eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Rozbudowa ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-31

Bydgoszcz: Rozbudowa ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim
Numer ogłoszenia: 195400 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy , ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmikp.bydgoszcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, w rozumieniu art. 2 ust. 8 UPZP w związku z art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm./, w zakresie i na warunkach szczegółowo określonych w następujących dokumentach, stanowiących integralną część SIWZ: 1) dokumentacji projektowej (DP) oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (SST) dotyczących =Rozbudowy ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego - etap 2=, opracowanych przez BPBK w Bydgoszczy Sp. z o.o., ul. Jagiellońska 94c, 85-027 Bydgoszcz, która zawiera: a. Projekt zagospodarowania terenu; b. Projekty architektoniczno-budowlane; c. Projekt wykonawczy; d. Szczegółowe specyfikacje techniczne; e. Informacja dotycząca BIOZ; f. Badania geotechniczne; g. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Roboty budowlane realizowane będą zgodnie z powyższymi dokumentami na podstawie decyzji ZRID 407/2012, (znak sprawy: WAB.II.6740.1326.2011.DP) z dnia 26.04.2012r. wydanej przez Prezydenta Miasta Bydgoszczy; W ramach przedstawionej pełnej dokumentacji dotyczącej rozbudowy ul. Chodkiewicza realizowane są roboty objęte Etapem 2, czyli odcinek od miejsca zakończenia robót wykonanych w roku 2012 w ramach Etapu 1 do ul. Wyszyńskiego wraz z wykonaniem pętli tramwajowej oraz wszystkie niezbędne roboty konieczne do zakończenia inwestycji. 2) dokumentacji projektowej (DP) oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (SST) dotyczących =Przebudowy przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim=, opracowanych przez Firmę GOTOWSKI Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o., ul. Toruńska 300, 85-880 Bydgoszcz, która zawiera: a. Projekt zagospodarowania terenu; b. Projekty budowlano-wykonawczy; c. Szczegółowe specyfikacje techniczne; d. Informacja dotycząca BIOZ; e. Projekt czasowej organizacji ruchu. Roboty budowlane realizowane będą zgodnie z powyższymi dokumentami na podstawie zgłoszenia z dnia 03.06.2013r. (znak sprawy: WAB.II.6743.551.2013.AW wydanego przez Prezydenta Miasta Bydgoszczy. 3) wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót podzielony na cztery części, z czego pierwsze trzy dotyczą zakresów realizowanych przez partnerów realizujących wspólnie zadanie pn. =Rozbudowy ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego - etap 2=, zaś czwarta dotyczy =Przebudowy przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim=, realizowanej przez ZDMiKP, 4) wzorze umowy. UWAGA: W przypadku wystąpienia w niniejszej SIWZ, w tym w jej załącznikach, m.in.: dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysie ofertowym, nazw własnych (np. materiałów) wskazujących na producenta lub konkretny typ katalogowy, należy każdy taki ewentualny przypadek traktować jako przykładowy i czytać z klauzulą =lub równoważne/y, o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych=. Dokumenty wymienione w pkt. 1)-4) stanowią załączniki do SIWZ i są dostępne wraz z SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego www.zdmikp.bydgoszcz.pl, w miejscu ogłoszenia niniejszego postępowania, od dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. POZOSTAŁE INFORMACJE PRZEDSTAWIONO W OGŁOSZENIU W PKT IV.4.16) INFORMACJE DODATKOWE.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie wykonawcy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 UPZP, polegających na wykonaniu tego samego rodzaju zamówień, co objęte zamówieniem podstawowym, także na terenie ulic przylegających do ul.Chodkiewicza w Bydgoszczy. Zamawiający udzieli zamówień uzupełniających tylko wtedy, gdy będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie. Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może przekroczyć 20% wartości zamówienia podstawowego. Na okoliczność wystąpienia zamówień uzupełniających, zostanie zawarta umowa w trybie zamówienia z wolnej ręki

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.41.21 - Roboty w zakresie kolei tramwajowej 45.23.24.51 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 42.23.31.27 - 42.23.31.27 .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 400 000,00 (słownie: czterysta tysięcy 00/100) PLN, przed upływem terminu składania ofert. 2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium wyłącznie w formach określonych w art. 45 ust. 6 UPZP. 3 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego- Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy: Bank Polska Kasa Opieki S.A. (Bank Pekao S.A.) Nr konta 25 1240 6452 1111 0010 4816 9416 z adnotacją: WADIUM - Rozbudowa ulicy Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim. 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być wystawione na Zamawiającego - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz. 5. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w następującej formie: 1) potwierdzenie przelewu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego - zaleca się dołączyć w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji, określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, 2) potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art.45 ust.6 UPZP - wyłącznie w formie oryginału dołączonego do oferty. 