eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikołów › Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć oraz pomocy dydaktycznych dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie Część IDostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie Część IIDostawa pomocy dydaktycznych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-30

Mikołów: Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć oraz pomocy dydaktycznych dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie Część I: Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie Część II: Dostawa pomocy dydaktycznych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie
Numer ogłoszenia: 206533 - 2014; data zamieszczenia: 30.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mikołów , Rynek 16, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. 32 3248500, faks 32 3248400.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć oraz pomocy dydaktycznych dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie Część I: Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie Część II: Dostawa pomocy dydaktycznych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu Milion w rozumie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć oraz pomocy dydaktycznych dla czterech mikołowskich gimnazjów na potrzeby realizacji projektu pn. Milion w rozumie. Część I. Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów: 1. Dostawa dla Gimnazjum nr 1 im. Powstańców Śląskich w Mikołowie, ul. Konstytucji 3 Maja 20, 43-190 Mikołów: Gilotyna do cięcia papieru - 2 szt., Papier ksero biały A3 - 8 ryz, Papier ksero kolor A3 - 2 ryzy, Papier ksero biały A4 - 60 ryz, Papier ksero kolor A4 - 20 ryz, Papier fotograficzny A4 - 5 opakowań, Papier wizytówkowy - 1 opakowanie, Obwoluta ofertowa - 6 opakowań, Teczka na dokumenty - 100 szt., Koszulka na dokumenty - 10 opakowań, Markery suchościeralne - 15 opakowań, Spinacze - 1 opakowanie, Pinezki - 20 opakowań, Karteczki samoprzylepne - 30 szt., Zszywacz biurowy - 5 szt., Rozszywacz - 5 szt., Marker - 8 szt., Nożyczki - 20 szt., Marker do płyt CD - 30 szt., Zszywacz długoramienny - 2 szt., Koperty C6 - 6 paczek, Koperty C5 - 2 paczki, Niszczarka do papieru - 2 szt., Celofan - 2 paczki, Gumka do gumowania - 30 szt., Gumki recepturki - 1 opakowanie, Skoroszyt wpinany do segregatora na dokumenty - 10 opakowań, Taśma dwustronna piankowa - 10 szt., Taśma klejąca - 30 szt., Klej specjalistyczny - 26 szt., Stojak na dokumenty - 4 szt., Sorter na dokumenty - 5 szt., Linijka - 5 szt., Segregator - 15 szt., Folia do laminowania - 3 paczki, Półka/ szuflada na dokumenty - 20 szt., Kalkulator - 2 szt., Koperty ozdobne perłowe - 2 opakowania, Sznurek - 10 szt., Serwetki kolorowe - 20 paczek, Deska/ podkładka z klipem - 12 szt., Wstążka satynowa - 48 rolek, Organtyna dekoracyjna błyszcząca - 36 rolek, Balony metaliczne - 3 paczki, Elektryczna pompka do balonów - 1 szt., Torby papierowe - 200 szt., Długopis automatyczny - 200 szt., Długopis żelowy - 400 szt., Toner do drukarki - 12 szt., Tusz do drukarki - 8 kompletów. 2. Dostawa dla Gimnazjum nr 2 im. Jerzego Kukuczki w Mikołowie, ul. Krakowska 30, 43-190 Mikołów: Papier ksero biały A4 - 80 ryz, Papier ksero biały A3 - 5 ryz, Papier ksero kolor A4 - 28 ryz, Papier fotograficzny A4 - 3 opakowania, Brystol - 3 opakowania, Blok techniczny biały A4 - 50 szt., Blok techniczny kolor A4 - 50 szt., Blok techniczny biały A3 -50 szt., Blok techniczny kolor A3 - 50 szt., Segregator - 20 szt., Skoroszyt wpinany do segregatora na dokumenty - 3 opakowania, Obwoluta ofertowa - 5 opakowań, Koszulka na dokumenty - 20 opakowań, Teczka na dokumenty - 30 