eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biała Podlaska › Modernizacja pomieszczeń w budynku Oficyny Zachodniej - muzeum ikon w Zespole Zamkowo-Parkowym Radziwiłłów w Białej Podlaskiej przy ul. Warszawskiej 12.(Oficyna zachodnia wpisana do rejestru zabytków pod nr A-134).

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-04

Biała Podlaska: Modernizacja pomieszczeń w budynku Oficyny Zachodniej - muzeum ikon w Zespole Zamkowo-Parkowym Radziwiłłów w Białej Podlaskiej przy ul. Warszawskiej 12.(Oficyna zachodnia wpisana do rejestru zabytków pod nr A-134).
Numer ogłoszenia: 198646 - 2015; data zamieszczenia: 04.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Biała Podlaska , ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 21-500 Biała Podlaska, tel. 083 3416177, faks 083 3437064.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialapodlaska.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja pomieszczeń w budynku Oficyny Zachodniej - muzeum ikon w Zespole Zamkowo-Parkowym Radziwiłłów w Białej Podlaskiej przy ul. Warszawskiej 12.(Oficyna zachodnia wpisana do rejestru zabytków pod nr A-134)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Prace budowlane oficyna zachodnia część A 1)Remont i adaptacja pomieszczeń na parterze jako pomieszczeń dla ekspozycji ikon. Wykonanie nowych tynków, posadzek, malowanie ścian , sufitów . 2)Rekonstrukcja sklepień kolebkowo - krzyżowych. Formę geometryczną sklepienia wykonać analogicznie jak w pomieszczeniu nr 0.02. Rekonstrukcja sklepienia wykonywana z płyt gipsowo włóknowych Farmacell gr 12,5 mm. Dane techniczne płyt: wodoodporność, brak pęcznienia lub kruszenia pod wpływem wilgoci, odporność na rozwój grzybów i pleśni, możliwość gięcia płyt, wysokie parametry ogniochronności, izolacyjności akustycznej i termicznej oraz zwiększona wytrzymałość mechaniczna. (Można zastosować inne rozwiązania ale o parametrach nie gorszych niż przyjęte). Płyty pomalować farbą lateksową lub silikonową w kolorze ecru (bieli o odcieniu lekko kremowym) 3)Wymiana stolarki okiennej na stolarkę antywłamaniową, okno zewnętrzne drewniane, forma historyczna (analogiczna do istniejących okien sąsiednich) ,szyby antywłamaniowe KL.P4 , okucia antywłamaniowe WK2, kolor biały ral 9016 4)Montaż drzwi antywłamaniowych, (ochrona zbiorów muzealnych), o podwyższonej izolacyjności cieplnej, drzwi drewniane pełne, płycinowe, ościeżnica stała drewniana, kolor przyciemniony naturalny dąb, drzwi dwuskrzydłowe symetryczne rozwieralne. Drzwi, dekoracyjne w formie historycznej o podziałach i wymiarach zgodnych z drzwiami istniejącymi. Drzwi z samozamykaczem w zawiasach, okucia i klamki historyczne. Drzwi z podwójnym felcem antywyważeniowym i zasuwnicą klasy W4. Skrzydła drzwiowe gr. min. 92 mm. 5)Posadzka ceglana z cegły klinkierowej klasy 35 2.Prace instalacji elektrycznej i teletechnicznej 1)Instalacje elektryczne a) montaż rozdzielnic TG, TK1, T1, b) wykonanie wlz do rozdzielnic, c) wykonanie instalacji oświetleniowej i gniazd 230V (oprzewodowanie, oprawy, pomiary, uziemienia i przewody wyrównawcze). 2)Instalacja sieci komputerowej a) szafa teleinformatyczna (bez wyposażenia), b) okablowanie strukturalne - kable F-FTP, XG-OM3, c) montaż zestawów gniazd PEL (RJ45, gniazda 230 V. 3) Instalacja sygnalizacji włamania i napadu. 4) System telewizji dozorowej CCTV - okablowanie. 5) System SAP. a) ułożenie przewodów i kabli, montaż czujek, instalacja elektryczna zasilanie system SAP. 3.Zakres przedmiotu zamówienia określają: a) przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 1do niniejszej siwz. b) wzór umowy, stanowiący załącznik nr 10 do siwz..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.43.10 - Układanie kabli .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagania i kwota dotycząca wadium. 1. Wykonawca przystępujący do przetargu winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 3 000 ,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 2.1.pieniądzu, 2.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym ze poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, 2.3.gwarancjach bankowych, 2.4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Urzędu Miasta Biała Podlaska: Bank Zachodni WBK SA nr rachunku 08 1500 1331 1213 3001 4919 0000 do dnia 19.08.2015 r. do godz. 12:00 4.Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona. 5.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 6.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwróci niezwłoczne wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z oprocentowania rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 9.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 9.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 9.3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.4.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał (rozpoczął i zakończył) lub wykonuje ( rozpoczął i aktualnie realizuje) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych o charakterze konserwatorskim polegających na remoncie pomieszczeń zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków o wartości minimum 150.000,00 zł brutto każda z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada osobę z uprawnieniami do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych mogą kierować osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150, poz.1579);

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 100 000,00 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy); 2.formularz oferty.( przy składaniu przez wykonawców oferty wspólnej - jest to dokument wspólny). 3.kosztorysy ofertowe.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - okres gwarancji na roboty - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiana istotnych postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności na warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, istotna zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z wyłączeniem zmian, dotyczących: 3.zmiany terminu realizacji zamówienia z powodu: 3.1przestojów i opóźnień zawinionych przez zamawiającego; 3.2. działania siły wyższej(np. klęski żywiołowe, strajki generalne i lokalne); 3.3 wprowadzenie zmian w dokumentacji i realizacji wykonawczej tych zmian w terminie uniemożliwiającym dotrzymanie pierwotnego terminu umownego wykonania robót; 3.4 przerw w realizacji robót powstałych z przyczyn niezależnych od wykonawcy; 3.5. pisemnego uzgodnienia pomiędzy stronami dotyczącego skrócenia terminu; konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.bialapodlaska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta 21-500 Biała Podlaska, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3 Referat Zamówień Publicznych pok. nr 116.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta 21-500 Biała Podlaska, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3 Kancelaria Ogólna pok. nr 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 2.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % wynagrodzenia kosztorysowego, zgodnie z § 12 wzoru umowy. 2.2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w: 2.2.1. pieniądzu; 2.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 2.2.3. gwarancjach bankowych; 2.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.2.5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2.3. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 2.3.1. w pieniądzu odpowiednią kwotę należy wpłacić przelewem na konto Bank Zachodni WBK SA nr rachunku 08 1500 1331 1213 3001 4919 0000 Zamawiającego najpóźniej w dacie podpisania umowy. Kserokopię dokonania wpłaty (polecenia przelewu) należy przedstawić przed podpisaniem umowy. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.