6. Wadium pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, na zasadach i w trybie określonym w art.46 UPZP. 7. Wadium winno być ważne przez okres związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. W związku z tym iż, Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, za jego spełnienie uzna, złożone oświadczenie, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na: 1) wykonaniu w jednym zadaniu budowy lub przebudowy dróg lub ulic o łącznej powierzchni bitumicznej min. 8.500,00m2 wraz z budową lub przebudową kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego i kanalizacji teletechnicznej; 2) wykonaniu w jednym zadaniu budowy lub przebudowy torowiska tramwajowego zabudowanego w technologii podlewu ciągłego z żywic chemoutwardzalnych do sprężystego mocowania szyn, min. 1000m toru pojedynczego; 3) wykonaniu w jednym zadaniu budowy lub przebudowy sieci trakcyjnej łańcuchowej skompensowanej min. 1000m oraz sieci płaskiej min. 200 m. Warunek będzie spełniony, kiedy wykonawca wykaże wykonanie ww. zakresu robót budowlanych łącznie (w ramach jednego zadania) lub oddzielnie (zakres robót wykazanych w punktach 1-3 wykonawca zrealizował w odrębnych zadaniach). Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez wykonawcę do oferty, określonych w pkt. 11.1.1.1 SIWZ (oraz III.4.1 ogłoszenia). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. W związku z tym iż, Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, za jego spełnienie uzna, złożone oświadczenie, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia, gwarantującymi właściwą jakość robót budowlanych, o kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu zawodowym nie mniejszym niż określone poniżej, tj.: 1) kierownik budowy; wymagana liczba osób: 1; minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej; minimalne doświadczenie zawodowe: pięć (5) lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik budowy lub kierownik robót drogowych lub kierownik robót torowych; warunki dodatkowe: Dopuszcza się jedynie łączenie funkcji kierownika budowa z funkcją kierownika robót drogowych lub z funkcją kierownika robót torowych. Nie dopuszcza się łączenia wszystkich 3 funkcji, 2) kierownik robót drogowych; wymagana liczba osób: 1; minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej; minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót drogowych lub kierownik budowy; warunki dodatkowe: Dopuszcza się jedynie łączenie funkcji kierownika robót drogowych z funkcją kierownika budowy, 3) kierownik robót torowych; wymagana liczba osób: 1; minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej; minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót torowych lub kierownik budowy; warunki dodatkowe: Dopuszcza się jedynie łączenie funkcji kierownika robót torowych z funkcją kierownika budowy, 4) kierownik robót trakcyjnych; wymagana liczba osób: 1 kierownik robót dla zakresu trakcji tramwajowej; minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót elektroenergetycznych w zakresie trakcji tramwajowej lub kierownik budowy; warunki dodatkowe: Dopuszcza się jedynie łączenie funkcji kierownika robót trakcyjnych z funkcją kierownika robót elektroenergetycznych i elektroinstalacyjnych, 5) kierownik robót elektroenergetycznych i elektroinstalacyjnych; wymagana liczba osób: 1 kierownik robót dla zakresu oświetlenie + elektroenergetyka; minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót elektroenergetycznych i elektroinstalacyjnych lub kierownik budowy; warunki dodatkowe: Dopuszcza się jedynie łączenie funkcji kierownika robót elektroenergetycznych i elektro-instalacyjnych z funkcją kierownika robót trakcyjnych, 6) kierownik robót telekomunikacyjnych; wymagana liczba osób: 1; minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót telekomunikacyjnych lub kierownik budowy; warunki dodatkowe: Nie dopuszcza się łączenia funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych z funkcją kierownika robót innej branży niezależnie od posiadanych uprawnień, 7) kierownik robót sanitarnych; wymagana liczba osób: 1 kierownik robót dla zakresu branży wodociągowej i kanalizacyjnej, 1 kierownik robót dla zakresu branży ciepłowniczej; minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót sanitarnych, lub kierownik budowy; warunki dodatkowe: Dopuszcza się jedynie łączenie funkcji kierownika robót sanitarnych dla zakresów: branży wodociągowej, kanalizacyjnej, ciepłowniczej. 8) obsługa geodezyjna; wymagana liczba osób: min. 2 zespoły robocze w terenie po min. 2 osoby w zespole; minimalne kwalifikacje zawodowe: Przynajmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia zawodowe w zakresie - geodezyjna obsługa inwestycji, zgodnie z ustawą z dnia 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania). Osoby odpowiedzialne za kierowanie budową lub robotami budowlanymi winny posiadać uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania) lub posiadać kwalifikacje zgodnie z postanowieniami art.12a tejże ustawy lub równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. Jeżeli uprawnienia budowlane wskazanej przez wykonawcę osoby nie będą obejmowały pełnego zakresu, wykonawca może na dane stanowisko skierować dodatkową osobę, jednakże doświadczenie każdej z tych osób nie może być niższe od wymaganego dla danego stanowiska w zakresie posiadanych uprawnień. Nie dopuszcza się łączenia funkcji kierownika robót w różnych branżach przez jedną osobę, niezależnie od posiadanych uprawnień, z wyłączeniem dopuszczeń określonych przez Zamawiającego w warunkach dodatkowych. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie dołączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 44 UPZP. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. : posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 5 000 000,00 (słownie: pięć milionów 00/100) PLN. W przypadku, gdy w dokumentach potwierdzających sytuację ekonomiczną i finansową wykonawcy kwoty zostały określone w walucie innej niż PLN, Zamawiający do oceny spełniania warunku Nr 5 udziału w postępowaniu, przeliczy je wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, Zamawiający do przeliczenia przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez wykonawcę do oferty, określonych w pkt. 11.1.1.2 SIWZ (oraz III.4.1 ogłoszenia). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 26 ust. 2c UPZP, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. do pkt III.4.1): 1) Dowodami załączanymi do wykazu robót budowlanych są: poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać wyżej wymienionego poświadczenia. Jeśli wykonawca składa inne dokumenty, zobowiązany jest do podania przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania wyżej wymienionych dowodów. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. 2) Wykonawca polegający, przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, na wiedzy i doświadczeniu lub na zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust.2b UPZP, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia wraz z dowodami, że osoba podpisująca zobowiązanie, była uprawniona do działania w imieniu podmiotu trzeciego. Pisemne zobowiązanie musi w sposób wyraźny i jednoznaczny wyrażać wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz musi wskazywać, w szczególności: nazwę dającego zobowiązanie oraz wskazanie siedziby, nazwę podmiotu, którego to dotyczy (czyli Wykonawcę), określenie zadania, w tym przypadku to: =Rozbudowa ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego w Bydgoszczy - etap 2 wraz z przebudową przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim=, zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, (tj. informacje, jakie konkretnie zasoby zostaną udostępnione), sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, (tj. informacje, jak zasoby te będą wykorzystywane przy realizacji zamówienia), charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, (tj. informacje, na jakiej podstawie wykonawca będzie nimi dysponował), zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia (o ile rodzaj i charakter zasobu takiego udziału będzie wymagał). Należy je złożyć w oryginale. 2. do pkt III.4.2): Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP, oddzielnie wykazują brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24. ust.1 UPZP, w związku z tym każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa, przez dołączenie do oferty, dokumenty wymienione w pkt. III.4.2. ogłoszenia. 3. do pkt III.4.3): 1/ Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Terminy wystawienia stosuje się odpowiednio. 2/ W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4. do pkt III.4.1), 2) i 3): Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz pisemne zobowiązania należy złożyć w oryginale. Pozostałe wymagane w pkt III.4.1), 2) i 3) ogłoszenia dokumenty należy złożyć zgodnie z przepisami § 7 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj.: dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę; w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b UPZP, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty; wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu; dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. do III.4.4): Dokumenty wymienione w pkt III.4.4) ogłoszenia składane są w oryginale. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP, składa dokumenty oddzielnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - okres udzielenia gwarancji na roboty budowlane - 3

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany Umowy określono we wzorze Umowy stanowiącym załącznik Nr 2 do SIWZ, w klauzuli 10.1.1. szczegółowych warunków umowy (SWU): 10.1.1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 UPZP, Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1) deklaracji Wykonawcy zawartej w Ofercie w zakresie wykonania zamówienia samodzielnie lub/i przy udziale Podwykonawców, na uzasadniony pisemny wniosek Wykonawcy i zaakceptowany przez Zamawiającego, 2) ceny Umowy, która może ulec zmianie w przypadkach: a) ustawowej zmiany podatku VAT, b) wykonania mniejszego zakresu robót niż zakres określony w kosztorysie ofertowych wynikających z ich zaniechania w rozumieniu klauzuli 1.1.23. OWU i wystąpieniu okoliczności o których mowa w klauzuli 2.3.6. OWU , c) wykonania robót zamiennych w rozumieniu klauzuli 1.1.24. OWU i wystąpieniu okoliczności o których mowa w klauzuli 2.3.7. OWU, d) wystąpienia okoliczności, o których mowa w klauzuli 4.18 OWU, e) w przypadku ujawnienia w trakcie realizacji zamówienia wad projektowych, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień dokumentacji, w celu wykonania zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem, mających wpływ na cenę ofertową, 3) przedłużenia terminu zakończenia robót, co może nastąpić w przypadku: a) niemożności realizacji robót z powodu braku dostępności do miejsc prowadzonych robót lub gdy obowiązujące przepisy, normy, wymagania technologiczne nie dopuszczają do realizacji lub nakazują wstrzymanie robót, b) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, lub innych niemożliwych do przewidzenia, wstrzymujących lub opóźniających realizacje robót będących przedmiotem umowy, c) wystąpienia innych okoliczności poza wynikającymi z uchybienia Wykonawcy lub za, które Wykonawca jest odpowiedzialny, d) gdy umowa nie może być realizowana z powodu siły wyższej lub z powodu następstw siły