eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sokołów Podlaski › Wykonanie częściowego remontu dawnych budynków fabrycznych oznaczonych jako Ia, Ib, Ic, Id, If, Ig, Ih, Ii, Ij, Ik, VI, VII i VIII w ramach III i IV etapu budowy Parku Przemysłowego Sokołów Podlaski na terenie dawnej cukrowni w Sokołowie Podlaskim przy ul. Fabrycznej



Ogłoszenie z dnia 2014-09-18

Sokołów Podlaski: Wykonanie częściowego remontu dawnych budynków fabrycznych oznaczonych jako Ia, Ib, Ic, Id, If, Ig, Ih, Ii, Ij, Ik, VI, VII i VIII w ramach III i IV etapu budowy Parku Przemysłowego Sokołów Podlaski na terenie dawnej cukrowni w Sokołowie Podlaskim przy ul. Fabrycznej
Numer ogłoszenia: 198841 - 2014; data zamieszczenia: 18.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Sokołów Podlaski , ul. Wolności 21, 08-300 Sokołów Podlaski, woj. mazowieckie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sokolowpodl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie częściowego remontu dawnych budynków fabrycznych oznaczonych jako Ia, Ib, Ic, Id, If, Ig, Ih, Ii, Ij, Ik, VI, VII i VIII w ramach III i IV etapu budowy Parku Przemysłowego Sokołów Podlaski na terenie dawnej cukrowni w Sokołowie Podlaskim przy ul. Fabrycznej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie częściowego remontu budynków oznaczonych Ia, Ib, Ic, Id, If, Ig, Ih, Ii, Ij, Ik, VI, VII, VIII w ramach III i IV etapu budowy Parku Przemysłowego Sokołów Podlaski na terenie dawnej cukrowni w Sokołowie Podlaskim, przy ulicy Fabrycznej na działce nr ewid. 32/3. Szczegółowy zakres prac określa dokumentacja projektowa. 1.2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie III i IV etapu budowy Parku Przemysłowego Sokołów Podlaski obejmującego remonty częściowe budynków : - Ia, Ib, Ic, Id, If, Ig, Ih, Ii, Ij, Ik - budynki produkcyjne i budynki zaplecza technicznego głównego kompleksu fabrycznego dawnej cukrowni (wpisane do rejestru zabytków), - VI (6-A) - budynek magazynowy (nie wpisany do rejestru zabytków), - VII (7-A) - budynek dawnej suszarni wysłodków (wpisany do rejestru zabytków), - VIII (8-A) - budynek dawnego magazynu wysłodków (wpisany do rejestru zabytków), W następującym zakresie : - Remonty dachów, - Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej, - Częściowa naprawa elewacji, - Porządkowanie i zabezpieczanie otoczenia, 2. Szczegółowy zakres zamówienia określają poniższe opracowania : 2.1. Projekt budowlany i projekty wykonawcze - w załączeniu 2.2. Przedmiary robót (w załączeniu), na podstawie których należy opracować kosztorys ofertowy stanowiący załącznik do oferty, przy czym kosztorys ofertowy należy traktować jako dokument uzupełniający, a brak jakiejkolwiek pozycji w kosztorysie nie zwalnia Wykonawcy z konieczności jej wykonania jeżeli wynika ona z projektu budowlanego lub wykonawczego. Załączony do oferty kosztorys ofertowy będzie służył wyłącznie do ustalenia stawek w przypadku rozliczenia robót dodatkowych i uzupełniających i nie będzie określał zakresu robót. 2.3. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - w załączeniu 3. Warunki wykonania zamówienia : 3.1 Część obiektów dawnej Cukrowni w Sokołowie Podlaskim została wpisana do rejestru zabytków i znajduje się w złym stanie technicznym. Roboty w pobliżu istniejących budynków należy prowadzić ze szczególną ostrożnością, aby nie spowodować dalszego niszczenia obiektów. Wykopy należy zabezpieczać przed osunięciem skarp. 3.2 Na terenie dawnej cukrowni objętym zamówieniem znajduje się znaczna ilość starego uzbrojenia terenu (w tym kabli elektroenergetycznych), tylko częściowo zainwentaryzowanego na mapach. W związku z tym wszelkie roboty ziemne należy prowadzić ze szczególną ostrożnością, a w przypadku natrafienia na uzbrojenie nie uwidocznione na mapach każdorazowo skonsultować z Zamawiającym możliwość jego rozbiórki lub pozostawienia. 