eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gryfino › Rekultywacja składowiska odpadów Gryfino - Wschód obręb Wełtyń II gm. Gryfino



Ogłoszenie z dnia 2015-01-30

Gryfino: Rekultywacja składowiska odpadów Gryfino - Wschód obręb Wełtyń II gm. Gryfino
Numer ogłoszenia: 22456 - 2015; data zamieszczenia: 30.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Gryfinie , ul. Szczecińska 5, 74-100 Gryfino, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4163051.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.puk.gryfino.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rekultywacja składowiska odpadów Gryfino - Wschód obręb Wełtyń II gm. Gryfino.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych - Rekultywacja składowiska odpadów Gryfino - Wschód obręb Wełtyń II gm. Gryfino, w zakres których wchodzi, m.in.: 1)zaprojektowanie w niezbędnym zakresie; 2)przeprowadzenie wszelkich postępowań administracyjnych związanych z pracami, zgłoszenie lub uzyskanie wszelkich decyzji administracyjnych w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, w tym m.in. uzyskania decyzji na przetwarzanie odpadów; 3)prace i roboty przygotowawcze, w tym m.in. wytyczenie, przygotowanie terenu pod dalsze wykonawstwo prac, usuniecie roslinnosci (samosiewy poniżej 10 lat); 4)wykonanie robót związanych z rekultywacją techniczną składowiska (prac zasadniczych), w tym m.in.: a)plantowanie powierzchni wierzchowiny i skarp, b)utworzenie okrywy rekultywacyjnej, skladajacej się z następujących warstw: warstwy wyrównawczej, warstwy uszczelniającej (izolacyjnej) i warstwy glebotwórczej (mineralno-humusowej), - wykonanie warstwy wyrównującej, z wykorzystaniem odpadów o kodach: Kod Nazwa odpadu 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 Gruz ceglany 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadów materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 ex 17 01 81 Elementy betonowe i kruszywa niezawierające asfaltu 17 05 08 Tłuczeń torowy (kruszywo) inny niż wymieniony w 17 05 07 19 09 02 Osady z klarowania wody 19 12 09 Minerały (np. piasek, kamienie) zgodnie z projektowanymi rzędnymi, nachyleniem i spadkami - wykonanie warstwy uszczelniającej (izolacyjnej), - wykonanie warstwy glebotwórczej (mineralno-humusowej), z wykorzystaniem odpadów o kodach: Kod Nazwa odpadu 17 05 04 Gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03 17 05 06 Urobek z pogłębiania inny niż wymieniony w 17 05 05 19 05 03 Kompost nieodpowiadający wymaganiom 19 08 05 Ustabilizowane komunalne osady ściekowe 20 02 02 Gleba i ziemia, w tym kamienie 5)wykonanie robót związanych z rekultywacją biologiczną składowiska, w tym m.in.: zabiegi agrotechniczne, nasadzenia; 6)budowa studni odgazowania dla ujęcia i odprowadzenia gazu składowiskowego z kwatery; 7)wykonanie ścieżki edukacyjnej wraz z elementami związanymi z promocją projektu, w formule zaprojektuj i wybuduj; 8)prace porządkowe; 9)świadczenie gwarancji jakości i rękojmi za wady w wykonanych pracach. zgodnie z dokumentacją, na którą składa się: Dokumentacja Projektowa (Projekt Dokumentacja Projektowa Rekultywacji kwatery nr 1 składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne Gryfino-Wschód, Gmina Gryfino, powiat Gryfiński, woj. Zachodniopomorskie, Projekt Dokumentacja Projektowa Budowy studni odgazowania w ramach rekultywacji kwatery nr 1 składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne Gryfino-Wschód, Gmina Gryfino, powiat Gryfiński, woj. Zachodniopomorskie z decyzją o pozwoleniu na budowę nr 401/2012 z dnia 31.07.2012r. przeniesionej na PUK sp. z o.o. w Gryfinie decyzją nr 23/II-AB/2014 z dnia 05.12.2014r.), STWiORB, Przedmiary, Program Funkcjonalno-Użytkowy na wykonanie ścieżki edukacyjnej stanowiącymi łącznie załącznik nr 8 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej: SIWZ) i umową, której wzór stanowi załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac na terenie składowiska odpadów komunalnych innych niż niebezpieczne i obojętne Gryfino - Wschód - kwatera nr 1, zlokalizowanego w obrębie Wełtyń II gm. Gryfino, powierzchnia składowiska około 1,80 ha..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP w wysokości nie przekraczającej 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.23.20 - Rekultywacja 45.11.23.30 - Rekultywacja terenu 45.11.23.50 - Rekultywacja nieużytków 45.11.27.00 - Roboty w zakresie kształtowania terenu 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.22.21.10 - Roboty budowlane w zakresie składowisk odpadów 45.23.31.61 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 7.1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 30.000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 złotych) 7.2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 7.3.Wadium w pieniądzu wpłacać należy przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. ul. Szczecińska 5, 74-100 Gryfino Deutsche Bank PBC S.A. rachunek bankowy nr 38 1910 1048 2217 0107 7612 0001 7.4.Dokument przelewu należy opisać, np.: Wadium - Rekultywacja składowiska odpadów Gryfino - Wschód obręb Wełtyń II gm. Gryfino. 7.5.Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz Wykonawca może złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego budynek B. Wówczas kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty. 7.6.