eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rędziny › Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy powstałych na terenie Gminy Rędziny

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-13

Rędziny: Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy powstałych na terenie Gminy Rędziny
Numer ogłoszenia: 19967 - 2015; data zamieszczenia: 13.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , ul. Wolności 87, 42-242 Rędziny, woj. śląskie, tel. 034 3279014, faks 034 3279085.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.redziny.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy powstałych na terenie Gminy Rędziny.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy powstałych na terenie Gminy Rędziny Zaleca się Wykonawcom sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia Podstawowe dane dotyczące Gminy 1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Rędziny Gmina Rędziny Ilość mieszkańców w gminie 9 925 Ogólna liczba nieruchomości zamieszkałych tzw punktów odbiorowych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej 2298 jednorodzinne 5 wielorodzinne Powierzchnia gminy 41,36 km2 Ilość bloków mieszkalnych 15 Ilość punktów w zabudowie jednorodzinnej 2293 2 Wykonawcy zamówienia będą odbierali odpady z nieruchomości z następującą częstotliwością 21 Zmieszane odpady komunalne dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na miesiąc dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w tygodniu 22 Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej 1 Zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje papier opakowania wielomateriałowe metal tworzywa sztuczne należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na miesiąc dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w tygodniu dla punktu selektywnego zbierania według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc 1 Zbierane odpady obejmujące szkło należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na dwa miesiące dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej raz na miesiąc dla punktu selektywnego zbierania według potrzeb nie rzadziej niż raz na dwa miesiące Odpady ulegające biodegradacji gromadzone w pojemnikach do gromadzenia bioodpadów odbierane są a z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na miesiąc b z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w tygodniu c dla punktu selektywnego zbierania według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc Odpady wielkogabarytowe bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych jeden raz w roku w okresie marzec lub kwiecień 2 Zakres usługi obejmuje W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rędziny, na których zamieszkują mieszkańcy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania zgodnie z zapisami 1 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz U z 2013r poz 1399 ze zm 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach Dz U z 2013 r poz 21 z późn zm 3 uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV2512012 z dnia 24 sierpnia 2012r w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014 4 rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013, poz. 122 W przypadku zmiany prawa Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia zgodnie z nowymi zapisami Wykonawca jest obowiązany przekazać odpady do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Uwaga Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych powstałych na terenie gminy Rędziny z nieruchomości zamieszkałych, przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia OPZ stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ 3 Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywać się będzie z podziałem na odpady 1 zmieszane odpady komunalne 2 zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje papier opakowania wielomateriałowe metal tworzywa sztuczne 3 szkło 4 odpady ulegające biodegradacji 5 meble i inne odpady wielkogabarytowe 4 Pojemniki kubły lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych 1 pojemniki kubły lub worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów takie jak 1 Szkło kolor zielony napis Szkło 2 Zbierane łącznie frakcje odpadów papier tworzywa sztuczne metal opakowania wielomateriałowe kolor żółty napis Odpady Selektywne 3 biodegradowalne kolor brązowy napis Bioodpady o pojemności 120 l 240l 360l w przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz 1100l w przypadku zabudowy wielorodzinnej 2 pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l 240 l 360 lw przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz 1100 l w przypadku zabudowy wielorodzinnej Pojemniki wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami Pojemniki na odpady winny być nowe lub w dobrym stanie technicznym używane spełniające obowiązujące normy Zapotrzebowanie na pojemniki kubły na odpady zmieszane oraz pojemniki kubły lub worki do selektywnej zbiórki odpadów określone są w załączniku 7 do SIWZ Wykaz punktów odbiorowych odpadów komunalnych zostanie przekazany Wykonawcy w dniu zawarcia umowy 1 Zadania Wykonawcy związane z zamówieniem. 5 1 Obowiązki Wykonawcy w zakresie harmonogramu a Przygotowanie harmonogramu wywozu w formie ulotek wydruk czarno biały w ilości około 2500 sztuk i jego dystrybucja wśród mieszkańców. Ulotki winny zawierać w szczególności: harmonogram odbioru odpadów w okresie obowiązywania umowy łącznie z ustaleniem jednorazowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, informację o adresie i telefonie Wykonawcy, a także informacje w jaki sposób mieszkańcy mogą dokonywać płatności za gospodarowanie odpadami (numer konta gminy do wniesienia opłaty, godziny otwarcia kasy oraz wpłaty kwartalne u sołtysów, poczta, przelewy on-line i terminy płatności oraz inne informacje związane z gospodarką odpadami, które Zamawiający chce przekazać mieszkańcom b Propozycję harmonogramu wywozu na 2015 rok należy przedstawić Zamawiającemu do czterech dni od dnia zawarcia umowy a na rok 2016 do 20.12.2015 roku c Pierwsza dystrybucja ulotek z harmonogramem na 2015r winna się odbyć wraz z dostarczeniem pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników kubłów lub worków do segregacji w terminie 7 dni od podpisania umowy, na 2016r. do 05.01.2016r. