eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Zagospodarowanie terenu zieleni przy ul. Św. Marcina we Wrocławiu - Etap I - Bulwar Ks. A. Zienkiewicza

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-27

Wrocław: Zagospodarowanie terenu zieleni przy ul. Św. Marcina we Wrocławiu - Etap I - Bulwar Ks. A. Zienkiewicza
Numer ogłoszenia: 221860 - 2015; data zamieszczenia: 27.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej , ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3286611/12, faks 071 3286611/12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie terenu zieleni przy ul. Św. Marcina we Wrocławiu - Etap I - Bulwar Ks. A. Zienkiewicza.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zakres robót: 1)Przedmiotem zamówienia jest realizacja I Etapu inwestycji dotyczącej Zagospodarowania terenu zieleni przy ul. Św. Marcina we Wrocławiu, który będzie realizowany w dwóch częściach: Część I: wykonanie robót budowlanych, w tym: budowa ciągu pieszego wzdłuż korony muru oporowego nabrzeża z balustradami wraz z budową muru oporowego w formie donicy z kwiatami, prowadzącego do tarasu dolnego bulwaru, budowa pochylni przy Moście Tumskim, przebudowa schodów terenowych i muru oporowego przy pomniku papieża Jana XXIII, przebudowa dolnego tarasu bulwaru i stworzenie wyrazistej kompozycji zieleni i nawierzchni z płyt kamiennych w formie geometrycznego wzoru przedstawiającego labirynt, przebudowa placu przy pomniku papieża Jana XXIII i stworzenie miejsca wypoczynku, zagospodarowanie terenu elementami małej architektury: ławki parkowe, kosze na śmieci, założenie zieleni, przebudowa oświetlenia oraz budowa nawodnienia zieleni. Część II: pielęgnacja zieleni wraz z obsługą nawodnienia w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych), na zrealizowanym etapie zadania, od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych. 2)Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Część I: a) przeprowadzenie ratowniczych wyprzedzających badań archeologiczno-architektonicznych, zgodnie z Decyzją nr 940/2015 z dn. 12.05.2015r., wydaną przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, podczas których: - zachowane warstwy archeologiczne i obiekty nieruchome - po odsłonięciu zostaną okazane Dolnośląskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków, celem ustalenia dalszego postępowania z zabytkiem, - relikty architektury zostaną zinwentaryzowane i rozwarstwione chronologicznie, - przeprowadzone zostaną niezbędne analizy specjalistyczne, - rezultaty prac badawczych zostaną opublikowane. b) przygotowanie terenu - wykonanie prac rozbiórkowych, prac ziemnych: korytowanie, wywiezienie odpadów, gruzu, c) tyczenie układu przestrzennego, d) roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych, e) wykonanie żelbetowych murków oporowych z zabezpieczeniem ich przeciwwilgociową izolacją powłokową, f) wykonanie nawierzchni w obrzeżach z krawężników granitowych: - tłuczniowych - ścieżki wokół labiryntu, - z płyt kamiennych granitowych - pochylnie, teren przed schodami i pomnikiem oraz wzdłuż ulicy, - z kostki kamiennej granitowej, łupanej - plac przed pomnikiem papieża Jana XXIII, g) wykonanie ciągu pieszego w formie pochylni, wzdłuż korony istniejącego muru oporowego nabrzeża z montażem stalowych balustrad i krawężników granitowych groszkowych z fazowaną krawędzią oraz wykonaniem fragmentu muru zakończonego granitową czapą w nawiązaniu do istniejącego, h) wykonanie muru oporowego w formie donicy z kwietnikiem, prowadzonego wzdłuż ciągu pieszego (pochylni) do schodów terenowych, składającego się z dwóch ścian żelbetowych łączonych poprzecznie i schodkowo tworząc prostokątne kwietniki ze spodem wypełnionym materiałem kamiennym w formie komory chłonnej i otworami zapewniającymi odpływ nadmiaru wody. Ściany żelbetowe wyłożone płytami granitowymi na wzór istniejącego muru oraz zwieńczone granitową nakrywą z profilem i kapinosem, i) przebudowa schodów terenowych, które zostały ukształtowane w formie litery L. Stopnie wykonane z granitu groszkowanego z krawędziami fazowanymi z podcięciem klinującym kolejne stopnie z balustradami oraz zjazdem dla wózków zamontowanym wzdłuż muru, j) zagospodarowanie terenu poniżej pochylni i schodów terenowych, poprzez budowę labiryntu składającego się z płyt kamiennych granitowych, w tym płyt przedstawiających znaki zodiaku na wejściach do