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do terminu składania ofert wymagana kwota znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego i bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 7.7.Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać, że jest bezwarunkowa, płatna na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą oraz powinna zawierać zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 7.8.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 7.9.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. 7.10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy PZP także, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7.11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7.13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.14. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów opisanych w pkt. 5 SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w oparciu o zasadę: spełnia / nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek gdy wykaże, że w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonał i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie), co najmniej dwie roboty ziemne o wartości robót nie mniejszej niż 450.000,00 zł netto (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych) każda, a polegających na wykonaniu rekultywacji składowiska odpadów albo na przemieszczaniu mas ziemnych takich jak wymiany gruntów, niwelacja terenu, wykonywanie nasypów, skarpowanie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów opisanych w pkt. 5 SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w oparciu o zasadę: spełnia / nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek gdy wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami w czasie realizacji zamówienia: 1) Kierownikiem budowy (1 osoba), posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych jako kierownik budowy/robót, w tym min. 1 inwestycji - zakończonej i odebranej - obejmującej rekultywację składowiska albo na przemieszczaniu mas ziemnych takich jak wymiany gruntów, niwelacja terenu, wykonywanie nasypów, skarpowanie. 2) Kierownikiem robót (1 osoba), posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub równoważne w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia - co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik budowy/robót. Przez równoważne należy rozumieć uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie nostryfikowane w szczególności na podstawie postanowień umów bilateralnych o wzajemnym uznawaniu wykształcenia, Konwencji Lizbońskiej i Konwencji Praskiej a także przepisów ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572 z późn. zm), ustawy z dnia 27 lipca 2005 Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012r. poz. 572 z późn. zm) i aktów wykonawczych do tych ustaw. Zamawiający uznaje także uprawnienia uzyskane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów a także w ramach ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. Nr 63 poz. 394) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2013r. poz.932 ze zm.) W przypadku w/w Kierowników Zamawiający dopuszcza posiadanie przez nich dokumentów równoważnych, które poświadczą ich wiedzę i uprawnienia niezbędną przy realizacji przez nich świadczeń w ramach Umowy. W przypadku zagranicznych Wykonawców lub osób zdolnych do wykonania zamówienia, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2008, Nr 63 poz. 394 ze zmianami).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji finansowej gdy wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy 00/100 złotych). 2) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej gdy wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (roboty budowlane) w wysokości co najmniej 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy 00/100 złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty wymagane w ofercie: 1. formularz ofertowy (wg wzoru - zał. nr 1 do SIWZ); 2. dokument potwierdzający wniesienie wadium; 3. pełnomocnictwo do podpisania oferty i załączników oraz poświadczania za zgodność z oryginałem dokumentów składanych wraz z ofertą (w przypadku gdy dokumenty te podpisuje osoba nie wymieniona w dokumencie rejestrowym lub ewidencyjnym); 4. pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt. 3 musi być dołączone do oferty w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem, 5.pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia lub inny dokument, który udowodni zamawiającemu, że wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia (w przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) wraz z dokumentami dotyczącymi w szczególności: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w III.3) ogłoszenia, polega na zasobach innych podmiotów, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz w celu oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów (wg wzoru - zał. nr 7 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Gwarancja - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do zgodnego z umową wykonania robót, polecać dokonywania takich zmian ich ilości, jakie uzna za niezbędne, a Wykonawca powinien wykonać każde z poniższych poleceń: 1)zmniejszyć ilość robót objętych dokumentacją, 2)pominąć jakieś roboty, 3)wykonać roboty zamienne, o wartości równoważnej do robót nierealizowanych. 2.Wykonawca nie wprowadzi jakichkolwiek zmian do Przedmiotu Umowy bez pisemnego polecenia Zamawiającego. 3.