eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stary Sącz › SA.2710.12.2015.TB Remont dróg leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-20

Stary Sącz: SA.2710.12.2015.TB Remont dróg leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz
Numer ogłoszenia: 215126 - 2015; data zamieszczenia: 20.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Stary Sącz , ul. Magazynowa 5, 33-340 Stary Sącz, woj. małopolskie, tel. 18 446 09 91, faks 18 446 09 83.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.starysacz.krakow.lasy.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadajaca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SA.2710.12.2015.TB Remont dróg leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z Remontem dróg leśnych w PGL LP Nadleśnictwie Stary Sącz, w zakresie dotyczącym remontu drogi dojazdowej do leśniczówki w Bilsku (nr inw. 220/558) - tj.: na odcinku o długości 256 mb polegającym na: a) oczyszczeniu rowu z namułu; b) profilowaniu i zagęszczaniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni; c) wykonaniu nawierzchni z tłucznia kamiennego; d) wykonaniu podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni emulsją asfaltową; e) dosypaniu poboczy tłuczniem kamiennym; z uwzględnieniem spełnienia wymogu, przez wbudowane przez Wykonawcę kruszywa o właściwościach fizyko - mechanicznych określonych w punkcie 3. 9) SIWZ. 2) Wykonawca zobowiązany jest do szczegółowego zapoznania się z zakresem robót i złożyć ofertę w oparciu o kosztorys ofertowy obejmujący wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg 45.23.24.52 - Roboty odwadniające .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset zł 00/100). 2) Wadium należy wnieść w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy pzp. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy przekazać Zamawiającemu w formie oryginału w ofercie. Można również oryginał dokumentu złożyć w siedzibie Zamawiającego (sekretariat n-ctwa) w terminie złożenia oferty określonym w pkt. 11 niniejszej SIWZ. Kopię dokumentu należy wówczas dołączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje wymogu w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych z zakresu budownictwa drogowego o wartości brutto - każdej z nich - nie mniejszej niż 50 tys. zł brutto wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany kurs waluty ogłoszony przez Narodowy Bank Polski na dzień zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym osobą na stanowisko Kierownika Budowy posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz będącą członkiem Izby Inżynierów Budownictwa. W przypadku, gdy wskazane przez Wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać powyższe wymagania.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. wykazać posiadanie w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie nie mniejszej niż kwota 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. przedłożyć dowód potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (dalej OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, w tym od szkód wyrządzonych przez wykonawcę: 1. zamawiającemu - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.; 2. pracownikom wykonawcy - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.; 3. osobom trzecim - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł. Z treści przedłożonego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca posiada ubezpieczenie OC z w/w. tytułów. W przypadku gdy na przedłożonym dokumencie (polisie) brak takiej informacji, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do niego stosowne oświadczenie brokera ubezpieczeniowego, potwierdzające, że przedłożony dokument potwierdza posiadanie OC wykonawcy w w/w. zakresie. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski kurs średni waluty na dzień wystawienia przez instytucje finansową dokumentu potwierdzającego sytuację ekonomiczną i finansową.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Raporty z badań (wydane przez akredytowany podmiot) potwierdzający wymagane właściwości fizyko-mechaniczne określone w opisie przedmiotu zamówienia (pkt. 3 SIWZ)

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim potencjalnym technicznym pozwalającym na realizację zamówienia - na załączniku nr 1 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 94
  • 2 - Gwarancja wykonawcy - 3
  • 3 - Termin płatności dla wykonawcy - 3

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Istotne postanowienia umowy zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. 2) Zamawiający przewiduje wprowadzenie zmian w treści umowy w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadkach określonych w pkt. 4 SIWZ. 3) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie zmian ceny brutto: w przypadku zmiany stawki podatku VAT dla usług objętych przedmiotem zamówienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia; strony dokonują odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 4) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie zmiany zabezpieczenia umowy. Zmiana przewidziana w art. 149 ust. 1 ustawy pzp. 5) Powyższe postanowienia zawarte w punkcie 16 SIWZ stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krakow/nadl_stary_sacz/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PGL LP Nadleśnictwo Stary Sącz ul. Magazynowa 5 33-340 Stary Sącz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2015 godzina 10:00, miejsce: PGL LP Nadleśnictwo Stary Sącz ul. Magazynowa 5 33-340 Stary Sącz, Sekretariat pokój nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1) Cenę ofertową należy podać w walucie polskiej (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) wypełniając formularz cenowy oferty stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ w oparciu o załączony do oferty uproszczony kosztorys ofertowy (do sporządzenia którego można wykorzystać załącznik nr od 6 do niniejszego SIWZ), sporządzony na podstawie kosztorysu szczegółowego tj. zawierającego dla poszczególnych pozycji kosztorysowych wartość kosztów robocizny, materiałów, sprzętu oraz narzutów i kalkulowanego zysku. 2) Cena ofertowa winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia (koszty robót podstawowych i pomocniczych) i uwzględniać cały zakres przedmiotu zamówienia. 3) Cena podawana w formularzu ofertowym powinna zostać podana w kwocie brutto, tzn. z uwzględnieniem w niej podatku od towarów i usług (VAT) w obowiązującej stawce na dzień składania ofert tj. 23%. 4) Kosztorys ofertowy należy sporządzić w oparciu o opis przedmiotu zamówienia w tym przedmiar robót. W przypadku odstępstw (ilościowych jak i ewentualne pojawienie się nowych pozycji kosztorysowych) kosztorysu ofertowego od przedmiaru robót Wykonawca musi wykazać konieczność ich wystąpienia wynikającą z opisu przedmiotu zamówienia określonego w punkcie 3 SIWZ. 5) Wprowadzenia zmian w kosztorysie ofertowym w stosunku do przedmiaru robót przedmiotu zamówienia niepotwierdzonych wykazem konieczności o którym mowa w pkt. 12.4) oraz naruszających opis przedmiotu zamówienia traktowane będzie przez Zamawiającego jako niezgodność oferty z przedmiotem zamówienia i oferta taka zostanie odrzucona, a oferent wykluczony z postępowania. 6) Tym samym Zamawiający, w kosztorysie ofertowym nie dopuszcza: a) pozycji cenowych (kosztorysowych) na kwotę 0,00 złotych, b) pozycji cenowych (kosztorysowych) ujemnych tj. na kwotę mniejszą niż 0,00 zł., c) pomijania pozycji cenowych (kosztorysowych). 7) Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (złoty polski - PLN). 8) W odniesieniu do Wykonawców których cena ofertowa jest niższa o 30% od wartości jaką zamawiający przeznaczył na udzielenie zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający przeprowadzi z urzędu postępowanie wyjaśniające czy złożona oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu Zamówienia. W tym celu zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, polegających na złożeniu przez Wykonawców dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności w zakresie: a) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, b) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów, 9) Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania wyżej wymienionych w pkt. 12. 8) SIWZ, Wykonawców do przedłożenia - w określonym przez zamawiającego terminie - m.in.: a) kosztorysów szczegółowych sporządzonych zgodnie z pkt. 12.1) SIWZ, b) zbiorczych zestawień materiałów, robocizny i sprzętu (wg nazw materiału, zawodu, sprzętu) zawierających ilość, cenę i wartość - sporządzonych oddzielnie dla każdej z części przedmiotu zamówienia wchodzących w zakres oferty wykonawcy, c) ofert na usługi sprzętu lub kalkulacji kosztów w przypadku sprzętu własnego wykonawcy, d) ofert na dostawę (lub dowodów zakupu) dla materiałów ujętych w ofercie, 10) Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy. 11) Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.