3.3 Równocześnie z prowadzonymi przez Wykonawcę robotami budowlanymi przy realizacji III i IV etapu budowy Parku Przemysłowego będą trwały roboty remontowo-budowlane poprzednich etapów realizacji prowadzone przez innych Wykonawców. W przypadku stwierdzenia możliwości kolizji z innymi robotami Wykonawca na wezwanie Zamawiającego powinien opracować i przedstawić do akceptacji schematyczny projekt organizacyjny placu budowy z uwzględnieniem tymczasowych dróg dojazdowych, wygrodzeń placu budowy, składowania materiałów budowlanych itp. w celu uniknięcia negatywnego oddziaływania placu budowy na już wykonane lub będące w trakcie realizacji obiekty Parku Przemysłowego. 3.4 Wszystkie budynki znajdują się na terenie dawnej cukrowni objętym zainteresowaniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Wszystkie budynki objęte zamówieniem (z wyjątkiem budynku ozn.VI) są wpisane do rejestru zabytków. 3.5 Uwagi dotyczące wyłączenia budynków z użytkowania : 3.4.1. Budynki objęte zamówieniem (z wyjątkiem budynku VI oraz pojedynczych pomieszczeń w budynku Ib i Ic) są wyłączone z użytkowania. Wszystkie szczegóły dotyczące prowadzonych robót należy uzgadniać z przedstawicielem Zamawiającego. 3.4.2. Budynek magazynowy oznaczony jako VI (6-A) nie jest wpisany do rejestru zabytków, jest on zlokalizowany bezpośrednio przy pasie drogi powiatowej (ul. Fabryczna). Budynek VI nie został wyłączony z użytkowania i jest użytkowany jako magazyn przez 1 podmiot. Wszystkie roboty remontowe należy prowadzić etapami, aby możliwe było ciągłe użytkowanie budynku. Wykonawca przed podjęciem każdego z rodzajów robót uzgodni sposób i termin ich wykonania z Zamawiającym i Użytkownikiem budynku. Roboty należy prowadzić w sposób jak najmniej uciążliwy dla Użytkownika z zastosowaniem właściwych zabezpieczeń (np. daszki, wygrodzenia). Roboty prowadzone na dachu (remont dachu i wymiana pokrycia dachowego) należy wykonywać odcinkami z równoczesnym zabezpieczeniem pomieszczeń wewnętrznych przed zalaniem przez wody opadowe. 3.4.3. Pojedyncze pomieszczenia zlokalizowane w budynku Ib i Ic są użytkowane jako magazyny. W przypadku robót remontowych należy zastosować się do uwag zawartych powyżej w ust. 3.4.2. Wykonawca przed podjęciem każdego z rodzajów robót uzgodni sposób i termin ich wykonania z Zamawiającym i Użytkownikiem budynku. 3.6 Odpowiedzialność za wszelkie szkody w remontowanych obiektach powstałe z winy Wykonawcy np. na skutek niewłaściwej organizacji placu budowy, zalania, uszkodzenia instalacji itp. ponosi Wykonawca. 3.7 Odpowiedzialność za wszelkie szkody w innych obiektach Parku Przemysłowego lub wobec osób trzecich powstałe z winy Wykonawcy np. na skutek niewłaściwej organizacji placu budowy, ruchu ciężkiego sprzętu itp. ponosi Wykonawca. 3.8 Dla każdej z realizowanych branż tj. branży budowlanej oraz w ograniczonym zakresie branży elektrycznej, Wykonawca zapewni objęcie funkcji kierownika budowy przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia i przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego, przy czym : - kierownika budowy branży budowlanej Wykonawca wyznaczy jako wiodącego kierownika całej budowy do ewentualnej koordynacji innych branż, kontaktów z Zamawiającym, kontaktów z organami nadzoru budowlanego i konserwatora zabytków, opracowania planu BIOZ itp. - uprawnienia kierownika budowy branży budowlanej muszą być wystarczające do wykonania robót w obiektach wpisanych do rejestru zabytków - Wykonawca (kierownik budowy) branży budowlanej musi posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do uzyskania pozwolenia na prowadzenie robót w obiektach zabytkowych, o którym mowa w ust. 3.9 W chwili podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy w poszczególnych realizowanych branżach wraz z aktualnymi uprawnieniami i zaświadczeniami z izby samorządu zawodowego oraz planem BIOZ (jeżeli jest wymagany), które pozwolą Zamawiającemu na zgłoszenie rozpoczęcia robót w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. 3.9 Wykonawca (kierownik budowy) przed rozpoczęciem robót uzyska stosowne zezwolenie na prowadzenie robót budowlanych w obiektach zabytkowych (jeżeli jest wymagane) od właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i przedstawi je Zamawiającemu. 