eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prusice › Dostawa przyrządu radarowego oraz masztu wraz z wyposażeniem dodatkowym i oprogramowaniem

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2012-06-18

Prusice: Dostawa przyrządu radarowego oraz masztu wraz z wyposażeniem dodatkowym i oprogramowaniem
Numer ogłoszenia: 207640 - 2012; data zamieszczenia: 18.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prusice , Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3126224, faks 071 3126229.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa przyrządu radarowego oraz masztu wraz z wyposażeniem dodatkowym i oprogramowaniem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem umowy jest dostawa i instalacja w miejscu wskazanym przez Zamawiającego: 1) fabrycznie nowego przyrządu radarowego, zwanego dalej przyrządem, 2) fabrycznie nowego masztu do przyrządu radarowego, wieżowego lub słupowego zwanego dalej masztem, wraz z wyposażeniem dodatkowym i oprogramowaniem komputerowym o minimalnych wymaganiach technicznych określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2. Na przedmiot zamówienia składa się: 3) Przyrząd radarowy o minimalnych wymaganiach technicznych: a) możliwość ustawienia prędkości progowej w zakresie od 25-250 km/h z zakresem działki elementarnej o 1km/h, b) Pomiar prędkości pojazdów z wykorzystaniem efektu Dopplera, c) Dokładność pomiaru ?3 km/h (do 100 km/h) ? 3 % (pow. 100 km/h), d) Wartość działki elementarnej - przestawienie limitu prędkości ze skokiem 1 km/h, e) Kąt pomiaru 22° do kierunku ruchu pojazdów, f) Częstotliwość nadajnika minimum 24 GHz, g) Moc nadajnika min. 3 mW, h) Stabilność długoterminowa ?10 ppm w okresie 2 lat, i) Rozdzielczość aparatu minimum 10,2 mln pikseli, j) zasilanie z sieci 230 V a jednocześnie wyposażenie w akumulatory żelowe pozwalające na ciągłość pracy przez co najmniej 8 godzin, przy ewentualnej awarii dostawy prądu wraz z oprzyrządowaniem do ładowania akumulatorów; k) przystosowana do pracy przez całą dobę w temperaturach zewnętrznych min.-20°C do +60°C - ogólnie, oraz w różnych warunkach atmosferycznych, l) możliwość wykonywania zdjęć w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, przy zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej opadami atmosferycznymi - np. deszcz, śnieg, m) przystosowane do pomiaru prędkości i rejestracji pojazdów na drodze posiadającej trzy pasy ruchu, n) możliwość rozróżnienia kierunku ruchu pojazdów (pojazdy nadjeżdżające i odjeżdżające), o) możliwość automatycznej rejestracji wykroczenia ze zdjęciem w technice cyfrowej po przekroczeniu zadanego limitu prędkości, z czytelnym wizerunkiem twarzy kierowcy i numerem rejestracyjnym pojazdu, uzyskany podczas pracy urządzenia o każdej porze doby bez względu na warunki atmosferyczne, p) wykonywanie identyfikacji w dokumentacji pomiarowej tj. - nr zdjęcia, - nr przyrządu pomiarowego którym wykonano pomiar, - zmierzoną prędkość, - obowiązujące ograniczenie prędkości, - datę i godzinę pomiaru z dokładnością do 1 sekundy, - adres pomiaru, - kierunek prowadzonego pomiaru, - Identyfikator ograniczenia prędkości (norma, znak drogowy), q) Prezentowanie na zdjęciu oraz na wydruku informacji identyfikujących wykonany pomiar, r) Rejestracja danych statystycznych z wykonanych pomiarów prędkości dla stworzenia statystyk na podstawie zarejestrowanych danych, s) Możliwości usunięcia zarejestrowanego zdjęcia przez obsługę, t) Możliwości ingerencji w informacje zarejestrowane w czasie pomiaru, u) wyróżniać się nieskomplikowaną procedurą programowania i obsługi z programem umożliwiającym szybkie ustawienie parametrów aparatu oraz danych takich jak data, godzina, miejsce pomiaru, prędkość mierzoną i dopuszczalną, v) umożliwiać zdalne sterowanie za pomocą komputera przenośnego z odległości nie mniejszej niż 100 m przy zastosowaniu przewodu i bezprzewodowo (z wykorzystaniem standardu Wi-Fi, w) po przekroczeniu przez pojazd prędkości progowej, rejestrować w pamięci wykonany pomiar oraz zdarzenie drogowe z możliwością ich natychmiastowego odtworzenia na miejscu lub w dowolnym innym czasie bez konieczności zatrzymywania