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania harmonogramu w okresach kwartalnych. Obowiązkiem Wykonawcy jest również zamieszczenie harmonogramu odbioru odpadów z terenu gminy Rędziny na stronie internetowej Wykonawcy d Przygotowanie i dystrybucja ulotek informacyjnych dotyczących punktów PSZOK wydruk czarno biały w ilości 2900 sztuk 1 raz w roku UWAGA Przez dystrybucję Zamawiający rozumie w zabudowie jednorodzinnej dostarczenie w.w informacji do skrzynek na listy, a w przypadku braku skrzynki ulotkę należy przykleić do wewnętrznej strony klapy pojemnika. w zabudowie wielorodzinnej wywieszenie w.w informacji na tablicach ogłoszeń a w przypadku ich braku w innym miejscu ogólnodostępnym 5 2 Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki a Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki (kubły) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki worki lub kubły do selektywnej zbiórki odpadów b Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki zapotrzebowanie określone odpowiednio w załączniku 7 do SIWZ Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru odpadów z PSZOK-a. Wykonawca winien na teren PSZOK-a wskazany i przygotowany przez Zamawiającego wstawić swoje kontenery do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest wstawić na teren PSZOK-a (w terminie uzgodnionym z Zamawiającym) pojemniki i kontenery na odpady w stanie technicznym, który nie spowoduje emisji nieczystości do gruntu Wykonawca zobowiązany jest dokonywać odbiór odpadów z PSZOK-a po zapełnieniu kontenera z danym odpadem w terminie do 5 dni, licząc od dnia przekazania telefonicznej e mailowej informacji przez Zamawiającego osobie wskazanej do kontaktu po stronie Wykonawcy. c Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz pojemniki kubły lub worki do selektywnej zbiórki odpadów winno nastąpić w terminie do siedmiu dni od zawarcia umowy zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego, a następnie na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje o tym Wykonawcę Termin dostarczenia dodatkowych pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników kubłów lub worków na odpady segregowane w ciągu trwania umowy niezwłocznie lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia d Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki kubły lub worki w przypadku ich udokumentowanego zaginięcia lub zniszczenia protokół zniszczenia sporządzony nie później niż w dniu odbioru odpadów podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości i zdjęcie z datownikiem oraz protokół zaginięcia podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości. Koszty takiego udokumentowanego doposażenia przez Wykonawcę nieruchomości w dodatkowe pojemniki poniesie Zamawiający. Dodatkowe doposażenie w pojemniki zostanie wykazane w comiesięcznym rozliczeniu wykonanych usług e Zamawiający odpowiada wobec Wykonawcy za zniszczenie pojemnika wskutek spalenia lub innego uszkodzenia mechanicznego nie wynikającego z czynności eksploatacji pojemnika f Zamawiający nie odpowiada za uszkodzenia wynikające ze złej jakości pojemników pęknięć powstałych przy opróżnianiu pojemnika lub zwykłego użytkowania pojemników typu uszkodzone kółka, pokrywy lub uchwyty- w takich przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemnika na własny koszt. g Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników w trakcie trwania umowy w przypadku zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość pojemnik na większy lub mniejszy zgodnie ze złożoną przez właściciela deklaracją Przypadki takie zgłasza każdorazowo Zamawiający h Wykonawca zobowiązany jest dostarczać pojemniki kubły lub worki na odpady zbierane selektywnie do poszczególnych gospodarstw domowych regularnie tj raz na miesiąc w przypadku zbieranych łącznie odpadów obejmujących następujące frakcje papier metal tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe oraz odpadów biodegradowalnych; natomiast na szkło raz na dwa miesiące, w dniu odbioru odpadów. Dostarczenie worków odbywa się bez względu na fakt czy odpady zostały wystawione czy nie i w jakich ilościach. ilość dostarczanych worków do poszczególnych gospodarstw oraz miesięczne zapotrzebowanie określone zostało w załączniku nr 7 do SIWZ 5 3 Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów komunalnych a systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych zgodnie z określonymi harmonogramami i częstotliwością wywozu; b obsługa każdej nieruchomości w terminie określonym w harmonogramie odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości zebranych zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych. Gmina zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych odbiór wszystkich odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości tj. w przypadku kiedy odpady które nie zmieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowych workach również w ramach niniejszego zamówienia muszą być odebrane. