eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radom › Przedmiotem zamówienia jestdostawa sprzętu komputerowego i multimedialnego dla Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych - części 2.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-26

Radom: Przedmiotem zamówienia jest: dostawa sprzętu komputerowego i multimedialnego dla Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych - części 2.
Numer ogłoszenia: 220376 - 2015; data zamieszczenia: 26.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum im. Jacka Malczewskiego , ul. Rynek 11, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3624329 w. 105, faks 048 3623481.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest: dostawa sprzętu komputerowego i multimedialnego dla Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych - części 2..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: dostawa sprzętu komputerowego i multimedialnego dla Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych - części 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: Część I Dostawa, montaż, instalacja sprzętu komputerowego z oprogramowaniem i dostawą licencji. 1. Zestaw sprzętu komputerowego: 1.1. monitor panoramiczny 32 szt. 1.2. jednostka centralna (stacja dysków), z wyposażeniem 32szt. 2. Laptop z systemem operacyjnym 4szt. 3. Oprogramowanie biurowe - 40 licencji (Pakiet biurowy) 1szt. 4. Serwer, system operacyjny (45 licencji dostępowych) 1szt. Część II Dostawa, montaż, instalacja sprzętu multimedialnego. 1. Zestaw multimedialny: 1.1. projektor multimedialny 4 szt. 1.2. ekran ścienny z uchwytem i okablowaniem 4 szt. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje także rozładunek, rozpakowanie, wniesienie do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego. W przypadku części I Wykonawca zobowiązany jest do instalacji sprzętu komputerowego z oprogramowaniem. W przypadku części II Wykonawca zobowiązany jest również do montażu dostarczonego sprzętu multimedialnego w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załączniki Nr 2 do SIWZ. Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy i nieużywany oraz wolny od wad..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.60.00-2, 30.21.31.00-6, 30.21.30.00-5, 30.23.13.00-0, 48.82.00.00-2, 48.90.00.00-7, 51.60.00.00-8, 72.26.50.00-0, 38.65.00.00-6, 38.65.20.00-0, 38.65.34.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik Nr 3 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla części I Zamawiający wymaga aby Wykonawca składający ofertę wykazał, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwie dostawy sprzętu komputerowego z oprogramowaniem na kwotę co najmniej 150 000,00 PLN brutto każda. Za dostawę spełniającą wymagania, zamawiający uzna jednorazową (odebraną jednym protokołem odbioru) dostawę o wartości minimum 150 000 PLN lub dostawy realizowane na podstawie jednej umowy o wartości minimum 150 000 PLN, z tym, że czas realizacji umowy nie może być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych ( od pierwszej do ostatniej dostawy realizowanej w ramach umowy nie mogło upłynąć więcej niż 30 dni kalendarzowych). Na potwierdzenie spełniania warunku Zamawiający wymaga złożenia wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych również wykonywanych, głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, określających, czy zostały wykonane należycie. Wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. Dla części II Zamawiający wymaga aby Wykonawca składający ofertę wykazał, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwie dostawy projektorów lub/i ekranów na kwotę co najmniej 18 000,00 PLN brutto każda. Za dostawę spełniającą wymagania, Zamawiający uzna jednorazową (odebraną jednym protokołem odbioru) dostawę o wartości minimum 18 000 PLN lub dostawy realizowane na podstawie jednej umowy o wartości minimum 18 000 PLN, z tym, że czas realizacji umowy nie może być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych (od pierwszej do ostatniej dostawy realizowanej w ramach umowy nie mogło upłynąć więcej niż 30 dni kalendarzowych). Na potwierdzenie spełniania warunku Zamawiający wymaga złożenia wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych również wykonywanych, głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, określających, czy zostały wykonane należycie. Wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik Nr 3 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik Nr 3 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik Nr 3 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oferta na wykonanie zamówienia publicznego, której wzór stanowi Załączniki Nr 1 do SIWZ. 2) W celu potwierdzenia , że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wypełnione zestawienie parametrów technicznych oferowanych komputerów zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ, forma dokumentu oryginał. 3) Pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów należy dołączyć dokumenty, z których wynikać będzie ciągłość i prawidłowość udzielonego pełnomocnictwa, załączone do oferty pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 4) Zobowiązanie do udostępnienia zasobów w przypadku korzystania z zasobów podmiotu trzeciego, którego wzór stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ. Wykonawca przedkłada dokumenty tych podmiotów zgodnie z Rozdz. VIII ust. 3 pkt. 3.1. SIWZ. 5) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej ( jeżeli Wykonawca należy do grupy kapitałowej). 6) Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia wymienione w Załączniku Nr 2 do SIWZ oraz Certyfikaty, Karty katalogowe.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - dodatkowo prze4dłużona gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszystkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonane wyłącznie pod rygorem nieważności w formie aneksu podpisanego przez obie strony z zastrzeżeniem ust. 3 . 3. Zamawiający zgodnie z art.144 ustawy Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian w formie pisemnej, stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następującym przypadku: - zmiany terminu dostawy, z przyczyn niezależnych lub usprawiedliwionych przez Wykonawcę ( wymagana jest zgoda Zamawiającego), a także na wniosek Zamawiającego. - inne z zastrzeżeniem art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum im. Jacka Malczewskiego, Rynek 11, 26-600 Radom pok. 211.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Muzeum im. jacka Malczewskiego, Rynek 11, 26-600 Radom , Sekretariat pok. 213A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: dostawa sprzętu komputerowego z oprogramowaniem i dostawą licencji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa, montaż, instalacja sprzętu komputerowego z oprogramowaniem i dostawą licencji. 1. Zestaw sprzętu komputerowego: 1.1. monitor panoramiczny 32 szt. 1.2. jednostka centralna (stacja dysków), z wyposażeniem 32 szt. 2. Laptop z systemem operacyjnym 4szt. 3. Oprogramowanie biurowe - 40 licencji (Pakiet biurowy) 1szt. 4. Serwer, system operacyjny (45 licencji dostępowych) 1szt. Przedmiot zamówienia obejmuje także rozładunek, rozpakowanie, wniesienie do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego. W przypadku części I Wykonawca zobowiązany jest do instalacji sprzętu komputerowego z oprogramowaniem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załączniki Nr 2 do SIWZ. Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy i nieużywany oraz wolny od wad..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.60.00-2, 30.21.31.00-6, 30.21.30.00-5, 30.23.13.00-0, 48.82.00.00-2, 48.90.00.00-7, 51.60.00.00-8, 72.26.50.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. dodatkowo przedłużona gwarancja - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa, montaż, instalacja sprzętu multimedialnego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zestaw multimedialny: 1.1. projektor multimedialny 4 szt. 1.2. ekran ścienny z uchwytem i okablowaniem 4 szt. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje także rozładunek, rozpakowanie, wniesienie do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego.W przypadku części II Wykonawca zobowiązany jest również do montażu dostarczonego sprzętu multimedialnego w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załączniki Nr 2 do SIWZ. Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy i nieużywany oraz wolny od wad..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.00.00-6, 38.65.20.00-0, 38.65.34.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. dodatkowo przedłużona gwarancja - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.