pracy urządzenia, x) wyposażona w system pamięci pozwalający na zarejestrowanie min. 30.000 zdarzeń drogowych bez możliwości jakiejkolwiek ingerencji z zewnątrz oraz zapisem zdjęć w formacie uniemożliwiającym ich otwarcie dowolnym programem graficznym, y) posiadać funkcję przenoszenia zawartości pamięci przyrządu do komputera i posiadać kompatybilny program komunikacyjny do przenoszenia zawartości pamięci do innych programów analitycznych, z) posiadać funkcję wyeksponowania dowolnego fragmentu na zdjęciu ustawienia jasności, ostrości oraz kontrastu, aa) aparat cyfrowy - pracujący w technice cyfrowej - matryca monochromatyczna (zapis obrazu w kolorze czarno-białym), - rozdzielczością nie większą niż 5 mln pikseli, - umożliwiający dokonanie zapisu zdjęć oraz bezbłędną identyfikację, - wyposażony w odpowiednie filtry - odblaskowy i antyrefleksyjny, bb) lampa błyskowa - z osobnym źródłem zasilania, - brak efektu przegrzania, - interwał przeładunkowy max. 0,5 sek, - wykonywanie zdjęć w dzień i w nocy sposób bezpieczny dla kierowców, - czas pracy urządzenia min.8 godzin bez konieczności powtórnego ładowania akumulatorów, cc) minimum 98% wykonanych zdjęć odpowiednie do dalszej obróbki dla wytworzenia dokumentacji mandatowo-procesowej, dd) wyposażenie w pulpit sterowniczy przystosowany do sterowania, z podświetlonym polem odczytowym, które jest czytelne zarówno w dzień jak i w nocy wraz z instrukcją obsługi w języku polskim; ee) posiadać zatwierdzenie typu na wszystkie wymienione konfiguracje tj. - prowadzenie pomiaru na poboczu drogi z urządzeniem ustawionym na statywie - prowadzenie pomiaru z pojazdu stojącego na poboczu drogi, - prowadzenie pomiaru z kontenera, - prowadzenie pomiaru z masztu ff) Zabezpieczenie przyrządu przed obsługą i dostępem do zarejestrowanych informacji przez osoby niepowołane, gg) Urządzenie musi posiadać Decyzje Prezesa Głównego Urzędu Miar w sprawie zatwierdzenia typu radarowego urządzenia do pomiaru prędkości z którego wynika, że przyrządu umożliwia wykonanie pomiarów prędkości pojazdów w ruchu drogowym ze statywu ustawionego na poboczu drogi lub może pracować w wersji stacjonarnej zamontowany w maszcie, hh) Urządzenie musi posiadać orzeczenie o spełnieniu wymagań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska, wydane przez uprawnione Laboratoria Ochrony Radiowej, ii) Urządzenie musi posiadać aktualne świadectwo Legalizacji Urzędu Miar -które zostanie dostarczone przy dostawie przedmiotu umowy, jj) Urządzenie musi być kompletne i realizować funkcje pomiaru prędkości i rejestracji wykroczeń bez konieczności zakupu jakichkolwiek innych dodatkowych akcesoriów eksploatacyjnych (w standardzie trójnóg, skrzynia wraz z akumulatorem i kablem do wersji przenośnej oraz pozostałe elementy wyposażenia standardowego dla wersji przenośnej i stacjonarnej), kk) Wykonawca zamontuje przyrząd w maszcie wskazanym przez Zamawiającego, 4) maszt do przyrządu radarowego, wieżowy lub słupowy: a) masz wykonany ze stali, b) współpracujący z przyrządem o powyższych parametrach z zasilaniem bateryjnym (zestaw akumulatorów żelowych (2 szt.) c) umożliwiającym opuszczanie miejsca przeznaczonego na zamontowanie przyrządu oraz podnoszenie do pozycji pracy, d) z obudowana lampą błyskową e) o konstrukcji masztu pozwalającej prowadzenie kontroli w dwóch kierunkach ruchu f) z miejscem w konstrukacji na zamontowanie baterii zasilających przyrząd wraz z niezbędnym okablowaniem i sterowaniem umożliwiającym pracę przyrządu po jego umieszczeniu w obudowie oraz umieszczeniu i podłączeniu baterii, g) masz ma za zadanie ochronę zamontowanych w nim urządzeń i przyrządów przed dostępem osób niepowołanych oraz niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, h) sposób posadowienia masztu zgodny z wytycznymi producenta na stopie betonowej, i) wyposażony w: - dmuchawę grzewczą, - tablicę rozdzielczą, - modem do transmisji danych, - dodatkową kamerę do monitorowania ruchu drogowego, j) uniwersalny maszt musi posiadać potwierdzony stopień ochrony minimum IP 54, wraz z wyposażeniem dodatkowym i oprogramowaniem komputerowym dla Straży Miejskiej w Prusicach, bezpłatną