eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawicz › Remont budynku sali gimnastycznej Zespołu Szkół Specjalnych w Rawiczu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-09-14

Rawicz: Remont budynku sali gimnastycznej Zespołu Szkół Specjalnych w Rawiczu
Numer ogłoszenia: 239614 - 2015; data zamieszczenia: 14.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Rawiczu , Rynek 17, 63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie, tel. 0-65 5462211, faks 0-65 5462211.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatrawicki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont budynku sali gimnastycznej Zespołu Szkół Specjalnych w Rawiczu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont budynku sali gimnastycznej Zespołu Szkół Specjalnych w Rawiczu. 2. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu zastosował prawo opcji i podzielił zamówienie na dwie części: 1) obligatoryjną - gwarantowaną - Etap I, której zakres obejmuje: a) skucie odpadających tynków na kominach i wykonanie nowych tynków, b) rozebranie przewodów odgromowych, wentylatorów, obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, pokrycia dachu z papy, poszycia z desek i krokwi drewnianych, c) wywiezienie materiałów rozbiórkowych na wysypisko, d) wykonanie nowego pokrycia dachu z płyt warstwowych gr. 15 cm opartych na istniejących płatwiach z dwuteowników stalowych o wysokości 260 mm. Ze względów pożarowych przewidziano płyty warstwowe z rdzeniem z wełny mineralnej, e) ponowne zamontowanie wcześniej zdemontowanych wentylatorów, f) wykonanie iglic odgromowych na kominach, g) zamontowanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych z blachy powlekanej, h) połączenie nowych rynien z istniejącymi pionowymi przewodami instalacji odgromowej i wykonanie pomiarów instalacji odgromowej. Ponadto szczegółowo zakres ten określony został za pomocą przedmiaru robót oraz kosztorysu zerowego, stanowiącego Załącznik Nr 9 do SIWZ, w zakresie opisanego ETAPU I realizowanej inwestycji oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącej Załącznik Nr 8 do SIWZ, 2) fakultatywną - Etap II, której zakres obejmuje: a) demontaż istniejących opraw oświetleniowych, b) rozebranie ocieplenia sufitu z wełny szklanej starego typu, c) rozebranie sufitu podwieszanego z płyt pilśniowych i desek, d) rozebranie wiązarów deskowych podwieszonych do pasa dolnego kratownic stalowych, e) oczyszczenie i malowanie konstrukcji stalowych kratownic i płatwi. Przewidziano malowanie konstrukcji farbami pęczniejącymi, podnoszącymi odporność ogniową konstrukcji stalowej, f) zamontowanie linek nośnych i ponowny montaż opraw oświetleniowych. Ponadto szczegółowo zakres ten określony został za pomocą przedmiaru robót oraz kosztorysu zerowego, stanowiącego Załącznik Nr 9 do SIWZ, w zakresie opisanego ETAPU II realizowanej inwestycji oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącej Załącznik Nr 8 do SIWZ. 3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego do rozszerzenia zamówienia podstawowego gwarantowanego o dodatkowe zamówienie opcjonalne - fakultatywne, z którego Zamawiający może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszego zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. 4. Zamawiający skorzysta z prawa opcji w momencie uzyskania niezbędnych na ten cel środków finansowych. 5. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest pisemne oświadczenie woli Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji w zakresie Etapu II realizowanej inwestycji, złożone Wykonawcy w postaci zlecenia, nie później niż do dnia 30 października 2015 roku. Wynagrodzenie z tego tytułu zostanie zapłacone Wykonawcy w oparciu o złożoną w przedmiotowym postępowaniu ofertę. 6. Wykonawca w ofercie składanej w ramach przedmiotowego postępowania, oddzielnie wycenia dwa Etapy zamówienia opisane w dokumentacji kosztorysowej i projektowej. 7. Zamawiający zastrzega, iż cena ofertowa obejmująca zakres ETAPU II realizowanej inwestycji nie może być mniejsza niż 80% ceny ofertowej obejmującej zakres ETAPU I. 8. Mogące występować w Specyfikacji Technicznej Odbioru i Wykonania Robót Budowlanych lub dokumentacji kosztorysowej nazwy własne producentów lub wyrobów, wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiału zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych przez Zamawiającego rozwiązań. Należy przyjąć, iż wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny. 9. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie wskazanych znaków towarowych, patentów, norm lub pochodzenia materiału, jednakże zachowane muszą być normy, standardy i parametry techniczne, jakimi charakteryzują się wymagane przez Zamawiającego materiały, które zagwarantują realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem, postanowieniem, itp..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.26.12.13 - Kładzenie dachów metalowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 29 września 2015 r. do godz. 10:00, w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy w: 1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy: Starostwa Powiatowego w Rawiczu PKO BP S.A. Nr 25 1020 3121 0000 6102 0004 8124 z dopiskiem Wadium - Remont budynku sali gimnastycznej Zespołu Szkół Specjalnych w Rawiczu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014, poz. 1804). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć w Kasie Starostwa Powiatowego w Rawiczu, II piętro, pokój nr 28. Kasa wyda poświadczenie złożenia wadium. Kopię dokumentu oraz poświadczenie złożenia wadium można dołączyć do składanej oferty. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami również, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony na podstawie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże na podstawie złożonych dokumentów, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli, okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane o podobnym zakresie do przedmiotu zamówienia, o wartości powyżej 100.000,00 zł każda (Załącznik Nr 5 do SIWZ) oraz na podstawie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony na podstawie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony na podstawie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony na podstawie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Do oferty oprócz dokumentów wymienionych w rozdziale VI należy dołączyć: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy o treści określonej w Załączniku Nr 1 do SIWZ, 2) kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar i kosztorys zerowy, stanowiący Załącznik Nr 9 do SIWZ, 3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców w przypadku, gdy ofertę podpisuje inna osoba niż Wykonawca, bądź ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego - upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela/lidera konsorcjum wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców. Pełnomocnictwo powinno mieć postać oryginału albo uwierzytelnionej notarialnie kopii, a także powinno jednoznacznie określać: a) nazwę postępowania, do którego zostało wystawione, b) dane pełnomocnika oraz zakres umocowania, c) dane wszystkich Wykonawców, którzy ubiegają się o zamówienie wraz z ich podpisami

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 96
  • 2 - Rozszerzenie rękojmi i gwarancji na roboty budowlane o 2 lata - 4

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w stosunku do treści oferty w formie pisemnej, aneksem zaakceptowanym przez obie strony, w przypadku: 1) zmiany urzędowej wysokości stawki podatku VAT, 2) wystąpienia zdarzeń niezależnych od Wykonawcy wymuszających przerwę, a tym samym wydłużenie terminu realizacji zamówienia, 3) zmiany dotyczącej zatrudnienia podwykonawców, w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona umowę osobiście, w zakresie zgodnym ze SIWZ, zawartą umową oraz zapisami wynikającymi z ustawy, 4) zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy (podmiotu zobowiązanego), na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, na wniosek Wykonawcy uzasadniający taką zmianę, po wykazaniu przez Wykonawcę, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatrawicki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Rawiczu ul. Rynek 17 63-900 Rawicz Pokój nr 17.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.09.2015 godzina 10:00, miejsce: - w siedzibie Zamawiającego Starostwo Powiatowe w Rawiczu ul. Rynek 17 63-900 Rawicz Pokój nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.