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w związku z zaistnieniem okoliczności, o których mowa poniżej: 1)Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia wykonywania Umowy o okres trwania przyczyn z powodu, których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót w następujących sytuacjach: a)jeżeli przyczyny, z powodu których zagrożone będzie dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, b)gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c)gdy wystąpią warunki geologiczne, geotechniczne, hydrologiczne lub archeologiczne, w szczególności wykopaliska archeologiczne nieprzewidziane w SIWZ, odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne, odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d)gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, uzupełniających, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, e)wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dotyczących realizacji i finansowania Projektu, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, f)gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, g)w wyniku działań i zaniechań instytucji polskich bądź Unii Europejskiej zaangażowanych w realizację, kontrolę lub finansowanie Projektu (w szczególności takich jak zmiana lub przyjęcie nowych wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków czy sprawozdawczości w zakresie realizacji Projektu), h)jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, i)gdy wystąpią okoliczności skutkujące wstrzymaniem robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, j)gdy wystąpi konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, k)w wyniku braku dostępu do mediów niezawiniony przez Wykonawcę (np. awarie w dostawie energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy), proporcjonalnie o czas trwania awarii, l)wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, m) zamiana umowy w wyniku gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, n)gdy wystąpią inne przyczyny niezależne od Zamawiającego lub Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. 2)Strony mają prawo do zmiany sposobu spełnienia świadczenia odmiennie niż w sposób wskazany w dokumentacji projektowej, w szczególności poprzez wprowadzenie rozwiązań zamiennych, zmian materiałów czy parametrów, w sytuacji gdy: a)zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót objętych Umową, b)zaproponowania przez Wykonawcę korzystniejszych rozwiązań z punktu realizacji umowy, zmniejszających koszt wykonania prac, c)wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji Projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, d)niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, e)w przypadku wad Dokumentacji Projektowej, f)w wyniku powszechnej niedostępności surowców bądź materiałów, g)wystąpi konieczność wprowadzenia rozwiązań zamiennych z uwagi na zmiany stanu prawnego, w tym w szczególności z zakresu ochrony środowiska. 3)zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami. 4)Pozostałe zmiany a)zmniejszenie zakresu rzeczowego wymagające zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy proporcjonalnie do zmniejszonego zakresu rzeczowego lub innych elementów, b)zmiana wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) wynikającej ze zmiany przepisów podatkowych. Zmiana ta nastąpi z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę. 4.W sytuacjach określonych w ust. 3, Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania Przedmiotu Umowy, określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 5.Niezależnie od postanowień ust. 3 i 4 Strony dopuszczają możliwość: 1)zmian redakcyjnych Umowy oraz 2)zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron, 3)zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych, jak również 4)zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. 6.Zamawiający zastrzega możliwość zmiany umowy poprzez zlecenie w uzasadnionych sytuacjach określonych prac do wykonania podwykonawcom pomimo zastrzeżenia ich w ofercie do osobistego wykonania albo osobistego wykonania określonych prac zastrzeżonych w ofercie do wykonania przy pomocy podwykonawców. 7.Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zmiany postanowień Umowy mogą być wprowadzone w razie zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej, jedynie po akceptacji zmian i wyrażeniu zgody na ich wprowadzenie przez Zamawiającego. 8.Wszelkie zmiany wprowadzone do niniejszej Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy Prawa zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zm.) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą. 9.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności z zastrzeżeniami wynikającymi z działu IV ustawy Prawo zamówień publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.puk.gryfino.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. ul. Szczecińska 5, 74-100 Gryfino.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. ul. Szczecińska 5, 74-100 Gryfino - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach: 2.1 Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu gospodarki odpadami ze szczególnym uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych priorytetu II: Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013, na podstawie umowy o dofinansowanie nr POliŚ.02.01.00-00-035/13-00 Projektu: Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.