obsługą techniczną a także organizacją szkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego do stopnia bezbłędnego, praktycznego opanowania umiejętności obsługi sprzętu w terminie 7 dni od daty dostawy przez przedstawiciela wykonawcy w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, 3. Wymagane warunki dodatkowe. a) Dokumentacja urządzenia, instrukcja obsługi, oprogramowanie, wydruki, menu obsługi winny być w języku polskim. b) Wykonawca złoży wraz z ofertą szczegółowy opis techniczny oferowanego urządzenia i oprogramowania. c) Urządzenie musi posiadać Decyzję Prezesa Głównego Urzędu Miar w sprawie zatwierdzenia typu radarowego urządzenia do pomiaru prędkości- na wszystkie niżej wymienione konfiguracje, tj. min. na: - prowadzenie pomiaru na poboczu drogi z urządzeniem ustawionym na statywie - prowadzenie pomiaru z pojazdu stojącego na poboczu drogi, - prowadzenie pomiaru z urządzenia umieszczonego w kontenerze - prowadzenie pomiaru z urządzenia umieszczonego w maszcie 4. Wykonawca zapewni bezpłatną pomoc techniczną i konsultacje w okresie gwarancji; 1) autoryzowany serwis pogwarancyjny 2) usunięcie awarii urządzenia w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia urządzenia do naprawy a w przypadku dłuższego terminu - zapewnienie urządzenia zastępczego. W przypadku nieusunięcia awarii w terminie, niezapewnienia urządzenia zastępczego lub ponownej awarii, Zamawiający ma prawo na koszt i ryzyko Wykonawcy nabyć przedmiot umowy. 5. Koszt ewentualnej przesyłki bądź dostarczenia urządzenia do serwisu celem naprawy, pokryje Wykonawca. 6. Za początek biegu terminu na usunięcie awarii uważa się dzień zgłoszenia awarii Wykonawcy. 7. Do opóźnienia w dokonaniu naprawy gwarancyjnej mają zastosowanie odpowiednie zapisy umowy w zakresie opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.99.60.00 - Drogowe urządzenia kontrolne, bezpieczeństwa lub sygnalizacyjne 48.70.00.00 - Pakiety oprogramowania użytkowego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Prusice nr 27 9583 1019 0200 1300 2002 0005 Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich O/ Prusice, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4. Wymaga się aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty 3 000,00 PLN. 6. Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. wgląd w/w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych dostaw i dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie; na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny tego warunku - nie określa się minimalnych standardów; spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny tego warunku - nie określa się minimalnych standardów; spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny tego warunku - spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego dokumentu ubezpieczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wzór umowy znajduje się w części C Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2. Wynagrodzenie wykonawcy będzie płatne przez wszystkich Zamawiających w częściach równych. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień umowy zawartej na skutek przeprowadzenia niniejszego postępowania w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 1) zaistnienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w dacie dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty, w szczególności w przypadku zmian na rynku usług objętych niniejszym postępowaniem, wystąpienia istotnych trudności w pozyskaniu przez Wykonawcę lub Zamawiającego materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia gdy zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 2) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki podatku VAT, 3) nastąpią zmiany technologiczne spowodowane pojawieniem na rynku rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 4) w przypadku wystąpienia niedających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych na terenie objętym inwestycją, a także innych nie przewidzianych okoliczności jak np. odkrywki archeologiczne, odkrycie niewybuchu, itp., lub wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych