eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Uniejów › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Uniejów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-24

Uniejów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Uniejów
Numer ogłoszenia: 225695 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Uniejów , ul. Błogosławionego Bogumiła 13, 99-210 Uniejów, woj. łódzkie, tel. 063 2888192, faks 063 2888192.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Uniejów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Uniejów. I. Odbiór odpadów komunalnych 1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów komunalnych tj. - odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne), - odpady komunalne zbierane w sposób selektywny z podziałem na: a) odpady biodegradowalne, b) papier i tektura, c) opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania wielomateriałowe, d) szkło, e) odpady wielkogabarytowe, które ze względu na swój rozmiar nie mogą być zbierane w typowych pojemnikach i/lub workach na odpady, np.: - stare meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, np. lodówki, pralki, telewizory itp., - zużyte opony samochodowe, z ciągników i maszyn rolniczych, - odpady budowlane i rozbiórkowe (pochodzące z drobnych remontów), - przeterminowane leki i chemikalia, - zużyte baterie i akumulatory. 2. Wykonawca otrzyma najpóźniej w dniu zawarcia umowy wykaz nieruchomości przewidzianych do obsługi wraz z zadeklarowaną liczbą osób zamieszkałych w danej nieruchomości. Liczba osób, która przebywa na terenie gminu Uniejów: ok 6400 osób Liczba gospodarstw domowych: ok 1900 3. Zamawiający raz w miesiącu będzie przekazywał drogą elektroniczną (e-mail) zmiany w bazie nieruchomości i inne zmiany zgodnie z złożonymi deklaracjami o wysokości opłaty. 4. W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości odpady zostaną z niej odebrane zgodnie z harmonogramem w najbliższym terminie po wysłaniu informacji przez Zamawiającego. 5. Wykonawca zobowiązuje się do odebrania i zagospodarowania odpadów w ilości około 1450,00 Mg w całym okresie obowiązywania umowy, w tym odpadów selektywnie zebranych w ilości ok. 500,00 Mg w całym okresie obowiązywania umowy. Ilości te mają charakter szacunkowy i będą ulegały zmianie wraz z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Szacuje się, że wielkość odpadów w czasie trwania umowy może wzrosnąć o 10 %. 6.Wykonawca 2 razy do roku w terminach ustalonych z Gminą zorganizuje odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w postaci mobilnego punktu zbierania odpadów niebezpiecznych i problemowych, informację tę udostępni mieszkańcom w postaci harmonogramu. 7. Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych i pozostałych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. 8. Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia następującej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacja fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje go w ciągu 72 godzin do Zamawiającego od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w wybiórczej kontroli właścicieli nieruchomości w przedmiotowym zakresie. 10. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punków trudnodostępnych, poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji II. Częstotliwość odbioru odpadów: 1. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (teren wiejski) z częstotliwością nie mniejszą niż: a) odpady komunalne zmieszane - raz w miesiącu; b) odpady komunalne pozostałe po segregacji - raz w miesiącu. c) odpady wyselekcjonowane z strumienia odpadów komunalnych tj. opakowania z tworzyw sztucznych, metali, opakowania wielomateriałowe, szkło i odpady opakowaniowe ze szkła, papier i tektura, odpady biodegradowalne - raz w miesiącu; d) odpady komunalne problematyczne tj. odpady wielkogabarytowe, meble, sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, z częstotliwością 1 raz na pół roku w postaci mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów. 2. odpady komunalne z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (teren miasta) z częstotliwością nie mniejszą niż: a) odpady komunalne zmieszane - dwa razy w miesiącu; b) odpady komunalne pozostałe po segregacji - dwa razy w miesiącu. c) odpady wyselekcjonowane z strumienia odpadów komunalnych tj. opakowania z tworzyw sztucznych, metali, opakowania wielomateriałowe, szkło i odpady opakowaniowe ze szkła, papier i tektura, odpady biodegradowalne - dwa razy w miesiącu; d) odpady komunalne problematyczne tj. odpady wielkogabarytowe, meble, sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, z częstotliwością 1 raz na pół roku w postaci mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów. 3) odpady komunalne zbierane w gniazdach przy zabudowie wielolokalowej: a) pojemniki na opakowania z tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych opróżniane nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu lub po zgłoszeniu telefonicznym, b) pojemniki na odpady mokre (ulegające