eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biłgoraj › Dostawa do siedziby PGK Sp. z o.o. w Biłgoraju, ul. Łąkowa 13, fabrycznie nowego samochodu ciężarowego z zabudową hakową na potrzeby ZOŚ oraz świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancji. Znak zamówienia nadany przez Zamawiającego ZP/ZOŚ/4/2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-13

Biłgoraj: Dostawa do siedziby PGK Sp. z o.o. w Biłgoraju, ul. Łąkowa 13, fabrycznie nowego samochodu ciężarowego z zabudową hakową na potrzeby ZOŚ oraz świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancji. Znak zamówienia nadany przez Zamawiającego ZP/ZOŚ/4/2015
Numer ogłoszenia: 207580 - 2015; data zamieszczenia: 13.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , ul. Łąkowa 13, 23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie, tel. 084 6881852, 6882916, faks 084 6881847.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk.biuletyn-publiczny.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa do siedziby PGK Sp. z o.o. w Biłgoraju, ul. Łąkowa 13, fabrycznie nowego samochodu ciężarowego z zabudową hakową na potrzeby ZOŚ oraz świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancji. Znak zamówienia nadany przez Zamawiającego ZP/ZOŚ/4/2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa do siedziby zamawiającego - ul. Łąkowa 13, 23-400 Biłgoraj 1 sztuki fabrycznie nowego - rok produkcji 2015, samochodu ciężarowego z zabudową hakową, oraz świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancji, o następujących wymaganych minimalnych parametrach technicznych i wyposażeniu: 1) DMC pojazdu 16t 2) Kabina dzienna, trzyosobowa ze stalowym zderzakiem, kolor biały 3) Okno w tylnej ścianie kabiny 4) Szyba przednia i lusterka ogrzewane elektrycznie 5) Lusterko szerokokątne umieszczone z przodu kabiny 6) Centralny zamek z pilotem 7) Światła do jazdy dziennej LED 8) Reflektory przednie z regulatorem poziomu 9) Przednie światła przeciwmgielne 10) Listwa z oświetleniem ostrzegawczym zamontowana na kabinie o długości min. 1200 mm 11) Klosze lamp tylnych zabezpieczone metalową kratką przed uszkodzeniem 12) Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach 13) Fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym ze zintegrowanym zagłówkiem, trzypunktowym pasem bez-pieczeństwa i podłokietnikiem 14) Podwójny fotel zmiennika z zagłówkami i trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa 15) Ręcznie lub automatycznie sterowana klimatyzacja z recyrkulacją powietrza 16) Fabryczny immobilizer 17) Oś przednia na zawieszeniu resorowym o nośności min. 5.8 t 18) Oś tylna na parabolicznym zawieszeniu piórowym o nośności min. 10,5 t 19) Koła o rozmiarze 285/70R19,5 z bieżnikiem terenowym, koło zapasowe 20) Silnik wysokoprężny o pojemności minimum 5,1 l i mocy min. 215 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 6 21) Skrzynia biegów min. 6 biegów do przodu 22) Fabryczna przystawka dodatkowego odbioru mocy do napędu zabudowy hakowej 23) Wlot powietrza do filtra powietrza na dachu kabiny 24) Blokada tylnego mostu, ASR 25) Elektroniczny układ kontroli stabilności jazdy VSC lub ESP 26) Tempomat adaptacyjny z funkcją ostrzegania przed uderzeniem w tył pojazdu poprzedzającego i awaryjnym układem hamulcowym 27) Układ ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu z sygnałem akustycznym 28) Akustyczny sygnalizator biegu wstecznego 29) Wentylowane hamulce tarczowe na wszystkich kołach 30) Rozstaw osi pojazdu 3700 - 3800 mm 31) Zaczep do holowania z przodu pojazdu 32) Zbiornik paliwa o pojemności min. 200 l z korkiem zamykanym na kluczyk 33) Ręczny główny wyłącznik prądu przy akumulatorach 34) Podgrzewany filtr paliwa z separatorem 35) Klin pod koło 