eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie robót budowlanych polegających na uszczelnieniu pęknięć na ścianie pionowej korpusu przyczółka P1 obiektu WD-104A oraz iniekcji rys na ścianach pionowych i gzymsach ustroju nośnego w strefie nad podporą środkową P2 obiektów WD-104A, WD-106A oraz WD-107A zlokalizowanych na Autostradzie A4 od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-02-01

Kraków: Wykonanie robót budowlanych polegających na uszczelnieniu pęknięć na ścianie pionowej korpusu przyczółka P1 obiektu WD-104A oraz iniekcji rys na ścianach pionowych i gzymsach ustroju nośnego w strefie nad podporą środkową P2 obiektów WD-104A, WD-106A oraz WD-107A zlokalizowanych na Autostradzie A4 od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia
Numer ogłoszenia: 21306 - 2016; data zamieszczenia: 01.02.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 11020 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4172172, 4172179, 4172183, faks 012 4110118.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych polegających na uszczelnieniu pęknięć na ścianie pionowej korpusu przyczółka P1 obiektu WD-104A oraz iniekcji rys na ścianach pionowych i gzymsach ustroju nośnego w strefie nad podporą środkową P2 obiektów WD-104A, WD-106A oraz WD-107A zlokalizowanych na Autostradzie A4 od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: W ramach zamówienia uzupełniającego wykonywane będą następujące asortymenty robót: kucie ręczne betonu, wykonanie otworów i wklejenie prętów za pomocą klejów żywicznych, zbrojenie betonu stalą, naprawę elementów żelbetowych zaprawą cementową z dodatkiem żywic epoksydowych i poliuretanowych, wykonanie zabezpieczenia dylatacji pionowej przyczółka za pomocą blachy osłonowej, zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych żelbetowych, iniekcję rys i pęknięć, usunięcie zabezpieczenia antykorozyjnego, opracowanie i uzgodnienie projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.21 - Roboty budowlane w zakresie wiaduktów drogowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.02.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum: STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o., ul. Lipowa 5a, 52-200 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
  • BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 154543,34 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 190088,31

  • Oferta z najniższą ceną: 190088,31 / Oferta z najwyższą ceną: 190088,31

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Niniejsze zamówienie uzupełniające dotyczy robót budowlanych i zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy realizującemu umowę na zamówienie podstawowe, którym jest Konsorcjum: STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o. oraz BUDIMEX S.A ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego a w ogłoszeniu o zamówieniu, zamieszczonym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr 2012/S 233-38021. Zamawiający przewidział udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp, stanowiących do 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość przewidywanych zamówień uzupełniających w wysokości 457 615 500,00 PLN netto (tj. 50% wartości zamówienia podstawowego) została uwzględniona przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. W odniesieniu do wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, wynoszącej netto 915 231 000,00 zł, wartość szacunkowa zamówienia uzupełniającego stanowi 0,02% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, zatem nie przekracza przewidzianych ustawą 50%. Do chwili obecnej Zamawiający nie udzielił żadnego zamówienia uzupełniającego do umowy nr 2811/9/2013/I/147/ZR/R-4/2013. Umowa nr 2811/9/2013/I/147/ZR/R-4/2013 w sprawie zamówienia podstawowego została zawarta w dniu 7 maja 2013 roku, zatem zamówienie uzupełniające zostanie udzielone przed upływem 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówienia podstawowego jest Kontynuacja budowy autostrady A-4, Tarnów- Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia km 502+796,97 do około 537+550. Zamawiający rozwiązał umowę z poprzednim Wykonawcą z powodu nie dotrzymania zobowiązań kontraktowych (przez Wykonawcę). W związku z tym, że poprzedni Wykonawca nie zawsze prowadził roboty budowlane zgodnie ze sztuką budowlaną, Zamawiający przewidział w SIWZ, że konieczne będzie wykonanie wielu prac naprawczych. Zamawiający uwzględnił wartość zamówień uzupełniających w wartości szacunkowej. Zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego i polega na powtórzeniu asortymentów robót wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego. W ramach zamówienia uzupełniającego wykonywane będą następujące asortymenty robót: kucie ręczne betonu, wykonanie otworów i wklejenie prętów za pomocą klejów żywicznych, zbrojenie betonu stalą, naprawę elementów żelbetowych zaprawą cementową z dodatkiem żywic epoksydowych i poliuretanowych, wykonanie zabezpieczenia dylatacji pionowej przyczółka za pomocą blachy osłonowej, zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych żelbetowych, iniekcję rys i pęknięć, usunięcie zabezpieczenia antykorozyjnego, opracowanie i uzgodnienie projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu. Takie asortymenty robót były prowadzone na tych samych oraz na innych obiektach znajdujących się na odcinku Autostrady A4 od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. W trakcie przeglądu obiektów WD 104A, WD106A oraz WD107A w dniu 10.03.2015r. stwierdzono występowanie pęknięcia na ścianie pionowej korpusu przyczółka P1 w pobliżu dylatacji ze skrzydłem od strony Tarnowa, które występuje w dolnej części korpusu i zmniejsza się ku górze oraz (dot. ob. WD104A) oraz występowanie zarysowań i wysięków węglanu wapnia z tych rys na ścianach pionowych i gzymsach ustroju nośnego w strefie nad podporą środkową P2 (dot. ob. WD104A, WD106, WD107A). Zostało to stwierdzone już po wydaniu Świadectwa Przejęcia nr 3 z dnia 30.10.2014r., które obejmowało ob. WD104A, WD106A oraz WD107A dlatego też nie ma możliwości wykonania przedmiotowego zakresu robót w ramach zamówienia podstawowego. Pęknięcia na ścianie pionowej korpusu przyczółka P1 powstało na skutek wadliwie prowadzonych prac przez poprzedniego Wykonawcę. Zarysowania na ob. Wd104A, WD106A oraz Wd107A ujawniły się na wiosnę 2015r. - poddano je obserwacji w zakresie dalszej ich propagacji. Jesienią 2015r. Nadzór potwierdził, że proces zarysowań ustabilizował się, zatem można przystąpić do ich naprawy. Z uwagi na warunki atmosferyczne, aby ten rodzaj prac był skuteczny, wskazanym jest przeprowadzić roboty na wiosnę w 2016r. Normy europejskie dopuszczają powstanie rys o rozwartości do 0,3 mm w elementach żelbetowych, jednakże z uwagi na lokalizację ścian i gzymsów ustroju nośnego nad autostradą A4, gdzie występuje stałe oddziaływanie wody i zasolenia na te elementy w wyniku np. mgły solnej wznoszonej przez samochody, celowym jest wykonanie iniekcji ciśnieniowej tych rys celem zapobieżenia przyspieszonej degradacji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.