eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Zaprojektowanie i wybudowanie budynku Nowej Palmiarni na terenie Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-01-02

Warszawa: Zaprojektowanie i wybudowanie budynku Nowej Palmiarni na terenie Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie.
Numer ogłoszenia: 1950 - 2014; data zamieszczenia: 02.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie , ul. Agrykoli 1, 00-460 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 50 60 197, 50 60 174, faks 22 50 60 174.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lazienki-krolewskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wybudowanie budynku Nowej Palmiarni na terenie Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie i wybudowanie budynku Nowej Palmiarni (dalej: Obiekt) z zapleczem sanitarnym, na terenie Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, ul. Agrykoli 1, na działce nr ew. 6/3 z obrębu 50615 w dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, w formule zaprojektuj i wybuduj, zgodnie z zapisami Programu Funkcjonalno-Użytkowego (dalej: PFU), Koncepcją Programowo-Przestrzenną, wymogami Zamawiającego oraz zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających do wartości 50% wartości zamówienia podstawowego, w zakresie każdego z elementów składowych przedmiotu zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100.000,00 zł. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj. w: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym (bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie), -gwarancjach bankowych (bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie), -gwarancjach ubezpieczeniowych (bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie), -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwotą wadium rachunku Zamawiającego. Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek Zamawiającego u numerze: 31 1020 1042 0000 8102 0236 4933. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądze oryginał należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, ul. Agrykoli 1, 00-460 Warszawa, budynek Podchorążówki, Parter, pokój 0-45 - Kancelaria - do dnia składania ofert, natomiast kopię należy zamieścić w ofercie. W przypadku wnoszenia wadium w gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, jak też w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w ust. 3 za wyjątkiem pieniądza, beneficjentem takich dokumentów musi być Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie ul. Agrykoli 1, 00-460 Warszawa; złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ, spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy. Zwrot wadium Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zawrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy: -odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Na mocy art. 46 ust. 4a ustawy zostanie zatrzymane wadium Wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złoży dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. W ofercie należy podać numer konta (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu) lub adres (w pozostałych przypadkach), na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy biorący udział w postępowaniu zobowiązani są posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o oświadczenie z art. 22 ustawy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca spełnił warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy jeśli w szczególności wykaże on, że: W zakresie wiedzy i doświadczenia: -w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością: -co najmniej jedno zadanie w formule zaprojektuj i wybuduj obejmujące opracowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy, dla których uzyskano pozwolenie na budowę) wraz z wybudowaniem na podstawie tej dokumentacji obiektu o powierzchni nie mniejszej niż 300m2 i kubaturze nie mniejszej niż 2.000 m3; -co najmniej dwa zadania polegające na wybudowaniu obiektów o powierzchni nie mniejszej niż 300m2 oraz kubaturze nie mniejszej niż 2.000 m3, w tym jedno dla obiektu użyteczności publicznej o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł netto; W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej dwa zadania obejmujące opracowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy, dla których uzyskano pozwolenie na budowę) wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla obiektów o powierzchni nie mniejszej niż 300m2 i kubaturze nie mniejszej niż 2.000 m3. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty dokumentów potwierdzających należyte wykonanie powyżej określonych usług i robót budowlanych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą dysponować odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o oświadczenie z art. 22 ustawy, z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia w/w warunki.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca spełnił warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy jeśli w szczególności wykaże on, że w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca dysponuje wskazanymi poniżej osobami: a)w zakresie koordynacji realizacji przedmiotu zamówienia: Kierownik Kontraktu musi posiadać doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu i kierowaniu procesami budowlanymi, w tym w co najmniej jednym zakończonym zamówieniu w formule zaprojektuj i wybuduj o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł netto. Kierownik Kontraktu nie może łączyć funkcji z innymi funkcjami osób przewidzianych do realizacji zamówienia. b) w zakresie opracowania Dokumentacji Projektowej: Kierownik Prac Projektowych musi posiadać: -uprawnienia do projektowania w branży architektonicznej bez ograniczeń, -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnia oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego, w