eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Przebudowa ujscia Wisły - roboty budowlane. Zamówienie dodatkowe - wykonanie dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty korpusu kierownicy zachodniej na odcinku 230 mb

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-12

Gdańsk: Przebudowa ujscia Wisły - roboty budowlane. Zamówienie dodatkowe - wykonanie dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty korpusu kierownicy zachodniej na odcinku 230 mb
Numer ogłoszenia: 195405 - 2014; data zamieszczenia: 12.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku, ul. Franciszka Rogaczewskiego 9/19, 80-804 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 326 18 88, faks 58 326 18 89 , strona internetowa www.gdansk.rzgw.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ujscia Wisły - roboty budowlane. Zamówienie dodatkowe - wykonanie dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty korpusu kierownicy zachodniej na odcinku 230 mb.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie dodatkowe do umowy podstawowej na zadanie Przebudowa ujścia Wisły - roboty budowlane.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.40.00 - Wodne roboty budowlane 45.24.64.00 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej 45.24.60.00 - Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej 45.24.33.00 - Roboty budowlane w zakresie opaski brzegowej 45.24.71.20 - Drogi wodne, z wyjątkiem kanałów .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 5 - w przypadku udzielania dotychczasowemu Wykonawcy usług zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: W trakcie prowadzenia robót budowlanych w ramach zadania Przebudowa ujścia Wisły - roboty budowlane, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, zaistniała konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nr 3, polegającego na: WYKONANIU DODATKOWEJ PODBUDOWY POD PREFABRYKATY KORPUSU KIEROWNICY ZACHODNIEJ NA ODCINKU 230 mb W trakcie wykonywania wykopu roboczego na remontowanym odcinku kierownicy zachodniej (odcinek 230mb od nasady - powyżej tego odcinka wg Dokumentacji Archiwalnej istnieją umocnienia korpusu kierownicy zachodniej) stwierdzono, że na rzędnej projektowej wykopu są odmienne warunki geologiczne niż zakładane w Dokumentacji Projektowej tj. narzutu kamiennego. Sytuacja ta była nie do przewidzenia, gdyż zgodnie z Dokumentacją Archiwalną materiałem tworzącym korpus kierownicy zachodniej miał być narzut kamienny. Na wniosek Inspektora Nadzoru i Nadzoru Autorskiego została przeprowadzona odkrywka w istniejącym korpusie kierownicy zachodniej. Odkrywka ta wykazała, że na głębokości poniżej -1,5m znajdują się pozostałości wcześniejszej konstrukcji w postaci kamienia i faszyny z bardzo dużą ilością piasku. Ze względu na możliwość uzyskania projektowego nachylenia 1:1,5 wykopu roboczego wykonanego w tych warunkach projektant ten materiał zakwalifikował jako materiał wystarczający dla stabilności istniejącego korpusu, ale nie mogący stanowić bezpośredniego podłoża pod prefabrykaty. Posadowienie prefabrykatów na tym podłożu spowodowałoby ich nierównomierne osiadanie, co w połączeniu z odziaływaniem wody (naporem fal) oraz naporem lodu powodowałoby uszkodzenie konstrukcji budowlanej. W związku z tym należy zastosować rozwiązania zabezpieczające przed nierównomiernym osiadaniem prefabrykatów oraz możliwością wypłukiwania gruntu spod prefabrykatów. Nadzór Autorski opracował rozwiązanie przedstawione na rysunkach V/1_7.6 NA oraz V/1_7.7 NA Projektowane przekroje remontu korpusu kierownicy zachodniej - profil 7z i 8z - czerwiec 2014r. polegające na przygotowaniu podłoża pod posadowienie prefabrykatów przez zastosowanie: -geowłókniny o zwiększonejwytrzymałości (min. 30kN/m) i wydłużeniu (max 60-80%), -40 cm warstwy podsypki z mieszanki kruszywa łamanego, -zwiększenia zasypu kamiennego pod ukośną płytą (zmiana nachylenia z 1:1,5 na 1:1,3). Roboty pozakontraktem, polegające na wykonaniupodbudowy pod prefabrykaty korpusu kierownicy zachodniej leżą na ścieżce krytycznej zadania inwestycyjnego i w związku z tym wpływają na zwiększenie czasu potrzebnego na wykonanie kompletu robót Kontraktu Głównego. W związku z tym, wydłużenie czasu potrzebnego na wykonanie niezbędnych prac dodatkowych przekłada się na termin wykonania prac podstawowych i opóźnienia w realizacji będą miały negatywne skutki czasowe dla prac podstawowych. Zgodnie z ciągiem technologicznym wcześniejsze wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne do kontynuowania prac z umowy podstawowej. Zgodnie z Dokumentacją Projektową, żelbetowe prefabrykaty zamykające mają być montowane bezpośrednio na wcześniej przygotowanym podłożu (na