eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stoszowice › ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY STOSZOWICE ORAZ UTWORZENIA I UTRZYMANIA PUNKTU LUB PUNKTÓW SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW ( PSZOK)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-01-29

Stoszowice: ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY STOSZOWICE ORAZ UTWORZENIA I UTRZYMANIA PUNKTU LUB PUNKTÓW SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW ( PSZOK)
Numer ogłoszenia: 20920 - 2015; data zamieszczenia: 29.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stoszowice , Stoszowice 97, 57-213 Stoszowice, woj. dolnośląskie, tel. 74 8164 510, faks 74 8181059.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stoszowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY STOSZOWICE ORAZ UTWORZENIA I UTRZYMANIA PUNKTU LUB PUNKTÓW SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW ( PSZOK).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług w zakresie odbioru i wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy Stoszowice oraz utworzenia i utrzymania punktu lub punktów selektywnej zbiórki odpadów ( PSZOK) od 01.03.2015 roku do 29.02.2016. roku. 1) Zakres zamówienia obejmuje: - odbieranie i wywóz odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz koszy znajdujących się na terenach publicznych tj. kosze uliczne, kosze przy świetlicach wiejskich i kosze przy Urzędzie Gminy Stoszowice; - organizację selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminy z podziałem na frakcje określone w uchwale nr II 16 2014 Rady Gminy Stoszowice z dnia 30 grudnia 2014 r. o zmianie uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stoszowice; - utworzenie, utrzymanie i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz gniazd na terenie Gminy Stoszowice; - opracowanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych; - prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia. W Gminie Stoszowice zameldowanych jest obecnie 5507 mieszkańców ( na dzień 31.12.2014r), szacuje się, że fizycznie zamieszkuje gminę około 4000 osób, Liczbę mieszkańców oraz adresy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Zamawiający oszacował na podstawie danych pozyskanych od zarządców i administratorów nieruchomości oraz danych meldunkowych będących w posiadaniu Zamawiającego. W trakcie realizacji usługi możliwe są więc zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby mieszkańców. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Uwaga: Zalecane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia, jako czynność pomocniczą przy przygotowaniu oferty. 2) Usługa odbierania i wywozu odpadów komunalnych obejmuje każdą ilość następujących rodzajów odpadów komunalnych: - odpady komunalne zmieszane (20 03 01), - odpady komunalne zbierane selektywnie (tzw. segregowane) zawierające frakcje: papieru i makulatury, metali, tworzyw sztucznych, opakowań ze szkła i opakowań wielomateriałowych (15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99), - meble i odpady wielkogabarytowe, odpady niebezpieczne, w tym przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte świetlówki, zużyte opony oraz wielkogabarytowe opakowania ulegające biodegradacji ( 15 01 03, 16 01 03, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 20 02 01, 20 03 07, 20 03 99), - odpady zielone (20 02 01) - odpady budowlane i rozbiórkowe 250 kg rocznie z zadeklarowanej nieruchomości 3) Usługa odbierania i wywozu odpadów komunalnych musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z póź. zm) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz. 1399 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155 z późn. zm. do 31.12.2014) oraz rozporządzeniami wykonawczymi, Krajowym Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi 2014 (KPGO 2014), Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego Uchwałą nr XXII/131/2012 Rady Gminy Stoszowice z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stoszowice, 1) Do zakresu przedmiotu zamówienia wchodzi wywóz odpadów komunalnych na terenie Gminy Stoszowice. Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów to 1127,4 ton. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna i wynika ze sprawozdań za rok 2014. Na terenie gminy występuje około 1700 gospodarstw domowych, nieruchomości niezamieszkałe 82 ( z deklaracji) powierzchnia gminy wynosi ok. 110 km2. 