3.10 Materiały i urządzenia wykorzystane do realizacji przedmiotu umowy winny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz.1623) i posiadać stosowne atesty i certyfikaty. 3.11 Zamawiający przed rozpoczęciem robót dostarczy Wykonawcy następujące dokumenty: a/ Komplet projektów budowlanych wszystkich realizowanych branż. b/ Komplet projektów wykonawczych wszystkich realizowanych branż. c/ Specyfikacje STWiORB. d/ Pozwolenia na budowę e/ Dzienniki budowy. 3.12 Wykonawca wraz z zawiadomieniem o zakończeniu robót dostarczy Zamawiającemu : a/ Wypełnione dzienniki budowy b/ Księgi obmiarów robót (dokumentujące zmiany zakresu robót) c/ Dokumentację powykonawczą z naniesionymi zmianami, podpisaną przez kierownika budowy i inspektora nadzoru. d/ Oświadczenia kierownika budowy o wykonaniu budowy zgodnie z projektem i pozwoleniem na budowę (dla wszystkich realizowanych branż). e/ Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą (w przypadku robót zewnętrznych). f/ Protokóły z niezbędnych badań i prób, w tym instalacji elektrycznych. g/ Atesty i certyfikaty na podstawowe użyte materiały h/ Inne dokumenty wymagane do uzyskania pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia budowy. 3.13 Zabezpieczenie budowy w energie elektryczną, wodę i inne media, koszty utrzymania i zużycia ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia określonego w umowie 3.14 Koszty obsługi geodezyjnej ponosi Wykonawca 3.15 Koszty związane z zajęciem pasów dróg powiatowych na czas robót ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia określonego w umowie. Wykonawca we własnym zakresie załatwi wszelkie formalności związane z koniecznością zajęcia pasów dróg powiatowych. 3.16 Wykonawca zapewni należyte oznakowanie miejsca robót i należyte zabezpieczenie terenu budowy przed dostępem osób postronnych, w tym ogrodzenie placu budowy ogrodzeniem trwałym. 3.17 Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia i ubezpieczenia terenu budowy. 3.18 W przypadku spowodowania w czasie wykonywania przedmiotu umowy szkód nie wynikających z technologii wykonywania robót Wykonawca zobowiązany będzie do wypłacenia odszkodowań, także w przypadku wyrządzenia szkód osobom trzecim.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 Prawa zamówień publicznych w wysokości do 50% wartości zamówienia

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) do upływu terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy Wykonali w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie lub przebudowie obiektu kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych o wartości minimum 1 500 000 zł brutto

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy Wykażą, iż dysponują co najmniej 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity w Dz. U. z 2013r., poz. 1409) posiadającą kwalifikacje do wykonywania funkcji kierownika robót przy zabytkach nieruchomych określone w § 24 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 2 000 000,00 złotych. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zadania - warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 2 000 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy Wykonali w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie lub przebudowie obiektu kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych o wartości minimum 1 500 000 zł brutto;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy ( załącznik nr 1 do SIWZ) 2. Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów (należy załączyć dokumenty, z których wynikać będzie ciągłość i prawidłowość udzielonych pełnomocnictw - odpisy z właściwego rejestru). Złączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3. W przypadku złożenia oferty wspólne: przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych - lidera do zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli. 4. Dwa dni przed podpisaniem umowy wykonawca złoży Zamawiającemu kosztorys wykonany metodą uproszczoną. 5. W ciągu 2 dni przed podpisaniem umowy wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy do uzgodnienia między stronami.