eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stara Dąbrowa › Modernizacja cmentarza komunalnego w Chlebówku, gmina Stara Dąbrowa.



Ogłoszenie z dnia 2014-09-19

Stara Dąbrowa: Modernizacja cmentarza komunalnego w Chlebówku, gmina Stara Dąbrowa.
Numer ogłoszenia: 199505 - 2014; data zamieszczenia: 19.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stara Dąbrowa , 20, 73-112 Stara Dąbrowa, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 5739820, 5739832, faks 0-91 5739822.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.staradabrowa.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja cmentarza komunalnego w Chlebówku, gmina Stara Dąbrowa..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie roboty budowlanej pn.: Modernizacja cmentarza komunalnego w Chlebówku, gmina Stara Dąbrowa. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) zagospodarowanie terenu; 2) usunięcie i wywiezienie wierzchniej warstwy terenu; 3) wyrównanie terenu po usuniętych drzewach (drzewa i korzenie tych drzew, zostaną usunięte przez Zamawiającego). Gdy Wykonawca podczas wykonywania prac objętych niniejszym zamówieniem, natrafi na pozostałości części korzeni, które mogą utrudniać wykonanie w/w robót, jest on zobowiązany do ich usunięcia, na własny koszt; 4) zabezpieczenie odnalezionych starych płyt nagrobnych, w celu zamontowaniu ich w nowo wybudowanym lapidarium (usypanym kopcu ziemnym i porośniętym trawą). Wiele płyt rozrzuconych jest po całym terenie, Wykonawca zobowiązany jest w przypadku natrafienia na płyty do ich zabezpieczenia i składowania w bezpiecznym miejscu do czasu montażu na lapidarium. Dotyczy to również rozbitych płyt, jak i odnalezionych fragmentów płyt. Przed montażem Wykonawca zobowiązany jest ustalić z architektem Panią Dominiką Jackowski z Jackowski Studio, z siedzibą w Stargardzie Szczecińskim, przy ul. Wileńskiej 5/4, rozplanowanie układu płyt; 5) uprzątnięcie terenu - wywóz śmieci, gruzu, itp.; 6) przygotowanie terenu pod lokalizację grobów ziemnych - wyrównanie mas ziemnych. Sektory składające się z pojedynczych grobów należy wytyczyć zgodnie z projektem. Sektory oddzielone są od siebie zielenią oddzielającą, lub ciągami komunikacyjnymi; 7) budowę nowego ogrodzenia wraz z fundamentem od strony frontowej z cegły elewacyjnej w kolorze podanym w dokumentacji projektowej. Wysokość muru - zgodnie z projektem h=1,2m. Miejscowo we wskazanych na planie miejscach zastosować przęsła kute na podmurówce z cegły klinkierowej - wg. projektu. Wykonać wykop pod fundament. Dno wykopu wysypać piaskiem ubijanym warstwami. Wykonać ławy żelbetowe, zbrojone prętami fi 12mm i strzemionami fi 6mm co 30cm, w/g projektu. Na ławach ułożyć 2x papę na lepiku i na tym murować mur z bloczków betonowych. Bloczki zabezpieczyć 3x dysperbitem, od poziomu - 0,21 murować z cegły klinkierowej. 150mm powyżej terenu (dwie warstwy cegły) mur zabezpieczyć warstwą izolacji poziomej w postaci 2x papy na lepiku. Następnie kontynuować murowanie ściany zgodnie z projektem. Kolor cegły czerwony zgodnym ze zdjęciem w specyfikacji, fugi wypełnić fugą beżową zgodną ze zdjęciem w specyfikacji. Detal z ciemnej cegły kolor: grafit zgodny ze zdjęciem w specyfikacji, fugi wypełnić fugą beżową. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę Zamawiającego oraz projektanta na zastosowanie materiału zamiennego. Wykonać słupki stalowe wzmacniające 14x14 (z kształtowników stalowych zespawanych) w/g projektu następnie słupki obłożyć cegłą elewacyjną. Zafugować specjalną fugą - - nie zaprawą cementowo-wapienną!. 8) wykonanie lapidarium w formie kopca ziemnego porośniętego trawą. Znalezione płyty nagrobne umieścić na kopcu. 