eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Morąg › Utylizacja azbestu w Gminie Morąg - 2013

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-05

Morąg: Utylizacja azbestu w Gminie Morąg - 2013
Numer ogłoszenia: 215798 - 2013; data zamieszczenia: 05.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Morągu , ul. 11 Listopada 9, 14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7572231, faks 089 7572120.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.morag.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utylizacja azbestu w Gminie Morąg - 2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na demontażu, zbieraniu, załadunku, transporcie oraz utylizacji wyrobów zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych bezpośrednio od osób fizycznych z terenu Gminy Morąg. Wykaz miejsc znajdowania się i przybliżonej ilości azbestu przeznaczonego do utylizacji (zgodnie z wykonaną w 2011 roku inwentaryzacją, aktualizowaną następnie w 2012 i w 2013 roku) stanowi załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Zgodnie ze złożonymi wnioskami właścicieli nieruchomości na rok 2013 przez poszczególne osoby łączna ilość wyrobów azbestowych przewidywanych do: 1) ROBOTY KOMPLEKSOWE (demontaż płyt azbestowych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych, załadunek, transport, rozładunek i utylizacja płyt azbestowych) - przewidywana powierzchnia dachów do zdjęcia 11114m2, tj. (188,94Mg). 2) ROBOTA NIEPEŁNA (załadunek, transport, rozładunek i utylizacja płyt azbestowych) - przewidywalna ilość płyt luzem 3039,00m2, tj. (51,66Mg). 3) Reasumując łączna ilość wyrobów azbestowych planowanych do utylizacji wynosi ok. 14153,40m2, co w przeliczeniu na przyjętą w programie wagę (1m2 = 17kg) wyrobu zawierającego azbest wynosi 241,00Mg. 3. Podane w wykazie (załącznik nr 10) powierzchnie pokryć dachowych wynikają z pomiaru geometrycznego i nie uwzględniają zakładów płyt i nie podlegają zwiększeniu w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia. 1) Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z przedmiotem zamówienia określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ, stanem faktycznym obiektów budowlanych i nie wnosi zastrzeżeń co do zakresu robót oraz uznaje je za wystarczającą podstawę do realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość realizacji zadania bez wykonania demontażu elementów budynku zawierających azbest. 3) Podane ilości pokryć dachowych objętych przedmiotem zamówienia, określone zostały na podstawie wykonanej w 2011 roku inwentaryzacji, (aktualizowanej następnie w 2012 i w 2013 roku), wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Morąg oraz deklaracji właścicieli nieruchomości, którzy zdecydowali podjąć inicjatywę w 2013 roku - wartości te w czasie trwania przedmiotu zamówienia nie mogą ulec zwiększeniu, natomiast mogą ulec zmniejszeniu. 4) W celu zdobycia niezbędnych informacji do przygotowania oferty, Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsc realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ. 5) Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 6) Ponadto Wykonawca w ramach ceny ryczałtowej zapewnia również: organizację i zabezpieczenie placu robót, uporządkowanie terenu po wykonanych pracach, naprawę na własny koszt wszelkich szkód powstałych w wyniku jego prac lub prac Podwykonawcy. 4. Wykonawca w terminie do 5 dni przed przystąpieniem do prac na podstawie wykazu miejsc znajdowania się i przybliżonej ilości azbestu przeznaczonego do utylizacji (stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ poszerzony o dane osobowe poszczególnych podmiotów), przed przystąpieniem do prac, sporządza harmonogram rzeczowo-finansowy w porozumieniu z właścicielami nieruchomości objętych zamówieniem w formie i w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego. a) Harmonogram rzeczowo-finansowy musi zawierać opis podziału przedmiotu zamówienia na etapy, kolejność wykonywania robót, czas ich trwania i wartość każdego etapu przedmiotu zamówienia. b) W przypadku nie wykonania przez Wykonawcę, w tym terminie, sporządzenia i złożenia u zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowego lub w przypadku braku jego zatwierdzenia przez zamawiającego, za obowiązujący strony uznają harmonogram rzeczowo-finansowy, który sporządzi Zamawiający. c) Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien być aktualizowany przez Wykonawcę w zależności od faktycznego postępu w wykonywaniu przedmiotu zamówienia oraz wpływu tego postępu na powiązania z innymi robotami, a także na każde żądanie Zamawiającego. W uaktualnionym harmonogramie rzeczowo-finansowym należy również uwzględnić zmiany kolejności wykonywania robót. 7) Ważenie zdemontowanych i odbieranych odpadów zawierających azbest powinno odbywać się w obecności właściciela nieruchomości oraz upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego przez Burmistrza po uprzednim potwierdzeniu dnia i godziny odbioru lub demontażu eternitu. Wykonawca dokonuje ważenia przy użyciu odpowiednich urządzeń i z tej czynności sporządza protokół zawierający co najmniej następujące informacje: imię i nazwisko właściciela nieruchomości, od którego odbierane są odpady zawierające azbest, miejsce odbioru odpadów, datę odbioru, ilość odebranych odpadów w Mg, potwierdzenie prawidłowości wykonania robót. Jeden egzemplarz protokołu Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 8) Po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca ma obowiązek dostarczyć właścicielowi lub zarządcy nieruchomości oraz zamawiającemu pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia z azbestu nie później niż do dnia zakończenia realizacji zadania tj. do dnia 25.10.2013 r. 9) Potwierdzeniem unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych zawierających azbest będzie dostarczenie Zamawiającemu oryginału karty przekazania odpadów zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673). 