co może spowodować konieczność zmiany zakresu realizowanego przedmiotu zamówienia a także przedłużenia terminu wykonania umowy, 5) wystąpią konieczność wykonania prac dodatkowych lub zamiennych mających wpływ na koszt lub termin realizacji udzielonego zamówienia 6) w sytuacjach, których, nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałych z winy Zamawiającego lub Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość niezrealizowania pełnego zakresu robót wraz z odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia umownego; 7) gdy zmiany będą korzystne dla Zamawiającego i nie będą: a) wprowadzane warunki, które gdyby zostały ujęte w ramach procedury przetargowej udzielenia zamówienia umożliwiłyby dopuszczenie innych ofert niż ta, która została pierwotnie dopuszczona; b) modyfikowały równowagi ekonomicznej umowy na korzyść Wykonawcy w sposób, który nie był przewidziany w postanowieniach pierwotnego zamówienia. lub będą polegały w szczególności na: a) skróceniu terminu wykonania umowy, przyśpieszenie ukończenia robót, dostaw lub usług, b) obniżeniu kosztu ponoszonego przez zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie robót, c) obniżeniu kosztu wykonania robót i tym samym wynagrodzenia wykonawcy, d) wydłużeniu termin gwarancji, e) poprawieniu sprawności lub zwiększenie wartości ukończonych robót dla zamawiającego, f) poprawie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych lub zmiana technologii, g) podniesieniu bezpieczeństwa, wydajności lub parametrów technicznych urządzeń, h) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, i) rezygnacji z części robót, j) zmianie ilości robót, usług lub dostaw, ale tylko mieszczących się w opisie przedmiotu zamówienia, k) zmianie w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych. 8) Zmiana terminu realizacji z powodu okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymania realizacji przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, c) przekazania placu budowy lub niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia dokumentów z opóźnieniem. 9) zmiana terminu realizacji umowy lub harmonogramu prac w związku z wystąpieniem potrzeby udzielenia zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego, 10) zmiana terminu realizacji umowy na skutek opóźnienia wydania decyzji zezwolenia, uzgodnienia itp., lub konieczność uzyskania dodatkowych uzgodnień przez Wykonawcę do wydania których, instytucje są zobowiązane na mocy przepisów prawa lub regulaminów, 11) gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy, stanowi konsekwencję zdarzeń niezależnych od Wykonawcy, nie stanowiących jego i podwykonawców problemów organizacyjnych - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji zdarzeń; 12) zmiana korzystna dla Zamawiającego naruszająca równowagę ekonomiczną umowy oraz wpływające na zmianę przedmiotu zamówienia, w przypadku zmiany okoliczności faktycznych sprawiających, że dalsza realizacja zamówienia publicznego w obecnym kształcie nie leżałaby w interesie publicznym, 13) zmiany sposobu spełnienia świadczenia z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków w wyniku których spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy o zamówienie, 14) zmiany sposobu spełnienia świadczenia w sytuacji, gdy już po wyborze oferty zmieniły się okoliczności w sposób uniemożliwiający zawarcie umowy na warunkach wynikających z oferty, 15) zmiany dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia w przypadku kiedy wykonanie na jej podstawie robót budowlanych byłoby niemożliwe bądź niezgodne ze sztuką budowlaną. 16) zmiana danych podmiotowych dotyczących Wykonawcy, lokalizacji siedziby biura Wykonawcy, 17) zmiany danych osobowych - zmiany osób (personelu), Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.prusice.pl zakładka Zamówienia publiczne rok 2012
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Prusice, Rynek 1 55-110 Prusice pokój 13.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.06.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Prusice pokój nr 13 Rynek 1 55-110 Prusice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.