wyższej, e) zmiany w uzbrojeniu i naniesieniach terenu w stosunku do danych w zasobach geodezyjnych, mających wpływ na termin realizacji, f) w przypadku ujawnienia w trakcie realizacji zamówienia wad projektowych, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót, mających wpływ na termin zakończenia robót, g) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, h) jeżeli niekorzystne warunki atmosferyczne niesprzyjają lub uniemożliwiają prawidłowe wykonanie zaplanowanych robót, w szczególności zgodnie z harmonogramem, z technologią realizacji robót, z odpowiednimi normami lub innymi przepisami, wymagającymi konkretnych warunków atmosferycznych, termin może ulec przedłużeniu, jedynie o ilość dni, w których niemożliwe było wykonanie robót, i) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji państwowej lub gestorów sieci uzbrojenia, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, j) wystąpienia opóźnienia w wydaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których właściwe organy lub gestorzy sieci uzbrojenia są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w których ww. decyzje, zezwolenia, uzgodnienia i itp., powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, k) odmowy wydania przez właściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, l) wstrzymania robót lub przerwy w realizacji robót, powstałej z przyczyn zależnych od Zamawiającego, m) wystąpienia konieczności rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, konieczności prowadzenia badań archeologicznych, które mogą skutkować niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy w przyjętym terminie zakończenia robót. n) wystąpienia odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, o) konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych, np. Nadzoru budowlanego, Konserwatora zabytków, itp., p) zwłoki w przekazaniu terenu budowy przez Zamawiającego, q) jeżeli termin przekazania terenu budowy przekroczy 14 dni od planowanego terminu jego przekazania, r) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, s) zmiany etapowania przedmiotu umowy, zakresu robót objętych poszczególnymi etapami, 4) zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, przedłużenie terminu zakończenia robót może nastąpić w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, b) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, c) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności braku zinwentaryzowania podziemnych sieci, instalacji i urządzeń lub obiektów budowlanych lub zinwentaryzowania ich w sposób wadliwy, skutkujących niemożliwością wykonania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych, d) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, skutkujących w świetle przyjętych dotychczasowych założeniach technologicznych, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, e) konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, f) zastosowania innych technologii wykonania robót - o ile są korzystne dla Zamawiającego i o ile nie powodują zwiększenia kosztów realizacji inwestycji, pod warunkiem, że są spowodowane okolicznościami, takimi jak: -niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji na skutek zaprzestania produkcji lub wycofania z rynku tych materiałów lub urządzeń, -pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, -pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonania prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, 5) zmiany osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, pod warunkiem, że zaproponowana przez Wykonawcę, na dane stanowisko, osoba wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż Zamawiający określił na etapie postępowania o zamówienie publiczne, 6) zmiany Podwykonawców, w tym podmiotów trzecich, na zasobach których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na zasadach określonych w klauzuli 4.3, 7) zmiany zapisów dotyczących bezpośrednich płatności wynagrodzenia należnego Podwykonawcom lub dalszym Podwykonawcom dostaw lub usług wchodzących w zakres wykonywanych robót budowlanych, wynikających z dostarczonych Zamawiającemu postanowień umów o podwykonawstwo, o których mowa w klauzuli 4.3.10. OWU oraz zmian zapisów dotyczących kar umownych i odstąpienia od umowy, stanowiących konsekwencję zmiany płatnika należności należnych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, 8) zmiany zapisów dotyczących terminu dostarczenia Zamawiającemu projektu/ów Umowy/ów o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, stanowiące część zamówienia publicznego, projektu jej zmiany, wraz ze zgodą Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy, projektem jej zmiany, 10.1.1.1) Zmiany Umowy będą mogły nastąpić również, w przypadku zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej, a także zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 10.1.1.2) Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 UPZP, następujące zmiany: danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, danych teleadresowych, danych rejestrowych, będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdmikp.bydgoszcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Bezpłatnie na stronie internetowej Zamawiającego. Odpłatnie za cenę 3500,00 PLN + koszty przesyłki na wniosek Wykonawcy..