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza następujące zmiany umowy: 1.1. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca. 1.2. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac, i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę. 1.3. Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy oraz innych osób biorących po stronie Wykonawcy udział w realizacji przedmiotu umowy, w sytuacji zdarzeń losowych oraz w przypadku niewywiązywania się z pełnionych obowiązków. Inicjatorem zmiany może być Zamawiający i Wykonawca. Zmiana musi nastąpić na osoby, które spełniają warunki określone w SIWZ. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zamiana ta wymaga zgody zamawiającego. Zmiana te nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. 1.4. Zamawiający, po wyrażeniu zgody, dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu w przypadku: 1.4.1. wystąpienia nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych (kataklizmy), 1.4.2. wystąpienia siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi, 1.4.3. konieczności wykonania zamiennej dokumentacji projektowej, 1.4.4. konieczności przeprowadzenia nieprzewidzianych uzgodnień prawnych lub technicznych 1.4.5. wstrzymania budowy przez właściwy organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy robót budowlanych, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu itp., 1.4.6. wystąpienie osuwisk gruntu nie ustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne lub występujące ponad normy oraz innych nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrogeologicznych pojawiających się w trakcie budowy, 1.4.7. wystąpienia przedłużenia się okresu osiągania parametrów technologicznych niezależnego od Wykonawcy, 1.4.8. wystąpienia innych nieprzewidzianych i uzasadnionych okoliczności, 1.4.9. zamawiający dopuszcza zmianę numeru konta, na które zostaną przelane środki z tytułu wynagrodzenia za roboty objęte niniejszą umową. Inicjatorem zmiany może być wykonawca. Zmiana ta nie wpłynie na wynagrodzenie wykonawcy i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia. 1.4.10. przedłużających się postępowań administracyjnych ponad podstawowe terminy określone w prawie w zakresie uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz uzyskania potwierdzenia o braku sprzeciwu do złożonego zawiadomienia o zakończeniu robót. Inicjatorem zmian określonych w pkt.1.4. może być Wykonawca lub Zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy i może spowodować zmianę terminu wykonania robót. 1.5. Zamawiający dopuszcza zmianę jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych lub zmianę technologii ze względu na zmianę postępu technologicznego (np. wycofanie produktu z rynku) w uzgodnieniu z Zamawiającym i dla niego korzystnych, w sytuacjach nie zawinionych przez Wykonawcę. Zmiany te nie wpłyną na termin wykonania prac i nie spowodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. 1.6. Zamawiający dopuszcza zmiany harmonogramu rzeczowego. W miarę potrzeb oraz postępu robót Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji harmonogramu rzeczowego. Wszystkie zmiany wymagają akceptacji Zamawiającego. Zmiana ta nie wpłynie na wynagrodzenie wykonawcy i może spowodować zmianę terminu wykonania prac. Inicjatorem zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. 1.7. Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Inicjatorem zmiany może być wykonawca. W przypadku podwykonawców na których potencjał powoływał się wykonawca w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest zobowiązany wskazać innego podwykonawcę, który posiada wymagany w SIWZ potencjał.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sokolowpodl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: MIASTO SOKOŁÓW PODLASKI, zs. ul. Wolności 21, 08 - 300 Sokołów Podlaski,.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.10.2014 godzina 09:30, miejsce: MIASTO SOKOŁÓW PODLASKI, zs. ul. Wolności 21, 08 - 300 Sokołów Podlaski,.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013...

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.