eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Racibórz › Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.466.704,00 zł przeznaczonego na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętego kredytu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-18

Racibórz: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.466.704,00 zł przeznaczonego na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętego kredytu
Numer ogłoszenia: 241070 - 2014; data zamieszczenia: 18.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Raciborski , Plac Okrzei 4, 47-400 Racibórz, woj. śląskie, tel. 32 4597385, faks 32 4597386.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatraciborski.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.466.704,00 zł przeznaczonego na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętego kredytu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 3.466.704,00 zł (słownie: trzy miliony czterysta sześćdziesiąt sześć tysięcy siedemset cztery złote) przeznaczonego na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętego kredytu. Podstawą wszczęcia postępowania o udzielenie kredytu jest Uchwała XLIII/409/2014 Rady Powiatu Raciborskiego z dnia 24 czerwca 2014 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego przez Powiat Raciborski na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętego kredytu. 2. Kwota kredytu w wysokości 3.466.704,00 zł pozostanie w dyspozycji zamawiającego w okresie od dnia podpisania umowy. Uruchomienie całości kredytu nastąpi po podpisaniu umowy poprzez przelanie środków na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Winno to nastąpić niezwłocznie (najpóźniej w następnym dniu roboczym banku) od złożonej w banku dyspozycji przez zamawiającego. Zamawiający wyraża zgodę na skorzystanie ze wzoru wniosku uruchomienia kredytu, obowiązującego w banku, który wygra przetarg. Przewidywany termin uruchomienia kredytu: do 31.08.2014r. 3. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco (podpisany przez dwóch członków Zarządu Powiatu Raciborskiego) wraz z deklaracją wekslową (podpisaną przez dwóch członków Zarządu Powiatu Raciborskiego i kontrasygnowaną przez Skarbnika Powiatu). Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, ponieważ jak podano wyżej zabezpieczeniem będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. 4. Spłata kapitału następować będzie w latach 2014 - 2024 w 120 ratach miesięcznych (w tym: 119 równych rat miesięcznych po 28.889,00 zł, 1 rata - ostatnia, wyrównująca w wysokości 28.913,00 zł), płatnych w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca, począwszy od 30.09.2014r. Ostatnia rata płatna będzie do dnia 30.08.2024r. 5. Odsetki za okres od uruchomienia kredytu do końca okresu kredytowania tj. do 30.08.2024r. naliczane będą w okresach miesięcznych od kwoty wykorzystanego kredytu z uwzględnieniem rzeczywistej liczby dni w poszczególnych miesiącach. Odsetki płatne będą w ostatnim dniu roboczym miesiąca którego dotyczą. Zamawiający informuje, że nie przewiduje karencji w spłacie odsetek i ich spłata rozpocznie się na koniec miesiąca, w którym kredyt zostanie uruchomiony. 6. Dni robocze pracy Starostwa Powiatowego przypadają na poniedziałek - piątek, za wyjątkiem tych dni tygodnia, które ustawowo są dniami wolnymi od pracy (święta państwowe, kościelne). W związku z powyższym data płatności odsetek i kapitału przypada na ostatni dzień roboczy miesiąca, który należy rozumieć jako ostatni roboczy Starostwa Powiatowego w Raciborzu. 7. Oprocentowanie kredytu będzie stanowiła zmienna stopa procentowa oparta na stawce bazowej WIBOR 1M, zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku, powiększona o marżę banku stałą w całym okresie kredytowania. Stawka bazowa ustalana będzie na okres jednego miesiąca jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 1M od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres naliczania odsetek. 8. Jedynym kosztem kredytu będzie oprocentowanie oparte na stawce bazowej WIBOR 1M powiększone o marżę banku stałą w całym okresie kredytowania. Wszystkie opłaty manipulacyjne i inne koszty towarzyszące operacjom i czynnościom związanym z realizacją zamówienia (umowy) zostaną uwzględnione w marży. Zamawiający nie dopuszcza pobrania prowizji (opłaty przygotowawczej). 