eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-14

Tczew: świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych
Numer ogłoszenia: 216815 - 2014; data zamieszczenia: 14.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie , ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew, woj. pomorskie.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w następującym zakresie: a) odśnieżania i posypywania materiałem uszarstniającym dróg powiatowych na terenie gminy Tczew i gminy Subkowy wyznaczonych w załączonym do SIWZ wykazie dróg o łącznej długości 96,227 km (załącznik nr 4) b) odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego koparko-ładowarkami oraz pługiem ciężkim (sprzęt dodatkowy) c) odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego ładowarką np. typu fadroma (sprzęt dodatkowy) d) świadczenia usług związanych z interwencyjnym wywozem śniegu (teren Powiatu Tczewskiego) e) ręcznego lub mechanicznego oczyszczania ze śniegu i lodu oraz posypywania materiałem uszarstniającym chodników na terenie Powiatu Tczewskiego Usługi wskazane w pkt a) będą zlecane na terenie gminy Tczew i gminy Subkowy, wskazane w pkt b) - e) mogą być zlecane na terenie całego Powiatu. 1. Zamawiający zapewnia: 1.1. dwie piaskarki 1.2. dwa pługi 1.3. mieszankę do posypywania dróg 1.4. pług ciężki stalowy dwustronny 1.5. miejsce mogące służyć za składowisko mieszanki i punkt załadowczy 2. Wykonawca musi zapewnić: 2.1. jedną solarko-piaskarkę o pojemności zasobnika minimum 4 m3 (na wypadek awarii sprzętu podstawowego): automatyczny system sterowania zapewniający stabilność wydatku posypywania niezależnie od zmiany prędkości nośnika i szerokości posypywania, automatyczne bezstopniowe lub stopniowe dozowania mieszanek uszarstniających od 10 do 30 g/m2 automatyczne bezstopniowe lub stopniowe sterowanie szerokością posypywania od 2 do 7 m z możliwością posypywania asymetrycznego 2.2. dwa samochody nie starsze niż 15 lat, o ładowności minimum 8 ton (w tym jeden z napędem na trzy osie) umożliwiające zamontowanie i właściwą pracę piaskarki z pługiem, 2.3. samochód rezerwowy do świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu podstawowego, 2.4. sprzęt załadowczy umożliwiający każdorazowy załadunek mieszanki na samochody, 2.5. minimum trzy koparko-ładowarki o pojemności ładowacza powyżej 1 m3, 2.6. młot hydrauliczny montowany na koparko-ładowarkę umożliwiający skuwanie lodu, 2.7. samochód z napędem minimum na trzy osie z możliwością zamontowania czołownicy i zawieszenia pługa ciężkiego, 2.8. czołownicę do zamontowania pługa, 2.9. układ sterowniczy do pługa ciężkiego - dwupozycyjny (góra, dół), 2.10. minimum jedną ładowarkę o pojemności ładowacza powyżej 3 m3, 2.11. ekipę do wywozu śniegu składającą się z samochodu samowyładowczego o pojemności skrzyni ładunkowej od 12 do 16 m3, koparko-ładowarki o pojemności ładowacza powyżej 1 m3 oraz 4 pracowników, 2.12. piasek do posypywania chodników, 2.13. wszelkie materiały oraz pracowników niezbędnych do prawidłowego i terminowego odśnieżania chodników, 2.14. odpowiednią ilość kierowców i operatorów zapewniającą pełną obsługę całości sprzętu, wyposażonych w telefony komórkowe (kontakt całodobowy), 3. Orientacyjna wielkość przedmiotu zamówienia UWAGA! Na potrzeby porównania i oceny ofert Wykonawca obliczy łączną cenę ofertową na podstawie prognozowanych ilości godzin dla poszczególnych rodzajów usług (zgodnie z formularzem cenowym). Ma to jedynie charakter pomocniczy i teoretyczny a rozliczenie będzie następowało w oparciu o rzeczywiste wykonanie czynności na podstawie stawek zawartych w formularzu cenowym oraz umowie. 4. Zakres i sposób świadczenia usług Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zakresem i kolejnością zimowego utrzymania określonymi w załączniku do specyfikacji. Łączna długość dróg powiatowych w gminie Tczew i gm. Subkowy objętych zimowym utrzymaniem wynosi 96,227 km. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu świadczonych usług. Wykonawca jest obowiązany posiadać w gotowości wyjazdu w ciągu 1,5 godziny cały sprzęt jakim dysponuje. Uruchomienie sprzętu będzie ogłaszane przez przedstawiciela Zamawiającego lub przez Wykonawcę po uzgodnieniu tego z Zamawiającym (telefoniczne, wiadomością sms, faksem lub pocztą e-mail). Usługi dodatkowe (koparko-ładowarki, ładowarka, pług ciężki, wywóz śniegu) będą zlecane tylko w sytuacji znacznego pogorszenia sytuacji na drogach - Zamawiający zastrzega, iż w przypadku wyjątkowo łagodnej zimy istnieje możliwość nie zlecania tego rodzaju usług. Oczyszczanie chodników ze śniegu i lodu oraz posypanie materiałem uszarstniającym może być wykonywane ręcznie lub mechanicznie. Mechaniczne odśnieżanie chodników może być prowadzone wyłącznie przy użyciu sprzętu zapewniającego nieuszkodzenie nawierzchni chodników. Chodniki muszą być odśnieżane na całej szerokości. W przypadku uszarstniania nawierzchni chodników minimalne ilości rozsypanego piasku na powierzchni chodnika powinny wynosić minimum 30 gr/m2. Łączna powierzchnia chodników przewidzianych do odśnieżania na terenie miasta Tczewa wynosi ok. 26,53 a. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu świadczonych usług. Odśnieżanie chodników będzie zlecane w zależności od panujących warunków. W przypadku zlecenia odśnieżenia całego zakresu na terenie miasta Tczewa (ok. 400 a) Wykonawca jest zobowiązany wykonać zadanie w nieprzekraczalnym terminie 3 godzin. Wykonawca będzie powiadamiany o uruchamianiu akcji telefoniczne, wiadomością sms, faksem lub pocztą e-mail. Do wykonywania usługi Wykonawca musi przystąpić w nieprzekraczalnym terminie: 1 godziny od otrzymania zlecenia - na terenie miasta Tczewa 3 godzin od otrzymania zlecenia - poza miastem, na terenie Powiatu Tczewskiego UWAGA! Przystępując do przetargu Wykonawca wyraża zgodę na montaż na samochodach będących nośnikami do piaskarek i pługów, systemów do monitorowania pojazdów, na następujących warunkach: systemy monitorowania pojazdów będą zamontowane na obu samochodach używanych do zimowego utrzymania dróg (nośniki do piaskarek i pługów), kierowcy Wykonawcy obsługujący w/w samochody będą zobowiązani do każdorazowego uruchomienia systemów na czas prowadzenia akcji - godziny przepracowane przez sprzęt bez uruchomionego systemu nie będą podstawą do zapłaty, z chwilą podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego, na Wykonawcę przechodzi niebezpieczeństwo utraty i/lub uszkodzenia systemu. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu kradzieży, zniszczenia, uszkodzenia lub utraty systemu, do pełnej wartości zainstalowanego systemu, tj. 725,70 brutto zł/szt, Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego oddać systemu osobie trzeciej w podnajem lub do bezpłatnego użytkowania. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego o sprzedaży, najmie, użyczeniu lub o innych czynnościach prawnych i faktycznych dot. pojazdu, w którym został zamontowany system. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenieść praw i/lub obowiązków wynikających z niniejszego zobowiązania na osobę trzecią, Wykonawca oświadcza, iż pojazdy z zainstalowanymi systemami użytkowane będą na terenie Polski. W przypadku użytkowania poza terenem Polski systemów zamontowanych w pojazdach Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu dodatkowe koszty poniesione w związku z użytkowaniem kart telemetrycznych zainstalowanych w systemach. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o planowanym terminie demontażu systemów po zakończeniu obowiązywania umowy. Za każdy system niezdementowany z pojazdu w terminie siedmiu dni od wyznaczonego terminu z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiającemu przysługuje prawo obciążenia Wykonawcy karą umowną w wysokości pełnej wartości zamontowanego w pojeździe systemu, tj. 725,70 brutto zł/szt. 5. Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób: 5.1. za roboczogodzinę pracy jednego nośnika z piaskarką i pługiem (odśnieżanie, odśnieżanie z posypywaniem lub posypywanie) w gotowości wyjazdu w ciągu 1,5 godziny od zgłoszenia, 5.2. za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu koparko-ładowarki (poj. pow. 1 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 3 godzin od zgłoszenia 5.3. za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu pługa ciężkiego w gotowości wyjazdu w ciągu 3 godzin od zgłoszenia 5.4. za roboczogodzinę skuwania lodu przy użyciu koparko-ładowarki z zamontowanym młotem hydraulicznym w gotowości wyjazdu w ciągu 3 godzin od zgłoszenia 5.5. za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu ładowarki (poj. pow. 3 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 3 godzin od zgłoszenia 5.6. za wywiezienie 1 m3 śniegu z terenu dróg powiatowych w gotowości wyjazdu w ciągu 12 godzin od zlecenia 5.7. za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 1 godziny od otrzymania zlecenia - za 1 ar (teren miasta Tczewa) 5.8. za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 ar (poza miastem) 5.9. za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 1 godziny od otrzymania zlecenia - za 1 ar (teren miasta Tczewa) 5.10. za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 ar (poza miastem) Wynagrodzenie określone w pkt 5. musi uwzględniać wszelkie koszty i materiały konieczne do prowadzenia akcji (poza materiałami do zwalczania śliskości zimowej i uszarstniania nawierzchni dróg), tj.: 1. montaż pługów i piaskarek na samochody Wykonawcy oraz demontaż sprzętu po zakończeniu sezonu, 2. wynagrodzenie kierowców, operatorów i pracowników Wykonawcy, 3. posiadanie lamp sygnalizacyjnych koloru pomarańczowego, 4. posiadanie dodatkowych lamp reflektorowych (szperacz), 5. wyposażenie kierowców w telefony komórkowe, 6. każdorazowy załadunek samochodów, 7. paliwo i inne bieżące materiały eksploatacyjne, 8. dojazd do miejsca wezwania, 9. zabezpieczenie materiałów do zwalczania śliskości i uszarstniania przed wpływem warunków atmosferycznych, 10. zmianowość sprzętu, 11. obowiązek w przypadku awarii zastąpienia sprzętem tego samego typu, 12. Wykonawca jest zobowiązany do umycia sprzętu Zamawiającego po zakończeniu każdej z akcji, 13. korzystając z placu na terenie bazy Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do regularnego oczyszczania placu i boksów do składowania materiałów, 14. po zakończeniu sezonu zimowego nastąpi przegląd sprzętu (pługi, piaskarki). Za ewentualne uszkodzenia zostanie obciążony Wykonawca, 15. dojazd do miejsca wezwania (w przypadku wywozu śniegu), 16. miejsce utylizacji śniegu (w przypadku wywozu śniegu), 17. wszelkie koszty i materiały konieczne do odśnieżania chodników (np. zakup materiałów uszarstniających (piasek), zapewnienie odpowiedniej ilości pracowników, ew. materiały eksploatacyjne w przypadku mechanicznego wykonywania usług itp). Wynagrodzenie będzie płacone za godziny pracy sprzętu liczone od wyjazdu z terenu bazy PZD w Tczewie do momentu zakończenia świadczenia usług..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy - w przypadku zwiększenia posiadanych środków w planie finansowym Zamawiający zastrzega możliwość wystąpienia konieczności zwiększenia ilości wykonywanych usług (tj. powtórzenie tego samego rodzaju usług). Wartość zamówień uzupełniających nie może przekroczyć 50 % wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponowanie sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, lub oświadczenie, iż w przypadku wybrania jego oferty przed zawarciem umowy zobowiązuje się do zawarcia w/w ubezpieczenia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

umowa będzie mogła zostać zmieniona w następującym zakresie: a) możliwa jest zmiana umowy w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego - w szczególności osób nadzorujących prowadzenie prac; b) możliwa jest zmiana wynagrodzenia w przypadku konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej stawki podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.tczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2014 godzina 11:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.