2 szt., apteczka, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy 2 szt., kamizelki ostrzegawcze 2 szt., dywaniki gumowe, pokrowce na siedzenia, Radioodtwarzacz, światła robocze na tylnej ścianie kabiny 36) Zabudowa hakowa o nominalnej mocy załadunkowej minimum 8 ton 37) Obsługa pojemników KP7, KP10, KP15, KP20 38) Czopy siłowników ramienia kątowego przykręcane na śruby lub dospawane do urządzenia 39) Rolki zapewniające stabilność prowadzenia kontenera 40) Rama zabudowy hakowej wykonana z wysoko gatunkowej stali 41) Belki wewnętrzne ramy przykręcone na śruby lub dospawane do urządzenia 42) Sterowanie urządzeniem hakowym z wewnątrz i z zewnątrz pojazdu . 43) Siłowniki główne o średnicy min. O 125 mm 44) Blokada hydrauliczna kontenera wewnętrzna przykręcana na śruby lub dospawana do urządzenia 45) Pompa hydrauliczna 46) Łożyskowanie wysuwu haka urządzenia na ternamidzie 47) Wszystkie elementy montażowe urządzenia hakowego cynkowane ogniowo 48) Światła obrysowe 49) Konstrukcja stalowa śrutowana, następnie malowana farbą podkładową epoksydową, 50) Odbiór UDT 51) Skrzynka narzędziowa 52) Pojemnik do mycia rąk 53) Tylna rolka podporowa sterowana hydraulicznie 54) Kosz na siatkę 55) Oznaczenie konturowe zgodne z Kodeksem Drogowym 56) Pojazd dostosowany do ruchu prawostronnego 57) Pojazd musi spełniać warunki techniczne umożliwiające jego rejestrację na terenie RP po 30.11.2015 roku, 58) Wysokość haka 1.200 mm 59) Sterowanie pneumatyczne z kabiny kierowcy oraz awaryjne mechaniczne poprzez cięgna umieszczone na ra-mie hakowca 60) Rolki najazdowe osadzone na niezależnej osi w stosunku do osi ramy tylnej - Wymagany termin dostawy - do dnia 30 listopada 2015 r. - Zamawiający wymaga aby Wykonawca wraz z dostawą pojazdu przedłożył następujące dokumenty: instrukcja ob-sługi w j. polskim, książka gwarancyjna/serwisowa, homologacja, kompletne dokumenty niezbędne do rejestracji na terenie RP po 30.11.2015 r., dokument potwierdzający spełnienie wymagań normy emisji spalin EURO 6. - Wykonawca przeszkoli wskazanych pracowników Zamawiającego w obsłudze pojazdu. 2. Wymagane warunki udzielenia gwarancji, obligatoryjnych przeglądów gwarancyjnych, usług serwisowych w okresie gwarancji i po upływie okresu gwarancji. 1) Zamawiający wymaga, aby okres udzielonej przez wykonawcę gwarancji na kompletny pojazd wynosił co najmniej 12 miesięcy, licząc od daty przekazania przedmiotu zamówienia zamawiającemu. 2) Zamawiający wymaga od wykonawcy aby w okresie trwania gwarancji wykonał obligatoryjne przeglądy przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do wpisania w punkcie A ppkt 5 formularza oferty wszystkich oferowanych rodzajów przeglądów kompletnego pojazdu oraz kosztów przeglądów wraz z kosztem materiałów. 3) Zamawiający wymaga aby ceny oferowanych przeglądów w okresie gwarancji wraz z kosztem materiałów zostały uwzględnione w ostatecznej cenie dostawy tj. cenie składanej oferty. Wykonawca w formularzu oferty składa oświadczenie o uwzględnieniu ceny przeglądów wraz z kosztem materiałów w oferowanej cenie za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca w punkcie A ppkt 5 formularza oferty zobowiązany jest podać nazwę, adres, telefon, fax autoryzowanego podmiotu, który będzie wykonawcą przeglądów gwarancyjnych. 4) Zamawiający wymaga od wykonawcy świadczenia usług serwisowych w okresie gwarancyjnym w przypadku zaistnienia niesprawności przedmiotu zamówienia. Wymagany przez zamawiającego okres przystąpienia wykonawcy do świadczenia usług serwisowych w okresie gwarancyjnym, to 24 godziny od terminu powiadomienia wykonawcy pismem, faxem o stwierdzonej niesprawności, wadzie, usterce przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca musi posiadać serwis gwarancyjny na terenie Polski. (Wykonawca w punkcie A ppkt 5. formularza ofertowego zobowiązany jest podać adres serwisu, w którym świadczone będą usługi serwisowe, zlokalizowanego najbliżej siedziby Zamawiającego, tj. ul. Łąkowa 13, 23-400 Biłgoraj.) 6) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać świadczenie usług serwisowych, po upływie okresu gwarancji. Zamawiający zawiadamiał będzie Wykonawcę pismem lub faksem o zaistniałej niesprawności przedmiotu zamówienia. (Wykonawca w punkcie A ppkt 7. formularza ofertowego zobowiązany jest podać: - okres świadczenia usług serwisowych po upływie gwarancji (wymagany okres minimum 10 lat), liczbę godzin przystąpienia do świadczenia usług serwisowych od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego o niesprawności pojazdu oraz adres serwisu zlokalizowanego najbliżej siedziby Zamawiającego, tj. ul. Łąkowa 13, 23-400 Biłgoraj, który wykonywał będzie usługi serwisowe po upływie okresu gwarancji.). 7) Wykonawca zapewni stały dostęp do części zamiennych dla przedmiotu zamówienia. Dostawa części zamiennych do siedziby zamawiającego w terminie do 5 dni od daty otrzymania od zamawiającego pisemnie lub faksem zapotrzebowania..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.13.00.00 - Pojazdy silnikowe do transportu towarów 50.11.20.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji samochodów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie - 8 600,00 zł. (słownie : osiem tysięcy sześćset 00/100 zł) 2.Wadium należy wnieść w jednej z następujących form: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: na konto zamawiającego PKO BP Biłgoraj - nr rachunku: 42 1020 5385 0000 9602 0002 5627 z adnotacją dostawa samochodu z zabudową hakową. 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620) - Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 4. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 5. Wadium jest wnoszone na okres związania ofertą. 6. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający (oryginał) wniesienie wadium.

III.2) ZALICZKI

  • przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust 1 Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Przez zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy rozumieć wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 dostaw samochodu ciężarowego z zabudową hakową. Do wymienionych w wykazie dostaw, Zamawiający wymaga załączenia dowodów - dokumentów potwierdzających, że każda z tych dostaw została wykonana lub jest wykonywana należycie. Niespełnienie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia z art. 22 ust 1 Pzp

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia z art. 22 ust 1 Pzp

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia z art. 22 ust 1 Pzp

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

pełnomocnictwo jeżeli jest wymagane, oryginał potwierdzenia wniesienia wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 96
  • 2 - Okres gwarancji - 4

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pgk.biuletyn-publiczny.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Łąkowa 13, 23-400 Biłgoraj, Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Biłgoraju , pokój nr 12.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.08.2015 godzina 10:00, miejsce: sekretariat (pokój nr 1) w siedzibie Zamawiającego ul. Łąkowa 13, 23-400 Biłgoraj.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie realizowane w ramach przedsięwzięcia p. n. Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych Lamusownia dofinansowanego ze środków Programu Priorytetowego NFOŚiGW- Ochrona Powierzchni Ziemi- 3.1.2 Rozwój selektywnej zbiorki odpadów.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.