eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Namysłów › Opracowanie i przygotowanie do wdrożenia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Namysłów na lata 2016-2020 z perspektywą do 2025 r

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-21

Namysłów: Opracowanie i przygotowanie do wdrożenia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Namysłów na lata 2016-2020 z perspektywą do 2025 r
Numer ogłoszenia: 216064 - 2015; data zamieszczenia: 21.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa , ul. Stanisława Dubois 3, 46-100 Namysłów, woj. opolskie, tel. 077 4190359, faks 077 4104841.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie i przygotowanie do wdrożenia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Namysłów na lata 2016-2020 z perspektywą do 2025 r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa i kod wg Wspólnego Słownika Zamówień: Usługi związane z zanieczyszczeniem powietrza - 90731000-0. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. Opracowanie i przygotowanie do wdrożenia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Namysłów na lata 2016-2020 z perspektywą do 2025 roku, zwanego dalej PGN, w poniższym zakresie: 1) utworzenie bazy danych wraz z inwentaryzacją stanu gospodarki energią oraz emisji gazów cieplarnianych na obszarze całej Gminy Namysłów, wraz z wynikami, 2) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko oraz przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 poz. 1235 z późn. zm.) do projektu PGN, w zakresie ustalonym przez właściwe organy, 3) sporządzenie dokumentu pn. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej Gminy Namysłów na lata 2016-2020 z perspektywą do 2025 roku, 4) uzyskanie pozytywnej opinii doradców energetycznych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, 5) udział Wykonawcy, aż do momentu uchwalenia PGN przez Radę Miejską w Namysłowie (udział przedstawiciela Wykonawcy w pracach komisji oraz podczas sesji Rady Miejskiej/przygotowanie prezentacji multimedialnej dot. PGN), 6) opracowanie wersji ostatecznej PGN uwzględniającej uwagi i poprawki wniesione przez Radnych, Zamawiającego bądź doradców energetycznych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, 7) przeprowadzenie szkolenia w siedzibie Zamawiającego dla wyznaczonych pracowników dotyczącego obsługi stworzonej przez Wykonawcę bazy danych o której mowa w pkt 1. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia I. Opracowany PGN ma określać w szczególności: 1) główne i szczegółowe cele gospodarki niskoemisyjnej, 2) założenia do jego przygotowania, 3) stan istniejący wraz z identyfikacją obszarów problemowych, 4) wyniki bazowej inwentaryzacji, 5) działania zaplanowane na cały okres objęty planem oraz środki na ich realizację, 6) wskaźniki monitorowania. PGN ma przyczynić się do osiągnięcia celów określonych w pakiecie klimatyczno-energetycznym do 2020 r., tj. 1) redukcji emisji gazów cieplarnianych, 2) zwiększenia udziału energii pochodzącej z źródeł odnawialnych, 3) redukcji zużycia energii finalnej, poprzez podniesienie efektywności energetycznej. PGN ma przyczynić się również do poprawy jakości powietrza na obszarach na których odnotowano przekroczenia jakości poziomów dopuszczalnych stężeń w powietrzu i na których realizowane są Programy Ochrony Powietrza oraz Plany Działań Krótkoterminowych. PGN musi uwzględniać co najmniej następujące obszary sektora publicznego i prywatnego: 1) budynki mieszkalne, 2) budynki publiczne, 3) oświetlenie uliczne, 4) zakłady przemysłowe, 5) transport (transport publiczny i prywatny oraz ruch lokalny i tranzyt), 6) lokalną produkcję energii elektrycznej, 7) lokalną produkcję ciepła/chłodu, 8) miejski system ciepłowniczy, 9) rolnictwo i leśnictwo (średnioroczne zużycie nawozów, środków ochrony roślin itp.), 10) gospodarkę odpadami (w szczególności z uwzględnieniem składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Ziemiełowicach oraz oczyszczalni ścieków przy ul. Grunwaldzkiej 52 w Namysłowie). II. Bazowa inwentaryzacja stanu gospodarki energią oraz emisji gazów cieplarnianych wraz z wynikami: Utworzona przez Wykonawcę bazowa inwentaryzacja musi opierać się co najmniej na: 1) przeprowadzeniu badania ankietowego w budynkach użyteczności publicznej (w szczególności w budynkach przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, kultury, oświaty, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, sportu itp.) zlokalizowanych na terenie Gminy Namysłów, 2) przeprowadzeniu bezpośredniego badania ankietowego w co najmniej 70 % budynków mieszkalnych zlokalizowanych na obszarze całej Gminy Namysłów. Warunek uważa się za spełniony w przypadku: - dostarczenia ankiet do