szt., Teczka kartonowa na dokumenty - 50 szt., Pojemnik na karteczki z miejscem na długopis - 1 szt., Nieklejone karteczki w pojemniku - 1 szt., Notatnik kostka - 3 szt., Karteczki samoprzylepne - 32 szt., Zestaw etykiet w bloczku - 10 zestawów, Długopis automatyczny - 90 szt., Długopis żelowy - 60 szt., Marker - 40, szt., Mazaki/ pisaki - 10 szt., Marker do płyt CD - 4 szt., Markery suchościeralne - 10 opakowań, Tekstmarker - 40 szt., Farby plakatowe - 10 szt., Farby akwarelowe - 10 szt., Pędzle szkolne - 20 szt., Kredki ołówkowe - 10 szt., Kredki akwarelowe - 3 szt., Pastele olejne - 3 szt., Pastele suche - 3 szt., Ołówki drewniane - 100 szt., Gumka do gumowania - 50 szt., Temperówka - 10 szt., Pinezki - 2 opakowania, Gumki recepturki - 1 opakowanie, Spinacze - 3 opakowania, Spinacze krzyżowe - 4 opakowania, Dziurkacz metalowy - 2 szt., Zszywacz biurowy - 5 szt., Zszywki - 50 opakowań, Plastelina - 10 opakowań, Taśma samoprzylepna - 120 szt., Rozszywacz - 2 szt., Klej w sztyfcie - 50 szt., Nożyczki - 30 szt., Płyty CD/ DVD-R - 50 szt., Flipchart - 3 szt., Blok do flipcharta - 6 szt., Kalkulator - 1 szt., Gilotyna do cięcia papieru - 1 szt., Rękawiczki lateksowe - 5 opakowań, Koperty C6 - 5 paczek, Koperty C5 - 5 paczek, Koperty C4 - 1 paczka, Kreda szkolna - 2 paczki, Tablica korkowa w ramie aluminiowej - 1 szt., Taśma samoprzylepna - 10 szt., Karteczki samoprzylepne - 16 szt. 3. Dostawa dla Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Mikołowie, ul. Gliwicka 299, 43-190 Mikołów: Papier ksero biały A4 - 30 ryz, Pastele olejne - 15 szt., Pastele suche - 10 szt., Pastele do tkanin - 4 szt., Papier wycinankowy nabłyszczany - 30 opakowań, Klej specjalistyczny - 26 szt., Klej w sztyfcie - 20 szt., Blok techniczny biały A4 - 25 szt., Blok techniczny kolor A4 - 25 szt., Blok techniczny biały A3 - 25 szt., Blok techniczny kolor A3 - 25 szt., Farby plakatowe - 10 szt., Zestaw pędzli artystycznych - 5 szt., Pistolet do klejenia na gorąco - 3 szt., Klej termotopliwy - 2 opakowania, Marker - 80 szt., Mazaki dwustronne - 14 opakowań, Zakreślacz z płynnym tuszem - 48 szt., Pojemnik/ kosz składany - 9 szt., Markery suchościeralne - 2 opakowania, Długopis żelowy - 84 szt., Skoroszyt wpinany do segregatora na dokumenty - 8 opakowań, Długopis automatyczny kolor czarny - 48 szt, Długopis automatyczny kolor niebieski - 48 szt., Teczka na dokumenty z przegródkami - 9 szt., Korektor - 12 szt., Zszywki - 5 opakowań, Zakładki samoprzylepne - 9 szt., Taśma klejąca - 20 szt., Karteczki samoprzylepne - 20 szt., Spinacze - 10 opakowań, Taśma samoprzylepna - 16 szt., Brystol A4, kolor - 3 zestawy, Brystol A4, biały - 5 zestawów, Segregator ze sklejki - 4 szt., Obwoluta ofertowa - 4 opakowania, Tektura falista - 10 opakowań, Papier wizytówkowy - 1 opakowanie, Papier pakowy - 3 opakowania, Koszulka na dokumenty - 5 opakowań, Segregator - 9 szt., Bibuła karbowana -3 opakowania, Zestaw do bindowania grzbietem plastikowym - 1 szt., Papier fotograficzny - 5 szt., Folia do laminarki - 3 opakowania, Toner do drukarki - 2 szt., Tusz do drukarki - 7 kompletów, Toner do drukarki - 1 komplet. 