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, a ten od najbliższego terminu odbioru odpadów, zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do rozpoczęcia odbioru odpadów co nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne od mieszkańców jak również z PSZOKa. c zabezpieczanie przewożonych odpadów przed wysypaniem d zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych tj terenów w promieniu 4 metrów zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów - obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników, worków i kontenerów; e wywóz odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody f odbiór odpadów komunalnych z miejsc trudno dostępnych do których nie ma możliwości dojazdu śmieciarką. Wykonawca ma obowiązek zorganizowania odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe poprzez zastosowanie pojazdu mniejszego gabarytowo. Wykonawca może wywiązać się z tego obowiązku np poprzez wyznaczenie jednego dnia w miesiącu dla tych posesji oraz odebrania w tym dniu wszystkich odpadów komunalnych. Zamawiający przewiduje, iż na terenie gminy Rędziny jest maksymalnie 40 punktów odbiorowych o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki g przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego h przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w arr 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach Dz U z 2013 r poz 21 i gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz U z 2013 r poz 1399 z późn zm zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art 3b ust 2 i art 3c ust 2 ustawy tj j rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r. poz 645 k rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz U z 2012 r poz 676 l Zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art 3 ust 2 pkt 7 art 3b i art 3c ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz U z 2012r poz 391, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów wyłącznie w zakresie powierzonych zadań m odbiór odpadów zmieszanych i selektywnych ma być dokonywany w osobnym dniu i osobnym taborem samochodowym z podziałem na odbiór odpadów z pojemników śmieciarkami odpady zmieszane i odbiór odpadów segregowanych pojazdami przystosowanymi do ich odbioru pojazdy skrzyniowe n Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości 5 4 Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości a bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; b przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o ilości i rodzaju odpadów komunalnych ilość i pojemność pojemników oraz ilość worków frakcjami zebranych z wyszczególnionych nieruchomości adresach nieruchomości z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych lub oddali w ilości niewspółmiernej do ilości wykazanych mieszkańców ilości przeterminowanych leków i baterii Mg z podziałem na frakcje sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów oraz raportów miesięcznych z monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, przedstawiające dane o położeniu pojazdu miejscu postoju i miejscach wyładunku odpadów. c przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodne z art 9n ust 1 do 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t.j. Dz U z 201r poz. 1399 ze zm. oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r Dz U z 2012r poz 630 w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu dwa sprawozdania odrębnie dla odpadów odebranych od mieszkańców i odrębnie dla odpadów odebranych z PSZOKa d przekazywanie kart przekazania odpadów i dowodów wagowych określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów Dz. U. z 2010r poz. 1673 5 5 Obowiązki Wykonawcy w zakresie kontroli rzetelności segregacji a Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych b Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek 1 sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę adres nieruchomości rodzaj źle wysegregowanych odpadów spisany w miejscu zdarzenia 2 pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości w skrzynce na listy 3 wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem 4 niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej lub papierowej wielokolorowa Odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane c Wykonawca ma obowiązek powiadomić pisemnie Zamawiającego o każdym przypadku wprowadzania do odpadów komunalnych odpadów z działalności gospodarczej odpadów przemysłowych 5 6 Inne obowiązki Wykonawcy a wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców b zapewnienie dla właściwej realizacji przedmiotu umowy przez cały czas trwania umowy dostatecznej liczby środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie c dostarczanie terminowo wymaganej ilości worków do selektywnej zbiórki d porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru wyłącznie z winy Wykonawcy e wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy f wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów w tym odpadów segregowanych, w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego np. GPS, umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów g telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym rozpoczęciu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem, telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym zakończeniu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem. Zamawiający wskaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu upoważnionego przedstawiciela Gminy wraz z podaniem numeru telefonu; h zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego; na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia dzienny raport (w wersji zarówno papierowej jak i elektronicznej) o położeniu pojazdu, miejscach jego postoju i wyładunku odpadów w instalacji docelowej i dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy j okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa k Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe z wyłącznej winy Wykonawcy l naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie uszkodzenia chodników i innych urządzeń m naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 3 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub email przez Zamawiającego n wykonanie co najmniej trzykrotnie na terenie gminy akcji informacyjnej dystrybucja informacji przygotowanych przez Zamawiającego ulotki informujące o sposobach segregacji, w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami o dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów komunalnych p zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia posiadanie lub dostępność do bazy magazynowo transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości q umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi r udostępnienie co najmniej jednego numeru telefonu w celu szybkiej komunikacji tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. Pełny zakres przedmiotu zamówienia przedstawia załącznik nr 7 do siwz - opis przedmiotu zamówienia ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 34.92.84.80 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 9.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20 000,00 zł słownie dwadzieścia tysięcy złotych 2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert - tj. do dnia 23.02.2015r do godz. 9:00. 3. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników, uważa się za wniesione prawidłowo. Forma wadium 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu P.A.R.P. ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ). Miejsce i sposób wniesienia wadium 1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank PKO BP S.A. II O/Cz-wa, konto nr 95 1020 1664 0000 3202 0028 4604 z dopiskiem - Wadium na usługę 2. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w ust. 1 , wówczas Wykonawca składa oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium razem z ofertą. Dokument gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium wynikające z zapisów zawartych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy pzp. W dokumencie tym gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta dodatkowych warunków lub czynności. Dopuszczalnym przez Zamawiającego żądaniem gwaranta może być np. żądanie oświadczenia beneficjenta o przyczynach zatrzymania wadium oraz dokumentu potwierdzającego, że osoby, które podpisały wezwanie do zapłaty w imieniu beneficjenta, upoważnione są do jego reprezentowania. 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 7. Wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem R P i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Wykonawca musi wykazać że posiada: a) posiada aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, wydane przez właściwy organ, b) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rędziny, c) posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Wykonawca musi wykazać, że: W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał usługi główne odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, obejmujące wykonanie usług odbierania odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych od łącznie co najmniej 1000 nieruchomości -w jednym zamówieniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Wykonawca musi wykazać, że: dysponuje lub będzie dysponować w celu wykonania zamówienia samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości: 1. co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności 120 l, 240 l, 360 l, 1100l (typu śmieciarka), 2. co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania pojemników (worków) z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi oraz odpadów wielkogabarytowych, 3. co najmniej jeden pojazd mniejszy gabarytowo do odbioru odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest przestawić.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada: 1. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000 zł słownie: pięćset tysięcy złotych . 2. własne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500.000 zł. słownie: pięćset tysięcy złotych . Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

zgodnie ze specyfikacją przetargową - rozdz. 5 i 6

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - termin płtaności faktury - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub te zmiany są korzystne dla zamawiającego- a w szczególności w następujących przypadkach: 1. zmiana strony umowy- tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów; 2. zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki; 3. zmiana terminu wykonania zadania: a. konieczność wykonania usług dodatkowych; b. przedłużenie procedury przetargowej; c. z powodu nieprzewidzianego braku płynności finansowej ZAMAWIAJĄCEGO; 4. zmiany płatności i inne: a. zmiany wysokości wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian); b. zmiana form płatności; c. zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia; 5. zmiany osobowe: a. Zmiana osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych b. Zmiany podwykonawcy przy pomocy którego WYKONAWCA wykonuje przedmiot umowy- na innego o porównywalnym doświadczeniu, potencjale technicznym i osobowym.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.redziny.pl-tablica ogłoszeń
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rędziny ul. Wolności 87, 42-242 Rędziny.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.02.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Rędziny ul. Wolności 87, 42-242 Rędziny - sekretariat urzędu..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.