eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Serwis urządzeń i oprogramowania składającego się na system biletu elektronicznego - KomKarta



Ogłoszenie z dnia 2011-08-23

Poznań: Serwis urządzeń i oprogramowania składającego się na system biletu elektronicznego - KomKarta
Numer ogłoszenia: 225623 - 2011; data zamieszczenia: 23.08.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 834 6146, faks 61 834 61 47.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Serwis urządzeń i oprogramowania składającego się na system biletu elektronicznego - KomKarta.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Serwis urządzeń i oprogramowania składających się na system biletu elektronicznego KomKarta. 1. Usługi serwisowe Podstawowe 1.1. Usuwanie Awarii i Usterek Opis: Serwis Urządzeń i Oprogramowania (usuwanie Awarii i Usterek) w miejscu eksploatacji, nie obejmujące kosztów części zamiennych i zakupów nowych Urządzeń. Dostępność usługi: Dni Robocze Parametry usługi: Czas Reakcji: dla Awarii Krytycznych do 4 godzin gdy zgłoszone w czasie Dostępności Serwisu, 24 godziny gdy zgłoszone poza czasem Dostępności Serwisu dla Awarii Niekrytycznych do 24 godzin gdy zgłoszone w czasie Dostępności Serwisu, 96 godzin gdy zgłoszone poza czasem Dostępności Serwisu o Czas Realizacji: dla Awarii Krytycznych 12 godzin od momentu zgłoszenia gdy zgłoszone w czasie Dostępności Serwisu, 48 godzin od momentu zgłoszenia gdy zgłoszone poza czasem Dostępności Serwisu dla Awarii Niekrytycznych i Usterek 7 dni od momentu zgłoszenia 1.2. Usługi wsparcia technicznego dla pracowników ZTM HelpDesk Opis: Konsultacje telefoniczne i bezpośrednie, szkolenia uzupełniające w zakresie obsługi Urządzeń i Oprogramowania; Konsultacje telefoniczne i bezpośrednie, w zakresie analizy danych ze sprzedaży , biletów elektronicznych. Dostępność usługi: Dni Robocze 1.3. Usługi wsparcia technicznego oraz wdrażania w ramach Urządzeń i Oprogramowania zmian w ramach istniejącego zestawu taryf biletu elektronicznego. Opis: Modyfikacje, parametryzacja Urządzeń i Oprogramowania w obrębie Systemu biletu związane modyfikacjami istniejącego zestawu taryf biletu elektronicznego. Np. zmiana cennika biletów, definicja i wdrożenie nowej taryfy biletu elektronicznego w zakresie określonymi poniżej. Obejmuje w szczególności wdrożenie następujących zmian w zakresie taryf biletu elektronicznego: dodanie nowej taryfy biletu okresowego (np. z dowolną ważnością na 3,5,8,11, XX dni), może on być na okaziciela lub imienny dodanie nowej taryfy biletu okresowego na dowolną linię (z dowolną ważnością jak wyżej) zmiana ceny dla dowolnego przygotowanej, istniejącej taryfy biletu elektronicznego określenie max ilości dni przed początkiem ważności danego biletu ustawiania ilości dozwolonych przedłużeń istniejącego juz biletu ustawienie początku ważności biletu (np. od zadanej daty, pierwszy dzień tygodnia, miesiąca, kwartału, roku itp.) Dostępność usługi: Dni Robocze Parametry: Czas Reakcji: 48 godzin gdy zgłoszone w czasie Dostępności Serwisu, 96 godzin gdy zgłoszone poza czasem Dostępności Serwisu Czas Realizacji: 7 Dni Roboczych od momentu zgłoszenia, lub inny termin uzgodniony przez Strony. 1.4. Aktualizacje oprogramowania, przygotowanie nowych zestawień i raportów Opis: Aktualizacja oprogramowania - nowe wersje ; Modyfikacje oprogramowanie w zakresie części analityczno raportowej nowe zestawienia, raporty na podstawie danych gromadzonych w systemie Dostępność usługi: Dni Robocze Parametry: Czas Reakcji: 48 godzin gdy zgłoszone w czasie Dostępności Serwisu, 96 godzin gdy zgłoszone poza czasem Dostępności Serwisu Czas Realizacji: 10 Dni Roboczych od momentu zgłoszenia, lub inny termin uzgodniony przez Strony. 2.Usługi serwisowe Specjalistyczne 2.1. Przygotowanie i wdrożenie nowej taryfy (zakres wykraczający poza wskazany w punkcie 1.3) Opis: Przygotowanie w wdrożenie w systemie nowej taryfy biletu elektronicznego o schemacie odmiennym w stosunku do obecnie stosowanych/obowiązujących taryf biletów. Dostępność usługi: Dni Robocze Parametry: Czas Reakcji: 48 godzin gdy zgłoszone w czasie Dostępności Serwisu, 96 godzin gdy zgłoszone poza czasem Dostępności Serwisu Czas Realizacji: termin uzgodniony przez Strony. 