eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Wykonanie robót budowlanych związanych z budową umocnień potoku Olszynka w km 5+300-6+570 w miejscowości Święcany w ramach zadania inwestycyjnego pn.Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym potoku Olszynka w km 5+300 do 6+570 w miejscowości Święcany oraz w km 1+300 do 2+060 w miejscowości Siepietnica, gm. Skołyszyn, powiat jasielski, woj. podkarpackie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-20

Rzeszów: Wykonanie robót budowlanych związanych z budową umocnień potoku Olszynka w km 5+300-6+570 w miejscowości Święcany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym potoku Olszynka w km 5+300 do 6+570 w miejscowości Święcany oraz w km 1+300 do 2+060 w miejscowości Siepietnica, gm. Skołyszyn, powiat jasielski, woj. podkarpackie
Numer ogłoszenia: 214988 - 2015; data zamieszczenia: 20.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżet.).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych związanych z budową umocnień potoku Olszynka w km 5+300-6+570 w miejscowości Święcany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym potoku Olszynka w km 5+300 do 6+570 w miejscowości Święcany oraz w km 1+300 do 2+060 w miejscowości Siepietnica, gm. Skołyszyn, powiat jasielski, woj. podkarpackie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie robót budowlanych związanych z budową umocnień potoku Olszynka w km 5+300-6+570 w miejscowości Święcany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym potoku Olszynka w km 5+300 do 6+570 w miejscowości Święcany oraz w km 1+300 do 2+060 w miejscowości Siepietnica, gm. Skołyszyn, powiat jasielski, woj. podkarpackie Całkowity zakres zadania inwestycyjnego jw. polega na wykonaniu umocnień potoku Olszynka w km 5+300 do 6+570 w miejscowości Święcany oraz w km 1+300 do 2+ 060 w miejscowości Siepietnica, gm. Skołyszyn, powiat jasielski, woj. podkarpackie. 2)Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.Wykonanie robót ubezpieczeniowych 1.1 Wykonanie robót ubezpieczeniowych typu B 1.2 Wykonanie robót ubezpieczeniowych typu C 1.3 Wykonanie robót ubezpieczeniowych typu E 2. Wykonanie odbudowy przejazdu w bród w km 5+348 3. Roboty towarzyszące 3) Opis zakresów przedmiotu zamówienia: 1.Wykonanie robót ubezpieczeniowych 1.1Wykonanie robót ubezpieczeniowych typu B W ramach robót przygotowawczych przed przystąpieniem do zasadniczych robót należy wykonać koszenie porostów traw, roboty pomiarowe Należy również wykonać tymczasową drogę technologiczną o szerokości 3,0 m z płyt żelbetowych pełnych na podsypce piaskowej o gr. 10 cm. Droga po zakończeniu robót zostanie rozebrana. Przewidziane do wykonania ubezpieczenie typu B stanowi ubezpieczenie narzutem kamiennym z kamienia grubego o śr. 30-50 cm na wyściółce faszynowej 2,0x0,15 m, z faszyny wiklinowej układanej pod kątem 600 do kierunku nurtu, z wyprofilowaniem skarp do nachylenia 1;1,5. Teren przyległy do ubezpieczenia zostanie wyplantowany i obsiany mieszanką traw. Ubezpieczenie typu B zostanie wykonane na łącznej długości 244 m na następujących odcinkach: -w km 5+634- 5+694 brzeg lewy - długość odcinka 60 m -w km 5+705-5+809 brzeg prawy - długość odcinka 104 m -w km 6+312- 6+392 brzeg lewy - długość odcinka 80 m 1.2Wykonanie robót ubezpieczeniowych typu C W ramach robót przygotowawczych przed przystąpieniem do zasadniczych robót należy wykonać koszenie porostów traw, roboty pomiarowe Należy również wykonać tymczasową drogę technologiczną o szerokości 3,0 m z płyt żelbetowych pełnych na podsypce piaskowej o gr. 10 cm. Droga po zakończeniu robót zostanie rozebrana. Przewidziane do wykonania ubezpieczenie typu C stanowi umocnienie opaską faszynową (faszynada ułożona warstwowo na wyściółce faszynowej 1,6x2,0x0,15 m) z koroną z koszy siatkowo-kamiennych o wymiarach 1,0x0,5x3,0, m z wyprofilowaniem skarp do nachylenia 1:1,5. Teren przyległy do ubezpieczenia zostanie wyplantowany i obsiany mieszanką traw. Ubezpieczenie typu C zostanie wykonane na brzegu lewym na odcinku długości 110 m w km 5+350- 5+460. 1.3Wykonanie robót ubezpieczeniowych typu E W ramach robót przygotowawczych przed przystąpieniem do zasadniczych robót należy wykonać koszenie porostów traw, roboty pomiarowe Należy również wykonać tymczasową drogę technologiczną o szerokości 3,0 m z płyt żelbetowych pełnych na podsypce piaskowej o gr. 10 cm. Droga po zakończeniu robót zostanie rozebrana. Przewidziane do wykonania ubezpieczenie typu E stanowi umocnienie opaską z podwójnego płotka o wys. 50 cm , średnica pala 8-10 cm, h=1,5 m z wypełnieniem warstwą żwiru i warstwą kamienia łamanego. Powyżej zabezpieczenie skarpy narzutem kamiennym o gr. 30 cm, z kamienia łamanego o śr. 10-30 cm z wyprofilowaniem skarp do nachylenia 1:1,5. Ubezpieczenie typu E zostanie wykonane na brzegu prawym na odcinku długości 110 m w km 5+350- 5+460. 2.Wykonanie odbudowy przejazdu w bród w km 5+348 Odbudowa przejazdu w bród polegała będzie na odtworzeniu nawierzchni brodu z płyt drogowych o wymiarach 3,0 x 1,0X0,15 m na podsypce żwirowej o gr. 15 cm, przykrytej geowłókniną o gramaturze 450g/m2 oraz płytami ażurowymi typu JOMB o wymiarach 0,90x0,70x0,10 m z zasypem otworów tłuczniem lub pospółką. Długość brodu 14 m, szerokość 3,0 m. Zabezpieczenie od strony górnej wody należy wykonać z koszy siatkowo-kamiennych o wymiarach 200x100x30 cm mocowanymi do podłoża drewnianymi palami kotwicznymi( 2 szt. na jeden kosz) na geowłókninie , układanych poprzecznie przed płytami o szerokości 1,0 m i długości 10 m. Zabezpieczenie od strony wody dolnej zostanie wykonane z koszy siatkowo- kamiennych o wymiarach 300x100x30 cm układanych podłużnie za płytami na szerokości 3,0 m i długości 10,0 m. Poniżej wykonane zostanie umocnienie dna narzutem kamiennym na szerokości 2,0 m. Umocnienie brzegów w obrębie brodu zostanie wykonane z opasek kamiennych. 