biodegradacji) opróżniane nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu lub po zgłoszeniu telefonicznym, c) pojemniki na papier i tekturę o pojemności opróżniane nie rzadziej niż raz w miesiącu lub po zgłoszeniu telefonicznym , d) pojemniki na szkło opróżniane nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu lub po zgłoszeniu telefonicznym, e) pojemnik na pozostałości po segregacji- opróżniane nie rzadziej niż trzy razy w miesiącu lub po zgłoszeniu telefonicznym , 4) Zgromadzonych w Gminnym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a) 1 pojemnik na chemikalia- opróżniany po zgłoszeniu telefonicznym, b) 1 pojemnik na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny- opróżniany po zgłoszeniu telefonicznym, c)1 pojemnik na zużyte opony- opróżniany po zgłoszeniu telefonicznym, d)1pojemnik na odpady wielkogabarytowe- opróżniany po zgłoszeniu telefonicznym, e)1 pojemnik na odpady budowlane i remontowe o- opróżniany po zgłoszeniu telefonicznym, f) 1 pojemnik na zużyte baterie i akumulatory- opróżniany po zgłoszeniu telefonicznym, g) 1 pojemnik na przeterminowane leki- opróżniany po zgłoszeniu telefonicznym, II. Organizacja oraz utrzymanie gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów: 1. Wykonawca zobowiązany jest do dnia 1 stycznia 2015. do zorganizowania, wyposażenia, utrzymania oraz obsługi gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Teren, na którym zlokalizowany zostanie PSZOK powinien znajdować się w granicach administracyjnych gminy Uniejów, być ogrodzony, utwardzony, oświetlony, oznakowany, wyposażony w pojemniki wskazane w SIWZ. Zapewnienie obsługi Punktu powinno obejmować okres trwania umowy przez 3 dni w tygodniu: czwartek i sobota w godzinach 08:00 - 13:00, piątek w godzinach 14:00 - 19:00. 2. Wykonawca ma posiadać prawo do dysponowania nieruchomością, na terenie której zlokalizowany jest PSZOK ( własność, dzierżawa itp.) ; 3. Wykonawca będzie przyjmował nieodpłatnie odpady komunalne do PSZOK wymienione poniżej: a) metale, b) przeterminowane leki, c) chemikalia (np. farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, itp.), d) zużyte baterie i akumulatory, e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, f) meble i inne odpady wielkogabarytowe, g)odpady budowlane i rozbiórkowe (gruz) h) zużyte opony, i)odpady zielone i ulegające biodegradacji, j) inne odpady niebezpieczne i problemowe wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych jeśli ich ilości nie sugerują, że pochodzą z prowadzenia działalności gospodarczej 4. Wykonawca będzie na bieżąco prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów wyżej wymienionych, dostarczonych przez mieszkańców Gminy Uniejów zgodnie z katalogiem odpadów; 5. Wykonawca dostarczy mieszkańcom gminy Uniejów wraz z harmonogramem odbioru Regulamin funkcjonowania PSZOK, określający zasady i warunki przyjmowania selektywnie zebranych odpadów od mieszkańców Gminy Uniejów, terminy i godziny ich przyjmowania. 6. Wykonawca przyjmuje na siebie wszystkie obowiązki posiadacza odpadów zgodnie z ustawą o odpadach, a jeżeli będzie transportował odpady niebezpieczne - również obowiązki przewoźnika zgodnie z ustawą o przewozie towarów niebezpiecznych. 7. Regulamin funkcjonowania PSZOK Wykonawca udostępni na tablicy informacyjnej PSZOK, przekaże Zamawiającemu w wersji elektronicznej w celu udostępnienia na stronie internetowej Zamawiającego. 8. Odpady komunalne zebrane w PSZOK zgodnie z obowiązującym prawem Wykonawca ma zagospodarować, przetworzyć, unieszkodliwić lub przekazać specjalistycznej firmie posiadającej stosowne upoważnienia do dalszego zagospodarowania. Przekazanie odpadów odbywa się na własny koszt/dochód Wykonawcy. 9. Koszty zagospodarowania odpadów przyjętych do PSZOK poniesie Wykonawca. 10.Wykonawca zobowiązany jest do: a) sporządzania i przekazywania kwartalnych sprawozdań wraz z kserokopią kart przekazania odpadów potwierdzających sposób zagospodarowania danej ilości i rodzaju odebranych odpadów, b) prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z posiadanymi koncesjami i zezwoleniami oraz dokumentacji gospodarki odpadami ustalonymi w odrębnych przepisach, c) prowadzenia systemu ewidencji odpadów przekazywanych do PSZOK (co najmniej rodzaj i ilość przekazywanych odpadów, pochodzenia odpadów oraz przekazywania miesięcznych raportów z wyszczególnieniem rodzaju i ilości przyjętych odpadów, o pochodzeniu odpadów i miejscach ich zagospodarowania), d) zachowania ciągłości świadczenia usługi w okresie zawartej umowy, e) posiadania aktualnego zezwolenia na wykonywane czynności prowadzone w PSZOK, a związane z gospodarką odpadami oraz powiadamiania Zamawiającego o zmianach zezwoleń ograniczających wykonanie przyjętych zobowiązań, 11. Ponadto mieszkańcy Gminy Uniejów będą mogli w PSZOK uzyskać nieodpłatnie dodatkową ilość worków na odpady segregowane oraz harmonogram wywozu odpadów z nieruchomości przez Wykonawcę. 12).Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić 2 razy w roku w postaci mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów zbiórkę następujących frakcji: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, opony. III. Zagospodarowanie odpadów 1. Wykonawca jest zobowiązany do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krzyżanówku, ul. Łąkoszyńska 127, 99-300 Kutno. b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów, zgodnie z zasadami postępowania z odpadami, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2012r. poz.21) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami; c. prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągniecie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645) poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe oraz szkło; a) w roku 2015 - co najmniej 16 % b) w roku 2016- co najmniej 18 % 3. Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego życia obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego życia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 4. W przypadku zagrożenia nieuzyskaniem właściwych dla poszczególnych frakcji poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów segregowanych Wykonawca zobowiązany jest udowodnić, że dołożył wszelkich starań w szczególności w zakresie uzyskania ich dodatkowego strumienia z odpadów zmieszanych. 5. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz. 676) poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. a) w roku 2015 - do 50 % b) w roku 2016- do 45% 6. Wykonawca jest zobowiązany do obliczenia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w kwartalnych sprawozdaniach przekazywanych przez Wykonawcę, spełniających wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach. IV. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych: 1. Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego wyposażenia w pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych i pozostałych po segregacji poszczególne nieruchomości na podstawie odrębnie zawieranych umów ( np. umowa użyczenia ). 2. pojemniki powinny być wykonane z tworzywa sztucznego lub metalu w kolorze czarnym lub szarym na kółkach. Dopuszcza się stosowanie pojemników na odpady zmieszane w innym kolorze niż czarny lub szary, pod warunkiem prawidłowego ich oznakowania poprzez umieszczenie napisów ZMIESZANE, POZOSTAŁE PO SEGREGACJI. 3. Wykonawca zobowiązany jest w ramach realizacji przedmiotu umowy do bezpłatnego zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności nie mniejszej niż 110l dla niżej wymienionych frakcji: - odpady biodegradowalne- kolor brązowy - papier i tektura- kolor niebieski - opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania wielomateriałowe- kolor żółty - szkło- kolor zielony 4. Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić oraz informacją o rodzaju odpadów, których w nich gromadzić nie wolno, ponadto oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Czytelna instrukcja umieszczona na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. 5. Pojemniki oraz worki muszą zostać dostarczone w nieprzekraczalnym terminie do 1 stycznia 2015 r. 6. Należy przyjąć, że nieruchomości zamieszkałe przez 1- 4 osoby należy wyposażyć w pojemniki, w minimalnej ilości - 1 szt. o poj. 120 l; nieruchomości zamieszkałe przez 5 i więcej osób należy wyposażyć w pojemniki w ilości - 2 szt. o poj. 120 l lub jeden o pojemności 240l; 7. Nieruchomości, które segregują odpady komunalne należy wyposażyć w worki w odpowiedniej ilości. W czasie trwania umowy, na prośbę właściciela nieruchomości należy wyposażyć nieruchomość w worki wg jego potrzeb. 8. Przy odbiorze odpadów segregowanych za każdy wystawiony pełny worek właściciel nieruchomości dostaje w zamian pusty worek. 9. Szacunkowa ilość worków, którą Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia:. ok 100 000 szt. 10. Szacunkowa ilość pojemników o pojemności min. 120l na odpady niesegregowane oraz pozostałości po segregacji, którą Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć podczas całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia: ok 2200 szt. 11. Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia w pojemniki gniazda znajdujące się przy budynkach wielolokalowych w m. Uniejów ( w miejscach wcześniej ustalonych z Zamawiającym) w ilości: a) 3 szt pojemników na opakowania z tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych o pojemności 1100-2000 l, b) 3 szt pojemników na odpady mokre (ulegające biodegradacji) o pojemności 1100-2000 l, c) 3 szt pojemników na papier i tekturę o pojemności 1100-2000 l, d) 3 szt pojemników na szkło o pojemności 1100-2000, e) 3 szt pojemników na pozostałości po segregacji o pojemności1100-5000 l, Pojemniki zostaną ustawione we wcześniej ustalonych miejscach z Zamawiającym 12. Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w następujące pojemniki: a) zużyte baterie 40 l- 1szt, b) chemikalia 1100 l- 1 szt, c) przeterminowane leki 40 l - 1 szt, d) zużyte opony 7000 l -1 szt, e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 7000 l - 1 szt, f) odpady budowlane 7000 l -1 szt, g) odpady wielkogabarytowe 36 m3 - 1 szt. 13. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełnią one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Uniejów, oraz znajdują się one w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym. 14. Za stan sanitarny pojemników odpowiada właściciel posesji. 15. W przypadku zgłoszonych nowych nieruchomości Wykonawca dostarczy worki oraz pojemnik podczas najbliższej zbiórki odpadów przypadającej w miejscowości w której zgłoszono nieruchomość. V. Harmonogram wywozu odpadów: 1. Wykonawca przedłoży szczegółowy harmonogram odbioru odpadów zmieszanych i segregowanych, ze wskazaniem: miejscowości i terminów odbierania odpadów komunalnych. 2. Odbiór odpadów przez Wykonawcę powinien odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 19:00. 3. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości zamieszkałych przed dniem 1 stycznia 2015 r - 1 egzemplarz w formie papierowej dla każdej nieruchomości. 4. Zamawiający uznaje, że wystarczającym dla obowiązku doręczenia harmonogramu będzie włożenie go do skrzynek pocztowych każdej nieruchomości, 5. Odbiór odpadów powinien odbywać się dla danych miejscowości zawsze w ten sam dzień tygodnia (preferowanym dniem tygodnia dla zbiórka odpadów na terenie Gminy Uniejów jest środa) 6. Harmonogram powinien być dostarczony do Zamawiającego w terminie 14 dni przed rozpoczęciem usługi. 7. Zaleca się aby odbiór odpadów zmieszanych, pozostałych po segregacji i zebranych selektywnie odbywał się w tym samym dniu pod warunkiem nie mieszania frakcji. VI. Sprawozdawczość: 1. Wykonawca jest zobowiązany w ciągu 7 dni od zakończenia danego miesiąca złożyć sprawozdanie w formie elektronicznej oraz papierowej z wykonywanych usług. Zaakceptowane sprawozdanie stanowi jeden z dokumentów niezbędnych do wystawienia faktury dla Zamawiającego. 2. Wykonawca zgodnie z przepisami prawa złoży, kwartalne sprawozdanie. Sprawozdanie należy przekazać Burmistrzowi, w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. UWAGA: Przedstawione wielkości ilości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi. Wykonawcy nie służy roszczenie o realizację usługi w wielkościach podanych w zakresie szacunkowej ilości odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu gminy Uniejów w okresie realizacji niniejszego przedmiotu..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.30.00 - Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 9.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł. 9.2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 9.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). 9.4 Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt 9.3 lit. b - e należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału na sekretariacie w kopercie oznaczonej w sposób następujący: Wadium - przetarg na usługi w zakresie zadania pn.: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Uniejów nie otwierać przed 04.11.2014. godz. 10.30. 9.5 Dokumenty, o których mowa w punkcie pkt 9.3 lit. b - e muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona na całkowity okres związania ofertą (30 dni od ostatecznego terminu składania ofert) dopuszczalną formą wadium nie będzie rozpatrywana, a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z treści gwarancji musi wynikać bezwarunkowe, na pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9.6 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 14 8557 0009 2005 0200 0130 0001 podając w tytule przelewu: Wadium - przetarg na usługi w zakresie zadania pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Uniejów. 9.7 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina uznania ww. konta Zamawiającego kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert. 9.8 Okoliczności zwrotu wadium i jego przepadku określa ustawa Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że posiada: a) Zezwolenie na zbieranie odpadów oraz transport odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21). b) Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować na okres realizacji zamówienia: a) Co najmniej: - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, w tym jeden pojazd wyposażony w legalizowaną wagę samochodową oraz powinien spełniać normę emisji spalin EURO 5, -jednym pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. b) Bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Uniejów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy, wyposażoną w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, oraz powinna posiadać legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. c) Monitoringiem bazującym na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych. Wykonawca obowiązany jest do zainstalowania do dnia 1 stycznia 2015 r. na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę nw. oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia 7.2 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ww. pisemne zobowiązanie lub każdy inny dokument, z którego będzie jednoznacznie wynikać uprawnienie do dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia należy złożyć w formie oryginału. 