eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Roboty budowlane obejmujące remont zbiorników przeciwpożarowych z dostosowaniem do wymogów przeciwpożarowych na terenie JW 3949 Skwierzyna

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-24

Zielona Góra: Roboty budowlane obejmujące remont zbiorników przeciwpożarowych z dostosowaniem do wymogów przeciwpożarowych na terenie JW 3949 Skwierzyna
Numer ogłoszenia: 217728 - 2015; data zamieszczenia: 24.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO

I.1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury Zielona Góra , ul. Bolesława Chrobrego 7, 65-043 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 261648381, 261648388,261648308, faks 261648479.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzizielonagora.wp.mil.pl

I.2) RODZAJ: Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Roboty budowlane obejmujące remont zbiorników przeciwpożarowych z dostosowaniem do wymogów przeciwpożarowych na terenie JW 3949 Skwierzyna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: Celem przedsięwzięcia jest remont i dostosowanie zbiorników wody do celów przeciwpożarowych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą do warunków określonych w obowiązujących przepisach. Szczegółowy zakres realizacji zadania określony został w dokumentacji projektowej będącej podstawą realizacji robót. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również : - kierowanie robotami budowlanymi, - obsługę geodezyjną, - wykonanie dokumentacji powykonawczej w dwóch egzemplarzach, - przeprowadzenie badań związanych z próbą szczelności zbiornika ppoż., - dokonanie wszelkich czynności formalnych związanych z zakończeniem robót oraz czynności związane z odbiorem końcowym, - udział w przekazaniu gotowego do użytkowania obiektu administratorowi (zbiornik przed przekazaniem administratorowi Wykonawca ma napełnić wodą do celów ppoż.); - szkolenie i rozruch, - nieodpłatny serwis i konserwację w okresie gwarancji..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 5 lat zamówienia uzupełniającego w wysokości nie większej niż 50 % zamówienia podstawowego na zasadach określonych w art. 66 w związku z art. 131 h ust. 6 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 23.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Szczegółowe informacje o wadium zawarte będą w SIWZ, która zostanie przekazania wykonawcom zaproszonym do składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU

  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
    1.Wykonawca zobowiązany jest do a)przestrzegania zapisów podanych w ustawie z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014r. poz. 1099 t.j.) oraz ustawie z dnia 05.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U z 2010 Nr 182, poz. 1228). b)zatrudnienia pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w art. 15 ustawy o ochronie informacji niejawnych (Dz. U z 2010 Nr 182, poz. 1228) oraz posiadania kancelarii lub innej komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za przetwarzanie materiałów niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE i wydzielonym pomieszczeniem do przetwarzania materiałów niejawnych; c)zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, z którymi zapoznają się w trakcie realizacji zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; d)zawiadomienia Zamawiającego w przypadku zmiany składu osobowego realizującego umowę, a także udostępnieniu potwierdzonych za zgodność kserokopii dokumentów potwierdzających posiadanie upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa i zaświadczenia o przeszkoleniu informacji niejawnej; e)podania części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcom, nazwy podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani; f)bezzwłocznego dostarczenia informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonaniem umowy o podwykonawstwo. 2.W przypadku, gdy zamówienie zostanie udzielone konsorcjum, dostęp do informacji niejawnej będzie miał tylko ten członek konsorcjum, który spełnia ustawowe wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnej. 3.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników wykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanych zamówień.
  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
    1.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2.W przypadku zmiany lub rezygnacja z podwykonawcy, dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.Wykonawca, Podwykonawca zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy lub jej zmian, przy czym podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 4.Wykonawca, podwykonawca zamówienia przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo lub jej zmian w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia; 5.W każdej umowie o podwykonawstwo muszą zostać zawarte następujące postanowienia: a)warunki dotyczące terminów płatności wynagrodzenia oraz terminów realizacji poszczególnych prac/robót. Kwota wynagrodzenia nie może być wyższa niż wartość zakresu prac wynikających z oferty Wykonawcy; b)wykluczenie możliwości cedowania przez Podwykonawcę należnego mu wynagrodzenia na osoby trzecie; c)zobowiązanie Podwykonawcy do dostarczenia Wykonawcy w ciągu 7 dni od otrzymania od Wykonawcy wynagrodzenia, oświadczenia stwierdzającego, że jego wymagalne roszczenia z tytułu wykonania prac na rzecz Wykonawcy, zostały przez Wykonawcę zaspokojone oraz że płatność wymagalnego, ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpiła (wzór-załącznik do wzoru umowy). 6.Wykonawca zobowiązany jest do dokonania we własnym zakresie zapłaty wynagrodzenia należnego Podwykonawcy z zachowaniem terminów płatności określonych w umowie z Podwykonawcą. Termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy faktury, potwierdzającej wykonanie prac. 7.W przypadku uchylania się Wykonawcy od obowiązku zapłaty w całości lub części wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, zamawiający zapłaci bezpośrednio na rzecz podwykonawcy kwotę będącą przedmiotem jego żądania. Wynagrodzenie obejmować będzie wyłącznie prace wykonane na podstawie zaakceptowanej przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo. W takim przypadku podwykonawca zobowiązany jest do udokumentowania zasadności swojego żądania poprzez przedłożenie dokumentów potwierdzających wykonanie i odbiór wykonanych prac. 8.Pozostałe kwestie w zakresie podwykonawstwa zostały przez Zamawiającego określone we wzorze umowy stanowiącej integralną część SIWZ oraz w Prawie zamówień publicznych. 9.Wykonawca ma obowiązek wykonać we własnym zakresie dokumentację odbiorową, powykonawczą w dwóch egzemplarzach oraz wykonać pomiar powykonawczy inwestycji i dokonać uzupełnienia mapy zasadniczej (o klauzuli ZASTRZEŻONE) w Ośrodku Dokumentowania Budownictwa Wojskowego w Rejonowym Zarządzie Infrastruktury w Zielonej Górze.