3.Roboty towarzyszące W ramach robót towarzyszących należy wykonać przełożenie przyłącza wodociągowego o średnicy 32 mm oraz naprawę publicznych dróg dojazdowych oraz ponadto na nieruchomościach będących przedmiotem czasowego zajęcia pas gruntu niezbędny do wykonania robót budowlanych udostępniony przez Właściciela po zakończeniu robót zostanie wyrównany i zagospodarowany..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających. Przedmiotem zamówień uzupełniających będą roboty tego samego rodzaju i zgodne z robotami wchodzącymi w zakres przedmiotu zamówienia podstawowego. Wartość zamówień uzupełniających wynosić będzie maksymalnie 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.24.60.00 - Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł. 2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 3) Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium: - Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego na konto Nr 60 1930 1389 2700 0722 5266 0006 w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. Oddział Regionalny w Rzeszowie z dopiskiem: Wadium na przetarg na wykonanie robót budowlanych związanych z budową umocnień potoku Olszynka w km 5+300-6+570 w miejscowości Święcany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Optymalna metoda zarządzania ryzykiem powodziowym potoku Olszynka w km 5+300 do 6+570 w miejscowości Święcany oraz w km 1+300 do 2+060 w miejscowości Siepietnica, gm. Skołyszyn, powiat jasielski, woj. podkarpackie - Kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie wpływ przekazanych środków na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. - Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach wyszczególnionych w art. 45 ust. 6 ustawy w oryginale złożyć w siedzibie Zamawiającego (Rzeszów, ul. Hetmańska 9) przed upływem terminu składania ofert, a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dołączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Dla wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać przynajmniej: a)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 1 zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, o wartości min. 0,7 mln zł brutto, albo b)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 2 zamówień polegających na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeśli suma wartości tych dwóch zamówień wynosi min. 0,7 mln zł brutto. UWAGA: Za roboty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty regulacyjne koryt rzek lub potoków polegające na łącznym wykonaniu ukopu gruntu oraz ułożeniu faszynady oraz wykonaniu narzutu kamiennego oraz koszy siatkowo -kamiennych. Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku robót rozliczanych w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu wymiany waluty ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany jako termin rozpoczęcia wykazanych robót budowlanych. - kwalifikacja na podstawie zał. nr 9 i 10 do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Dla wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wskazać następujące osoby do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia: a)Kierownika budowy - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat, b)Kierownika robót - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 3 lata. Ww. osoby winny legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności: inżynieria wodna lub wodno-melioracyjna lub konstrukcyjno-inżynieryjna w zakresie budowli hydrotechnicznych albo winny posiadać inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w czasie wydania uprawnień. c)osobę z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci , instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci , instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych lub winna posiadać inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dniu wydania uprawnień. oraz: d)osobę lub osoby posiadające uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach: -geodezyjne pomiary sytuacyjno - wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne, -rozgraniczanie i podział nieruchomości gruntowych oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych, -geodezyjna obsługa inwestycji. - kwalifikacja na podstawie zał. nr 11 i 12 do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za roboty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty regulacyjne koryt rzek lub potoków polegające na łącznym wykonaniu ukopu gruntu oraz ułożeniu faszynady oraz wykonaniu narzutu kamiennego oraz koszy siatkowo -kamiennych. Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi , czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający nie wymaga informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o Formularz oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji) oraz zawierać niżej wymienione załączniki: Załącznik nr 1 - Tabela elementów scalonych wg podanego wzoru. Załącznik nr 2 -Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę wg podanego wzoru. Załącznik nr 3 -Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wg podanego wzoru. Załącznik nr 4 -a) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Załącznik nr 5 - Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 6 -Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert Załącznik nr 7 -Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8, 10 i 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 8 -Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 9 - Wykaz wykonanych robót budowlanych zgodnych z definicją zawartą w pkt. III.4.1) tiret 2 ogłoszenia z okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wg podanego wzoru Doświadczenie w zakresie wykonawstwa. Załącznik nr 10 - Dowody określające, czy roboty o których mowa w Załączniku nr 9 Doświadczenie w zakresie wykonawstwa zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. UWAGA: 1)Dowodami j.w, zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231),są: -poświadczenie lub -inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Dowody winny w swojej treści określać czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazywać , czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 2)W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w załączniku nr 9 zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt 1). Załącznik nr 11 -Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wg podanego wzoru Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wskazanych zgodnie z pkt. III.4.1) tiret 3 ogłoszenia, Załącznik nr 12 - Oświadczenia wykonawcy, że osoby wskazane w zał. nr 11 posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień zgodne z podanym wzorem Kwalifikacje techniczne. UWAGA: Do oferty należy dołączyć osobne oświadczenie dla każdej osoby wskazanej w zał. nr 11. Załącznik nr 13 - Dowód wniesienia wadium. Załącznik nr 14 -Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako tajne. Objęte wykazem dokumenty, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie. Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Załącznik nr 15 -Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów innych podmiotów (art. 26 ust. 2b). Załącznik nr 16 - Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Załącznik nr 17* -Lista podmiotów należących do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo informacja o braku przynależności do grupy kapitałowej, wg podanego wzoru. * jeżeli dotyczy 2.Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane oraz wykaże, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 3.Wymagania dotyczące przypadku złożenia oferty przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP lub w skład organów którego wchodzą osoby mające miejsce zamieszkania poza terytorium RP. 1)Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy - Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 2)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: I.w pkt. III.6 ogłoszenia zał. nr 4,5,6,8: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; I. w pkt. III.6 ogłoszenia zał. nr 7 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy. II.Dokumenty, o których mowa w ppkt. I lit. a i c oraz ppkt. II, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt. I lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. III.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. I, II, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Przepis ppkt. III stosuje się odpowiednio. IV.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty: 1)Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o Formularz oferty. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione. 2)Dokumenty, o których mowa w pkt. III.6 ogłoszenia mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnionych przedstawicieli wykonawcy. Oświadczenia Wykonawców (np. zał. nr 2, 3) oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał. nr 15) powinny być przedłożone w oryginale. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie oraz ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawcę powinny być przedłożone w oryginale lub w formie kopii notarialnie poświadczonej. 3)Ofertę składa się w formie pisemnej. 4)Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej. 5)Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski. 6)Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. 7)Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie. 8)Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego. 9)Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 10)Wykonawca winien zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty na własny koszt. Zamawiający na życzenie Wykonawcy umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. 5.Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (konsorcjum wykonawców). 1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2)Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców winno być dołączone do oferty. 3)Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia (art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub uchwałę wspólników określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 Kodeksu cywilnego). 4)Postanowienia specyfikacji dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej (z tym, że w ramach zał. nr 5 i 6 do oferty złożyć należy zaświadczenia dotyczące wspólników spółki oraz samej spółki cywilnej). 5)Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6)Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od której pochodzą. 7)Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy. 8)Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad: a)formularz oferty i załączniki nr 1,2,13,14,15 i 16 wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika z zastrzeżeniem, że: - pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów (zał. nr 15) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, - pełnomocnictwo określone w art. 23 ust 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (zał. nr 16) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania każdego z wykonawców . b)załączniki do oferty nr 3,4,5,6,7,8,17 winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie, c)załączniki nr 9,10,11,12: Ponieważ oceniany będzie łączny potencjał kadrowy i kwalifikacje, łączne doświadczenie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców, nie jest wymagane złożenie ww. dokumentów przez wszystkich Wykonawców, lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie. 6.Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. 1)Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 2)Powołując się na spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, stanowiące zał. Nr 15 do oferty. 