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2015 godzina 10:45, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, określonej w pkt I.1 ogłoszenia, w pokoju nr 20 (kancelaria/parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. ZAMAWIAJĄCY - uzupełnienie pkt I.1) ogłoszenia : Zamawiającymi są wspólnie występujący: 1) Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy (ZDMiKP), adres: ul. Toruńska 174 a, 85-844 Bydgoszcz, tel.: 52-582-27-23; fax.: 52-582-27-77 adres poczty elektronicznej (e-mail): bogna.klimczewska@zdmikp.bydgoszcz.pl, adres strony internetowej: www.zdmikp.bydgoszcz.pl, 2) Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy Spółka z o. o. (MWiK), adres: ul. Toruńska 103, 85-817 Bydgoszcz, tel.: 52-58-60-590; fax.: 52-586-60-573(593), adres poczty elektronicznej (e-mail): sekretariat@mwik.bydgoszcz.pl, adres strony internetowej: www.mwik.bydgoszcz.pl, 3) Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o. (KPEC), adres: ul. Ks. Józefa Schulza 5, 85-315 Bydgoszcz, tel.: 52 30 45 247; fax.: 52 30 45 470, adres poczty elektronicznej (e-mail): sekretariat@kpec.bydgoszcz.pl, adres strony internetowej: www.kpec.bydgoszcz.pl. Określony w pkt. 1.1) ogłoszenia ZDMiKP jest Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania i udzielenie zamówienia w imieniu i na rzecz wspólnie występujących Zamawiających, na podstawie art. 16 ust. 1 UPZP, oraz porozumień zawartych w dniu 16.07.2015 r. pomiędzy MWiK a ZDMiKP oraz pomiędzy KPEC a ZDMiKP. 2. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA uzupełnienie pkt II.1.4) ogłoszenia: A. OGÓLNY ZAKRES INWESTYCJI: 1. Lokalizacja zadań - stan istniejący : 1.1. Rozbudowa ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego-etap 2. Objęta rozbudową ul.Chodkiewicza - etap 2 (odcinek od ul.Wawrzyniaka do ul.Wyszyńskiego wraz z wykonaniem pętli tramwajowej), znajduje się w dzielnicy Bielawy w Bydgoszczy. Ul.Chodkiewicza jest drogą gminną, klasy technicznej L. Rozbudowany odcinek ul.Chodkiewicza - etap 2 jest kontynuacją wykonanego i oddanego do ruchu w 2013 roku etapu 1 - odcinek od ul.Gdańskiej do ul.Wawrzyniaka. Po obu stronach ul.Chodkiewicza znajduje się zwarta zabudowa wielorodzinna, z licznymi lokalami handlowo-usługowymi. Ponadto w sąsiedztwie ul.Chodkiewicza znajduje się Wojewódzki Szpital Dziecięcy, Budynek TP S.A., Bank. Po obu stronach ulicy występuje zadrzewienie szpalerowe. Ul.Chodkiewicza wyposażona jest w obustronne chodniki bardzo zniszczone, w osi jezdni ul.Chodkiewicza zlokalizowane jest dwutorowe torowisko tramwajowe. Przestrzeń pomiędzy torowiskiem tramwajowym a obydwoma krawężnikami stanowi jezdnia o nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej o znacznym stopniu zniszczenia (skoleinowanie, ubytki nawierzchni, spękania). Na obszarze objętym zamówieniem występują sieci: kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, przewody wodociągowe, sieć gazowa, kable energetyczne, trakcja tramwajowa, linia oświetleniowa, sieci teletechniczne, sieć ciepłownicza, monitoring miejski. 1.2. Przebudowa przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim. Rondo Toruńskiego zlokalizowane jest na skrzyżowaniu ul.Jana Pawła II i ul.Toruńskiej w Bydgoszczy. Ul.Jana Pawła II i ul.Toruńska od Ronda Toruńskiego do Ronda Bernardyńskiego jest drogą krajową. Odcinek ul.Toruńskiej od Ronda Toruńskiego w kierunku wschodnim do granic administracyjnych miasta jest drogą powiatową. Ul.Jana Pawła II odbywa się główny ruch tranzytowy na kierunku północ-południe, tj. Gdańsk-Poznań. Torowisko tramwajowe (przejazdy) na obszarze Ronda Toruńskiego wykonane są z szyn Ri60N, które ułożone są na podkładach drewnianych o długości około 2,0m. Podkłady drewniane przymocowane są do szyn za pomocą mocowania SKL-12, śrubami stopowymi oraz podkładkami PT 180. Pod torami znajduje się podbudowa z tłucznia kamiennego 31,5/50mm, tym samym materiałem zasypane jest torowisko do górnej powierzchni podkładów. W jezdni torowisko zostało zabudowane kostką kamienną 9-11cm ułożoną na podbudowie betonowej i obramowane opornikiem betonowym ustawionym na ławie betonowej. Na wyspie centralnej torowisko zostało niezabudowane. Przebudowywane przejazdy przez torowisko na Rondzie Toruńskim w jezdni składają się z dwóch torów o prześwicie 1000mm. Słupy trakcyjne są rozmieszczone obustronnie w chodnikach oraz na powierzchni wyspy centralnej jak i w osi toru. Rozstaw torów na Rondzie Toruńskim jest różny i mieści się w przedziale od 3,90m do 4,25m. Napięcie w sieci trakcyjnej wynosi 600V (prąd stały). 2. Zakres robót budowlanych objętych zamówieniem obejmuje, w szczególności: 2.1. Rozbudowa ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego-etap 2. Zadanie realizowane jest w partnerstwie przez: ZDMiKP, MWiK i KPEC. Zakres rzeczowy i finansowy, realizowany przez poszczególnych Partnerów jest wydzielony kosztorysowo. W ramach robót budowlanych należy wykonać: NA RZECZ MWiK: Zakres branży sieci wodociągowej (część finansowana i nadzorowana przez MWIK) obejmuje: przebudowę istniejącego wodociągu w175 wraz z przepięciem przyłączy w ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Wawrzyniaka do ul. Kilińskiego; wymianę i regulację skrzynek do hydrantów i zasuw na sieci wodociągowej w nawiązaniu do nowej niwelety drogi. a) Sieć wodociągowa - Projektowany przewód wodociągowy wykonać z rur ciśnieniowych do wody pitnej w następującym zakresie: - na odcinku od ul. Wawrzyniaka do ul. Kilińskiego - rury o średnicy DN160x9,5 mm PE-HD, klasy PE 100, SDR17(PN10) wg PN-EN 12201 łączonych przez zgrzewanie doczołowe. Zakresem robót objęto także przepięcia istniejących wodociągów: - w ul. Poniatowskiego wodociąg o śr. 110x6,6mm, - w ul. Jastrzębiej wodociąg o śr. 160x14,6mm. b) Przyłącza wodociągowe: Przepięcia przyłączy wodociągowych w ul. Chodkiewicza realizowane będą zgodnie z dokumentacją projektową. Istniejące przyłącza do posesji nr 33, 37/1, 41, 43, 51 należy przepiąć do nowobudowanej sieci wodociągowej. Należy zastosować rury warstwowe PE-HD, klasy