2.2. Aktualizacje oprogramowania, zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego Opis: Wprowadzenie zmian, modyfikacja Oprogramowania w zakresie każdorazowo ustalonym między Stronami Dostępność usługi: Dni Robocze Parametry: Czas Reakcji: 48 godzin gdy zgłoszone w czasie Dostępności Serwisu, 96 godzin gdy zgłoszone poza czasem Dostępności Serwisu Czas Realizacji: termin uzgodniony przez Strony. 2.3. Obsługa eksploatacyjna urządzeń fiskalnych Opis: Zapewnienie i uzupełnianie materiałów eksploatacyjnych do drukarek fiskalnych, w sposób umożliwiający zapewnienie ciągłości sprzedaży biletów elektronicznych na wszystkich urządzeniach. Dostępność usługi: Dni robocze 2.4. Hosting infrastruktury do personalizacji legitymacji studenckich (ELS) w Międzyuczelnianym Centrum Personalizacji kart przy Politechnice Poznańskiej Opis: Udostępnienie infrastruktury i przetwarzanie danych w ramach procesu nanoszenia na legitymacje studenckie struktury danych niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania ELS w systemie KOMKARTA. Dostępność usługi: 24 godziny 7 dni w tygodniu.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.50.00.00 - Komputerowe usługi pokrewne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.08.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Sygnity S.A., Al. Jerozolimskie 180, 02-486 warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 531087,15 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 244093,50

  • Oferta z najniższą ceną: 244093,50 / Oferta z najwyższą ceną: 244093,50

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Na podstawie Umowy pierwokupu z dnia 28.03.2008 r zawartej między Sygnity S.A. a Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu (zwane dalej MPK Poznań), dokonane zostało przeniesienie własności urządzeń wchodzących w skład systemu okresowego biletu elektronicznego (KOMKARTA) na MPK Poznań oraz została udzielona na rzecz tego podmiotu licencja niewyłączna na korzystanie z oprogramowania wchodzącego w skład systemu KOMKARTA. Zakres umowy obejmował w szczególności następujące elementy: Oprogramowanie użytkowe do systemu do obsługi elektronicznego biletu okresowego wraz licencją odpowiadającą warunkom umowy. Terminale sprzedaży/ładowania kart wraz z drukarkami Terminale informacyjne Stanowiska komputerowe do personalizacji kart elektronicznych. ZTM Poznań jest podmiotem zobowiązanym stosować przepisy ustawy pzp (na podstawie art. 3 ust 1 p.1.). Jednocześnie przy spełnieniu określonych w ustawie warunków ZTM Poznań jest uprawniony do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, określonego w art. 66 pzp. Tryb ten charakteryzuje się tym, że Zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym Wykonawcą. Jest on możliwy do zastosowania w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych w art. 67 ust 1 p1-5 i 7-9. W szczególności, tryb zamówienia z wolnej ręki może zostać zastosowany w sytuacji, gdy dostawa, usługa lub robota budowlana może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę. Uwzględniając charakter zamówienia przygotowywanego przez ZTM Poznań, obejmującego obsługę serwisową komponentów systemu elektronicznego biletu okresowego (KOMKARTA) oraz stan przedstawiony stan faktyczny możliwe jest wykazanie szeregu przesłanek wskazujących na konieczność przeprowadzenia negocjacji z jednym wykonawcą, charakterystyczną dla trybu zamówienia określonego w art. 66. Przedstawiona poniżej analiza przedstawia uwarunkowania wskazujące, że usługi charakterystyczne dla zamówienia planowanego przez ZTM Poznań mogą być z uwagi na przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze a także związane z ochroną praw wyłącznych świadczone jedynie przez jednego Wykonawcę, spełniając w ten sposób wymagania art. 67 ust 1 pkt. 1 lit. b) ustawy pzp. W pierwszej kolejności należy zauważyć, że