2) Częstotliwość odbioru odpadów z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych: a) odpady komunalne zmieszane gromadzone w pojemnikach o pojemności 110 l, 120 l i 1100 l z częstotliwością trzy razy w miesiącu, według ustalonego harmonogramu; b) odpady segregowane gromadzone w workach o pojemności 100 - 120 l z częstotliwością jeden raz w miesiącu, według ustalonego harmonogramu. c) kosze uliczne o pojemności 10 -50 l raz w tygodniu, w miejscowości Srebrna Góra w okresie od 30.04 do 30.09 dwa razy w tygodniu. d) odpady segregowane gromadzone w pojemnikach o pojemności 1100 l z częstotliwością nie mniejszą niż jeden raz w miesiącu. Wykonawca utworzy co najmniej jeden punkt selektywnie zbieranych odpadów (PSZOK) celem odbioru następujących frakcji odpadów: odpady zielone, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe do 250 kg rocznie od zadeklarowanej nieruchomości, zużyte opony oraz co najmniej 5 gniazd na terenie gminy do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych tj. a) szkła, b) plastiku, metalu, odpadów wielomateriałowych, c) papieru. Wykonawca w terminie 30 dni od podpisania umowy zapewni udostępnienie punktu lub punktów w dni robocze co najmniej w godzinach od 8oo - 1500, a w sobotę od 1000- 1300 i będzie prowadził ewidencję przyjętych odpadów. Uwzględniając co najmniej ich objętość i miejsce wytworzenia. Wykonawca zapewni pełną informację dla mieszkańców o sposobie i możliwościach przekazywania odpadów. Zapewni czytelną informację (broszury ulotki dostarczone mieszkańcom) w tym na workach o tym co i jak segregujemy w terminie 30 dni od podpisania umowy. Wykonawca na wniosek mieszkańca udostępni nieodpłatnie pojemniki na kompost. Wykonawca zapewni odpłatne worki na wyjątkowo zwiększone ilości odpadów. 3.4. Realizacja przedmiotu zamówienia 1) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych 1) w ramach odbioru zmieszanych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne umieszczone w pojemnikach na odpady zmieszane oraz odpady komunalne wystawione np. w workach (tzw. nadwyżki), przy pojemnikach na odpady zmieszane, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu). Wykonawca zapewni transport kubłów w sposób nie powodujący ich uszkodzenia, ma obowiązek wyposażyć samochód w wózek do kubłów nie posiadających własnych kółek. 2) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego sprawdzenia zawartości pojemnika na zmieszane odpady komunalne, a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się odpady, których obowiązek selektywnego zbierania wynika z Uchwały Rady Gminy Stoszowice nr XXII/131/2012 z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stoszowice oraz deklaracji - do udokumentowania tego faktu w formie fotografii i notatki. Taki pojemnik będzie odebrany dopiero po przesegregowaniu go przez mieszkańca w kolejnym terminie zgodnie z harmonogramem odbioru, chyba że odpady zostaną odebrane jako zmieszane na podstawie pisemnej dyspozycji zamawiającego. 3) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie świadczenia usługi, a w szczególności o stwierdzonych przypadkach: pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, odpadów niebezpiecznych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych (poza terminami tzw. wystawek), notorycznego powstawania tzw. nadwyżek na danych nieruchomościach, niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. 1) odbiór odpadów zmieszanych nie obejmuje następujących frakcji, - odpady zielone, - przeterminowane leki i chemikalia, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - odpady budowlane i rozbiórkowe, - zużyte opony, 2) Organizacja selektywnej zbiórki odpadów: papieru, tworzyw sztucznych, metalu, opakowań wielomateriałowych oraz opakowań ze szkła wraz z ich odbiorem i zagospodarowaniem. a) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić zbiórkę odpadów komunalnych zebranych w sposób selektywny; b) Wykonawca winien niezwłocznie informować Zamawiającego o wszystkich wydarzeniach istotnych ze względu na świadczoną usługę, a w szczególności o: - wszelkich nieprawidłowościach związanych z eksploatacją i lokalizacja worków na odpady zbierane selektywnie oraz sposobem segregacji odpadów przez użytkowników, - niemożności wyposażenia nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą; c) Wykonawca zobowiązany jest wyposażać nieodpłatnie przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia, każdą nieruchomość w odpowiednią ilość worków z folii PHD przystosowanych do selektywnej zbiórki odpadów, o pojemności od 100 do 120 l każdy; d) worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą być dostarczane bezpośrednio na nieruchomość objętą selektywną zbiórką odpadów przy odbiorze pełnego worka, przy czym pierwszy zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie do 5 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania lub zgłoszenia nieruchomości do obsługi. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków do nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości harmonogram odbioru odpadów, przygotowany przez Wykonawcę po uprzednim zatwierdzeniu przez Zamawiającego; e) worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać. Oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce. - worki w kolorze żółtym - na tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe - worki w kolorze niebieskim - na papier, - worki w kolorze białym - na opakowania ze szkła; f) Wykonawca winien niezwłocznie informować Zamawiającego o wszystkich wydarzeniach istotnych ze względu na świadczoną usługę, a w szczególności o: - nieprawidłowym sposobie segregacji odpadów, - niemożności wyposażenia nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą; . g) w przypadku, gdy na jedną nieruchomość (zamieszkałą i niezamieszkałą) przypada więcej niż jeden pojemnik (1 na zmieszane odpady komunalne, ilość dostarczanych worków na poszczególne frakcje zbierane selektywnie należy zwiększyć odpowiednio o następne komplety worków; h) W przypadku nieruchomości niezamieszkałych ilość worków będzie uzależniona od pojemności pojemnika. Dla 1100 l - 10 kpl. i) Wykonawca zobowiązany jest także do odbioru odpadów wysypanych z worków, np. w trakcie ich odbioru, wywianych lub rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta; j) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić zbiórkę odpadów komunalnych zebranych w sposób selektywny w gniazdach na terenie gminy 2) Odbiór odpadów zebranych selektywnie oraz ich transport należy dokonywać w taki sposób, aby nie dopuścić do zmieszania tych odpadów, tj. nie doprowadzić do wymieszania poszczególnych frakcji. 3) Wykonawca zapewni udostępnienie punktu lub punktów co najmniej w godzinach od 800 - 1500 w dni robocze oraz w sobotę w godzinach od 1000 do 1300 i będzie prowadził ewidencję przyjętych odpadów, przy uwzględnieniu następujących kwestii: a) Wykonawca zapewni pełną informację dla mieszkańców o sposobie i możliwościach przekazywania odpadów. Zapewni czytelną informację (broszury ulotki dostarczone mieszkańcom) w tym na workach o tym co i jak segregujemy. b) Wykonawca na wniosek mieszkańca udostępni nieodpłatnie pojemnik na kompost. c) odpady wielkogabarytowe, meble, odpady niebezpieczne oraz wielkogabarytowe opakowania, odpady zielone ulegające biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o opadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznymi i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155 z późn. zm.). d) ponadto Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i przekazania Zamawiającemu sprawozdań oraz raportu (4 razy w ciągu roku) o sposobie zagospodarowania następujących odpadów: - odpady zielone, - przeterminowane leki i chemikalia, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - odpady budowlane i rozbiórkowe, - zużyte opony, które zawierać będą co najmniej: informację o ilości (masie) odebranych odpadów wielkogabarytowych, Informację o ilości (masie) odebranych zużytych opon Informację o ilości (masie) odebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych informację o ilości (masie) odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, informację o ilości (masie) odebranych baterii i akumulatorów, informację o ilości ( masie) przeterminowanych leków i chemikaliów, informację o miejscach i sposobie zagospodarowania poszczególnych rodzajów odpadów. ewidencję pochodzenia odpadów 1) Wykonawca zapewni 2 razy w roku zbiórkę odpadów wielkogabarytowych w każdej z miejscowości (wiosną i jesienią). 2) Zapewnienie właścicielom nieruchomości możliwości zakupu pojemników do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych. Obowiązek wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady przez Wykonawcę nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia, gdyż obowiązek ten należy, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) do właścicieli nieruchomości. 3) Niesegregowane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odpady biodegradowalne i pochodzące z selektywnej zbiórki, należy poddać odzyskowi lub unieszkodliwianiu na terenie Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 4) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania kwartalnego raportu o sposobie zagospodarowania zebranych odpadów i przekazania do siedziby Zamawiającego. Kwartalny raport ma zawierać: informację o ilości (masie) odebranych odpadów zmieszanych, informację o ilości (masie) odebranych odpadów selektywnie zebranych oraz mebli i odpadów wielkogabarytowych, w tym odpadów niebezpiecznych, informację o miejscu zagospodarowania odebranych wszystkich odpadów, informację o ilości (masie) i rodzaju odpadów wysegregowanych w instalacji mechaniczno - biologicznego przetwarzania odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, informację o ilości (masie) i rodzaju odpadów skierowanych do składowania, w tym również informację o ilości (masie) odpadów powstałych po mechaniczno -biologicznym przetworzeniu zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 19 12 12 niespełniających wymagań rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno - biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1052) przekazanych do składowania. 