razie wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany terminów umownych zostaną ograniczone do zmian koniecznych dla uniknięcie kolizji. 8. Zamawiający zastrzega możliwość wykonania robót zamiennych rozumianych również jako (rozwiązania zamienne) polegających na wykonaniu innych robót budowlanych niż te, które zostały przewidziane w dokumentacji projektowej, a których wprowadzenie jest uzasadnione względami funkcjonalno - użytkowymi lub/i usprawnieniem procesu budowy, pod warunkiem że będą co najmniej równoważne z rozwiązaniami przewidzianymi w dokumentacji, a Wykonawca sporządzi i przedstawi Zamawiającemu do akceptacji projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian, rysunki i wycenę kosztów. Wprowadzenie robót zamiennych może prowadzić do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w tym zwiekszenia o kwotę niezbędną do pokrycia wynikłych stąd kosztów, ustaloną na podstawie negocjacji Stron, lecz nie większą niż ustalona w oparciu o rynkowe cenniki cenotwórcze. 9. Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia w razie zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 357 kodeksu cywilnego z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, równej co najmniej 20 % wartości zamówienia. 10. Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy umowa w sprawie niniejszego zamówienia: 1) zostanie zawarta w formie pisemnej, 2) mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej, 3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.krosnice.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Urzędu Gminy Krośnice, ul. Sportowa 4 56-320 Krośnice pokój nr 20.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.08.2014 godzina 10:00, miejsce: siedziba Urzędu Gminy Krośnice, ul. Sportowa 4 56-320 Krośnice pokój nr 17.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.