PE 100, SDR11(PN16) wg PN-EN 12201 łączonych przez zgrzewanie doczołowe. Odcinki przyłączy wodociągowych pod torowiskiem wykonać w rurach ochronnych stalowych. NA RZECZ KPEC: Zakres branży sieci ciepłowniczej (część finansowana i nadzorowana przez KPEC) obejmuje przebudowę sieci ciepłowniczej kolidującej z istniejącym układem linii tramwajowej - 3 przebudowy, tj.: a) Przebudowa nr 1 (na wysokości nr 35 i nr39): istniejąca sieć cieplna w obudowie kanałowej 2xDn150 zostanie przebudowana na preizolowaną 2x d168,3/250, częściowo po zmienionej trasie. W miejscu skrzyżowania z ul.Chodkiewicza rury preizolowane umieszczone zostaną w stalowych rurach ochronnych Dn 400; b) Przebudowa nr 2 (na wysokości nr 50): istniejąca sieć cieplna w obudowie kanałowej 2xDn80 zostanie przebudowana na preizolowaną 2xd88,9/160, po istniejącej trasie. Sieć cieplna na skrzyżowaniu z ul.Chodkiewicza prowadzona będzie w stalowych rurach ochronnych o średnicy 2x Dn 250; c) Przebudowa nr 3 (na wysokości nr 89-91): istniejąca sieć cieplna w obudowie kanałowej 2xDn125, oraz rurach ochronnych zostanie przebudowana na preizolowaną 2x d139,7/225, po istniejącej trasie. Sieć cieplna na skrzyżowaniu z ul.Chodkiewicza prowadzona będzie w stalowych rurach ochronnych o średnicy 2x Dn 300. NA RZECZ ZDMiKP pozostałe roboty, tj.: przebudowę jezdni, torowiska tramwajowego, trakcji tramwajowej wraz z oświetleniem, przebudowę chodników i wjazdów wraz z przebudową istniejących sieci, przebudowę pętli tramwajowej budową inteligentnego systemu transportowego (dalej ITS), wykonaniem stałej organizacji ruchu, wykonaniem zieleni. Zakres branży drogowej obejmuje: rozebranie istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników i wjazdów; roboty ziemne pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni; wykonanie dolnych warstw konstrukcyjnych jezdni z torowiskiem do warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - włącznie; nawierzchnie jezdni bitumicznej - warstwa ścieralna; nawierzchnie ścieżki rowerowej bitumicznej; nawierzchnie chodników z kostki betonowej brukowej szarej; nawierzchnie parkingów z kostki betonowej brukowej grafitowej; nawierzchnie wjazdów z kostki betonowej brukowej grafitowej; opaska bezpieczeństwa z kostki betonowej żółtej; ściek uliczny z kostki betonowej szarej; ławy betonowe; ustawienie krawężników, oporników i obrzeży betonowych; ustawienie wiat przystankowej; regulacje wysokościowe wszystkich istniejących urządzeń obcych. Zakres branży torowej obejmuje: roboty rozbiórkowe: rozebranie warstw konstrukcji nawierzchni torowiska tramwajowego oraz rozbiórka torowiska tramwajowego, rozebranie pętli tramwajowej, rozebranie garaży betonowych oraz blaszanych; wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni z torowiskiem, tj. m.in. warstwy z betonu asfaltowego, płyty betonowe; ułożenie maty wibroizolacyjnej podpłytowej wraz z ułożeniem folii budowlanej; wykonanie zabudowanego torowiska tramwajowego w technologii podlewu ciągłego (z żywic chemoutwardzalnych do sprężystego mocowania szyn) wg dokumentacji technicznej; wykonanie pętli tramwajowej wraz z peronami tramwajowymi. Zakres branży kanalizacja deszczowa obejmuje: roboty ziemne; roboty rozbiórkowe - demontaże; budowę przykanalików od projektowanych wpustów ulicznych do istniejącej kanalizacji deszczowej; budowę wpustów ulicznych; budowę kanału deszczowego kd200 budowę i przebudowę studni kanalizacyjnych; przebudowę i regulację istniejących studni kanalizacyjnych w nawiązaniu do nowej niwelety drogi. Zakres branży sterowanie rozjazdem - ul. Chodkiewicza (pętla) obejmuje: kanalizacja kablowa; obwody sterownicze; sygnalizator położenia zwrotnicy; ogrzewanie zwrotnic (zjazd i najazd); skrzynia sterownicza; dosprzętowienie tramwajów; ochronę od porażeń prądem elektrycznym. Zakres branży skablowanie linii napowietrznej obejmuje: likwidacje linii napowietrznej; budowę linii kablowych NN wraz ze złączami kablowymi; budowę przyłączy elektroenergetycznych; przebudowę rozdzielnic NN stacji transformatorowych; pomiary elektryczne. Zakres branży trakcja tramwajowa obejmuje: demontaż istniejących słupów trakcyjnych wraz z fundamentami; wykonanie fundamentów słupów zgodnie z dokumentacją techniczną; montaż słupów dla sieci trakcji elektrycznej; przebudowę i zabezpieczenie kabli trakcyjnych; połączenia między tokowe i szynowe; ochronę od porażeń prądem elektrycznym; wymiana automatyki sterowania; wykonanie połączeń międzytokowych i międzytorowych. Zakres branży oświetleniowej obejmuje: oświetlenie uliczne; układanie kabli; ochrona od porażeń prądem elektrycznym. Zakres branży przebudowa urządzeń energetycznych obejmuje: przebudowę urządzeń energetycznych; układanie kabli; ochrona od porażeń prądem elektrycznym. Zakres branży telekomunikacyjnej obejmuje: przebudowę i zabezpieczenie uzbrojenia TPSA; przebudowę słupa telefonicznego TPSA; przebudowę kabli kanałowych TPSA; przebudowę kabli optotelekomunikacyjnych; zabezpieczenie uzbrojenia telekomunikacyjnego TPSA; przebudowę i zabezpieczenie uzbrojenia NETIA S. A.; przebudowę i zabezpieczenie uzbrojenia PTC ERA; przebudowę i zabezpieczenie uzbrojenia POLKOMTEL S.A.; przebudowę i zabezpieczenie uzbrojenia telekomunikacyjnego UPC; przebudowę i zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia UTP; przebudowę uzbrojenia RWŁ w kanal. TPSA; przebudowę uzbrojenia EXATEL w kanal. TPSA; przebudowę uzbrojenia KW Policji w kanal. TPSA. Zakres branży ITS obejmuje: zasilanie ITS; zasilanie tablic informatycznych i smarownic; układanie kabli; budowa kanalizacji kablowej; sieć kablowa sterownicza ITS; montaż tablic teleinformatycznych (odcinek od ul. Głowackiego do pętli); ochronę od porażeń prądem elektrycznym. Zakres branży organizacja ruchu obejmuje: roboty rozbiórkowe i demontażowe istniejącego oznakowania; wykonanie oznakowania poziomego chemoutwardzalnego; ustawienie słupków do znaków; montaż znaków drogowych; montaż stojaków parkingowych dla rowerów; ustawienie słupków drogowych typu Błonie; ustawienie barier U12. Zakres branży zieleń obejmuje: wycinka drzew i krzewów; przesadzenie drzew i krzewów; nasadzenia drzew; roboty agrotechniczne; wykonanie trawników i kwietników. Elementy uzupełniające: regulacje i zabezpieczenia elementów uzbrojenia podziemnego; regulacje świetlików; odtworzenie punktów poligonowych. Zakres Robót innych obejmuje: tymczasową organizację ruchu wraz z ustawieniem tablic informacyjnych o prowadzonych robotach; obsługę geodezyjną. 