eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ośno Lubuskie › Przebudowa skweru miejskiego zlokalizowanego w obrębie Starego Miasta w Ośnie Lubuskim

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-16

Ośno Lubuskie: Przebudowa skweru miejskiego zlokalizowanego w obrębie Starego Miasta w Ośnie Lubuskim
Numer ogłoszenia: 203096 - 2014; data zamieszczenia: 16.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ośno Lubuskie , ul. Rynek 1, 69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie, tel. 095 7571330, faks 095 7575080.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa skweru miejskiego zlokalizowanego w obrębie Starego Miasta w Ośnie Lubuskim.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest przebudowa skweru miejskiego w obrębie działki o nr ewid. 310, zlokalizowanego pomiędzy ulicami Kopernika i Rybacką w Ośnie Lubuskim. Teren inwestycji położony jest w obszarze zespołu urbanistyczno - krajobrazowego Miasta Ośno Lubuskie, wpisanego do rejestru zabytków pod nr KOK-III-19/58-57-2163/75 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze z dnia 31.01.1975 r. oraz decyzją nr KOK-I-11/76 z dnia 22.10.1976 r. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) częściowy demontaż istniejącego chodnika wykonanego z płyt granitowych, łączącego ulicę Kopernika z ulicą Rybacką, 2) demontaż, istniejących w otoczeniu projektowanej fontanny sieci, które kolidują z projektowaną infrastrukturą, 3) demontaż istniejących elementów małej architektury, lamp oświetleniowych i ławek parkowych, 4) przesadzenie lub wycinka krzewów i drzew kolidujących z projektowanymi elementami małej architektury i plantowanie terenu, 5) budowę fontanny składającą się z niecki żelbetowej o kształcie prostokąta, obudowanej płytami granitowymi w której usytuowane będą dysze (sztuk 6), usytuowane w jednym ciągu, tryskające na wysokość 2,0-3,0 m do góry. Podnosząca się woda oświetlona będzie nowoczesnymi, energooszczędnymi, podwodnymi oprawami typu UNDERWATER (lub równoważne), zgodnie z opracowaniem instalacji elektrycznej. 6) budowę chodników o szerokości 140 cm - 200 cm oraz placyków wg niezmiennej geometrii i wymiarów, zgodnie z rysunkiem zagospodarowania terenu, z płyt granitowych promieniowanych wyłącznie o wymiarach 100x50 cm i z kostki granitowej (zgodnie z przedmiarem robót), 7) montaż lamp oświetleniowych, ławek parkowych i innych elementów małej architektury, 8) wykonanie przyłącza kanalizacyjnego o200 PVC-U odprowadzającego nadmiar wody z fontanny z włączeniem do istniejących studni betonowych o rzędnych 48,40/46,85 zlokalizowanej w ul. Rybackiej (dz. nr 309/2) na istniejącym betonowym kolektorze kanalizacji deszczowej o 500 mm, 9) wykonanie przyłącza wodociągowego o63mm PE100SDR17PN10 zasilającego fontannę oraz instalację nawadniającą - włączone zostanie do istniejącej sieci o 125 żeliwo, w ul. Rybackiej dz. nr 309/2, 10) wykonanie zasilania i odprowadzenia wód fontanny z zastosowaniem układu technologicznego firmy AQUA-FONTANNY lub równoważnego (wraz z szafą zasilająco-sterującą umieszczoną w pomieszczeniu technicznym - w studni DN3000 zabudowanej obok fontanny), 11) wykonanie instalacji nawadniającej z rur PEo32 wraz z osprzętem, 12) wykonanie instalacji elektrycznych w tym przestawienie 4 szt. słupów istniejących, montaż 13 kpl. nowych latarni D6b/1/5/70W, hc-4900 (D6b/1xR25/1x05), z tabliczkami bezpiecznikowymi z zabezpieczeniem na każdą oprawę - 10 A i ułożeniem kabli zasilających - YAKyY-żo 4 x 35 mm2, 13) wykonanie zasilania elektrycznego tablic: sterującą fontanny tj. zasilanie pomp fontanny, oświetlenia dysz oraz instalacji nawadniania usytuowanej w studni. Uwaga! Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania i montażu pomnika - rzeźby plenerowej. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie oświetlenie pomnika zgodnie z przedmiarem robót elektrycznych. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączonym do SIWZ projektem budowlanym stanowiącym załącznik nr 9, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą załącznik nr 10 oraz przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowana przez niego robota budowlana spełnia wymagania określone przez Zamawiającego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.31.61 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 18 000,00 PLN (osiemnaście tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010. 5. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku Zamawiającego do upływu terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Ustawy. 9. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej, dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM, a jego kopia w ofercie. 10. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, w następującym zakresie: a) jedna robota budowlana, wykonana w ramach jednego zadania inwestycyjnego, polegała na remoncie, przebudowie lub budowie chodników i/lub ścieżek pieszych o nawierzchni naturalnej (tj. nawierzchnia z kostki kamiennej i/lub brukowca i/lub płyt kamiennych) o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2 (jeden tysiąc m2); b) jedna robota budowlana, wykonana w ramach jednego zadania inwestycyjnego, polegała na budowie fontanny o niecce żelbetowej, wraz z wykonaniem technologii fontanny (w tym montaż szafy zasilająco-sterującej, wykonanie układu obrazu wodnego, filtracji, zmiękczania, dozowania środków chemicznych, uzupełniania ubytków wody).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać dysponowanie przynajmniej jedną osobą lub kilkoma osobami, jeżeli jedna osoba nie posiada niżej wymienionych uprawnień, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej i - drogowej i - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy wykazać, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 650 000,00 PLN (sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie wymagane jest podanie wyłącznie robót budowlanych żądanych w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia opisanego w pkt 6.1.1. SIWZ. Wyłącznie w zakresie tych robót wymaga się dołączenia dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności tego podmiotu z wykonawcą za wykonanie zamówienia publicznego. Z treści tego dokumentu musi wynikać zobowiązanie innego podmiotu do przyjęcia solidarnej odpowiedzialności z tytułu realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego do kwoty równej, co najmniej kwocie udostępnianych przez ten podmiot środków finansowych lub zdolności kredytowej.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta na wykonanie zamówienia - załącznik nr 1 2. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) 3. Potwierdzenie wniesienia wadium (patrz pkt. 8.9. SIWZ) 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy) 5. Kosztorys ofertowy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokona wyboru Wykonawcy w zakresie: - zmiany w realizacji przedmiotu umowy, - terminu realizacji przedmiotu umowy, w przypadku wystąpienia niezależnych od stron okoliczności, potwierdzonych przez obie strony umowy, z następujących powodów: 1. powszechna niedostępność surowców; 2. działania osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron; 3. z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa; 4. z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót lub zamówień; 5. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego lub przyczynią się do usprawnienia procesu budowlanego; 6. z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; 7. z powodu okoliczności siły wyższej np. niekorzystne warunki atmosferyczne mogące mieć wpływ na terminowe wykonanie zamówienia; 8. w przypadku konieczności wykonania badań archeologicznych uniemożliwiających/ wstrzymujących wykonywanie robót budowlanych. Zmiany w realizacji przedmiotu zamówienia mogą polegać wyłącznie na zmianie technologii lub zastosowaniu innych, zamiennych materiałów budowlanych, które służyć będą ulepszeniu realizowanego zamówienia i usprawnieniu procesu budowlanego, w ramach tej samej grupy i klasy CPV. W przypadku zmiany w realizacji przedmiotu umowy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Zasady ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany w realizacji przedmiotu umowy określa par. 6 wzoru umowy. Zmieniony termin wykonania zamówienia nie może być późniejszy niż 30 października 2014r. i obejmować będzie wyłącznie czas, w którym niemożliwe było realizowanie zamówienia z w/w powodów. Każda w/w zmiana postanowień zawartej z Wykonawcą umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugosnolubuskie/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Ośnie Lubuskim ul. Rynek 1 69-220 Ośno Lubuskie Pok. nr 16 (I piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Ośnie Lubuskim ul. Rynek 1 69-220 Ośno Lubuskie Sekretariat (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.