Szamotuły: Świadczenie kompleksowych usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny i odzieży szpitalnej dla SPZOZ w Szamotułach.
Numer ogłoszenia: 195170 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Sukiennicza 13, 64-500 Szamotuły, woj. wielkopolskie, tel. 061 2927103, faks 061 2927102.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie kompleksowych usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny i odzieży szpitalnej dla SPZOZ w Szamotułach..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia mieści się w kategoriach CPV 98310000-9 (usługi prania), 98311000-6 (usługi odbierania prania), 98315000-4 (usługi prasowania). Przedmiot zamówienia nie obejmuje czyszczenia chemicznego. 2.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego w systemie ciągłym: a.Usługi dzierżawy nowej, oznakowanej tylko dla Zamawiającego bielizny szpitalnej wraz z kompleksową usługą pralniczą w ilości 180.000 kg prania przez okres 24 miesięcy b.Kompleksowej usługi pralniczej odzieży ochronnej określonej w pkt. 5 litera d) będącej własnością Zamawiającego w ilości 3.200 kg przez okres 24 miesięcy c. Bezpłatne użyczenie na czas trwania umowy 2 wózków transportowych do bielizny czystej i brudnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. 2012 r. poz. 739) d. pranie mopów typu: ULTRASPEED MICROLITE, COMBISPEED TRIO, ULTRASPEED TRIO w ilości ok. 200 sztuk dziennie. 3. Szczegółowy rodzaj, ilość oraz asortyment przedmiotu dzierżawy został określony w załączniku do niniejszej specyfikacji. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia ilości oraz rodzaju dziennego zapotrzebowania na dzierżawioną bieliznę. Zamawiający nie planuje zmniejszenia ilości większej niż 20%. 5.Kompleksowej usłudze prania podlegać będzie bielizna: a.bielizna pościelowa (biała i kolorowa) - czteroskładnikowa składająca się z powłoki, powłoczki, prześcieradła, podkładu itp.; pościel dziecięca, pościel noworodkowa, pokrowce na materace, zalecane parametry na pościel: - bawełna 100% - gramatura - 160 - 180 g-m2 - temperatura konserwacji 40°C - 95 °C - tkanina winna spełniać wymogi normy: ENV - 14237 b.odzież szpitalna- na którą składają się pidżamy męskie, damskie, koszule zabiegowe oraz położnicze, pieluchy, śpiochy, kaftaniki, beciki, podomki c.bielizna operacyjna - prześcieradła operacyjne, fartuchy operacyjne, chusty operacyjne, chusty białe i niebieskie, bluzy operacyjne, spodnie operacyjne, sukienki operacyjne, spódnice operacyjne, serwety i serwetki operacyjne, fartuchy operacyjne barierowe standardowego, obłożenia barierowe do zabiegów itp. d.odzież ochronna lekarska i pielęgniarska fartuchy lekarskie, bluzy lekarskie, spodnie lekarskie, ubrania lekarskie, kostiumy, pielęgniarskie, płaszcze lekarskie, ubrania ochronne będące na wyposażeniu pracowników pogotowia ratunkowego e.inna bielizna - koce z anilany, poduszki, jaśki, materace, serwety, obrusy, parawany, zasłony, firany, pokrowce, podkłady, ręczniki frote oraz bawełniane, materace wraz z pokrowcami paroprzepuszczalnymi itp. 6. Kompleksowej usłudze prania podlegać będzie 200 sztuk mopów dziennie. Przedmiot usługi i sposób jej wykonywania, określają parametry techniczne mopów oraz instrukcję ich prania. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru brudnych mopów w ilości ok. 200 sztuk dziennie oraz dostarczenia czystych w takiej samej ilości do godziny nie później niż 10:30 każdego dnia od poniedziałku do soboty. 