poziomie -0,6 m, tj. poniżej lustra wody), stanowiącym istniejący korpus kierownicy zachodniej. Podłoże, jak opisano powyżej, nie jest jednak odpowiednie do posadowienia prefabrykatów. Technologia wykonania całości robót wymaga zachowania ciągłości poszczególnych elementów robót składowych. Bezpośrednio po przegłębieniu wykopu korpusu kierownicy należy ułożyć geowłokninę, zabezpieczającą przed wypłukaniem piasku spod podsypki oraz zapadaniem się narzutu w piasek. Następnie wykonanie narzutu/podsypki. Po jego zagęszczeniu oraz niwelacji należy jak najszybciej układać prefabrykaty, by zabezpieczyć warstwę podsypki przed uszkodzeniem przez falowanie i nurt rzeki (w szczególności nie dopuścić do rozluźnienia warstwy mieszanki kruszywa). W związku z tym, że zadanie Przebudowa ujścia Wisły realizowane jest w ramach Projektu, który jest finansowany z POIiŚ, gdzie kwalifikacja wydatków kończy się w grudniu 2015r., a więc tym samym kończy się Projekt Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku to termin finansowego zakończenia zadania nie może przekroczyć terminu realizacji Projektu tj. grudzień 2015r. Wykonawca skalkulował czas potrzebny do zakończenie całości prac do końca 2016 roku, mając na uwadze wymogi obowiązującej Decyzji Środowiskowej, zabraniającej wszelkich prac na kierownicy zachodniej w okresie lęgowym ptaków od 25.03 do 15.08, okres zimowy powodujący wstrzymanie prac w następstwie zalodzenia akwenu oraz specyfikę warunków hydrometeorologicznych panujących w rejonie prac. Poczynione obserwacje przez nadzór środowiskowy wykazały, że prowadzone roboty budowlane od 2011r. nie powodują zakłóceń w lęgach ptaków w tym rejonie, a wręcz przeciwnie stwierdzono większe lęgi na łasze przy kierownicy wschodniej, natomiast brak lęgów przy kierownicy zachodniej. Z tego powodu Zamawiający rozpoczął procedurę doprowadzenia do zmiany Decyzji Środowiskowej umożliwiającej prowadzenie prac na kierownicy zachodniej w trakcie okresu lęgowego ptaków. Doprowadzenie do zmiany Decyzji Środowiskowej (w zakresie możliwości prowadzenie prac na kierownicy zachodniej w trakcie trwania okresu lęgowego ptaków) umożliwi zakończenie wszystkich prac do końca 2015 roku. Celem zapewnienia odpowiedniego tempa prac, związanych z zamówieniem dodatkowym na odcinku 230m kierownicy zachodniej, niezbędne jest zapewnienie możliwości ich wykonania pomimo niesprzyjających warunków hydrometeorologicznych. W związku z powyższym konieczne jest wykonanie prac objętych zamówieniem pod osłoną ścianki szczelnej. Ścianka szczelna spełni dwa zadania: 1) spowoduje poprawę trudnych warunków hydrometeorologicznych (wysokie fale) panujących na Ujściu Wisły i pozwoli na pracę w dłuższych okresach czasu poprzez osłonięcie miejsca prowadzenia prac, 2) zabezpieczy odcinek roboczy przed silnym nanoszeniem piasku przez rzekę między belką oporową a korpusem, uniemożliwiającym ułożenie i przyszpilowanie geowłókniny oraz wykonanie zasypu kamiennego. Wykonawca wielokrotnie informował o dużym tempie zasypywania wykopu roboczego na poziomie posadowienia belek oporowych na kierownicy zachodniej, które powodowało konieczność wielokrotnego powtarzania wykonywania wykopów, skutkujące znacznym wzrostem kosztów i wydłużeniem realizacji prac. Brak prowadzenia prac przy osłonie ścianki szczelnej spowodowałaby konieczność poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (mobilizacja sprzętu) przy jednoczesnym znacznym wydłużeniu terminu realizacji całej inwestycji. Zastany stan faktyczny nie był do przewidzenia na etapie przygotowania Dokumentacji Projektowej i na etapie składania oferty w przetargu na wykonanie robót. Zamówienie dodatkowe spełnia przesłanki udzielenia w trybie z wolnej ręki, gdyż: -Udzielone będzie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. -Nie jest ono objęte zamówieniem podstawowym. -Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. Wartość umowy podstawowej: - cena netto: 28 636 928,62 zł - cena brutto: 35 223 422,20 zł Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia dodatkowego: - cena netto: 4 935 744,38 zł - cena brutto: 6 070 965,58 zł, co stanowi około 17,2% wartości umowy podstawowej. Łącznie z udzielonymi już dwoma zamówieniami dodatkowymi (3,4%+21,5%= 24,9% wartości umowy podstawowej) wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego na zadanie jw. stanowi łącznie ok.42,1% zamówienia podstawowego. -Jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia -Jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i: -Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, -Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o., ul. Opacka 12, 80-338 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.