labiryntu i wykonanie trawnika oddzielonego od nawierzchni żwirowych za pomocą bednarki stalowej mocowanej do ławy fundamentowej, k) rozbiórki fragmentu muru przy ul. Katedralnej i wykonanie murowanych zakończeń z cegły rozbiórkowej w formie pilastrów wzorowanych na istniejących, zwieńczonych dachówką, l) budowa ogrodzenia w postaci ściany żelbetowej, tynkowej, zwieńczonej cegłą klinkierową w nawiązaniu do wystroju istniejącego, na którym montowane będzie ogrodzenie wraz z furtką, m) budowa pochylni przy Moście Tumskim ze spocznikiem na wysokości furty, ze stalową balustradą, krawędzią pochylni z granitu szarego groszkowanego i boczną ścianą oporową pochylni wyłożoną kamieniem surowo-łupanym, n) wykonanie ław z płyt granitowych polerowanych, mocowanych na granitowym cokole z fakturą (z granitu ciemnego nawiązującego do cokołu pomnika), z fundamentem w postaci żelbetowych ław monolitycznych o gr. 35 cm, na podłożu z chudego betonu z zabezpieczeniem betonów stykających się z gruntem przeciwwilgociową izolacją powłokową, z wysypaniem powierzchni pod ławami grubym tłuczniem w kolorze czarnym, o) zakup i montaż ławek parkowych stalowych malowanych proszkowo i poszyciem z drewna, koszy na śmieci stalowych z listwami drewnianymi o pojemności - 75 l, stojaków rowerowych stalowych, ocynkowanych, malowanych proszkowo montowanych na kracie trawnikowej oraz systemowych słupków stalowych, p) wykonanie przestawienia istniejącej tablicy systemu informacji miejskiej (SIM) oraz istniejącego parkomatu, q) wykonanie prac w zieleni: - wycinka drzewa i usuwanie karpin, wywóz gałęzi i karpin, - przygotowanie terenu do nasadzeń oraz wykonania trawników poprzez oczyszczenie terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci i ich wywóz na zorganizowane wysypisko odpadów, spulchnienie ziemi glebogryzarką, ręczne profilowanie terenu do rzędnych projektowanych, dostawa i rozścielenie ziemi urodzajnej, - wykonanie trawników z siewu z nawożeniem i przykryciem nasion 2 cm warstwą torfu, a następnie agrowłókniną, - sadzenie drzew, wraz kompletnym kotwieniem bryły korzeniowej, krzewów, pnączy, półkrzewów, bylin, traw rabatowych oraz roślin cebulowych wraz z dostawą materiału roślinnego, - rozścielenie kory ogrodniczej, - dostawa i montaż kompletnego systemu nawadniająco-napowietrzającego drzewa, - dostawa i montaż kompletnych domków dla owadów, r) wykonanie instalacji elektroenergetycznej obejmuje w szczególności: - przygotowanie terenu - wykonanie prac rozbiórkowych, prac ziemnych: demontaż latarni i kabli, rozebranie podbudowy betonowej, kopanie rowów dla kabli, nasypanie warstwy piasku na dno rowu kablowego, plantowanie gruntu oraz zasypanie rowów dla kabli, - wytyczenie trasy kablowej oraz miejsc posadowienia słupów, - podłączenie obiektu do sieci energetycznej, - układanie w wykopie rur ochronnych DVR, - układanie kabli w rurach kablowych, - demontaż i montaż istniejących latarni z dołączaniem i rozłączaniem kabli i przewodów, - dostawa i montaż słupów i opraw oświetleniowych analogicznych do istniejących, - dostawa i montaż słupów i opraw oświetleniowych LED, - dostawa i montaż oprawy liniowej LED do podświetlenia napisów na pomniku oraz opraw oświetleniowych LED instalowanych w skrzynce do iluminacji pomnika, - dostawa i montaż opraw oświetleniowych LED montowanych w terenie do podświetlenia drzew, - podłączenie zasilania oświetlenia tablicy (SIM), - nanoszenie oznakowania słupów poprzez malowanie, - montaż skrzynki rozgałęźnej dla przewodów i zabezpieczenie opraw, - wciąganie przewodów w słup, - montaż tabliczek bezpiecznikowych, - wykonanie uziemienia, - układanie bednarki w rowach kablowych, - badanie linii kablowej oraz pomiar natężenia oświetlenia, - pomiar rezystancji izolacji instalacji elektrycznych, s) wykonanie instalacji nawadniającej obejmuje w szczególności: - opracowanie dokumentacji projektowej nawodnienia zgodnie z warunkami technicznymi z dnia 19.08.2015r. wydanymi przez MPWiK oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i decyzji, - roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych, - przygotowanie terenu - wykonanie prac ziemnych: ręczne i mechaniczne kopanie rowów dla kabli, ręczne i mechaniczne zasypywanie rowów dla kabli, - montaż instalacji nawadniającej: montaż rurociągów z rur polietylenowych, połączenia rurociągów z rur polietylenowych, montaż obejm skręcanych z