9) budowę ogrodzenia z pozostałych stron (w oparciu o wznowione granice działki wskazane w ternie palikami, Zamawiający nie posiada rysunku wznowionych granic działki) - Siatka pleciona, stalowa, wysokości 1,50 m - kolor czarny z linkami stalowymi fi 5 mm nawlekanymi z obu brzegów siatki - kolor czarny, słupki stalowe z rur fi 80 mm długości 200 cm, co max 2,40 m, - kolor czarny, fundamenty słupków - betonowe wykonane z betonu kl. B20 o wymiarach 30x30 cm na głębokość 80 cm, słupki narażone dodatkowo usztywnione zastrzałami z rur jak wyżej; 10) montaż bramy głównej kutej, ozdobnej - brama o szerokości 3,17m, h=1,5m, dwuskrzydłowa, zdobiona, mocowana na zawiasach do słupków wymurowanych z cegły elewacyjnej. Brama malowana na kolor czarny, ozdobiona kutymi herbami gminy Stara Dąbrowa, kształt i wymiary bramy w/g rysunków; 11) montaż furtek bocznych - kutych h=1,2. Furtki o szerokości 1m, jednoskrzydłowe (szt. 2), zdobione, mocowane na zawiasach do słupków wymurowanych z cegły elewacyjnej. Furtki malowane na kolor czarny, ozdobione kutymi herbami gminy Stara Dąbrowa, kształt i wymiary w/g rysunków; 12) wykonanie utwardzeń z kostki betonowej prostokątnej prostej w kolorze jasno szarym. Na ubitym, wyrównanym gruncie rodzimymi ułożyć następujące warstwy: - tłuczeń lub żwir grubość warstwy 20-30cm, piasek stabilizowany cementem - gr. warstwy 3-5cm. Następnie ułożyć kostkę betonową. 13) wykonanie ciągów pieszych i miejsc pochówków wykonać jako tereny zielone - trawa; 14) wykonanie nawierzchni ze żwirku pod nasadzeniami. Na gruncie rodzimym, uprzednio przygotowanym i wyrównanym ułożyć na geowłókninę o gramaturze 50g, następnie usypać 15 centymetrową warstwę ubitej pospółki gliniastej, albo piasku wymieszanego z cementem w proporcji 10:1-12:1. Następnie na terenach przeznaczonych na nasadzenia usypać żwirek w kolorze białym frakcji 20-30mm. 15) wykonanie nawierzchni z kory pod nasadzeniami. Teren pod nasadzeniami w postaci żywopłotu należy wyłożyć korą w kolorze brązowych. Korę usypać na geowłókninie o gramaturze 50g. 16) wykonanie nasadzeń zgodnie z projektem - osobny rysunek włącznie ze specyfikacją. Wykonawca udzieli minimum 3 letniej gwarancji na nasadzenia. 17) wykonanie obudowy śmietnikowej h=1,2 (tak jak ogrodzenia). Wykonać zgodnie z projektem. Wykonać wykop pod fundament. Dno wykopu wysypać piaskiem ubijanym warstwami. Wykonać ławy żelbetowe, zbrojone prętami fi12mm i strzemionami fi 6mm, co 30cm, wg. projektu. Na ławach ułożyć 2x papę na lepiku i na tym murować mur z bloczków betonowych. Bloczki zabezpieczyć 3x dysperbitem, od poziomu -0,21 murować z cegły ręcznie formowanej. 150mm powyżej terenu (dwie warstwy cegły) mur zabezpieczyć warstwą izolacji poziomej w postaci 2x papy na lepiku. Następnie kontynuować murowanie ściany zgodnie z projektem. Wykonać indywidulanie i zgodnie z projektem wrota drewniane (z drewna olchowego) do obudowy śmietnikowej. Zastosować drewno zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych olejami. Pozostawić kolor drewna naturalny, nie stosować bejc barwiących. Do impregnacji zastosować olej bezbarwny: odporny na działanie chlorowanej wody, przywracający drewnu naturalną barwę, chroni drewno przed działaniem wody (posiadający zdolności hydrofobowe), promieniowaniem UV oraz plamami, mikroporowaty - pozwalający drewnu oddychać, pozwalający zachować kontakt z drewnem, efekt matowy. Drewno musi byś surowe, czyste i suche. Drewno lekko przeszlifować drobnoziarnistym papierem ściernym, a następnie odpylić. Podczas nakładania pierwszej warstwy pędzlem drewno obficie nasączyć olejem. Po ok. 15 minutach nałożyć drugą warstwę, nie czekając aż pierwsza warstwa wyschnie (metoda mokro na mokro). Deski są zabezpieczone, gdy drewno nie wpija już oleju. Następnie, zetrzeć nadmiar oleju czystą, suchą szmatką i pozostawić do wyschnięcia na 24h. Kolor cegły czerwony, fugi wypełnić fugą beżową, detal z ciemnej cegły kolor: grafit wypełnić fugą beżową. Wykonać słupki stalowe wzmacniające 14x14 (z kształtowników stalowych zespawanych) wg. projektu następnie słupki obłożyć cegłą elewacyjną. Zafugować specjalną fugą - nie zaprawą cementowo-wapienną!. 18) dostawę i montaż elementów małej architektury (wskazane w dokumentacji projektowej - zgonie z zamieszczonymi zdjęciami): - ławki (4 szt.) proste z siedziskiem i oparciem wykończonym deskami drewnianymi oraz na konstrukcji metalowej w kolorze srebrnym (stal szczotkowana), - ławki (4 szt.) proste z siedziskiem wykończonym deskami drewnianymi, bez oparcia oraz na nogach kamiennych (kolor piaskowca), - stojaka na rowery-(na min. 4 rowery - 4 szt.) - stal nierdzewna szczotkowana, - 2 sztuk zlewów ogrodowych kamiennych wraz z kranem i doprowadzaniem instalacji oraz wykonaniem dodatkowej studzienki rewizyjnej wraz z zaworem odcinającym. 