3)Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 4)Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności, kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, przedmiot oraz zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie, w jaki sposób będzie ono wykonane, a także jakiego okresu zobowiązanie dotyczy. 5)Kopie dokumentów dotyczących podmiotu, na którego zasoby powołuje się Wykonawca powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres rękojmi i gwarancji (G) - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyłączenia części zakresu zamówienia z zakresu będącego przedmiotem umowy bez odszkodowania i bez uprzedniej zgody Wykonawcy. Wartość zamówień wyłączonych zostanie ustalona w oparciu o zakres robót wyłączonych i stosowne pozycje tabeli elementów scalonych lub kosztorysu szczegółowego. Wyłączenie zakresu przedmiotu umowy objąć może poszczególne zakresy robót przy zachowaniu obowiązku realizacji efektu końcowego (obiektu budowlanego). W takim przypadku zostanie przez Strony dokonane odpowiednie zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego i ustalenie jego nowej wysokości w formie aneksu do umowy. 2.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany Harmonogramu realizacji i finansowania zadania w trakcie realizacji przedmiotu umowy, polegającej m.in. na: -zmianie terminów, -zmianie nakładów rzeczowo-finansowych. 3.Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: a)Udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od wykonania których uzależniona jest realizacja przedmiotu umowy, b)Ograniczenia zakresu rzeczowego umowy, c)Zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy, d)Sytuacji niezależnych od stron umowy, e)W przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Przez działanie siły wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji przedmiotu umowy. f)Gdy potrzeba wprowadzenia zmian umowy wynika z okoliczności natury technicznej (w tym zmian dokumentacji projektowej) i prawnej oraz zmian warunków przyznania Zamawiającemu środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy. g)Gdy zmiana planu finansowego Zamawiającego, dokonana po upływie terminu składania ofert, wymaga zmiany umowy w zakresie fakturowania przejściowego, kwot przerobu Harmonogramu realizacji i finansowania zadania. h)Jeżeli w związku z przyznaniem pomocy finansowej na realizację przedmiotu umowy albo na skutek zmian warunków przyznania tej pomocy konieczna jest zmiana zapisów umowy dotyczących w szczególności zasad rozliczeń i warunków płatności za wykonanie przedmiotu umowy, i)W przypadku wprowadzenia przez dysponenta środków finansowych dodatkowych warunków realizacji przedmiotu umowy, j)W przypadku konieczności udzielenia zamówienia niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy lub w szczególny sposób z nim powiązanego, k)W przypadku konieczności zmiany osób wskazanych w § 7 ust. 2 do uczestniczenia w realizacji przedmiotu umowy, pod warunkiem, że nowe osoby spełniać będą wymagania określone przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wykonawca zwróci się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany, do którego załączy oświadczenie o spełnianiu przez te osoby wymogów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub uprawnień w dziedzinie geodezji i kartografii, 4.Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie wystąpienia poniższych okoliczności: a)w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie, b)w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy. W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu na dzień złożenia wniosku o dokonanie takiej zmiany oraz udokumentować spełnienie tego warunku zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. VIII.2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. c)W sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednakże z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składania ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Dokonując powyższych zmian wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za dotychczas wykonane zakresy robót. 5.Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania umowy i Harmonogramu realizacji i finansowania zadania w sytuacji, gdy: a)Wystąpią niekorzystne warunki pogodowe, b)Wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej, c)Wykonawca zakończy realizację przedmiotu umowy przed terminem określonym w § 3 albo realizację etapu robót przed terminem określonym w Harmonogramie realizacji i finansowania zadania, d)Wystąpi brak środków finansowych w trakcie realizacji zadania. 6.Zmiana ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpi wyłącznie gdy zaistnieją zdarzenia objęte regulacją § 4 ust. 1, §12 ust. 4 umowy (wyłączenie części zakresu, zmiana stawki VAT). 7.Zmiany umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie mogą być wprowadzone w następującym trybie: a)W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 3,4,5 Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek winien być złożony w formie pisemnej przed wprowadzeniem zmian, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy. W przypadku okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca zostanie poinformowany niezwłocznie o ich zaistnieniu i konieczności zmiany umowy. b)Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. 123 - odbiór osobisty lub przesłanie pocztą - za odpłatnością 0,20 zł z VAT za 1 stronę A4..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2015 godzina 09:00, miejsce: budynek PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. nr 222 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1)Miejsce i termin otwarcia ofert: budynek PZMiUW Rzeszów ul. Hetmańska 9 - sala konferencyjna (II p.), w dniu 04.09.2015 r. o godz. 09:30. 2)Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: - Sprawy techniczne - p. Wojciech Sławiński (tel. 017 853-74-20), - Sprawy formalne - p. Łukasz Gacek (tel. 017 853-74-07)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.