7.3 Zgodnie z § 1 ust. 6 Rozporządzenia prezesa rady ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231) Zamawiający żąda od Wykonawcy powołującego się przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2) i 3) ustawy Pzp, na zasoby innych podmiotów przedłożenia dokumentów / informacji dotyczących: a) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, c) Charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem d) Zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Ww. informacje powinny być zawarte w dokumencie potwierdzającym dysponowanie zasobami innych podmiotów (np. w pisemnym zobowiązaniu innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- Decyzję administracyjną - zezwolenie na transport odpadów komunalnych, wydaną na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.). W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z Wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych koncesją/ zezwoleniem/ licencją. - Aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z Wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych koncesją/ zezwoleniem/ licencją. - Formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 1 do SIWZ (wolne miejsca w formularzu wypełnia Wykonawca), podpisany przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, - załączniki wskazane w pkt 7 SIWZ - potwierdzenie wniesienia wadium. - wstępny harmonogram odbioru odpadów komunalnych Obok wymaganych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy dołączyć także (jeżeli dotyczy): - w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. - w przypadku, gdy ofertę i/lub załączniki do oferty podpisuje osoba, która nie jest wskazana we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej do reprezentacji podmiotu - pełnomocnictwo do podpisania oferty i/lub załączników do oferty, o ile prawo do podpisania oferty i/lub załączników do oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - zabezpieczenie nalezytego wykonania umowy - 3

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Zmiana postanowień niniejszej Umowy w zakresie odnoszącym się do ceny, terminu i sposobu realizacji, jest dopuszczalna w przypadku: a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa, b) zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości, c) zmiany wysokości stawek opłaty za korzystanie ze środowiska z tytułu składowania odpadów, o której mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo ochrony środowiska, d) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływającej na zasady lub sposób lub zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów komunalnych, w szczególności zmiana wysokości poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów komunalnych w postaci: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła lub sposobu jego obliczania określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. wskazanym w § 7 ust. 1 Umowy. Zmiany przepisów prawa wychodzące poza zakres opisany w zdaniu pierwszym, w szczególności zmiany tytułów aktów normatywnych opisanych w § 4 ust. 1 lit. a), nie stanowią podstawy do zmiany postanowień Umowy. e) dokonania zmiany częstotliwości i miejsca odbioru odpadów komunalnych określonych w załączniku nr 3 do umowy - Harmonogram odbioru odpadów komunalnych. f) W przypadku zmiany stawki odbioru odpadów komunalnych przez Regionalną Instalację do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krzyżanówku, ul. Łąkoszyńska 127, 99-300 Kutno, Wykonawca powinien o tym fakcie poinformować Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza negocjację cen w tym zakresie o różnicę nie przekraczającą zwyższkę ceny. 4. Zmiana postanowień Umowy z przyczyn opisanych w ust. 3 może wpłynąć na zmianę wysokości wynagrodzenia, przy czym zwiększenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy może nastąpić wyłącznie o kwotę nie większą niż wartość wzrostu wysokości kosztów świadczenia usługi udokumentowanych przez Wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.uniejow.bip.net.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Uniejowie, ul. Błogosławionego Bogumiła 13, 99 - 210 Uniejów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2014 godzina 10:15, miejsce: Sekretariat Urzędu Miasta w Uniejowie, ul. Błogosławionego Bogumiła 13, 99 - 210 Uniejów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Informacje dodatkowe dot. punktu IV.2.1) Kryteria oceny ofert dla kryterium zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Punkty przyznawane w kryterium zabezpieczenie należytego wykonania umowy, będą naliczane według następujących zasad: a) zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 8% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie - 1 pkt b) zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 9% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie - 2 pkt c) zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie - 3pkt.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.