19) montaż płyt nagrobnych na lapidarium (usypanym kopcu ziemnym i porośniętym trawą). Przed montażem Wykonawca wezwie na budowę architekta w celu rozplanowania układu płyt; 20) pozostawienie i zabezpieczenie istniejącego krzyża. 21) wykonanie fundamentu pod nowy krzyż we wskazanym miejscu ( bez montażu i dostawy nowego krzyża- Zamawiający planuje montaż nowego krzyża w późniejszym terminie) 22) W trakcie prowadzonych robot objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca może natrafić na szczątki ludzkie. W takim przypadku Wykonawca, na swój koszt, zobowiązany jest do ich zebrania i umieszczenia w workach foliowych wraz z pewną objętością ziemi, a następnie do złożenia w środku lapidarium. 23) Wykonanie miejsc postojowych przed terenem cmentarza, nawierzchnię utwardzić geokratą (zgodnie z dokumentacją projektową), a następnie usypać żwirek. 3.Lokalizacja zadania inwestycyjnego: Działka ewidencyjna numer 267, obręb ewidencyjny Chlebówko, gmina Stara Dąbrowa. 4. Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej terenu budowy i jego okolic, oraz zebrać na swój koszt i odpowiedzialność, własnym staraniem wszelkie informacje, jakie okażą się niezbędne do przygotowania oferty. 5. Zamawiający oświadcza, że nie dokonywał badania gruntów, na których mają być wykonane prace budowlane, będąca przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do SIWZ, to jest: dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 7. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 8. W przypadku realizacji części zamówienia przy pomocy podwykonawców umowa z podwykonawcą i dalszym podwykonawcą musi zawierać w szczególności: 1) zakres robót powierzony podwykonawcom, 2) kwotę wynagrodzenia, 3) termin wykonania robót objęty umową, 4) termin zapłaty wynagrodzenia dla podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, który nie może być dłuższy niż 20 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej, dostawy lub usługi, 5) termin wynagrodzenia płatnego przez wykonawcę za wykonane prace podwykonawcy powinien być ustalony w taki sposób, aby przypadał wcześniej niż termin zapłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy od zamawiającego. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów równoważnych w przypadku elementów zawartych w projekcie, przy czym muszą one spełniać wymagania jakościowe określone w opisach projektu i specyfikacji technicznej. Równoważne produkty i urządzenia muszą posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty dopuszczające je do obrotu i stosowania. W takiej sytuacji należy podać w ofercie opis rozwiązania równoważnego, z wykazaniem, że rozwiązanie to spełnia wymagania określone przez zamawiającego w zakresie standardów jakościowych oraz parametrów technicznych i technologicznych. Zamawiający uzna urządzenie i materiały za równoważne pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii autora projektu, która będzie wykonywana na koszt Wykonawcy. 10. Wymagany okres rękojmi za wady wynosi 12 miesięcy od daty końcowego odbioru robót bez uwag. 11. Wymagany okres gwarancji jakości na zamontowane urządzenia wynosi 12 miesięcy od daty końcowego odbioru robót bez uwag..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 77.31.30.00 - Usługi utrzymania parków 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.26.22.10 - Fundamentowanie 45.26.25.22 - Roboty murarskie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.43.22.10 - Wykładanie ścian 45.22.38.20 - Gotowe elementy i części składowe 45.34.20.00 - Wznoszenie ogrodzeń 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.22.10 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby 45.11.27.00 - Roboty w zakresie kształtowania terenu 45.52.00.00 - Wynajem koparek wraz z obsługą operatorską 77.31.21.00 - Usługi odchwaszczania 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 4 000, 00 zł (słownie zł: cztery tysiące 00/100). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank PKO BP S.A. w Stargardzie Szczecińskim Nr 39 1020 4867 0000 1502 0007 9905 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4. Sposób przekazania wadium - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 5. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 7. W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub modernizacji cmentarza lub obiektu związanego z urządzaniem terenów zielonych np. parku lub innego terenu rekreacyjnego, o wartości minimalnej 250 000 zł brutto. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum 1 osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca przedstawi zamawiającemu, opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 250 000 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz ofertowy, 2) Kosztorys ofertowy, 3) Dokument potwierdzający wniesienie wadium, 4) Projekt umowy parafowany przez Wykonawcę na każdej ze stron

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy są możliwa w następujących przypadkach: 1) Zmiana umownego terminu zakończenia przedmiotu umowy: a) spowodowana warunkami atmosferycznymi w szczególności: - klęski żywiołowe, - w sytuacji wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych, niedających się przewidzieć w terminie składania oferty - zmiana terminu wykonania zamówienia, o czas, w którym Wykonawca z powodu warunków atmosferycznych nie mógł wykonywać prac. W takim przypadku niekorzystne warunki atmosferyczne winny być potwierdzone stosownymi dokumentami IMGW. Za niekorzystne warunki atmosferyczne strony zgodnie uznają warunki pogodowe, gdy wystąpią w ciągu kolejnych 10 dni ciągłe opady atmosferycznej, ( jako ciągłe przyjmuje się opady występujące, przez co najmniej 4 godziny na dobę). W takim przypadku termin przedłuża się o okres, w którym Wykonawca z powodu potwierdzonych przez IMGW warunków atmosferycznych nie mógł wykonywać prac, b) spowodowana nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, tj.: - wykopaliska archeologiczne - niewypały i niewybuchy. c) będąca następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: - wstrzymanie robót przez Zamawiającego, - konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, - konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych nieprzewidzianych w projekcie budowlanym, d) spowodowana zmianą przepisów prawa niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, 2) Zmiany sposobu spełniania świadczeń: a) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzeniu kosztów eksploatacji lub uzyskanie lepszej jakości, b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niewskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 2), możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonywania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń pod warunkiem uzyskania na te zmiany zgody projektanta zaakceptowanej przez Zamawiającego. 3) Zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, według polityki kadrowej Wykonawcy - nie wymaga aneksu do umowy, lecz wymaga pisemnej zgody Zamawiającego, b) zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a dla uzyskania skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną zmianę osobową. 4) Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, b) zmiana obowiązującej stawki VAT, c) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5. W przypadku wystąpienia przyczyn, o których mowa w pkt 1), Strony uzgodnią nowe terminy realizacji przedmiotu niniejszej Umowy w formie aneksu. 6. Ewentualne prace związane z zebraniem i umieszczeniem szczątków ludzkich w workach foliowych wraz z pewną objętością ziemi, a następnie ich złożeniem lapidarium, nie stanowią podstawy do przedłużenia terminu realizacji w/w zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.staradabrowa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Starej Dąbrowie 73-112 Stara Dąbrowa 20.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.10.2014 godzina 10:30, miejsce: Sekretariat (pokój nr 15) Urzędu Gminy w Starej Dąbrowie 73-112 Stara Dąbrowa 20.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie publiczne nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. 2. Osoba uprawniona do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami jest Pan Krystian Tylus- tel. 91 5739824; faks 91 5739822; e-mail: bud@staradabrowa.pl.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.