eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszewo-Borki › Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z przyłączami (rejon ulic Wyspiańskiego i Armii Krajowej) w Olszewie Borkach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-11

Olszewo-Borki: Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z przyłączami (rejon ulic Wyspiańskiego i Armii Krajowej) w Olszewie Borkach
Numer ogłoszenia: 212303 - 2013; data zamieszczenia: 11.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Olszewo-Borki , ul. Władysława Broniewskiego 13, 07-415 Olszewo-Borki, woj. mazowieckie, tel. 029 761-31-07, faks 029 7613223.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.olszewo-borki.samorzady.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z przyłączami (rejon ulic Wyspiańskiego i Armii Krajowej) w Olszewie Borkach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w szczególności: 1) wykonaniu kanału grawitacyjnego PCV O 200 , odcinek kanału grawitacyjnego w dokumentacji projektowej S8 - S10 wykonać z rur klasy SN 12, należy izolować kanał termicznie warstwą keramzytu gr. 30cm, pozostały odcinek wykonać z rur SN 10, 2) wykonaniu studni rewizyjnych z tworzyw sztucznych Dn 1000 mm z włazem typ ciężki, studnie posadowić na płytach żelbetowych, 3) wykonaniu studni rewizyjnych z tworzyw sztucznych Dn 600 4) wykonaniu przyłączy kanalizacyjnych z rur klasy S PCV O 160, rury kanalizacyjne kielichowe z rdzeniem litym o wydłużonych kielichach, na przyłączu zamontować studzienkę rewizyjną PCV 425 mm z włazem typu ciężkiego lub lekkiego, w zależności od narażenia na obciążenia, 5) przejścia przez przeszkody na sieci oraz na przyłączach wykonać w rurach osłonowych 6) wykopy otwarte należy umocnić na całej długości budowanej sieci kanalizacyjnej i budowanych przyłączy; 7) w przypadku występowania wody gruntowej należy zastosować igłofiltry lub wypompować nadmiar wody pompami AP z odprowadzeniem wody do najbliższej studzienki rewizyjnej kanalizacji deszczowej lub odbiornika powierzchniowego, 8) trasę ułożonej sieci kanalizacyjnej oraz przyłączy oznakować taśmą ostrzegawczo-lokalizacyjną z polietylenu w kolorze biało-zielonym z wkładka stalową ze stali nierdzewnej, taśmę układać w wykopie 25-30cm nad rurą, wkładką stalową do dołu, 9) Roboty ziemne w zbliżeniach z budynkami, słupami energetycznymi, uzbrojeniem podziemnym itp. należy wykonać ręcznie. 2. Nomenklatura wg CPV: 45111000-8 roboty budowlane, 45231300-8 roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków. 3. Szczegółowy zakres prac został określony w dokumentacji projektowo-wykonawczej, specyfikacji technicznej i przedmiarach robót załączonych do SIWZ. 4. Roboty ww. należy wykonać przy użyciu materiałów posiadających atesty i dopuszczonych do użytku zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarami i specyfikacją techniczną zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, przy przestrzeganiu przepisów prawa budowlanego, przepisów przeciwpożarowych, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. 5. Wykonawca do wykonania przedmiotu zamówienia użyje własnych materiałów, maszyn i urządzeń (własnych w rozumieniu zapewnionych przez Wykonawcę). 6. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu na własny koszt atesty potwierdzające zgodność z normą na użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały. 7. W trakcie realizacji robót na żądanie Zamawiającego, w tym również inspektora nadzoru, dokumenty ww. mają być przedstawione Zamawiającemu, w terminie 3 dni od dnia otrzymania pisemnego wezwania, koszt powyższego ponosi Wykonawca. 8. Przy wykonaniu przedmiotu zamówienia należy przestrzegać obowiązujących przepisów prawa budowlanego, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych, a także innych przepisów związanych z przedmiotem zamówienia. 9. W trakcie prac należy wykonywać dokumentację fotograficzną. 10. Wykonawca przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany ponieść koszty: 1) zabezpieczenia i oznakowania robót zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami prawa, 2) rozwiązań (warunki techniczne) uwzględnionych w projekcie budowlanym, a nie ujętych w przedmiarze robót, 3) ubezpieczenia robót, 4) geodezyjnego wytyczenia przedmiotu zamówienia, 5) przeprowadzenia badań, prób i pomiarów niezbędnych do realizacji zamówienia, 6) zajęcia pasa drogowego na czas prowadzenia robót, dotyczy także dróg gminnych, 7) przewozu do 10km materiału pozyskanego podczas wykonywania prac (piasek, żwir, gruz, cegły inne), będącego własnością Zamawiającego, w miejsce wskazane przez Zamawiającego, 8) uzgodnienia z właścicielami/eksploatatorami sieci infrastruktury technicznej tj. wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, telekomunikacyjnej, gazowej, energetycznej i inne, kolizji na etapie wykonywania prac, 9) wykonania w 3 egzemplarzach inwentaryzacji powykonawczej, 10) opracowania i uzgodnienia projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, 11) wykonania w 3 egzemplarzach kosztorysu powykonawczego na roboty dodatkowe lub uzupełniające, jeżeli wystąpią. 