elementem planowanego zamówienia jest świadczenie usług serwisu/ wsparcia technicznego obejmujących oprogramowanie, co w konsekwencji wiąże się koniecznością modyfikacji oprogramowania/aplikacji systemu biletu elektronicznego obecnie eksploatowanych na urządzeniach. Należy zauważyć, że w oparciu o nabyte prawa do eksploatacji oprogramowania (licencja) tego typu modyfikacje nie mogą być wykonane samodzielnie przez Zamawiającego (ZTM Poznań) ani zlecone podmiotom trzecim. Stanowiłoby to naruszenie praw wyłącznych dostawcy do dostarczonego oprogramowania. Ponadto, wykonanie takiej modyfikacji przez osoby trzecie z obiektywnych przyczyn technicznych nie jest możliwe z uwagi na ograniczony dostęp do kodów źródłowych oprogramowania, określony w §4 Umowy. Jednym z głównych elementów systemu elektronicznego biletu jest wdrożony system bezpieczeństwa, struktury zapisu informacji na bezstykowej karcie elektronicznej - stosowanej jako powszechnie wykorzystywany przez użytkowników systemu (pasażer) nośnik informacji. Zgodnie z warunkami umowy zawartej między Sygnity S.A. a MPK Poznań to dostawca systemu był odpowiedzialny za przygotowanie rozwiązań technicznych zabezpieczających system przed nieautoryzowanym użyciem, w tym przed wprowadzeniem do obiegu fałszywych biletów elektronicznych a także przed nieautoryzowanym dostępem do danych. Warunki Umowy nie określały szczegółowych wymagań technicznych w powyższym zakresie pozostawiając ten obszar inwencji i doświadczeniu dostawcy. Jak wynika z informacji otrzymanych od dostawcy - w zakresie systemu zabezpieczania danych na karcie elektronicznej (np. dane osobowe, dane o zakupionym bilecie) oraz sposobu dostępu do informacji na kartach (logika aplikacji na terminalach sprzedaży i kontroli) dostawca bazował na swoim doświadczeniu i zaimplementował rozwiązania techniczne analogiczne do zastosowanych u innych odbiorców na terenie Polski i poza jej granicami. Metoda autoryzacji dostępu (odczyt i zapis) do informacji na karcie opiera się o funkcje kryptograficzne realizowane przez logikę oprogramowania zlokalizowanego na urządzeniach końcowych wyposażonych w czytniki kart (np. terminal sprzedaży, czytnik kontrolera). Dostawca systemu przekazując licencję na oprogramowanie, przekazał również prawo do korzystania z będącego autorskim rozwiązaniem dostawcy systemu autoryzacji dostępu do kart. Należy podkreślić, że realizacja usług serwisu dla oprogramowania i urządzeń systemu biletu elektronicznego w ZTM może wymagać ingerencji/modyfikacji w obszarze mechanizmów bezpieczeństwa/autoryzacji dla komunikacji z kartą elektroniczną. Udzielona licencja w szczególności nie obejmuje jakiejkolwiek ingerencji Zamawiającego/Użytkownika (a także osób trzecich) w zastosowany system autoryzacji dostępu do kart. Takie działanie stanowiłoby naruszenie praw wyłącznych dostawcy do dostarczonych rozwiązań. Z przyczyn technicznych, zastosowanie innego niż obecnie stosowanego w systemie KOMKARTA systemu autoryzacji dostępu do kart (dostarczonego przez innego wykonawcę). Stan faktyczny w zakresie budowy i funkcjonowania systemu biletu elektronicznego w ZTM Poznań, oraz uwarunkowania techniczne i organizacyjne dla zamówienia obejmującego świadczenie usług serwisu systemu biletu elektronicznego ZTM Poznań stanowią podstawę do zastosowania trybu zamówienia określonego w art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. b) ustawy pzp., co oznacza podjęcie negocjacji tylko z jednym wykonawcą, który jest dostawcą systemu obecnie eksploatowanego przez ZTM Poznań. Analiza wykazała szereg czynników technicznych a także formalnych związanych z ochroną praw wyłącznych dostawcy uzasadniających wybór takiego trybu zamówienia. Ponadto świadczenie usług serwisu systemu przez jego dostawce, posiadającego pełną wiedzę dot. budowy, organizacji oraz zabezpieczeń systemu zapewnia najwyższą efektywność realizacji takiej usługi, co poprzez inicjatywę organizacji przedmiotowego zamówienia publicznego jest główną intencją Zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.