2.2. Przebudowy przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim. Zadanie będzie realizowane i finansowane przez ZDMiKP. W ramach zamówienia należy wykonać przebudowę przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim. W ramach robót budowlanych należy wykonać: Przejazd nr 1 - w tym czasie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy między rondem Toruńskim, a rondem Fordońskim i ruch tramwajowy zostanie skierowany przez pętle tramwajową Babia Wieś; Przejazd nr 2 i nr 3 - tym czasie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy przez Babią Wieś. Zakres robót obejmuje: 1. Wykonanie robót pomiarowych. 2. Wykonanie robót rozbiórkowych: rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej; rozebranie torów z szyn 60R2 na podkładach drewnianych; rozebranie podbudowy betonowej; frezowanie warstw bitumicznych; rozebranie krawężników i kostki betonowej wraz z ławami. 3. Wykonanie robót budowlanych związanych z: wykonaniem podsypki piaskowej; wykonaniem podbudowy z kruszywa łamanego; wykonaniem zbrojonych podbudów betonowych gr. 35 cm i 16 cm; ułożeniem toru na podbudowie betonowej z szyn 60R2; ułożeniem toru na podkładach strunobetonowych z szyn 60R2 wraz z podbiciem; wykonaniem warstw bitumicznych; ustawieniem krawężników oraz kostki kamiennej i betonowej; wykonaniem napawania szyn tramwajowych. 4. Odtworzenie stałej organizacji ruchu pionowej jak i poziomej. 5. Tymczasowa organizacji ruchu: Podczas wdrażania projektu tymczasowej organizacji ruchu wykonanego przez Zamawiającego i podczas opracowania harmonogramu prowadzenia prac należy zwrócić szczególną uwagę, że przejazdy tramwajowe znajdują się na jednym z głównych ciągów komunikacyjnych miasta. 6. Napawanie: Szyny w torowisku niezabudowanym na wyspie centralnej i szyny rozjazdu w torowisku niezabudowanym i zabudowanym należy poddać napawaniu z reprofilacją główki szyn do gr. 25mm (w tym należy wykonać napawanie wypłyceń skrzyżowań i rozjazdu do głębokości rowka 12mm). 7. Uwagi końcowe: Złącza robocze powinny być równo obcięte i powierzchnia obciętej krawędzi powinna być oklejona samoprzylepną taśmą termoplastyczną (asfaltową). Sposób wykonywania złącz roboczych powinien być zgodny z aprobatą techniczną. Komorę szynową szyny 60R2 należy wypełnić wkładką betonowa wklejaną na elastyczny klej na bazie poliuretanów na długości zabudowywanego torowiska a szczelinę między szyną i nawierzchnią zabudowy (2,5 x 17,0 cm) należy wypełnić chemoutwardzalną masą zalewową. Zabudowę torowiska zabudowanego od strony torowiska niezabudowanego należy obramować poprzecznie krawężnikiem bet.15x30cm (na płasko) układanym na =mokro= na ławie bet. C-12/15 o wym. 5x40 cm z oporem 10x17cm od torowiska niezabudowanego i krawężnikiem bet. 15x30cm (na płasko) układanym na =mokro= na ławie bet. C-12/15 o wym. ok.6,7x40 cm od strony torowiska zabudowanego kostką kamienną 9-11 cm (z odzysku). Nawierzchnię z kostki kamiennej z odzysku należy odtworzyć w miejscach jej rozebrania poza jezdniami: na podsypce cem.-piask. 1:4 gr.4cm i podbudowie tłuczniowej 5cm powyżej pow. podkładów (zasypki). 3. Charakterystyka obiektów: 3.1. Rozbudowa ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego-etap 2: 3.1.1. Parametry ulicy - wymiarowanie: Ulica Chodkiewicza - kategoria ruchu KR4; Jednia z torowiskiem: Prześwit torów - 1000 mm; Rozstaw osi torów - 2,90 ÷ 3,50m; Szerokość jezdni z torowiskiem (wraz z obustronnymi ściekami) - 6,00m; Szerokość ścieżek rowerowych - 2,00m; Szerokość chodników - wg planu sytuacyjnego. 3.1.2. Rozwiązania wysokościowe: Przekrój daszkowy jezdni z torowiskiem - 1%; Powierzchnie stanowisk postojowych, zjazdów na posesję spadek jednostronny skierowany do krawędzi jezdni - 2%; Nawierzchni chodników, ścieżek rowerowych pochylenie jednostronne - 2%; Po obu stronach ulicy zaprojektowano ścieki o głębokości 2cm w stosunku do warstwy ścieralnej. 3.1.3. Konstrukcja nawierzchni: Jezdnia z torowiskiem w ul. Chodkiewicza (obciążenie ruchem KR4): wg dokumentacji projektowej. 3.1.4. Organizacja ruchu: Z uwagi na gruntowną przebudowę ulicy wraz przebudową sieci uzbrojenia terenu zakłada się całkowite jej zamknięcie - odcinkowe, ZA WYJĄTKIEM BEZWZGLĘDNEGO ZAPEWNIENIA PRZEJAZDU Z UL. JASTRZĘBIEJ W UL. KILIŃSKIEGO - OBSŁUGA SZPITALA, i wytyczenie objazdów, zgodnie z wytycznymi w zakresie tymczasowej organizacji ruchu. Ponieważ droga przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkałych posesji, prowadzenie robót budowlanych musi powodować jak najmniejsze utrudnienia dla mieszkańców. Konieczne jest właściwe oznakowanie terenu budowy, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego. Należy również zapewnić dojazd sprzętu budowlanego oraz możliwość dostarczenia materiałów budowlanych dla budowy wielorodzinnego budynku mieszkalnego przy ul.Chodkiewicza nr 39. Wykonanie tymczasowej organizacji ruchu na podstawie wytycznych Zamawiającego w oparciu o wykonany przez Wykonawcę projekt tymczasowej organizacji ruchu wraz z uzgodnieniami i zatwierdzeniami. 