tym posiada doświadczenie jako koordynator/ kierownik prac projektowych dla przynajmniej jednego obiektu o powierzchni nie mniejszej niż 300m2 i kubaturze co najmniej 2.000m3; Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej musi posiadać: -uprawniona do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania w branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe, liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego; Projektant branży sanitarnej musi posiadać: -uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe, liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego; Projektant branży elektrycznej musi posiadać: -uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń: elektrycznych i elektrotechnicznych, elektroenergetycznych, -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe, liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego; Projektanta branży teletechnicznej musi posiadać: -uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania w branży teletechnicznej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń: teletechnicznych, -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego, w zakresie realizacji robót budowlanych. c) w zakresie realizacji robót budowlanych: Kierownik Budowy musi posiadać: -uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. na przynajmniej jednym budynku kubaturowym, obiekcie użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł netto. Posiadającego co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego; Kierownik robót w branży sanitarnej musi posiadać: -uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej (sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych), -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego; Kierownik robót w branży elektrycznej musi posiadać: -uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej (sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych), -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. mającego co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego; Kierownik robót w branży teletechnicznej musi posiadać: -uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej (sieci, instalacji i urządzeń teletechnicznych), -doświadczenie w realizacji usług zgodnych z przedmiotem zamówienia tj. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenia zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do samorządu zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli: a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia (w zakresie projektowania architektonicznego o min. sumie ubezpieczenia: 100.000,00 zł, w zakresie realizacji robót budowlanych o min. sumie ubezpieczenia: 3.000.000,00 zł), b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 1.500.000,00 zł (środki finansowe oraz zdolność kredytowa mogą być sumowane do wskazanej wysokości). Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VI SIWZ, z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia w/w warunki

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w trybie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: -w sytuacji zmiany terminów realizacji umowy; -zmniejszenia zakresu czynności objętych umową z jednoczesnym zmniejszeniem wynagrodzenia z tego tytułu w tym w przypadku ograniczenia środków finansowych jakimi dysponuje Zamawiający; -jeżeli w czasie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów prawa podatkowego, Wykonawca doliczy do wynagrodzenia netto podatek VAT, zgodnie z przepisami obowiązującym w dniu wystawiania stosownych dokumentów finansowych; -zmian spowodowanych warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, w szczególności: klęski żywiołowe, natrafienia na niewypały i niewybuchy, nieprzewidziane wykopaliska archeologiczne, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunków terenowych, w szczególności istnienie nieoznaczonych na mapach sieci podziemnych, instalacji i urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany, itp.); zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: -nieterminowego przekazania terenu budowy, -wstrzymania robót przez Zamawiającego, -konieczności wprowadzenia zmian w zatwierdzonej dokumentacji projektowej, -realizacji statutowej działalności Zamawiającego utrudniającej bądź uniemożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia; -zmian będących następstwem działania organów administracyjnych, w szczególności odmowy wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń i uzgodnień, itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; -innych przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożnością prowadzenia prac np. długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, wody. Zamawiający dopuszcza zmianę etapowania prac Wykonawcy z uwagi na przyjętą przez Wykonawcę technologię wykonania oraz z uwagi na dokonane uzgodnienia z dostawcami mediów; Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania ewentualnych zmian w przedmiocie prac projektowych w stosunku do Koncepcji zawartej w ofercie, jeżeli zmiana jest konieczna ze względu na szczególne okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie składania ofert, w szczególności takich jak zmiany warunków przyłączy od dostawców. Przedstawione powyżej okoliczności stanowiące podstawę dokonania zmian w umowie, stanowią uprawnienie Zamawiającego, nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy takie, jak zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lazienki-krolewskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego ul. Agrykoli 1 00-460 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.01.2014 godzina 12:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego ul. Agrykoli 1 00-460 Warszawa, budynek Podchorążówki, parter, pokój nr 045 - recepcja..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.