osób ankietowanych w ilości o której mowa powyżej i - wypełnienia przez osoby ankietowane dostarczonych ankiet w ilości co najmniej 50%. Przeprowadzenie bezpośredniego badania ankietowego polega na dostarczeniu, przez ankietera ankiety do osób ankietowanych w co najmniej 70 % budynków mieszkalnych zlokalizowanych na obszarze całej Gminy Namysłów. Zamawiający dopuszcza rozdysponowanie ankiet za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innej firmy świadczącej usługi dystrybucji. Wykonawca powinien posiadać wykaz budynków do których dotarł ankieter lub potwierdzenie nadania przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innej firmy świadczącej usługi dystrybucji. Zamawiający dopuszcza zebranie ankiet przez Internet lub do urn. Zapewnienie urn oraz ich rozstawienie w miejscu zbiórki ankiet a także nadzór nad urnami w trakcie zbiórki ankiet należy do Wykonawcy. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, ilość budynków mieszkalnych, znajdujących się na terenie Gminy Namysłów, wynosi 3975 (stan na 2014 rok). Przez budynek mieszkalny Zamawiający rozumie w szczególności budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego oraz budynek wielorodzinny/wielolokalowy. Ankietyzacja budynków mieszkalnych ma posłużyć, w szczególności, do określenia ilości i rodzaju emisji pochodzącej z lokalnych kotłowni węglowych i domowych pieców grzewczych i kominków. 3) przeprowadzeniu bezpośredniego badania ankietowego w innych budynkach/instalacjach wskazanych przez Zamawiającego zlokalizowanych na obszarze całej Gminy Namysłów. W szczególności Wykonawca powinien wziąć pod uwagę zakłady przemysłowe i wytwórcze zlokalizowane na terenie Gminy Namysłów a także zakłady/instalacje świadczące usługi komunalne na terenie Gminy Namysłów (m.in. Zakład Energetyki Cieplnej oraz Zakład Wodociągów i Usług Komunalnych EKOWOD). Brak warunku dot. oczekiwanego procentu zwrotu ankiet. Lista budynków użyteczności publicznej takich jak budynki przeznaczone na potrzeby administracji publicznej, kultury, oświaty, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, sportu itp. oraz lista zakładów przemysłowych i wytwórczych zlokalizowanych na terenie Gminy Namysłów a także zakładów/instalacji świadczące usługi komunalne na terenie Gminy Namysłów, w których należy przeprowadzić ankietyzację, w uzgodnieniu z Zamawiającym. Wzór ankiety przygotowany przez Wykonawcę oraz pytania w nim zawarte w uzgodnieniu z Zamawiającym. 4) informacjach pozyskanych od operatorów rynku paliw/energii działających na terenie Gminy Namysłów, 5) danych inwentaryzacyjnych i szacunkowych odnośnie zużycia paliw w sektorze transportu, 6) informacjach dostarczonych przez Zamawiającego, 7) innych ogólnodostępnych dokumentach o charakterze statystycznym. Na etapie opracowywania bazy danych, należy przyjąć rok bazowy (1990 r., bądź inny dla którego możliwe będzie uzyskanie/wyznaczenie wszystkich niezbędnych danych do obliczenia emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych). Bazę danych należy wykonać na aktywnych arkuszach kalkulacyjnych MS Excel z założeniami, formułami, wyliczeniami i ich zestawionymi wynikami. Sposób przygotowania bazy ma umożliwiać Zamawiającemu samodzielną bieżąca aktualizację bazy danych poprzez: wyszukiwanie, wprowadzanie, modyfikowanie, oraz agregowanie danych dotyczących: emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych, pyłu zawieszonego PM 2,5, PM 10, benzo(a)pirenu, SO2, NO2, zużycia energii elektrycznej (w tym z OZE), ciepła-chłodu, zużycia paliw kopalnych, zużycia energii finalnej i energii odnawialnej, za dany rok. Wyniki bazowej inwentaryzacji powinny pozwolić co najmniej na: 1) identyfikację poszczególnych obszarów oraz sektorów, o których mowa w Dziale I, w których występują przekroczenia ilości emitowanych zanieczyszczeń do atmosfery, 2) ocenę gospodarki energią w poszczególnych obiektach i sektorach, o których mowa w Dziale I. Wyniki bazowej inwentaryzacji należy przenieść, w formie tabelarycznej i graficznej, do PGN. Stworzona baza powinna wskazywać źródła danych niezbędnych do pozyskania w celu obliczenia emisji zanieczyszczeń i zużycia energii. III. Wdrażanie, monitorowanie i weryfikacja PGN: 1) wskazanie zadań inwestycyjnych, w sektorach publicznych i prywatnych wymienionych w dziale I - wraz z każdorazowym określeniem niezbędnych nakładów, źródeł finansowania (w tym zewnętrznych źródeł finansowania), jednostkę odpowiedzialną za realizację oraz wskaźnik monitorowania. Inwestycje powinny przyczynić się do redukcji emisji zanieczyszczeń do atmosfery (w szczególności CO2 i innych gazów cieplarnianych, pyłu zawieszonego PM 2,5, PM 10, benzo(a)pirenu, SO2, NO2) oraz zużycia energii finalnej. 