nawierceniem rurociągów z rur polietylenowych, montaż zraszaczy rotacyjnych, zraszaczy wynurzalnych statycznych z dyszami rotacyjnymi, - inne prace montażowe w tym, montaż: nawodnienia dokorzennego, linii kroplujących, studzienki poboru wody, skrzynki zaworowej z rozdzieleniem na sekcje, czujnika opadu, - układanie kabli oraz przepustów, - podłączenie instalacji do sieci, - regulacja zraszaczy i programowanie, - próba szczelności sekcji instalacji nawadniającej i rurociągu rozprowadzającego. Część II: pielęgnacja zieleni wraz z obsługą nawodnienia w okresie 3 lat od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych. a) dla trawników: - ręczna pielęgnacja trawników dywanowych - koszenie osiem razy w roku (w okresie kwiecień-październik, termin koszenia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu trawy) z odsłanianiem krawężników oraz zbieraniem pokosu w tym samym dniu, - nawożenie trawników, - renowacja (usuwanie ubytków poziomych i przedeptów), b) dla drzew i krzewów: - cięcia kształtujące pokrój krzewów i drzew, - przycinanie żywopłotów trzy razy w roku (w miesiącach: maj, lipiec, wrzesień, termin cięcia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu krzewów), w trzech płaszczyznach, - cięcia pielęgnacyjne pnączy, półkrzewów, - pielęgnacja kwietników obsadzonych bylinami i roślinami cebulowymi oraz pielęgnacja traw rabatowych, - zabezpieczanie na zimę (dotyczy krzewów wrażliwych na mróz), - dosadzenia uzupełniające materiału roślinnego, w miejsce uschniętego i zniszczonego, c) w trakcie prowadzonej pielęgnacji dla wszystkich form zieleni należy wykonywać: - ochronę przed szkodnikami i chorobami, - bieżące odchwaszczanie, - nawożenie (w zależności od przyjętego okresu pielęgnacji), - utrzymanie terenu zieleni w czystości (grabienie liści, gałęzi, suchej trawy), - bieżące wywożenie urobku (biomasy). 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym zakres prac związanych z Zagospodarowaniem terenu zieleni przy ul. Św. Marcina we Wrocławiu - Etap I - Bulwar Ks. A. Zienkiewicza, zawiera dokumentacja projektowa wykonana przez Tomasza Myczkowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: Tomasz Myczkowski Pracownia Projektowa - Myczkowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Micińskiego 6a, zwanym dalej: projektantem obejmująca: projekt budowlany i projekt wykonawczy, przedmiar robót oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - stanowiąca załącznik nr 9 do SIWZ. 3.Materiały (wyroby), które zostaną wbudowane, powinny spełniać wymogi zgodnie z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4.Podane w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materiałów i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i wyrobów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta, znakiem towarowym, patentem bądź pochodzeniem, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych od przyjętych w dokumentacji projektowej. 5.Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym oferowanych urządzeń, tj. ławki drewnianej, kosza na śmieci, systemowych słupków stalowych, stojaka rowerowego, latarni - 2 rodzaje, aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych urządzeń. 6.Obiekty i urządzenia budowlane oraz budowle zlokalizowane w pasie drogowym winny spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999r. nr 43 poz. 430 z późn. zm). 7.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny robót. 8.Do obowiązku Wykonawcy należy: 1) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z: pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu terenu zieleni przy ul. Św. Marcina Bulwar Ks. Aleksandra Zienkiewicza we Wrocławiu (Decyzja Prezydenta Wrocławia nr 4264/2015 z dnia 12.08.2015r.), obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2) uzyskanie wszelkich danych i materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 3) opracowanie dokumentacji projektowej instalacji nawodnienia wraz z wszelkimi niezbędnymi pozwoleniami i decyzjami, 4) przeprowadzenie ratowniczych wyprzedzających badań archeologiczno-architektonicznych, zgodnie z Decyzją nr 940/2015 z dn. 12.05.2015r., wydaną przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, podczas których: - zachowane warstwy archeologiczne i obiekty nieruchome - po odsłonięciu zostaną okazane Dolnośląskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków, celem