4. Dostawa dla Gimnazjum nr 4 w Mikołowie, ul. Szkolna 1, 43-190 Mikołów: Nożyczki - 30 szt., Klej - 3 szt., Papier ksero biały A4 - 40 ryz, Papier ksero biały A3 - 2 ryzy, Papier ksero kolor A4 - 10 ryz, Papier ksero kolor A3 - 2 ryzy, Brystol biały A3 - 3 opakowania, Brystol kolor A4 - 3 opakowania, Papier wycinankowy nabłyszczany - 3 opakowania, Tektura falista z brokatem - 2 opakowania, Papier szary - 40 opakowań, Tektura falista - 1 opakowanie, Papier pakowy - 20 opakowań, Kółka do origami - 1 zestaw, Kwadraty do origami - 1 zestaw, Zszywacz biurowy - 10 szt., Klej w sztyfcie - 20 szt., Sznurek - 2 szt., Bibuła karbowana - 5 opakowań, Dziurkacz metalowy - 5 szt., Cyrkiel - 30 szt., Flamaster artystyczny - 5 szt., Płyty CD - 100 szt., Blok akwarelowy - 5 szt., Blok akwarelowy - 10 szt., Skoroszyt wpinany do segregatora na dokumenty - 1 opakowanie, Koszulka na dokumenty - 5 opakowań, Obwoluta ofertowa - 5 opakowań, Obwoluta ofertowa - 5 opakowań, Blok techniczny - 10 szt., Kalkulator - 5 szt., Farby plakatowe - 5 opakowań, Pędzle szkolne - 5 szt., Długopis automatyczny - 10 szt., Kredki ołówkowe - 5 szt., Pastele suche - 10 szt., Segregator - 6 szt., Taśma klejąca - 21 szt., Taśma samoprzylepna - 6 szt., Pinezki - 10 opakowań, Markery suchościeralne - 9 opakowań, Bibuła karbowana - 1 opakowanie, Tusz do drukarki - 4 komplety, Blok do flipcharta - 3 szt., Zszywki - 30 opakowań. Część II. Dostawa pomocy dydaktycznych do zajęć dla czterech mikołowskich gimnazjów: 1. Dostawa dla Gimnazjum nr 1 im. Powstańców Śląskich w Mikołowie, ul. Konstytucji 3 Maja 20, 43-190 Mikołów: Łańcuch świetlny LED - 8 szt., Aparat cyfrowy-1 szt., Antyramy - 20 szt., Flaga Unii Europejskiej - 3 szt., Program interaktywny - 6 szt., Kosz do segregacji wewnętrznej odpadów - 9 szt., Książki - 20 szt., Słownik angielsko- polski polsko- angielski - 10 szt., Słownik niemiecko- polski polsko- niemiecki - 10 szt., Słuchawki nauszne - 10 szt., Głośniki do komputera - 15 szt., Mysz bezprzewodowa - 10 szt., Mapa fizyczna świata - 3 szt., Mapa Niemiec - 2 szt., Mapa Francji - 1 szt., Globus fizyczny podświetlany - 2 szt., Klawiatura bezprzewodowa - 4 szt., Ebooki - 30 szt., Czytnik audiobook - 10 szt., Lupa podświetlana na statywie - 1 szt., Tablica zielona - 3 szt., Tablica biała - 3 szt., Probówki chemiczne - 2 komplety, Lupa szklana - 20 szt., Model czaszki dorosłego człowieka - 1 szt., Zestaw preparatów biologicznych - 1 szt., Wahadło matematyczne - 1 szt., Przyrząd do demonstracji pola magnetycznego w przestrzeni - 1 szt., Lustro fenickie - 1 szt., Bryły nieregularne - 1 zestaw, Bryły obrotowe - 1 zestaw, Bryły prawidłowe - 1 zestaw, Bryły wpisane - 1 zestaw, Bryły ścięte - 1 zestaw, Cyrkiel tablicowy - 2 szt., Godło Polski - 10 szt. 2. Dostawa dla Gimnazjum nr 2 im. Jerzego Kukuczki w Mikołowie, ul. Krakowska 30, 43-190 Mikołów: Dyktafon cyfrowy - 1 szt., Gra planszowa - 2 szt., Program edukacyjno-terapeutyczny - 4 szt., Gra edukacyjna - 6 szt., Komplet trzech podstawowych brył szkieletowych - 1 szt., Magnetyczna nakładka na tablicę - układ współrzędnych - 2 szt., Tangram tablicowy magnetyczny - 1 szt., Naczynia połączone włoskowate - 2 szt., Elektrofor - 2 szt., Elektroskop - 2 szt., Plansze dydaktyczne - Wiedza o społeczeństwie - 1 zestaw, Mapa Unii Europejskiej - 1 szt., Film edukacyjny - 5 szt., Film edukacyjny - 1 zestaw, Urządzenie wielofunkcyjne - 1 szt., Tusz do drukarki - 4 komplety, Plansze interaktywne z geografii - 1 szt. 3. Dostawa dla Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Mikołowie, ul. Gliwicka 299, 43-190 Mikołów: Szkiełka nakrywane mikroskopowe - 5 zestawów, Plansze interaktywne - język angielski - 1 szt., Słownik angielsko-polski polsko-angielski + CD - 2 szt., Gra gramatyczna - język angielski - 1 szt., Plansze interaktywne - informatyka - 1 szt., Ramka zatrzaskowa - 8 szt., Kurs multimedialny przygotowujący do egzaminu międzynarodowego z informatyki - 1 szt., Tablet + etui z klawiaturą - 5 szt., Gra planszowa logiczna i edukacyjna - 1 szt., Gra planszowa ekonomiczna - 1 szt., Forma silikonowa - 1 szt., Gumki do form silikonowych - 1 opakowanie, Gips - 3 opakowania, Kalkulator graficzny - 1 szt., Bindownica + zestaw