eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czarna › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Czarna w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2016 r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-08

Czarna: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Czarna w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2016 r.
Numer ogłoszenia: 212307 - 2014; data zamieszczenia: 08.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czarna , Czarna 260, 37-125 Czarna, woj. podkarpackie, tel. 017 2262324, 017 2262606, faks 017 2262324 w. 232.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaczarna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Czarna w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2016 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Czarna. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych zamieszkałych na terenie Gminy Czarna wynosi 2800 gospodarstw, zlokalizowanych na terenie 8 sołectw, tj. Czarna, Dąbrówki, Krzemienica, Medynia Głogowska, Medynia Łańcucka, Pogwizdów, Wola Mała, Zalesie. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia liczba ta może ulec zmianie. Trasy przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne zostały zaznaczone na poglądowej mapie gminy Czarna stanowiącej załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji. Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę na realizacje zadania, zapewni odbiór odpadów ich transport z uwzględnieniem istniejących organizacji ruchu drogowego. Na terenie gminy Czarna obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych tj. odpady będą gromadzone w pojemnikach, kontenerach i workach. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje 1 odbiór i zagospodarowanie odebranych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości odpadów komunalnych, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania przekazanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Zmieszane odpady komunalne kod odpadu 20 03 01 gromadzone będą w pojemnikach metalowych lub PCV o poj. 110 - 2200 l., kontenerach na odpady typu KP o pojemności od 7 m3 do 10 m3 bądź też workach foliowych w kolorze czarnym o poj. 120 l. Dopuszcza się zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w workach, wyłącznie w sytuacji gdy ilość wytworzonych w danym gospodarstwie odpadów zmieszanych przekracza pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych w zabudowie jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu, w zabudowie wielorodzinnej - w okresie od maja do września raz na 2 tygodnie, w pozostałym okresie 1 raz w miesiącu. 2 odbiór odpadów komunalnych zgromadzonych w sposób selektywny zarówno na terenie gospodarstw domowych, jak i w punktach selektywnej zbiórki odpadów i przekazanie ich do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Czarna będzie się odbywać w systemie workowym, w następujących rodzajach worków żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne, metale, puszki oraz drobny złom, oraz opakowania wielomateriałowe kod odpadu 20 01 39, 15 01 02, 15 01 01, 15 01 05, 20 01 40, 15 01 04 biały - przeznaczony na papier i tekturę, kod odpadu 20 01 01 zielony - przeznaczony na szkło bezbarwne i kolorowe, kod odpadu 20 01 02, 15 01 07 Worki będą oznaczone nazwą Gminy i rodzajem odpadów, na które są przeznaczone oraz miejscem na wpis przez mieszkańca adresu nieruchomości. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zadania wyposaży właścicieli nieruchomości w 2 komplety worków w kolorach j.w. do selektywnej zbiórki odpadów. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww odpady w worki, w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie wskazanych w punkcie 2-1 raz w miesiącu. 3 odbiór odpadów komunalnych w sposób selektywny w ramach zbiórki ulicznej z wyznaczonych punktów w każdej miejscowości 1 punkt na miejscowość z podziałem na frakcje odpady wielkogabarytowe m. in. meble, sprzęt AGD kod 20 03 07, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kody 20 01 23, 20 01 35 i 20 01 36, zużyte baterie i akumulatory użyte opony kod 16 01 03 na zasadach zgodnych z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarna Uchwała Nr 26 255 2012 Rady Gminy Czarna z dnia 28 grudnia 2012 r. Częstotliwość odbioru - 1 raz w roku, 4 odbiór selektywnie zbieranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów zielonych - wykonawca zobowiązany jest do podstawienia pojemników na odpady budowlane i rozbiórkowe w miejsce wskazane przez Zamawiającego i odbiór po zapełnieniu pojemników w terminie 48 godz. od zgłoszenia. odbiór odpadów niebezpiecznych, zbieranych w sposób selektywny w punktach zbiórki przeterminowanych leków i baterii szacunkowa ilość 6 po każdorazowym zapełnieniu pojemników. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia pojemników na określone w niniejszym punkcie odpady w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w całym okresie świadczenia usługi. Pojemniki wykonane z polietylenu, o pojemności od 50 l do 150 l wyposażone w szczelna pokrywę z otworem, oznaczone odpowiednim opisem baterie, przeterminowane leki. Odbiór i zagospodarowanie odpadów winno być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, w szczególności z 1.ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm., ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach t.j, Dz. U z 2013 r., poz. 21, ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska t.j, Dz. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013r., poz. 122, Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz. U. z 2012r., poz. 676,Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r., poz. 645,Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 630, Uchwałą Nr 24 410 12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, Uchwałą Nr 26 255 2012 Rady Gminy Czarna z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarna, Uchwałą Nr 34 351 2013 Rady Gminy Czarna z dnia 14 listopada 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty, Uchwałą Nr 26 254 2012 Rady Gminy Czarna z 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Instalacje regionalne Gmina Czarna zgodnie z uchwałą Nr 24 409 12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego została zaliczona do Rejonu Północnego. W rejonie tym funkcjonują nw instalacje Instalacje regionalne - Kompostownia Osadów i Biokomponentów KOMWITA, ul. Siedlanka Boczna 2, 37-300 Leżajsk, Zarządzający Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o. w Leżajsku, ul. Żwirki i Wigury 3, 37-300 Leżajsk- Składowisko odpadów Stalowa Wola, Zarządzający Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o., ul. Komunalna 1, 37-450 Stalowa Wola. - Zakład Segregacji i Kompostowania Odpadów w Tarnobrzegu, ul. Strefowa 8, 39-400 Tarnobrzeg Instalacje zastępcze - Sortownia odpadów komunalnych zmieszanych w miejscowości Giedlarowa, Zarządzający Stare Miasto - Park Sp. z o.o., Wierzawice 874, 37-300 Leżajsk - Składowisko odpadów igiełki, Zarządzający Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Krzeszowie, ul. Biłgorajska 16, 37-416 Krzeszów - Składowisko Giedlarowa, Zarządzający Stare Miasto - Park Sp. z o.o., Wierzawice 874, 37-300 Leżajsk - Składowisko Wola Zarzycka, Zarządzający Zakład Gospodarki Komunalnej Nowa Sarzyna Sp. z o.o., ul. 1 Maja 4, 37-310 Nowa Sarzyna- Składowisko Zaklików, Zarządzający Zakład Usług Komunalnych Zaklików, ul. Targowa 2, 37-470 Zaklików- Składowisko Pysznica, Zarządzający Gminny Zakład Komunalny w Pysznicy, ul. Wolności 295, 3-403 Pysznica- Składowisko Jarocin, Zarządzający Gminny Zakład Komunalny Sp. z o.o. w Jarocinie, 37-405 Jarocin- Składowisko Jeziorko, Zarządzający Gminny Zakład Komunalny w Grębowie, 39-410 Grębów 387- Składowisko Sokołów Młp., Zarządzający Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sokołowie Młp., ul. Łazienna 7, 36-050 Sokołów Młp. Inne instalacje- Sortownia odpadów z selektywnej zbiórki w Pysznicy, Zarządzający Gminny Zakład Komunalny w Pysznicy, ul. Wolności 295, 37-403 Pysznica- Sortownia odpadów z selektywnej zbiórki w Leżajsku, Zarządzający Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o. w Leżajsku, ul. Żwirki i Wigury 3, 37-300 Leżajsk- Instalacja do wytwarzania paliwa alternatywnego z odpadów w Stalowej Woli, Zarządzający WTÓRSTEEL, Stalowa Wola, ul. Przemysłowa 19, 37-450 Stalowa Wola- Linia sortownicza do uszlachetniania stłuczki szklanej w miejscowości Wiązownica, 37-524 Wiązownica 24, Zarządzający Krynicki Recykling S.A. ul. Iwaszkiewicza 48-23, 10-089 Olsztyn. Instalacje przewidziane do zastępczej obsługi regionu- Sortownia odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie, Sigiełki, 37-418 Krzeszów- Sortownia odpadów zmieszanych, kompostownia frakcji podsitowej, ul. Ciepłownicza 11, 35-322 Rzeszów- Instalacja do wytwarzania paliwa alternatywnego z odpadów, Kozodrza, 39-103 Ostrów- Instalacja do wytwarzania paliwa alternatywnego z odpadów, ul. Wojska Polskiego 3, 39-300 Mielec Instalacja do wytwarzania paliwa alternatywnego z odpadów, Malinie 317, 39-331 Chorzelów Zakład Zagospodarowania Odpadów, Kozodrza, 39-103 Ostrów- Sortownia odpadów komunalnych zmieszanych, kompostownia frakcji podsitowej, Młyny 24, 37-550 Radymno-Kompostownia bębnowa, Paszczyna 62 b, 39-207 Brzeźnica- Składowisko Kozodrza, Kozodrza, 39-103 strów- Składowisko Przemyśl- Składowisko Młyny, Młyny 24, 37-550 Radymno, 3.4. Wymagania stawiane przedsiębiorcom w zakresie sprzętu technicznego, bazy magazynowo-transportowej oraz prowadzenia dokumentacji Sprzęt techniczny Wykonawca ubiegający się o realizację przedmiotowego zamówienia winien dysponować wyposażeniem uniemożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości tj. w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdują się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, w tym 1 pojazd o ładowności do 3,5 t do zbierania odpadów komunalnych w terenie trudnodostępnym. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz szerokości dróg i istniejących na nich organizacji ruchu. Pojazdy te winny być trwałe i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne. Na terenie bazy magazynowo - transportowej Wykonawcy winny znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. Wykonawca powinien posiadać możliwość sprzedaży lub dzierżawy na rzecz właścicieli nieruchomości pojemników i worków na zmieszane odpady komunalne. Szczegółowe wymagania dla pojazdów Pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów komunalnych winny być - zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady- wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych- wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, Wymagania dla bazy magazynowo-transportowej- Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Czarna jest obowiązany posiadać bazę magazynowo- transportowa usytuowana na terenie ww gminy, lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy, na terenie, do którego posiada tytuł prawny- Teren bazy magazynowo - transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym- Miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu- Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych- Teren bazy magazynowo - transportowej winien być wyposażone w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne Dz. U. z 2012 r. poz. 145- Baza magazynowo - transportowa winna być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, Prowadzenie dokumentacji - prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym dokumentacji potwierdzającej realizację obowiązku selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez poszczególnych właścicieli nieruchomości. Jeżeli właściciel nieruchomości naruszy obowiązek selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca przyjmuje je jako odpady komunalne zmieszane, a następnie zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym zamawiającego- zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych poprzez ich zagospodarowanie we własnej instalacji lub przekazanie ich do odzysku podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenie w tym zakresie. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie tych odpadów. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem- zagospodarowanie selektywnie odebranych odpadów komunalnych poprzez poddanie ich odzyskowi lub przekazanie ich do odzysku czy też przygotowanie do ponownego użytku zostanie udokumentowane poprzez przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu dokumentów potwierdzających dokonanie tej czynności, tj. karty przekazania odpadu potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub w przypadku władania instalacją do zagospodarowania tych odpadów oświadczenia o dokonaniu takiej czynności, zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych powinny być poddawane zagospodarowaniu w instalacjach wskazanych w Uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego - Region Północny w instalacji regionalnej lub zastępczej spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii, o której mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony Środowiska..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje wykonywanie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu robót określonych w cz. III pkt 3.1. - 3.3. siwz

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 8.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) 8.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu,b)poręczeniach bankowych lub oręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,c) gwarancjach bankowych,d)gwarancjach ubezpieczeniowych,e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:13124026431111000037781705 bank PEKAO S.A. oŁańcut. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Gminy w Czarnej (pok. 1, parter), kserokopię należy dołączyć do oferty.Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kserokopię wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku dokonana będzie na podstawie załączonych do oferty następujących dokumentów: - podpisane oświadczenie z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ, - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Czarna,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. wykonali, w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia (odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu jednej gminy wykonywany w sposób ciągły przez min. 12 m-cy) o łącznej wartości minimum 120 tyś brutto. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty następujących dokumentów: - podpisane oświadczenie z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ, - wykazu wykonanych lub wykonywanych głównych usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz dołączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik nr 5 do SIWZ)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. dysponują co najmniej 4 pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów (2 do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i 2 do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ) oraz co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, w tym 1 pojazd o ładowności do 3,5 t, oraz posiadają bazę magazynowo - transportową na terenie Gminy Czarna lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, na terenie do którego posiadają tytuł prawny, Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty następujących dokumentów: -oświadczenia z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ, -wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 6 do SIWZ) ,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty następujących dokumentów: -oświadczenia z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ-oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (załącznik nr 7 do SIWZ),

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania tego warunku będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty następujących dokumentów: -oświadczenia z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ, -opłaconej polisy (wraz z dowodem jej opłacenia jeżeli nie wynika to z jej treści) a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100 000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, 2)kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach i zakresie: a) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia (m.in. zmiana podatku VAT), b) zmiana zakresu usług, które Wykonawca powierzył podwykonawcom, c) zmiana formy organizacyjno-prawnej, przekształcenia lub połączenia Wykonawcy, d) zmiana danych teleadresowych lub numerów konta Zamawiającego lub Wykonawcy, e) wprowadzenia zmian w stosunku do Opisu Przedmiotu Zamówienia w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji możliwości usprawnienia realizacji przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminaczarna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Czarnej, 37-125 Czarna 260, sektor B.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.10.2014 godzina 08:30, miejsce: Urząd Gminy w Czarnej, 37-125 Czarna 260,Biuro Obsługi Klienta, parter..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.