ustalenia dalszego postępowania z zabytkiem, - relikty architektury zostaną zinwentaryzowane i rozwarstwione chronologicznie, - przeprowadzone zostaną niezbędne analizy specjalistyczne, - rezultaty prac badawczych zostaną opublikowane, wraz z zapewnieniem nadzoru archeologicznego, 5) wykonywanie robót budowlano-montażowych zgodnie z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, sztuką budowlaną. Wszelkie odstępstwa od projektu należy konsultować z projektantem, 6) niezwłoczne sygnalizowanie Zamawiającemu zaistnienia istotnych problemów, których Wykonawca, mimo dołożenia należytej staranności nie będzie w stanie rozwiązać we własnym zakresie. Zamawiający zastrzega, że nie będzie wykonywał za Wykonawcę działań, do których Wykonawca zobowiązał się na podstawie zawartej umowy, 7) wykonanie zamówienia z dołożeniem należytej staranności, 8) stosowanie materiałów odpowiadających wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi do ustawy, 9) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go protokołem zdawczo-odbiorczym Zamawiającemu w dacie odbioru końcowego robót, 10) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), 11) zapewnienie na własny koszt materiału roślinnego, 12) zapewnienie materiałów, sprzętu, narzędzi, transportu i dostaw niezbędnych do wykonania robót objętych umową, zgodnie z jej warunkami, oraz zgodnie z dokumentacją. Wbudowane materiały muszą odpowiadać normom oraz posiadać stosowne atesty, 13) okazanie na każde żądanie Zamawiającego, w stosunku do wskazanych materiałów certyfikatów zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, 14) współpraca z projektantem i prowadzenie robót pod jego nadzorem autorskim, 15) oznakowanie terenu budowy tablicą informacyjną oraz wykonanie i utrzymanie w należytej sprawności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 16) zabezpieczenie miejsc wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, 17) przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych, 18) przestrzeganie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, 19) wykonywanie badań zagęszczenia gruntów w miejscach wykonania wykopów oraz dołączenie wyników badań do dokumentacji powykonawczej, 20) protokolarne przejęcie terenu, na którym będą wykonywane roboty, 21) urządzenie terenu budowy i zaplecza budowy, 22) zapewnienie możliwości przejazdu (służby komunalne, służby ratownicze) oraz dojazdu i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy, 23) prowadzenie dziennika budowy, księgi obmiaru robót, 24) opracowanie harmonogramu finansowo - rzeczowego z podziałem na etapy oraz przekazania Zamawiającemu ww. harmonogramu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, 25) zapewnienie na koszt własny bieżącej obsługi geotechnicznej i geodezyjnej, łącznie z geodezyjną inwentaryzacją wszelkich robót, zatwierdzoną przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, a także dokonanie aktualizacji geodezyjnej mapy zasadniczej powykonawczej, sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych i po zatwierdzeniu przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przekazanie Zamawiającemu 3 egzemplarzy powykonawczej mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500, 26) naprawienie wszelkich szkód powstałych z winy Wykonawcy w trakcie realizacji robót oraz doprowadzenie terenu budowy po zakończeniu robót do stanu pierwotnego, 27) zawiadomienie inspektora nadzoru inwestorskiego z 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie robót ulegających zakryciu. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje o tych faktach inspektora nadzoru inwestorskiego, zobowiązany będzie na jego żądanie odkryć roboty, a następnie przywrócić do stanu poprzedniego na swój koszt, 28) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na budowie, 29) powiadomienie właścicieli poszczególnych sieci o rozpoczęciu i zakończeniu robót oraz poprowadzenie robót pod ich nadzorem, 30) opracowanie i uzgodnienie z odpowiednimi jednostkami projektu organizacji ruchu zastępczego na czas realizacji robót drogowych (przed rozpoczęciem prac należy wystąpić do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta o zgodę na zajęcie pasa drogowego), 31) poniesienie kosztów zajęcia pasa drogowego, 32) przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy, w skład której powinny wejść następujące dokumenty: - oryginał dziennika