1) Ilości wywożonych odpadów podane w SIWZ są orientacyjne (zostały ustalone na podstawie sprawozdań podmiotów realizujących dotychczas zbiórkę odpadów komunalnych na terenie gminy). Zostały podane w celu ułatwienia sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Z tytułu zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 2) Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Stoszowice (według ustalonej miesięcznej kwoty ryczałtowej odbioru odpadów z terenu Gminy Stoszowice), co dwa miesiące z terminem płatności do 30 dni od przedłożenia faktury. Do faktury należy dołączyć dowody dostarczenia odpadów do miejsca ich zagospodarowania, tj. Karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów, pokwitowania z wagi (kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.02.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. Pzp, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014r., poz.1804). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: nr 25 9533 1014 2003 0000 0185 0002 w Banku Spółdzielczym Ząbkowice Śląskie Oddział Budzów 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia. Przez ,,wniesienie rozumie się uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem wykluczenia Wykonawcy (art.24 ust. 2 pkt 2 uPzp). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium - Świadczenie usług w zakresie odbioru i wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy Stoszowice oraz utworzenia i utrzymania punktu lub punktów selektywnej zbiórki odpadów ( PSZOK) oraz włożyć do koperty zewnętrznej. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, musi odpowiadać, co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp), w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. 8.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 uPzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 8. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności (np.: przesłania wezwania za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek), jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oczekuje przedstawienia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności regulowanych prowadzonej przez Wójta Gminy Stoszowice dotyczącej podmiotów uprawnionych do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie odbioru odpadów komunalnych z obszaru Gminy Stoszowice oraz decyzji - zezwolenia na transport odpadów obejmującego odpady będące przedmiotem zamówienia;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oczekuje wykazania przez Wykonawcę wykonania, min. 1 usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych o wartości minimum 100.000 zł, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie oraz załączeniem dowodu, że zostały wykonane należycie (np. referencje).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej: - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki), - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Celem wykazania, iż wykonawca dysponuje ww. pojazdami Zamawiający oczekuje przedstawienia dokumentów uprawniających do korzystania z pojazdu np. tytuł własności, dowód rejestracyjny, umowa najmu, umowa leasingu, umowa użyczenia itp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeśi wykonawca przedłoży oświadczenie z art 22 ust.1 ustawy PZP.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę kryterium posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda wykazania posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie min. 100.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że wystąpią istotne okoliczności których nie można było wcześniej przewidzieć, a które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy. Mogą być to: - działanie siły wyższej, niesprzyjające warunki atmosferyczne (np. długotrwałe i intensywne opady deszczu, silny wiatr, powodzie) powodujące utrudnienia w realizacji przedmiotu umowy; - Warunkiem wprowadzenia istotnych zmian w umowie jest wniosek o zmianę umowy (zawarcie aneksu) złożony przez Wykonawcę. - Wykonawca zobowiązany jest wykazać zaistnienie w/w okoliczności poprzez przedłożenie stosownych ekspertyz, opinii, itp. - Wszelkie istotne zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej pod rygorem nieważności. - Wprowadzenie zmian nieistotnych w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. - Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone, pod rygorem nieważności, sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego uzasadnienie. - W sytuacji zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług nie wpłynie to na zwiększenie kwoty określonej w umowie. Cena brutto określona w formularzu ofertowym pozostaje bez zmian.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stoszowice.probip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stoszowice, Stoszowice 97, 57-213 Stoszowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Gminy Stoszowice, Stoszowice 97, 57-213 Stoszowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.