eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zagnańsk › ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ZAGNAŃSK

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-01-28

Zagnańsk: ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ZAGNAŃSK
Numer ogłoszenia: 19758 - 2016; data zamieszczenia: 28.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zagnańsk , ul. Spacerowa 8, 26-050 Zagnańsk, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3001322, faks 41 3001373.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagnansk.biuletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ZAGNAŃSK.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do odbioru u źródła i zagospodarowania odpadów komunalnych wystawionych w pojemnikach lub workach przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych w tym: papier, tekstylia, tworzywa sztuczne, metal, szkło, odpady ulegające biodegradacji, popiół niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych z Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Problematycznych, w msc. Samsonów 24G, 26-050 Zagnańsk, przekazywanych przez mieszkańców z terenu gminy Zagnańsk. 2. Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Zagnańsk w okresie od 1 stycznia 2015r. do 30 czerwca 2015r. przedstawia załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ. 3. Wykonawca odbierze również odpady komunalne zgromadzone w pojemnikach typu igloo o pojemności 1,5 m3 (w tym również ze szkół z terenu gminy Zagnańsk). Ilość i usytuowanie pojemników, przedstawia załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca odbierze również odpady ulegające biodegradacji z miejsc wskazanych przez Zamawiającego. 5. Szacunkową liczbę gospodarstw wraz z liczbą osób zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne przedstawia załącznik nr 12 niniejszej SIWZ. Odpady ulegające biodegradacji w ramach zryczałtowanej opłaty będą odbierane jednorazowo w ilości nie przekraczającej 10 sztuk worków o pojemności do 120l. Odpady ulegające biodegradacji wystawione przez mieszkańca nieruchomości jednorazowo w ilości ponad 10 worków o pojemności do 120l, przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą. Popiół w ramach zryczałtowanej opłaty będzie odbierany w terminach ustalonych w harmonogramie z zastrzeżeniem, że w danym dniu odbioru ilość popiołu nie może przekroczyć 10 sztuk worków o pojemności do 120l, przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkowa opłatą. 6. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wyposaży posesji w pojemnik na odpady zmieszane, Wykonawca świadczący usługę odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Zagnańsk, może zapewnić właścicielom nieruchomości możliwości zaopatrzenia w pojemnik (i) na odpady zmieszane na swój koszt bez ponoszenia przez Gminę Zagnańsk z tego tytułu żadnych kosztów. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia i wyposażenia nieruchomości na terenie gminy Zagnańsk (załącznik nr 12), z których będą odbierane odpady komunalne w kolorowe worki o pojemności od 80l do 120l, natomiast w miejscowościach, gdzie znajdują się bloki w pojemniki o pojemności 1100 l na odpady komunalne segregowane, oraz po jednym pojemniku o pojemności 1100 l na odpady komunalne niesegregowane. Worki powinny być wykonane z folii o grubości zapewniającej ich wytrzymałość (co najmniej 60 mikronów) oraz posiadać nadruk o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwę, adres, numer telefonu Wykonawcy. Worki należy przekazywać właścicielowi danej nieruchomości według następującej charakterystyki: niebieski worek o pojemności 120 l, żółty worek o pojemności 120 l, biały worek o pojemności 120 l, zielony worek o pojemności 120 l, szary worek o pojemności 80 l. Na dzień 16 maja 2016r. Wykonawca winien wyposażyć każdą zamieszkałą nieruchomość oraz każde gospodarstwo domowe (rodziny w blokach) na terenie gminy Zagnańsk w: 1 niebieski worek o pojemności 120 l, 1 żółty worek o pojemności 120 l, 1 biały worek o pojemności 120 l, 1 zielony worek o pojemności 120 l, 1 szary worek o pojemności 80 l. Na dowód dostarczenia ww. worków (pierwszy raz), Wykonawca w terminie do 30 maja 2016r. przedłoży Zamawiającemu wykaz nieruchomości wyposażonych w worki (data dostarczenia worków, podpis osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy). Po każdorazowym odbiorze z posesji odpadów należy pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom, bądź zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem przez danego mieszkańca nieruchomości. Rodziny, które mieszkają w blokach, co przedstawia załącznik nr 13 SIWZ będą korzystały z pojemników na odpady segregowane i niesegregowane. Wykonawca winien opróżniać te pojemniki zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego. Ponadto w przypadku przepełnienia tych pojemników usytuowanych przy blokach, Wykonawca zobowiązany będzie opróżnić pojemniki bez zbędnej zwłoki. Fakt przepełnienia pojemników winien być zgłoszony przez mieszkańców bądź przez Zamawiającego. UWAGA: Na terenie gminy Zagnańsk jest 3724 gospodarstw domowych. 8.Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania odpadów bezpośrednio z budynków jednorodzinnych, wielorodzinnych i bloków następujących frakcji odpadów komunalnych w zróżnicowanych terminach obejmujących tzw. sezon letni od 1 maja do 30 września, sezon zimowy od 1 października do 30 kwietnia. Zmieszane odpady komunalne odbierane będą: w sezonie zimowym - dwa razy w miesiącu, w sezonie letnim - dwa razy w miesiącu. Segregowane odpady komunalne odbierane będą: w sezonie zimowym - jeden raz w miesiącu, w sezonie letnim - - dwa razy w miesiącu. 9. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu odpadów. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów do 30 kwietnia 2016 roku. Harmonogram winien zawierać następujące informacje: nazwa miejscowości, data odbioru odpadów, rodzaj odbieranych odpadów. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Harmonogram jest dostarczany do Mieszkańców Gminy Zagnańsk za pośrednictwem Sołtysów, podany jest do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty, jak również zamieszczony na stronie internetowej Urzędu oraz ogólnodostępny w siedzibie Urzędu Gminy w Zagnańsku. 10. Jeżeli odbiór odpadów segregowanych i niesegregowanych następuje w tym samym czasie, Wykonawca wykonuje usługę dwoma samochodami odpowiednio oznakowanymi, w tym napisy odpady segregowane i odpady niesegregowane. 11. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 12. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia w formie pisemnej (np. faks, email) od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie (np. faks, email) na adres Zamawiającego. 13.Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, oraz powiadamia o tym fakcie właściciela nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie do poinformowania Zamawiającego o nie wywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji drogą elektroniczną bądź pisemną. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową poświadczającą zaistnienie zdarzenia wraz z protokołem. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia wraz z potwierdzeniem przez właściciela nieruchomości o tej sytuacji. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, wskazanych w Planie gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego na lata 2012-2018 tj. RZZO Promnik, 26 - 067 Strawczyn zarządzanego przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Sp. z o. o., ul. Mielczarskiego 51, 25 - 709 Kielce lub instalacji zastępczej. Selektywnie zebrane odpady komunalne należy przekazywać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). 15. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, tekstyliów, tworzyw sztucznych, metalu, szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645). 16. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 17. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników bądź worków, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemnika bądź worka na swój koszt. 18. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 19. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych zgromadzonych w workach oraz w pojemnikach wystawionych przed teren posesji, będących w dyspozycji właścicieli, w które nieruchomości zamieszkałe są wyposażone, jak również w kontenerach usytuowanych przy blokach. 20. Odpady, które będą dostarczane przez mieszkańców do Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Problematycznych usytuowanego w miejscowości Samsonów 24G, będą odbierane przez Wykonawcę na każdorazowe zgłoszenie przez Zamawiającego. 21. Wykonawca winien również wyposażyć Gminny Punkt Zbiórki Odpadów Problematycznych, Samsonów 24G w urządzenia, do których mieszkańcy będą oddawać odpady problematyczne. Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczenia przez Wykonawcę pojemników lub kontenerów. 22. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać segregowanych zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 23. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług dodatkowych płatnych przez właścicieli zamieszkałych nieruchomości tj. wypożyczenie kontenera przeznaczonego na odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie, odbiór i zagospodarowanie tych odpadów na zgłoszenie przez właściciela nieruchomości. 24. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Zagnańsk. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych np. budynków zamieszkałych, które są usytuowane w dużej odległości od drogi głównej, itp. (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu, jak również ze względu na prowadzone remonty dróg) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwiają odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. Wykonawcy nie będzie przysługiwało w takich przypadkach dodatkowe wynagrodzenie. 25. W przypadku zmiany (tj. zwiększenia) liczby mieszkańców i gospodarstw domowych, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia większej ilości worków przeznaczonych do odbioru odpadów. 26. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są nie zgodnie z obowiązującymi przepisami, Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. UWAGA: Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji w terenie w celu zapoznania się z warunkami lokalnymi świadczenia usługi i specyfiką terenu gminy Zagnańsk. Wykonawca przed złożeniem oferty winien uwzględnić długość dróg na terenie gminy Zagnańsk: Mapa Gminy Zagnańsk z drogami dojazdowymi do posesji- załącznik nr 2 do SIWZ. 27. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania i przedstawienia na każde żądanie Zamawiającego dokumentów potwierdzających spełnienie przez niego wymagań w zakresie realizacji zadania, obejmujące: 1.Umowę z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych, której będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przewidzianą w PGO dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2012-2018. 2.umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów. UWAGA: Wykonawca obowiązany jest do spełniania powyższych wymagań przez cały okres realizacji zamówienia. 28. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2009 r. Nr 104 poz. 868), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zagnańsk (załącznik nr 1 do Uchwały Nr 139/VII/2015 Rady Gminy Zagnańsk z dnia 30 grudnia 2015r.), który będzie obowiązywał od 1 czerwca 2016r, tj od dnia w którym wybrany Wykonawca podejmie obowiązki zgodnie z umową. 29. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a)Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju odebranych worków oraz pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach oraz pojemników (1100l) przy poszczególnych blokach, które obsługuje Wykonawca do 15 dnia następnego miesiąca z czynności wykonanych w miesiącu poprzedzającym. Dane te powinny być przekazywane zarówno w formie papierowej i elektronicznej, oraz powinny być sporządzone w taki sposób, aby Zamawiający mógł w dowolnie wybranym przez siebie momencie sporządzić informację, na temat konkretnego mieszkańca o rodzaju odebranych od niego odpadów w danym miesiącu, oraz o łącznej masie odpadów danego rodzaju odebranych od wszystkich mieszkańców gminy Zagnańsk w danym miesiącu. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju worków oraz pojemników, które nastąpiły w danym kwartale. b)Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań o jakich mowa w art. 9 n Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany Rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. c)W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. e)Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w Rozdziale 3 pkt. 13 opisu przedmiotu zamówienia. f)Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy, kwitów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Zagnańsk. e)Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249 poz.1673) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzoru formularzy służących do sporządzenia i przekazania zbiorczych zestawień danych o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.). 30. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. a) Oznaczenie worków: worki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższym wykazem: papier, tekstylia, tworzywa sztuczne, metal, szkło, odpady ulegające biodegradacji, popiół. b) Oznaczenie pojemników na odpady komunalne, które będą usytuowane przez Wykonawcę przy blokach: pojemniki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych powinny być oznaczone na jakie odpady pojemnik jest przeznaczony - kolor niebieski z przeznaczeniem na papier i tekstylia, kolor żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metal, kolor biały z przeznaczeniem na szkło, kolor zielony z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, kolor szary z przeznaczeniem na popiół. Pojemniki na odpady niesegregowane oznakowane będą wg uznania Wykonawcy. 31. Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest zobowiązany: 1. Posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Zagnańsk lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Zagnańsk na terenie, do którego posiada tytuł prawny. 2. W zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej należy zapewnić, aby: a) teren bazy magazynowo - transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; b) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; c) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; d) teren bazy magazynowo - transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z późn.zm.); e) baza magazynowo - transportowa była wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 3. Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także: a) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, b) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo- transportowej. 4.W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; b) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy; c) na terenie bazy magazynowo - transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania; d) po zakończonej pracy pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej. 5. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby: a) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; b) pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych; c) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników; d) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 6. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.30.00 - Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 50.53.30.00 - 50.53.30.00 .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 18 000,00 zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć Zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w Ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn.zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, oraz Zaświadczenie o uzyskaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Zagnańsk, dokonanego na podstawie Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał należycie: co najmniej jedną usługę odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, o masie łącznej co najmniej 200 Mg odebranych odpadów komunalnych w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania zawierający co najmniej: dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca musi posiadać nie mniej niż 300.000,00 zł własnych środków lub zdolność kredytową w tej samej wysokości; - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności to jest wykonywaniem robót budowlanych na kwotę nie mniejszą niż 300. 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99
  • 2 - Termin płatności faktury - 1

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zagnansk.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Zagnańsk, ul. Spacerowa 8, 26-050 Zagnańsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.02.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Zagnańsk ul. Spacerowa 8, w Biurze Obsługi Interesanta (na parterze).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.