2) stworzenie listy przedsięwzięć i działań, w perspektywie wieloletniej, zapewniających zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz zużycia energii finalnej - harmonogram działań, 3) stworzenie listy przedsięwzięć i działań, w perspektywie krótkoterminowej, zapewniających zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz zużycia energii finalnej - harmonogram działań, 4) wskazanie zadań nieinwestycyjnych, takich jak planowanie miejskie, promowanie gospodarki niskoemisyjnej (wskazanie działań mających wpływ na zmiany postaw konsumpcyjnych użytkowników energii, współpraca z mieszkańcami oraz innymi zainteresowanymi stronami), zamówienia publiczne, strategia komunikacyjna, planowanie przestrzenne itp. 5) opracowanie zaleceń organizacyjnych i prawnych umożliwiających wdrożenie PGN w gminie. Wskaźniki monitorowania: 1) poziom redukcji emisji CO2 w stosunku do lat poprzednich (1990 r. bądź inny dla którego możliwe będzie uzyskanie, wyznaczenie wszystkich niezbędnych danych do obliczenia emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych), 2) poziom redukcji zużycia energii finalnej w stosunku do przyjętego roku bazowego, 3) udział zużytej energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii, 4) monitorowanie wskaźników w oparciu o metodologię opracowaną przez Wspólne Centrum Badawcze (JRC) Komisji Europejskiej we współpracy z Dyrekcją Generalną ds. Energii (DG ENER) i Biurem Porozumienia Burmistrzów, zawartą w poradniku (Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP)), 5) w celu wyznaczenia poziomu redukcji zużycia energii, uzyskanej poprzez podniesienie efektywności energetycznej zaleca się korzystanie z danych zawartych w audytach energetycznych (dot. budynków/obiektów dla których audyt został sporządzony). IV. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z: 1) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z późn. zm.), 2) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziału społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z późn. zm.), 3) ustawą z 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r. poz.1059 z późn. zm.), 4) ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2011 r. Nr 94, poz. 551 z późn. zm.), 5) ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2014 r., poz. 712 j.t.), 6) ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. poz. 478 t.j.), 7) Obwieszczeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego wykazu przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej (M.P. 2013, poz.15), 8) Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych (Dz. U. z 2011 r. Nr 289 poz. 1699), Opracowany PGN powinien być spójny i zgodny z Załącznikiem nr 9 do Regulaminu Konkursu nr 2/POIiŚ/9.3/2013 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 (Szczegółowe zalecenia dotyczące struktury planu gospodarki niskoemisyjnej), Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej plany gospodarki niskoemisyjnej. UWAGA: Gmina Namysłów, za pośrednictwem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, przystąpiła do projektu pn. Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkaniowego oraz przedsiębiorców w zakresie efektywności energetycznej i OZE, w związku z powyższym, opracowany PGN musi uzyskać pozytywną ocenę doradców energetycznych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pod kątem zgodności z wymogami konkursu 2/POIiŚ/9.3/2013 - plany gospodarki niskoemisyjnej. PGN powinien być spójny ze strategicznymi planami, dokumentami w zakresie energetyki szczebla krajowego, regionalnego i lokalnego oraz innymi planami i programami obejmującymi obszar Gminy Namysłów w szczególności Programem Ochrony Powietrza, planem działań krótkoterminowych, Programem Ochrony Środowiska, planami zagospodarowania przestrzennego. V. Przygotowane opracowanie powinno umożliwić ubieganie się o pozyskanie funduszy zewnętrznych, w szczególności z RPO WO na lata 2014-2020, środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. VI. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego informowania Zamawiającego o postępie prac, w tym poprzez co najmniej 4-krotną wizytę w siedzibie Zamawiającego, po jednej wizycie w miesiącach: październik 2015 r., listopad 2015 r., grudzień 2015r., styczeń 2016 r. VII. Przygotowany PGN zostanie przekazany Zamawiającemu w formie papierowej (3 egzemplarze) i elektronicznej (3 egzemplarze, w tym jeden egzemplarz w formacie elektronicznym zgodnym z rozporządzeniem o którym mowa w Dziale IV pkt 8). Całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu, wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego. VIII. Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na własny koszt wszystkie materiały niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności ekspertyzy, badania i pomiary, opinie, mapy a także wszelkie formalności administracyjne. IX Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji, na każdym etapie prac, zapisów PGN oraz wprowadzania zmian i korekt do Planu. Dotyczy to w szczególności ustalenia zadań inwestycyjnych oraz listy przedsięwzięć o których mowa w Dziale III. X. Zmiana postanowień zawartych w umowie może nastąpić w przypadku: 1) wystąpienia obiektywnych przesłanek wynikających z przeprowadzenia prognozy oddziaływania na środowisko oraz przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko lub uzyskania pozytywnej opinii doradców energetycznych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, powodujących konieczność wydłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia, a których zarówno Wykonawca jak i Zamawiający nie mógł przewidzieć w dniu zawarcia umowy, 2) wystąpienia uzasadnionych okoliczności powodujących konieczność dokonania zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, pod warunkiem, iż zaproponowane zmiany są korzystne dla Zamawiającego i nie powodują zwiększenia wartości zamówienia, 3) zmiany stanu prawnego, który może wpłynąć na zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia, o ile nie spowoduje to zwiększenia wartości zamówienia. Zmiana umowy nastąpi w formie pisemnej pod rygorem nieważności za zgodą obu stron. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.73.10.00 - Usługi związane z zanieczyszczeniem powietrza .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.01.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 700,00 zł (słownie złotych: siedemset 00/100).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej trzech usług dla jednostek samorządu terytorialnego o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 25 tys., polegających na opracowaniu: a) Planu Gospodarki Niskoemisyjnej, lub b) Planu/projektu założeń zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, lub c) Planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), lub d) Programu Ochrony Powietrza. Do każdej pozycji wykazu musi być załączony dowód czy usługi zostały wykonane należycie. Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełnienia warunku tj. co najmniej trzy usługi dla jednostek samorządu terytorialnego o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 25 tys., polegających na opracowaniu: a) Planu Gospodarki Niskoemisyjnej, lub b) Planu/projektu założeń zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, lub c) Planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), lub d) Programu Ochrony Powietrza. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków oraz przesłanek braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w punkcie 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia według formuły spełnia - nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, z podaniem zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Gwarancja - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy: 1) powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej części do powierzenia podwykonawcom, 2) wskazać inny zakres podwykonawstwa, niż przedstawiony w złożonej ofercie, 3) wskazać innych podwykonawców niż przedstawieni w złożonej ofercie, 4) zrezygnować z podwykonawstwa oraz w przypadku: 1) wystąpienia obiektywnych przesłanek wynikających z przeprowadzenia prognozy oddziaływania na środowisko oraz przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko lub uzyskania pozytywnej opinii doradców energetycznych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, powodujących konieczność wydłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia, a których zarówno Wykonawca jak i Zamawiający nie mógł przewidzieć w dniu zawarcia umowy, 2) wystąpienia uzasadnionych okoliczności powodujących konieczność dokonania zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, pod warunkiem, iż zaproponowane zmiany są korzystne dla Zamawiającego i nie powodują zwiększenia wartości zamówienia,3) zmiany stanu prawnego, który może wpłynąć na zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia, o ile nie spowoduje to zwiększenia wartości zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.namyslow.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna będzie w siedzibie Zamawiającego, budynek B, pok. nr 26 lub za zaliczeniem pocztowym. Siwz jest odpłatna (12,20 zł).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.09.2015 godzina 09:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Namysłowie, ul. Dubois 3, budynek A, w sekretariacie, pok. nr 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.