eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › dostawa jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego wraz ze świadczeniem usług serwisowych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-08-07

Toruń: dostawa jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego wraz ze świadczeniem usług serwisowych
Numer ogłoszenia: 202610 - 2015; data zamieszczenia: 07.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 18 281, faks 56 62 18 455 , strona internetowa www.kujawsko-pomorskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawa jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego wraz ze świadczeniem usług serwisowych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: dostawa jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego wraz ze świadczeniem usług serwisowych.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.62.00.00 - Tabor kolejowy .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest równa lub przekraczająca kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy do przeprowadzenia postępowania został wybrany tryb z wolnej ręki, gdyż w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy dostaw, zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na rozszerzeniu dostawy, jeżeli zmiana wykonawcy powodowałaby konieczność nabywania rzeczy o innych parametrach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność techniczną lub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i dozorze, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego przewidziano w ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2013/S 010-012483 z dnia 15.01.2013. Przedmiotem tego postępowania była dostawa do pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych (dostawa 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością wykorzystania prawa opcji dotyczącym zamówienia dodatkowych do 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych) wraz ze świadczeniem usług serwisowych w okresie 5 lat od daty przekazania każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego. W przedmiotowym przypadku zmiana wykonawcy powodowałaby znaczne utrudnienia techniczne. Zamawiający dąży do ujednolicenia posiadanego taboru, ponieważ ujednolicenie pozwala to na zoptymalizowanie kosztów utrzymania floty m.in. poprzez usprawnienie łańcucha dostaw części zamiennych pojazdów oraz uzyskanie ich korzystniejszej ceny, jak i usprawnienie procesów logistycznych, co pozwala na ewentualne krótsze okresy wyłączeń pojazdów z eksploatacji, na czym zależy Zamawiającemu. Ponadto ujednolicenie floty pozwala obniżyć koszty LCC (Life Cycle Cost) poprzez serwisowanie pojazdu/ów z zamówienia uzupełniającego w ramach bazy serwisowej zapewnionej już do realizacji zamówienia podstawowego. Pozwala to na należyte i ekonomiczne wydatkowanie środków publicznych przez Zamawiającego. Co więcej dostawa pojazdu/ów od tego samego producenta pozwala na zapewnienie pełnej kompatybilności z już posiadaną flotą na poziomie tak jazdy w trakcji wielokrotnej jak i zgodności wszelkich systemów znajdujących się w pojazdach. Zapewnienie takiej zgodności przez innych wykonawców może okazać się niemożliwe ze względu na ochronę praw wyłącznych producenta pojazdów posiadanych już przez Zamawiającego. Ponadto personel obsługowy Użytkownika posiada już niezbędną wiedzę oraz szkolenia i zezwolenia do pracy na posiadanych przez Zamawiającego pojazdach -a warsztat naprawczy wykonujący bieżące czynności konserwacyjne jest wyposażony w dedykowany do tych pojazdów osprzęt, co również bezpośrednio przekłada się na aspekt ekonomiczny oraz funkcjonalny (oszczędność czasu). Ponadto kupno pojazdu od innego Dostawcy celem uzupełnienia docelowej floty będzie powodowało konieczność ujęcia go w systemie zarządzania bezpieczeństwem przewoźnika kolejowego (SMS - Safety Management System).

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Pojazdy szynowe PESA Bydgoszcz S.A., ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.