3.1.5. Odwodnienie i kanalizacja deszczowa: A) Odwodnienie jezdni: odprowadzenie wód opadowych do wpustów ulicznych, usytuowanych w obustronnych ściekach przykrawężnikowych; odbiornikiem dla wód deszczowych będzie istniejący kanał piętrowy, do którego zostaną podłączone projektowane przykanaliki. B) Odwodnienie torowiska: odwodnienie torowiska poprzez skrzynki odwodnieniowe do istniejącego kanału pierwotnego. 3.1. 6. Oświetlenie uliczne: Dla całego układu drogowego przyjęto nowe oświetlenie. Dobrano oprawy led oświetlające jezdnie oraz chodnik. Dla ulicy Chodkiewicza jest to układ jednostronny. Obwody zasilono z czterech nowych szaf oświetleniowych. Szafy sterowane kablowo w standardzie Bydgoskim. Z projektowanych szafek oświetleniowych wyprowadzone będą obwody realizowane kablami miedzianymi o przekrojach dostosowanych do obciążenia. Całe istniejące oświetlenie ulicach przewiduje się do demontażu. 3.1 7. Sterowanie rozjazdami: Nowoprojektowane rozjazdy będą sterowane elektrycznie z szaf sterowniczych zasilanych z trakcji tramwajowej. Sieć sterownicza układana będzie w kanalizacji kablowej oraz na słupach i przewieszkach. Rozjazdy będą ogrzewane i przestawiane drogą radiową. 3.1.8. ITS: Projektowana droga objęta jest systemem informacji pasażerskiej dla miasta Bydgoszczy. Perony przystankowe wyposażone będą w tablice informacji przystankowej, które zasilane będą z sieci energetycznej i sterowane globalnym systemem miejskim po przez sieć światłowodową. Dla zapewnienia sterownia sieć światłowodowa będzie w kanalizacji kablowej wzdłuż ul. Chodkiewicza. 3.1.9.Trakcja tramwajowa: Posadowienie słupów trakcyjnych typu Pastorał Bydgoski (stylowy); Napięcie w sieci trakcyjnej 600V; 3.2. Przebudowa przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim: Konstrukcja torowiska: wg dokumentacji projektowej. B. INFORMACJE DOTYCZĄCE PODWYKONAWSTWA: Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane (zgodnie z art. 36a ust. 2 UPZP). Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w Ofercie części zamówienia (zakresu rzeczowego), której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Brak takiej informacji oznaczać będzie, że wykonawca zamierza samodzielnie realizować całość zamówienia. Jeżeli w ramach wykonania zamówienia przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa, Zamawiający zaleca, żeby wykonawca podał następujące dane liczbowe dotyczące części zamówienia, które będą zlecone podwykonawcom: wartość wszystkich powierzonych w podwykonawstwo części zamówienia bez VAT wyrażoną kwotowo w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, lub proporcję wszystkich powierzonych w podwykonawstwo części zamówienia do całości zamówienia wyrażoną w procentach (%) z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Wykonawca, odpowiedzialny jest za działania lub zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza, jak za własne zachowanie (art.474 K.c). 3. CZAS TRWANIA ZAMOWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA uzupełnienie pkt II.2) ogłoszenia: Termin wykonania zamówienia: do 21 września 2016 r., w tym: 1) Rozbudowa ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Wyszyńskiego-etap 2: rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi od przekazania placu budowy, przy czym planowane zamknięcie torowe nastąpi od 26 września 2015 r., termin zakończenia inwestycji: do 21 września 2016 r.; 2) Przebudowa przejazdów przez torowisko tramwajowe na Rondzie Toruńskim: roboty należy wykonać w 2016 roku w zaplanowanym zamknięciu torowym od 19 marca do 31 sierpnia 2016 r., przy czym: Przejazd nr 1 należy wykonać w terminie od 19 marca do 27 maja 2016 r. W tym czasie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy między Rondem Toruńskim a Rondem Fordońskim i ruch tramwajowy zostanie skierowany przez pętlę tramwajową Babia Wieś. Przejazd nr 2 i nr 3 należy wykonać w terminie od 28 maja do 31 sierpnia 2016 r. W tym czasie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy przez Babią Wieś. Ruch tramwajowy będzie odbywał się przejazdem nr 1. 4. ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE MOŻLIWOŚĆ WYKLUCZENIA WYKONAWCY zgodnie z zapisami art.24 ust.2a UPZP. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. 5. TERMIN OTWARCIA OFERT : w dniu składania ofert o godz.: 11:00. MIEJSCE OTWARCIA OFERT: w siedzibie Zamawiającego określonej w pkt I.1 ogłoszenia, w pok.19/parter. 6. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI: ws. formalnych (dot. procedury przetargowej): Bogna Klimczewska - tel.: 52-582-27-97, Małgorzata Bardzińska - tel.: 52-582-27-70, ws. merytorycznych (dot. przedmiotu i warunków realizacji zamówienia): Dla zakresu ZDMiKP: Emilia Szreder - tel.: 52-582-27-48, Danuta Jeleniewska - tel.: 52-582-27-68; Dla zakresu MWiK: Małgorzata Włodarska - tel.: 52-586-09-12; Dla zakresu KPEC: Bogusław Bajorek - tel.: 52-30-45-234. 7. ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA POROZUMIEWANIE SIĘ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ NA ADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ (e-mail): bogna.klimczewska@zdmikp.bydgoszcz.pl 8. FINANSOWANIA PROJEKTU/PROGRAMU ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ: Zamówienie w zakresie rozbudowy ulicy Chodkiewicza - etap 2 dotyczy projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Osi Priorytetowej VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na 2014 - 2020..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.