7. Kompleksowa usługa pralnicza bielizny szpitalnej polegać będzie w szczególności na: codziennym odbiorze z siedziby Zamawiającego brudnej bielizny szpitalnej z magazynu brudnej bielizny, segregowanie, pranie, dezynfekcję, płukanie w płynie antystatycznym, suszenie, maglowanie, prasowanie, segregowanie bielizny wg jej rodzaju, pakowanie w sposób umożliwiający bezpieczny transport oraz w razie konieczności wykonywanie podstawowych napraw szwalniczych, a także dostawę czystej bielizny szpitalnej do magazynu czystej bielizny, codziennie od poniedziałku do soboty według zgłaszanych potrzeb Zamawiającego, w godzinach od 8:00 do 10:30. Świadczenie kompleksowej usługi pralniczej odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu, skażenia bielizny oraz z technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia bezwzględnie przestrzegając zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2012 poz. 739) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. (Dz. U. z 2000 r., nr 40, poz. 469) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach. 8. Wyprana bielizna winna być: - Sucha, czysta, nie może posiadać zacieków, plam, nie może pylić, wyprasowana - Osobno prana i pakowana pościel personelu, pościel szpitala, pościel operacyjna - Osobno prana i pakowana bielizna noworodkowa, dziecięca, bielizna z prosektorium - Nie może być zanieczyszczona bakteriologicznie - Bielizna skażona w oznakowanych workach (czerwonych) musi być poddana dezynfekcji w środkach o szerokim spektrum działania. 9. Wykonawca zobligowany będzie do świadczenia usług pralniczych: a. W systemie ciągłym, codziennie /od poniedziałku do soboty/ b. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z należytą starannością zawodową i gospodarnością, zobowiązując się do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji uzyskanych w czasie świadczenia usług objętych niniejszą umową. c. usługa wykonywana będzie w pomieszczeniach oraz przy użyciu maszyn i środków piorących Wykonawcy posiadających wymagane przepisami prawa dopuszczenia do obrotu i używania oraz atesty d. raz na kwartał przedstawienia badań mikrobiologicznych na czystość pranej bielizny 10. Usługa pralnicza świadczona będzie w zakładzie posiadającym barierę higieniczną i zezwolenie właściwego organu sanitarno - epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej a środki piorące i dezynfekcyjne używane do wykonania zamówienia posiadają atesty dopuszczające do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej. 11. Wykonawca oświadcza, że transport bielizny szpitalnej odbywać się będzie przy pomocy środków transportu odpowiednio do tego przystosowanymi, będącymi pod stałym nadzorem właściwego organu sanitarno - epidemiologicznego. 12. Świadczenie usługi pralniczej odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi dla procesów prania i dezynfekcji w zależności od asortymentu, skażenia bielizny i odzieży oraz zgodnie z przedstawioną technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia bezwzględnie przestrzegając zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. 2012 r. poz. 739) z zastosowaniem środków piorących i dezynfekujących posiadających wymagane atesty. 13. Bielizna będąca wyrobem medycznym musi być prana i dezynfekowana w środkach spełniających wymogi ustawy o wyrobach medycznych. Do prania bielizny ogólnego przeznaczenia wymagane jest stosowanie środków biobójczych posiadających aktualny wpis do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Zakres działania dezynfekcyjnego: bakteriobójczy, prątkobójczy, grzybobójczy i wirusobójczy musi być potwierdzony pozytywną opinią zakładu, którego metodyka badań skuteczności produktów biobójczych i substancji czynnych zaakceptowanych przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (np. PZH). 14. Wykonawca nie może powierzyć wykonania przedmiotu umowy innym podmiotom bez zgody Zamawiającego. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność za wykonanie usługi pralniczej w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli ( Państwowej Inspekcji Sanitarnej,Państwowej Inspekcji Pracy ). Usługa musi być wykonywana zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i PZH. Wykonawca musi posiadać pozytywną opinię PIS pod względem spełnienia warunków sanitarnych odnośnie środków transportu, którymi Wykonawca będzie realizował odbiór i dostawę poszczególnych partii prania. Wykonawca musi posiadać pozytywną opinię PIS na świadczenie usług pralniczych dla szpitala. Zamawiający zastrzega sobie prawo pobrania wymazów czystościowych w momencie odbioru bielizny od Wykonawcy 1 x na kwartał oraz w przypadku dochodzeń epidemiologicznych. Kosztem badań mikrobiologicznych zostanie obciążony Wykonawca. 