9. Obsługa kredytu w okresie spłaty może odbywać się za pomocą rachunku technicznego (pomocniczego) otwartego tylko i wyłącznie na potrzeby obsługi udzielonego kredytu. Po zakończeniu okresu kredytowania rachunek zostanie zamknięty. Rachunek ten zostanie otwarty, prowadzony i zamknięty bez dodatkowych kosztów, opłat i prowizji. 10. Zamawiający informuje, że dostarczy aktualne zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości oraz zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek, przy podpisywaniu umowy z bankiem, który wygra przetarg. 11. Zamawiający potwierdza, że nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US. 12. Aktualnie Powiat nie posiada zobowiązań wobec podmiotów powiązanych. 13. Aktualnie Powiat nie korzysta z wykupu wierzytelności, factoringu, leasingu oraz nie posiada wyemitowanych papierów wartościowych. 14. Rachunki bieżące Powiatu prowadzone są przez Getin Noble Bank Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Przyokopowej 33 (oddział Racibórz, ul. Mickiewicza 18), nie są objęte zajęciami komorniczymi. 15. W przypadku zagrożenia płynności finansowej zamawiającego spowodowanego przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą, zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Zamawiający wystąpi wówczas z pisemnym wnioskiem, który będzie złożony na co najmniej 7 dni przed planowaną zmianą. Wydłużenie terminu spłaty kredytu nie spowoduje zmiany zasad oprocentowania kredytu, które będzie naliczane zgodnie z zasadami opisanymi w pkt. 7. Z tytułu wydłużenia terminu spłaty kredytu bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji. 16. Zamawiający wyraża zgodę na skorzystanie ze wzoru umowy kredytowej, obowiązującej w banku, z którym zostanie podpisana umowa, pod warunkiem, że jej treść będzie zgodna z zapisami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Warunkiem jest ponadto wcześniejsze zapoznanie się z projektem umowy oraz możliwość wniesienia uwag i zapisów istotnych dla zamawiającego. 17. Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo do: - przedterminowej spłaty części lub całości kredytu (poza ustalonym harmonogramem), - wydłużenia terminu spłaty kredytu, - otrzymywania od banku opinii i zaświadczeń (w zakresie związanym z realizowanym zamówieniem) zgodnie z aktualnymi potrzebami zamawiającego bez ponoszenia dodatkowych opłat, prowizji i kosztów. 18. Zamawiający zobowiązuje się do zamieszczania na stronie BIP Powiatu Raciborskiego informacji służących okresowej ocenie sytuacji ekonomiczno-finansowej i majątkowej kredytobiorcy, tj.: - kwartalnych sprawozdań finansowych RB-NDS i RB-Z, - opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o wykonaniu budżetu za I półrocze i za rok budżetowy, - uchwały Rady Powiatu Raciborskiego w sprawie absolutorium dla organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2024.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli wykonawca wykaże, iż uzyskał zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz cenowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, 2. kopię dowodu wpłaty wadium / dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, 3. pełnomocnictwo, o którym mowa w punkcie 13.7. SIWZ (opcjonalnie)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W przypadku zagrożenia płynności finansowej zamawiającego spowodowanego przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą, zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Zamawiający wystąpi wówczas z pisemnym wnioskiem, który będzie złożony na co najmniej 7 dni przed planowaną zmianą. Wydłużenie terminu spłaty kredytu nie spowoduje zmiany zasad oprocentowania kredytu, które będzie naliczane zgodnie z zasadami opisanymi w opisie przedmiotu zamówienia. Z tytułu wydłużenia terminu spłaty kredytu bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji. Ponadto zamawiającemu będzie przysługiwało prawo do przedterminowej spłaty części lub całości kredytu (poza ustalonym harmonogramem)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.powiatraciborski.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Raciborzu, Pl. Okrzei 4a - pokój nr 5 (Referat Zamówień Publicznych).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.07.2014 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Raciborzu, Pl. Okrzei 4 - Biuro Obsługi Klienta (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 2. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 3. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 4. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.