14. Wykonawca na swój koszt zapewni: 1) kierownika budowy, posiadającego przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 2) kierownika robót budowlanych, posiadającego przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy lub/i robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. 15. Wykonawca uporządkuje teren robót po ich zakończeniu i przywróci do stanu poprzedniego, w przypadku wykonywania prac na gruncie nie będącym w posiadaniu Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć podpisane oświadczenie właściciela gruntu o uporządkowaniu terenu i jego przywróceniu do stanu pierwotnego oraz braku roszczeń właściciela z tytułu prowadzonych prac. 16. Wykonawca poniesie koszty naprawy zniszczeń, których dopuścił się podczas wykonywania robót. 17. Zamawiający na swój koszt zapewni inspektora nadzoru budowlanego. 18. Zamawiający przekaże protokolarnie teren budowy w terminie 3 dni roboczych - licząc od dnia zawarcia umowy. 19. Zamawiający nie dopuszcza odstępstw od dokumentacji projektowej w wykonawstwie i technologii..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających nie stanowiących więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 2. Zamawiający dopuszcza udzielanie zamówień dodatkowych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00-8, 45.23.13.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wniesieniem wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych), wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ostrołęce nr rachunku: 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030, z adnotacją: Postępowanie Nr RIGKiD.271.6.2013 Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z przyłączami (rejon ulic Wyspiańskiego i Armii Krajowej) w Olszewie Borkach. 2. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 4. Wykonawca, który nie wniósł wadium w wymaganym terminie oraz w formie określonej niniejszą SIWZ, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 5. Wadium wniesione w formach, przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp należy złożyć w oryginale jako luźna, niezszyta część oferty. 6. W przypadku wniesienia wadium w formach, przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, dokumenty takie muszą zawierać co najmniej następujące informacje: 1) określenie przedmiotu przetargu, 2) określenie podmiotu, który wystawia gwarancję/poręczenie (pełna nazwa, adres); 3) określenie beneficjanta gwarancji/poręczenia: Gmina Olszewo-Borki z siedzibą 07-415 Olszewo-Borki, ul. Wł. Broniewskiego 13; 4) określenie podmiotu, na rzecz którego wystawiana jest gwarancja/poręczenie - dane Wykonawcy; jeżeli ofertę składa podmiot wspólny w gwarancji/poręczeniu muszą być wymienione wszystkie podmioty wchodzące w jego skład, chyba że umowa podmiotu wspólnego stanowi inaczej; 5) określenie kwoty gwarancji/poręczenia - musi ona odpowiadać kwocie wadium, kwota wadium musi być wyrażona w złotych polskich i wynikać wprost z treści gwarancji/poręczenia; 6) gwarancja/poręczenie musi zapewnić wypłatę pełnej kwoty wadium przetargowego - w razie zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp; 7) określenie terminu ważności gwarancji/poręczenia - okres ten nie może być krótszy niż 30 dni, licząc od dnia w którym upłynął termin składania ofert; 8) z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać, iż podmiot wystawiający gwarancję/poręczenie wypłaci beneficjentowi świadczenie na pierwsze żądanie, bez konieczności składania dodatkowych dokumentów, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zgłoszenia żądania. 8. Zamawiający zwraca wadium w terminach określonych w art. 46 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - wg Załącznika Nr 3. 2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 4. 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 i pkt. 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - Załącznik Nr 9. 8. Na podstawie załączonych do oferty dokumentów, Zamawiający dokona oceny spełniania każdego z warunków oraz potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu. Brak załączenia wymaganego dokumentu zostanie uznany przez Zamawiającego jako podstawa do wykluczenia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 9. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 10. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, wymienionych w ust. 2. 11. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polski, obowiązują dokumenty wskazane w §2 ust. 3 i §4 Rozporządzenia. 12. Dokumenty, o których mowa w cz. IX ust. 1 pkt. 1-4 oraz ust. 2 pkt. 1 mają być załączone do oferty w formie oryginałów, pozostałe dokumenty mogą być złożone w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną. Zamawiający dopuszcza, aby wszystkie dokumenty były załączone w formie oryginałów. 13. W przypadku podmiotu wspólnego, o którym mowa w art. 23 ustawy Pzp, dokumenty, wymienione w cz. IX ust. 2 złożyć ma każdy podmiot wchodzący w skład podmiotu wspólnego. Warunki określone w cz. IX ust. 1 pkt 1-4 mogą spełniać łącznie wszystkie podmioty wchodzące w skład podmiotu wspólnego. 14. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w §1 ust. 2 i 3 Rozporządzenia, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów mają być poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych w zakresie budowy sieci kanalizacji sanitarnej, o wartości minimum 100.000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy) każda z robót, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Załącznik Nr 7.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wykazał szczegółowych wymogów w zakresie tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia - Załącznik Nr 8, tj.: a) dane osoby przewidzianej jako kierownik budowy wraz z informacją o podstawie dysponowania tą osobą oraz oświadczeniem, że osoba ta posiada przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, b) dane osoby przewidzianej jako kierownik robót wraz z informacją o podstawie dysponowania tą osobą oraz oświadczeniem, że osoba ta posiada przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy lub/i robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) - wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu kopię dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (wraz z dowodem zapłaty) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej co najmniej na równowartość swojej ceny ofertowej. Wykonawca jest zobowiązany utrzymywać ważną umowę ubezpieczeniową przez cały okres realizacji zamówienia. Wykonawca co najmniej na 2 dni przed końcem okresu ważności polisy dostarczy Zamawiającemu na swój koszt nową ważną polisę lub przedłużenie wcześniej przedłożonej Zamawiającemu (wraz z dowodem opłacenia). Zamawiający dopuszcza - w przypadku podmiotu wspólnego - aby ww. warunek ubezpieczania spełniały łącznie wszystkie podmioty wchodzące w skład podmiotu wspólnego.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadku wystąpienia wcześniej nieprzewidzianej okoliczności, która będzie miała wpływ na należyte wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności: 1) zmianę kierownika budowy lub kierownika robót, w przypadku gdy pełnienie funkcji przez dotychczasową osobę byłoby niemożliwe z jakiegokolwiek powodu, o zmianie Wykonawca ma zawiadomić Zamawiającego pod rygorem nie uznania dokumentów i poleceń, wydanych przez tą osobę. Osoba pełniąca funkcję kierownika budowy musi spełniać wymagania dotyczące kwalifikacji i doświadczenia, określone w SIWZ; 2) zmianę wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT - wg wskaźników wynikających z wprowadzonych przepisów prawa; 3) zmianę inspektora nadzoru, jeśli pełnienie funkcji przez dotychczasowa osobę stałoby się niemożliwe z jakiejkolwiek przyczyny, o zmianie tej Zamawiający zawiadomi Wykonawcę; 4) zmianę terminu realizacji umowy, w przypadku gdy z obiektywnie uzasadnionych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, zakończenie robót w terminie określonym w umowie stanie się niemożliwe w szczególności: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności tj.: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, gwałtowne opady deszczu, śniegu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, b) wykonanie robót dodatkowych lub uzupełniających wpływających na termin wykonania zamówienia podstawowego, 5) zmiany w dokumentacji projektowej w granicach dopuszczonych przez Prawo budowlane.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.olszewo-borki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13 07-415 Olszewo-Borki pok. 13..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13 07-415 Olszewo-Borki pok. 2A..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.