budowy, - inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza wniesiona w zasób Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, - protokoły odbiorów technicznych, atesty, gwarancje i świadectwa pochodzenia wbudowanych materiałów i urządzeń, - dokumentacja powykonawcza obiektu wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy, potwierdzonymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego i projektanta, a w razie zmian nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę, dokonanych podczas wykonywania robót, należy dołączyć rysunki wchodzące w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi zmianami, a w razie potrzeby także uzupełniający opis, - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami, - oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także zajętego pasa drogowego, po zakończeniu robót budowlanych, - protokoły badań i sprawdzeń. 9.Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane, licząc od dnia odbioru końcowego robót. 10. Do obowiązków Zamawiającego należy: 1) przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej oraz dziennika budowy w dniu podpisania umowy 2) przekazanie Wykonawcy protokolarnie terenu, gdzie będą wykonywane roboty w terminie 7 dni licząc od dnia podpisania umowy, 3) wyznaczenie miejsca zaplecza budowy, 4) zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego, 5) dokonanie odbioru przedmiotu umowy i zapłata umówionego wynagrodzenia. 11. Termin wykonania zamówienia: CZĘŚĆ I - wykonanie robót budowlanych: od dnia podpisania umowy do 30.09.2016r., za wyjątkiem wykonania z oddaniem do użytkowania zagospodarowania terenu poniżej pochylni i schodów terenowych oraz pochylni od ul. Katedralnej, które należy wykonać do dnia 27.05.2016r. CZĘŚĆ II - pielęgnacja zieleni wraz z obsługą nawodnienia w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych) od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2019.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 zł (słownie złotych: czterdzieści tysięcy 00/100).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie wiedzy i doświadczenia: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną na terenie wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w zabudowie zabytkowej objętej ochroną konserwatorską obejmującą wykonanie nawierzchni, okładzin z kamienia, instalacji elektrycznych i nawadniających, zieleni oraz montażu elementów małej architektury o wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów określonych w ust. 4, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a)dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, która posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności, b)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności, c)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności, d)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą minimum średnie wykształcenie ogrodnicze, która odbyła co najmniej 12 miesięczną praktykę w nadzorowaniu prac polegających na wycince drzew, pielęgnacji drzew i krzewów ozdobnych, sadzeniu krzewów. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów określonych w ust. 4, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia o wartości nie niższej niż 2 000 000,00 złotych. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym oferowanych urządzeń, tj. ławki drewnianej, kosza na śmieci, systemowych słupków stalowych, stojaka rowerowego, latarni - 2 rodzaje

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmian umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian lub jeżeli wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności: 1)terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy; 2)sposobu wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy; 3)formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4)siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uznawane będą zdarzenia takie jak wojna, atak terrorystyczny, katastrofa, stan klęski żywiołowej, zamieszki, strajki, pożar, na które strony nie mają wpływu; 5)oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy, 6)zmiany osoby lub osób uprawnionych do kontaktów zgodnie z § 7 umowy. 2.Wprowadzenie zmiany postanowień umowy wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzm.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.09.2015 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.