startowy do bindowania - 1 szt., Pendrive - 5 szt. 4. Dostawa dla Gimnazjum nr 4 w Mikołowie, ul. Szkolna 1, 43-190 Mikołów: Atlas geograficzny - 3 szt., Cyrkiel tablicowy - 2 szt., Bryły z siatkami do rozkładania - 1 zestaw, Bryły obrotowe - 1 zestaw, Bryły prawidłowe - 1 zestaw, Bryły wpisane - 1 zestaw, Magnetyczne koła ułamkowe - 1 zestaw, Lampka spirytusowa - 3 szt., Paski wskaźnikowe - 2 szt., Pojemnik teleskopowy - 2 szt., Binokular - 2 szt., Lampa czuła na dźwięk - 1 szt., Zestaw narzędzi do przygotowywania preparatów - 4 zestawy, Szkiełka nakrywane mikroskopowe - 2 zestawy, Gra edukacyjna - 2 szt., Kostka zachęcająca do mówienia po angielsku - 1 szt., Mikrofon do zajęć językowych - 1 szt., Flipchart - 1 szt., Miernik pH - 1 szt.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00 - Różny sprzęt i artykuły biurowe 39.16.21.00 - Pomoce dydaktyczne 38.00.00.00 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego) 31.00.00.00 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie 31.10.00.00 - Elektryczne silniki, generatory i transformatory 22.10.00.00 - Drukowane książki, broszury i ulotki 37.00.00.00 - Instrumenty muzyczne, artykuły sportowe, gry, zabawki, wyroby rzemieślnicze, materiały i akcesoria artystyczne 48.19.00.00 - Pakiety oprogramowania edukacyjnego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium dla części I zamówienia w wysokości: 950,00 zł (słownie: dziewięćset pięćdziesiąt złotych) dla części II zamówienia w wysokości: 650,00 zł (słownie: sześćset pięćdziesiąt złotych) nie później niż do upływu terminu składania ofert, w formach o jakich mowa w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miasta: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie Nr 65 84360003 0000 0000 0071 0042 Pozostałe formy wadium, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy, należy złożyć w oryginale do depozytu w kasie Urzędu Miasta, pokój nr 1, w wysokości stanowiącej równowartość powyższej kwoty, nie później niż do upływu terminu składania ofert. Wadium w formie niepieniężnej musi zawierać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, o ile zaistnieje którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy. W przypadku załączenia oryginału wadium w postaci niepieniężnej do oferty zamawiający uzna, że termin wniesienia wadium został dotrzymany. Zamawiający nie jest zobowiązany do udowodnienia, że nieskuteczność wezwania, o którym mowa w art. 26 ust. 3 cyt. ustawy, wynikła z przyczyn leżących lub nie leżących po stronie wykonawcy. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu uważa się wadium znajdujące się /zaksięgowane/ do upływu terminu składania ofert na rachunku Zamawiającego. W przypadku uchybienia temu terminowi zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W treści przelewu bankowego lub gwarancji należy zamieścić informację o numerze postępowania i nazwie postępowania. O ile wnoszący wadium nie jest podmiotem, który składa ofertę należy w treści przelewu lub gwarancji wskazać na rzecz kogo wadium zostaje wniesione. W przypadku braku możliwości ustalenia, w czyim imieniu zostało wniesione wadium lub jakiego postępowania dotyczy, skutkować to będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.

III.2) ZALICZKI

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolow.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Mikołowa, Rynek 16, 43-190 Mikołów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2014 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miasta Mikołowa, Rynek 16, 43-190 Mikołów, pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2. - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.