eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Turawa › Świadczenie usług w zakresie wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Turawa w roku 2013/2014 z obiektów gminnych i terenów rekreacyjnych Jezior Turawskich.



Ogłoszenie z dnia 2013-05-20

Turawa: Świadczenie usług w zakresie wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Turawa w roku 2013/2014 z obiektów gminnych i terenów rekreacyjnych Jezior Turawskich.
Numer ogłoszenia: 195884 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Turawa , ul. Opolska 39c, 46-045 Turawa, woj. opolskie, tel. 077 4212012, faks 077 4212073.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.turawa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Turawa w roku 2013/2014 z obiektów gminnych i terenów rekreacyjnych Jezior Turawskich..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług w zakresie wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Turawa w roku 2013/2014 z obiektów gminnych i terenów rekreacyjnych Jezior Turawskich (Jezioro Średnie, Jezioro Duże, Jezioro Małe). 1. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Usługi polegające na wywozie specjalistycznymi pojazdami odpadów komunalnych zmieszanych: a) z pojemników 120 l, b) z pojemników 240 l, c) z pojemników 1100 l, d) z pojemników 2500 l, e) z pojemników 5000 l, 2) Wywóz odpadów z koszy ulicznych. 3) Wywóz odpadów gromadzonych w sposób selektywny: a) z pojemników 120 l z przeznaczeniem na szkło białe i kolorowe, b) z pojemników 240 l z przeznaczeniem na szkło białe i kolorowe, c) z pojemników 240 l z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, papier i makulaturę, opakowania wielomateriałowe, metal, d) z pojemników 1100 l z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, papier i makulaturę, opakowania wielomateriałowe, metal, e) z pojemnika 240 l z przeznaczeniem na odpady niebezpieczne. 2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wywóz odpadów komunalnych na terenie Gminy Turawa: 1) obiekty gminne; Przewidywana częstotliwość wywozu w 2013/2014 wynosi: a) pojemniki 120 l - 6 szt. wywóz co 2 tygodnie, b) pojemniki 240 l - 2 szt., 1szt. wywóz co 2 tygodnie, 1 szt. wywóz co 4 tygodnie, c) pojemniki 1100 l - 4 szt., 3 szt. wywóz co 4 tygodnie, 1 szt. - na zgłoszenie, d) pojemniki 2500 l - 2 szt. wywóz na zgłoszenie telefoniczne, e) pojemniki 5000 l - na zgłoszenie telefoniczne, f) kosze uliczne - 33 szt. wywóz co 2 tygodnie, g) odpady gromadzone w sposób selektywny: tworzywa sztuczne, papier i makulatura, opakowania wielomateriałowe, metal, szkło białe i kolorowe - na zgłoszenie telefoniczne, h) odpady gromadzone w sposób selektywny: odpady niebezpieczne - na zgłoszenie telefoniczne. 2) Tereny rekreacyjne Jezior Turawskich: Przewidywana częstotliwość wywozu w 2013/2014 wynosi: a) pojemniki 120 l: a) w okresie od 24.06 - 31.08.2013r. - 3 razy w tygodniu ( w przypadku zwiększonego ruchu turystycznego 4 razy w tygodniu), b) w okresie od 01.09 - 30.09.2013 - co 2 tygodnie, c) w okresie 01.10.2013 r.- 30.03.2014 r. - co 4 tygodnie, d) w okresie 01.04. - 30.04.2014 r. - co 2 tygodnie, e) w okresie 01.05. - 31.05.2014 r. - 1 raz w tygodniu. 3) Obowiązki Wykonawcy: a) dostarczenie pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych, (wskazanych w 1 pkt. 3) w miejscach i ilościach wskazanych przez Zamawiającego, b) pojemniki do gromadzenia odpadów segregowanych powinny być dostarczone w terminie nie później niż do dnia 30 czerwca 2013 r., c) pojemniki do gromadzenia odpadów segregowanych powinny posiadać informację w formie kolorystycznej o przeznaczeniu i sposobie użytkowania w zależności od frakcji gromadzonych odpadów. Oznakowanie pojemników musi być zgodne z przyjętymi zasadami określonymi w Uchwale Nr XXII/142/2013 Rady Gminy Turawa z dnia 7 lutego 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Turawa, d) opróżnianie pojemników i wywóz odpadów komunalnych zmieszanych i gromadzonych w sposób selektywny powinien się odbywać na zasadach określonych w przepisach: Uchwały Nr XXII/142/2013 Rady Gminy Turawa z dnia 7 lutego 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Turawa, Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. z 2012 r. Dz. U. poz. 391 z późn. zm.), e) usługi powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z uwzględnieniem wszystkich zmian zachodzących w trakcie realizacji umowy,w szczególności zgodnie z: Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. z 2012 r. Dz. U. poz. 391 z późn. zm.), Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. z 2013 r. Dz. U. poz. 21), Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. z 2008r. Dz. U. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), aktami wykonawczymi do ww ustaw oraz innymi niż wymienione ustawy, aktami prawnymi regulującymi zasady postępowania z odpadami komunalnymi, f) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji, zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego na lata 2012-2017. Instalacja do której skierowane zostaną odpady, musi zapewnić najwyższy poziom ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w ramach dostępnych technologii w Centralnym Regionie Gospodarki Odpadami w Województwie Opolskim, h) Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w Ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. z 2013 r. Dz. U. poz. 21), i) Wykonawca jest zobowiązany do doręczania Zamawiającemu (raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie czynności wskazanych w pkt 3 f,h w postaci kserokopii kart przekazania odpadów,sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4) Wykonawca obowiązany jest do spełnienia następujących wymagań: 1) posiadania sprzętu niezbędnego do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zamawiającego, 2) posiadania pojazdów przystosowanych do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów, 3) wykonywania usług w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, korzystania z nieruchomości oraz niedogodności, w szczególności turystów oraz osób przebywających nad Jeziorami Turawskimi w trakcie sezonu turystycznego, 4) w przypadku terenów obrzeża Jeziora Średniego w Turawie, Zamawiający wymaga wykonywania usług w sposób uniemożliwiający zniszczenie ciągu pieszego (ścieżki), zlokalizowanego na tym terenie, 5) wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg, tj. ich szerokości oraz gęstości zabudowy, w szczególności na terenach rekreacyjnych Jezior Turawskich, 6) Naprawa lub ponoszenie wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód (uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów itp.) wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych będzie obowiązkiem Wykonawcy. 7) wykonywania usług w terminach wynikających z ustalonego harmonogramu odbioru; 8) użytkowane pojazdy powinny być we właściwym stanie technicznym, oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie nazwy firmy, adresu, numeru telefonu przedsiębiorcy; 9) w razie awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdu zastępczego w dniu wykonywania usługi; 10) odbiór i transport odpadów winien się odbywać pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.); 11) pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas magazynowania, przeładunku oraz transportu. Przewożone odpady winny być zabezpieczone przed wysypywaniem na drogę; 12) Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących bezpośrednio w obrębie pojemników, w tym na terenach rekreacyjnych..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przedmiotem zamówień uzupełniających jest powtórzenie tego samego rodzaju usług co w zamówieniu podstawowym, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę:1) posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. z 2012r. Dz. U. poz. 391 z późn. zm.), 2) posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydanego przez właściwy organ zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. z 2013 r. Dz. U poz. 21);