15. Bielizna szpitalna płaska będzie pakowana przez Wykonawcę w rękawy foliowe zgrzewane obustronnie w ilości 5 szt. wg asortymentu. Bielizna fasonowana opakowana będzie w worki foliowe i transportowana na wieszakach jezdnych. 16. W przypadku awarii w zakładzie pralniczym Wykonawcy, zapewni w czasie trwania umowy realizację usługi na własny koszt i ryzyko w innym zakładzie pralniczym spełniającym wymagania określone w umowie. Termin realizacji usługi Zamawiający wymaga aby czas realizacji usługi nie przekraczał: -24 godzin liczonych od odbioru brudnej bielizny do dostarczenia Zamawiającemu czystej bielizny -48 godzin - liczonych od odbioru brudnej bielizny dla bielizny szpitalnej odbieranej w soboty lub dni bezpośrednio poprzedzające dni świąteczne. 17. Reklamacja będzie rozstrzygana przez Wykonawcę w czasie 24 godzin od momentu zgłoszenia dokonanego przez Zamawiającego. Umowa zostanie zawarta na czas oznaczony tj. 24 miesięcy liczonych od daty podpisania umowy..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.50.00 - Usługi prasowania .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi - opinie odpowiedniego inspektora sanitarnego zezwalającą na prowadzenie działalności objętej zamówieniem, oraz złożą oświadczenie wg wzoru określonego w SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę prania o wartości 500.000,- zł. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dowodów (np. referencji) potwierdzających należyte wykonanie zamówienia, oraz złoży oświadczenie wg wzoru określonego w SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający w tym zakresie nie wyznacza szczegółowego warunku. Wymaga się złożenia oświadczenia (zał. do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający w tym zakresie nie wyznacza szczegółowego warunku. Wymaga się złożenia oświadczenia (zał. do SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związaną z przedmiotem niniejszego zamówienia w wysokości co najmniej 500 000,- zł., oraz złoży oświadczenie wg wzoru określonego w SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz ofertowy - wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ. 2.Dokumenty, których wzory stanowią załączniki do SIWZ. 3. Certyfikat niezależnego laboratorium, lub inny dokument równoważny, potwierdzający, że tkanina spełnia normę ENV - 14237.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 97
- 2 - Jakość - 3
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szamotuly.med.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
ul. Sukiennicza 13
64-500 Szamotuły.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Sukiennicza 13 64-500 Szamotuły sekretariat Dyrektora.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SZAMOTUŁ
- "Świadczenie usług wspierających dla wychowanków przebywających w pieczy zastępczej, usamodzielnianych wychowanków oraz rodziców zastępczych i kandydatów na rodziny zastępcze"
- "Świadczenie usług wspierających dla wychowanków przebywających w pieczy zastępczej, usamodzielnianych wychowanków oraz rodziców zastępczych i kandydatów na rodziny zastępcze"
więcej: przetargi w Szamotułach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe świadczenie usług pralniczych i dezynfekcyjnych dla Szpitala Powiatowego w Gryfinie i podległych mu placówek
- Usługa prania bielizny szpitalnej wraz z dzierżawą sprzętu oraz wdrożeniem identyfikacji asortymentu szpitalnego systemem RFID dla Centrum Medyczne "Żelazna" sp. z o. o.
- Świadczenie usług pralniczych dla 109 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Szczecinie.
- Wykonanie kompleksowych usług pralniczych wraz z dzierżawą pościeli
- Świadczenie usług pralniczych wraz z transportem dla SP ZOZ w Sokółce szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dodatek nr.2 do SWZ.
- Świadczenie usług pralniczych wraz z transportem
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.