III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp zamawiający żąda, aby wykonawca wykazał, iż w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, zrealizował, co najmniej dwa zadania o zbliżonym charakterze, czyli obejmujące budowę lub przebudowę zbiornika przeciwpożarowego o pojemności min. 100m3 w pełnym zakresie projektu tzn. obejmujące roboty z branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej.

  • III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp zamawiający żąda, aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji osobami zdolnymi wykonać zamówienie tj. osobami posiadającymi: a)upoważnienie / poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEZONE - dot. osób wymienionych od poz. nr 1 do poz. nr 9 wykazu; b) przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych - dot. od poz. nr 1 do poz. nr 9 wykazu, c)zaświadczenie o odbyciu szkolenia specjalistycznego przeprowadzonego przez ABW lub SKW - dot. od poz. nr 1 do poz. nr 3 wykazu, d)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi dla branż podanych w wykazie - dot. osób wymienionych od poz. nr 5 do poz. nr 8 wykazu. Uwaga. Należy wykazać min. po jednej osobie z uprawnieniami budowlanymi, wpisanej na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i legitymującej się aktualnym na dzień składania ofert zaświadczeniem wydanym przez właściwą izbę) e)uprawnienia do świadczenia usługi geodezyjnej (min. jedna osoba) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych - dot. poz. nr 9 wykazu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
    • w przypadku zamówień, które wiążą się z przetwarzaniem informacji niejawnych, wymagają do nich dostępu, ich wykorzystania lub je zawierają - dokumenty potwierdzające zdolność wykonawcy do ochrony tych informacji i ich przetwarzania;
    • dowody potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących bezpieczeństwa informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
      1. kserokopie upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE - dot. osób wymienionych od poz. nr 1 do poz. nr 9 wykazu. Załączenie poświadczenia bezpieczeństwa też spełnia warunek dotyczący dostępu do informacji niejawnych, 2.kserokopie zaświadczeń o odbyciu szkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych dla osób wymienionych w poz. nr 1 do poz. 9 wykazu osób, 3.kserokopie zaświadczeń o odbyciu szkoleń specjalistycznych przeprowadzonych przez ABW lub SKW dla osób funkcyjnych tj.: a)pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych, b)administrator systemu teleinformatycznego, c)inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego, 4.oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, dotyczące ochrony informacji niejawnych w oparciu o ustawę z dnia 05 sierpnia 2010 r. o Ochronie Informacji Niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228 ze zm.) w zakresie przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE.;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    1. zobowiązanie podmiotu trzeciego. 2. oświadczenie o robotach podzleconych.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

    IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 10.

    Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

    Jeżeli liczba wykonawców, którzy złożyli wnioski i spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 10, to zamawiający ograniczy liczbę kandydatów do tych wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w największym stopniu, tj. tych, którzy otrzymają największą ilość punktów wg procedury określonej poniżej. Ocenie punktowej podlegać będzie doświadczenie Wykonawcy, na podstawie złożonego wykazu robót i dołączonych do niego dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane należycie. a)Wykonawca, który wykaże, że wykonał kolejną (poza dwoma wymaganymi) robotę budowlaną obejmującą budowę lub przebudowę zbiornika przeciwpożarowego o pojemności min. 100m3 w pełnym zakresie projektu tzn. obejmujący roboty z branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej otrzyma dodatkowe punkty wg zasady: 1 dodatkowa robota = 1 pkt. b)W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów, o kolejności będzie decydować sumaryczna wartość wykonanych usług wykazanych w załączonym przez Wykonawcę wykazie.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1 - Cena - 85
    • 2 - Okres gwarancji (okres gwarancji nie może być krótszy niż 48 miesięcy) - 15

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Zamawiający doprecyzuje dopuszczalne zmiany do umowy w SIWZ

    IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.5.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzizielonagora.wp.mil.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Rejonowy Zarząd Infrastruktury Zielona Góra, ul. Bolesława Chrobrego 7, 65-043 Zielona Góra, Sekcja Zamówień Publicznych - I piętro pokój 101-103 / lub www.rzizielonagora.wp.mil.pl.

    IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Bolesława Chrobrego 7,Zielona Góra, kancelaria jawna I piętro pokój 104-105.

    IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.