10) Upoważniony przez Burmistrza Morąga, pracownik Urzędu Miejskiego w ramach bieżącego monitoringu może przeprowadzić czynności pośrednio lub bezpośrednio na terenie danego składowiska azbestu, którego wskazał Wykonawca i który ma z nim podpisaną i aktualną umowę na gotowość przyjęcia odpadów od danego Wykonawcy. 11) Wykonawca powinien w ramach prac demontażowych zgłosić je do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Państwowej Inspekcji Pracy oraz do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. 3. Wykonawca zobowiązany jest: 1) wykonać przedmiot zamówienia zgodnie wymaganiami stawianymi przez Zmawiającego, programem usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Morąg stanowiącym załącznik do SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w tym zakresie przy zachowaniu należytej staranności, 2) ponieść odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie robót, bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie oraz ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim z tego tytułu, oraz za powstałe wypadki z tytułu niezachowania warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 3) ponieść wszelkie koszty wynikłe ze: a) szkód i następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników wykonawcy i osób trzecich przebywających w zasięgu prowadzenia robót, b) zniszczeń oraz innych zdarzeń losowych w odniesieniu do robót, obiektów, materiałów, sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót, c) zniszczeń własności prywatnej spowodowanej działaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy. 4) wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami BHP, PPOŻ, sanitarnymi, ochrony środowiska. 5) uporządkować teren wykonania robót po zakończeniu demontażu płyt azbestowych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz ich załadunku do transportu. 4. Wykonawca nie może udostępniać nikomu wiadomości i informacji powziętych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia oraz informacji technicznych, technologicznych, ekonomicznych, finansowych, handlowych, prawnych i organizacyjnych dotyczących drugiej strony, niezależnie od formy przekazania tych informacji i ich źródła, o ile bezwzględnie obowiązujące przepisy nie stanowią inaczej. Informacje te stanowią informacje poufne. 5. Wymagania techniczne i jakościowe: 1) Urządzenia wykorzystywane do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz spełniać warunki określone w odrębnych przepisach. 2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie robót, bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie oraz ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim z tego tytułu, oraz za powstałe wypadki z tytułu niezachowania warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonanie przedmiotu zamówienia musi odbywać się zgodnie z przepisami BHP, PPOŻ, sanitarnymi, ochrony środowiska..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.65.00.00 - Usługi usuwania azbestu 45.26.26.60 - Usuwanie azbestu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie jest przewidziane składanie wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: 1) aktualne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydane na podstawie art. 28 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 21), lub posiadają umowę na transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z podmiotami posiadającymi takie zezwolenie na prowadzenie działalności. 2-A) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów zgodnie z art. 41-48 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71 poz. 649). lub 2-B) aktualną umowę ze składowiskiem na odbiór odpadów - unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp. l SIWZ, stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ oraz załączy kserokopie wyżej wymienionych dokumentów, potwierdzone za zgodność z oryginałem. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum trzech zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia w kwocie nie mniejszej niż 30.000,00 zł brutto każda z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorcy. Doświadczenie wykonawcy, powinno zostać potwierdzone dokumentami, z których wynika odpowiednio, że roboty zostały wykonane prawidłowo. Wykaz robót budowlanych z podaniem wartości/ilości, daty i miejsca wykonania należy wykonać wg wzoru Załącznika Nr 4A. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 4A do SIWZ (zgodnie z ust. 7 pkt. 7.1 Lp.5 SIWZ) oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ, stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. Do wzmiankowanego formularza (załącznik nr 4A) należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane prawidłowo. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Jeżeli wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa wyżej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia powyższy warunek, gdy wykaże, że polega on na wiedzy i doświadczeniu, innych podmiotów, nie zależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiać w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże: Oświadczenie o dysponowaniu pojazdem /pojazdami przystosowanymi do transportu materiałów niebezpiecznych. Przedmiotowy samochód winien być wyposażony w HDS dostosowany do przewozu materiałów niebezpiecznych, a jego gabaryty winny pozwolić na dojazd do miejsc trudno dostępnych (wąskie ulice i drogi) z urządzeniem umożliwiającym określenie masy odbieranego odpadu (waga hakowa powyżej 100 kg). Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami należy wykonać wg wzoru Załącznika Nr 4B. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 4B do SIWZ (zgodnie z ust. 7 pkt. 7.1 Lp.6 SIWZ) oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ, stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia tj.: - osobami legitymującymi się odpowiednimi uprawnieniami przewidzianymi do realizacji zamówienia w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest oraz oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia tj. zostały przeszkolone w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia z podaniem m.in.: Kwalifikacji zawodowych/Uprawnień zawodowych, doświadczenia, wykształcenia, zakresu wykonywanych czynności/funkcji, informacji o podstawie dysponowania tymi osobami, należy wykonać wg wzoru Załącznika Nr 4C. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 4C do SIWZ o którym mowa w ust. 7 pkt 7.1 Lp.2 SIWZ oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ, stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, a także złożonego oświadczenia o posiadaniu uprawnień przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o którym mowa w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.3 SIWZ, stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zm.) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394), wówczas wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli suma ubezpieczenia wynikająca z polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia nie będzie niższa niż 250 000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunku udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów przedkłada polisę lub inny dokument ubezpieczenia, który nie będzie niższy niż 250 000,00 zł. dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca: Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego dokumentu (np. polisy), zgodnie z ust. 7 pkt. 7.1 Lp.4 SIWZ oraz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ, stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oświadczenie o zgodności z warunkami przetargu (Załącznik Nr 7), 2) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (Załącznik Nr 3), 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców - wykonawca winien załączyć do oferty pełnomocnictwo podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii, 4) W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika, do oferty należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty, 5) Wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawstwa - składają tylko wykonawcy zamierzający przedmiot zamówienia realizować przy udziale podwykonawstwa. (Załącznik nr 8).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wzór/projekt umowy stanowi załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) Zmiany kwoty wynagrodzenia: - w przypadku zmiany albo wprowadzenia nowych przepisów lub norm, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym zwłaszcza w zakresie stawki podatku VAT, - w przypadku wykonania mniejszego zakresu robót niż określony w wykazie miejsc znajdowania się i przybliżonej ilości azbestu przeznaczonego do utylizacji, stanowiącego załącznik nr 1 do umowy, proporcjonalnie do zakresu ilościowego przeliczonego w cenie cząstkowej za 1 tonę (Mg) azbestu. b) Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia: - w przypadku wystąpienia anomalii pogodowych lub innych nieprzewidywalnych przyczyno charakterze obiektywnym, mających znaczny wpływ na termin wykonania, - w związku ze stwierdzeniem braków lub błędów w dokumentacji przeprowadzonej inwentaryzacji o czas niezbędny na jej poprawienie lub uzupełnienie bez możliwości zwiększenia zakresu prac, - wystąpienia oraz usunięcia wad w dokumentacji przeprowadzonej inwentaryzacji uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną, - niezbędnego rozszerzenia zakresu rzeczowego robót w związku realizacją przedmiotu niniejszej umowy, których strony nie mogły przewidzieć na dzień zawarcia umowy, c) Zmiana sposobu fakturowania w przypadku zmian organizacyjnych oraz wewnętrznych uwarunkowań podmiotów wymienionych w preambule umowy, d) Zmian neutralnych lub korzystnych dla Zamawiającego wynikających z wystąpienia zdarzeń niezależnych od stron umowy, powodujących potrzebę wprowadzenia do treści umowy odpowiednich zapisów. Okres wydłużenia terminu zakończenia powinien odpowiadać okresom opóźnień wymienionych powyżej. Niedopuszczalne są zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia (wraz z umową) oraz określił warunki takiej zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/morag_gmina_miejska/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD MIEJSKI W MORĄGU 14-300 Morąg ul. 11 Listopada 9 pok. nr 16..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.06.2013 godzina 09:00, miejsce: URZĄD MIEJSKI W MORĄGU 14-300 Morąg ul. 11 Listopada 9 pok. nr 30..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno dokładnie określać zakres umocowania. Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę Wykonawców, którzy złożyli wspólnie ofertę wybraną jako najkorzystniejszą. Wszelka korespondencja oraz późniejsze rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem wykonawcy). Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa wyżej. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców na podstawie przepisów art. 24 ust.1 pkt 1-9 oraz art. 24 ust. 2 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.