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • udokumentowanie wykonania, tj. zakończenia, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej dwóch zadań o charakterze, złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, polegających na świadczeniu usług w zakresie wywozu odpadów komunalnych o wartości minimum 40 000, 00 zł brutto rocznie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę: a) wykazu odpowiedniego potencjału technicznego, koniecznego do wykonania niniejszego zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (zgodnie załącznikiem nr 4 do niniejszej SIWZ);

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę: oświadczenia potwierdzającego, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (zgodnie załącznikiem nr 6 do niniejszej SIWZ);

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) formularz ofertowy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ); 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 2 niniejszej do SIWZ); 3) aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (jeżeli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. 1) Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 2) Zmiany umowy mogą dotyczyć: a) wystąpienia wyjątkowych okoliczności, niezależnych od stron umowy, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, a wpływają na jej realizację; b) terminu wykonania zamówienia - możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia w sytuacjach, których nie można było przewidzieć z chwilą wszczęcia niniejszego postępowania, w szczególności wystąpienia warunków klimatycznych, powodujących konieczność utrzymania dróg wstanie przejezdności; c) zmiana stawki i kwoty podatku VAT, łącznie z konsekwencjami rachunkowymi dotyczącymi obliczenia kwoty brutto - przypadku wejścia w życie zmian odpowiednich przepisów prawa. d) waloryzację cen wg. wskaźnika GUS, według średniorocznego wskaźnika wzrostu cen towarów i usług, po okresie 12 miesięcy od obowiązywania umowy. e) Innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością wykonania przedmiotu zamówienia. 3) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę osób odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia w następujących przypadkach: a) śmierci i długotrwałej choroby powyżej 30 dni; b) niewywiązywania się osoby odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia z obowiązków wynikających z umowy; c) jeżeli zmiana osoby odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji itp.). 4) Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany osób odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia, jeżeli uzna, że osoby te nie wykonują swoich obowiązków wynikających z umowy. 5) W przypadku zmiany osoby odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia nowa osoba musi spełniać wymagania określone w niniejszej SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.turawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Turawa, ul. Opolska 39 c, 46-045 Turawa, pokój nr 36.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Turawa, ul. Opolska 39 c, 46-045 Turawa, pokój nr 30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.