eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Zagospodarowanie placu przy pomniku M. Kopernika z fragmentem terenu Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-29

Wrocław: Zagospodarowanie placu przy pomniku M. Kopernika z fragmentem terenu Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu
Numer ogłoszenia: 192544 - 2015; data zamieszczenia: 29.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej , ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3286611/12, faks 071 3286611/12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie placu przy pomniku M. Kopernika z fragmentem terenu Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zakres robót: 1)Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie placu przy pomniku M. Kopernika z fragmentem terenu Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu, które będzie realizowane w dwóch etapach: Etap I: wykonanie robót budowlanych tj. zagospodarowanie placu przy pomniku M. Kopernika z fragmentem terenu Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu - polegające na wykonaniu ciągów komunikacyjnych, w tym ciągów pieszych i rowerowych, placu centralnego z płyt betonowych, oświetlenia przy pomniku oraz przebudowy odcinka istniejącego obwodu oświetlenia, nawodnienia, wyposażeniu terenu w elementy małej architektury oraz zieleń, Etap II: pielęgnacja zieleni w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych) od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych. 2)Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Etap I: wykonanie robót budowlanych - szczegółowy zakres prac związanych z zagospodarowaniem placu przy pomniku M. Kopernika z fragmentem terenu Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu zawiera dokumentacja projektowa wykonana przez Margaretę Jarczewską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą MARGARETA JARCZEWSKA VERTIGO z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jackowskiego 33, zwaną dalej projektantem, obejmująca: projekt budowlany i projekt wykonawczy, przedmiar robót oraz specyfikację techniczna wykonania i odbioru robót. Dokumentację projektową w części dotyczącej instalacji elektroenergetycznych opracowało Biuro Badawczo-Projektowe SILMAG Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Żeromskiego 60/35, 50-312 Wrocław. a)przygotowanie terenu - wykonanie prac rozbiórkowych, prac ziemnych: rozbiórka nawierzchni asfaltowej oraz z płyt betonowych, rozbiórka krawężników betonowych, murków z cegły dwóch latarni, usunięcie ziemi i starych podbudów pod nowe nawierzchnie, zagęszczenie ręczne i mechaniczne podłoża, wywiezienie gruzu oraz urobku, utylizacja produktów bitumicznych, b)tyczenie układu przestrzennego oraz ukształtowanie terenu: wykonanie niewielkich korekt rzędnych nawierzchni, nawiązując rzędne projektowanych placów i ścieżek do istniejącego zagospodarowania, korytowanie w celu wykonania ciągów komunikacji pieszej i rowerowej oraz placu, wykopy pod fundamenty elementów małej architektury, c)roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych, d)roboty ziemne w celu posadowienia balustrady oraz wykonanie stóp fundamentowych (fundament pod słupek ogrodzenia), e)wykonanie podbudowy pod nowe nawierzchnie i ław fundamentowych, f)wykonanie nawierzchni: żwirowej i kostki kamiennej (kostka granitowa cięto-łupana, płomieniowana) dla ruchu pieszo-jezdnego, z płyt betonowych dla ruchu pieszego oraz Terra-way dla ruchu rowerowego, g)wykonanie i posadowienie balustrady - wzdłuż krawędzi ścieżki rowerowej od strony fosy miejskiej, h)wykonanie murków z betonu architektonicznego dla rabat zieleni, i)dostawa i montaż elementów małej architektury: koszy na śmieci, ławek drewnianych z żeliwnym stelażem oraz betonu architektonicznego, siedzisk z betonu architektonicznego, krat pod drzewa, opasek wokół drzew i opasek trawnikowych, drogowskazów, znaków drogowych, j)wykonanie konserwacji pomnika M. Kopernika zgodnie z programem prac konserwatorskich opracowanym przez Jolantę Marosik oraz remont cokołu z montażem tablicy pamiątkowej, k)wykonanie prac w zieleni: - wycinka drzew i krzewów, wycinka zagajników miękkich, usuwanie karpin, wywóz gałęzi i karpin, - prace pielęgnacyjne przy drzewach obejmujące usuwanie posuszu, usuwanie skupisk jemioły, - sadzenie drzew i krzewów, bylin, traw rabatowych oraz roślin cebulowych wraz z dostawą materiału roślinnego, - przygotowanie terenu do nasadzeń oraz wykonania trawników poprzez oczyszczenie terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci i ich wywóz, spulchnienie ziemi glebogryzarką, ręczne profilowanie terenu do rzędnych projektowanych, dostawa i rozścielenie ziemi urodzajnej, - wykonanie trawników z siewu z nawożeniem i przykryciem nasion 2 cm warstwą torfu, a następnie agrowłókniną, -sadzenie drzew i krzewów, bylin, traw rabatowych oraz roślin cebulowych wraz z dostawą materiału roślinnego, - rozścielenie kory ogrodniczej, m) wykonanie instalacji nawadniającej, n) wykonanie instalacji elektroenergetycznej. Instalacja nawadniająca Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu oraz placu przy pomniku M. Kopernika składa się z: linii kroplujących naziemnych dla powierzchni rabat krzewów i bylin, zraszaczy rotacyjnych dla powierzchni trawiastych, zraszaczy wynurzalnych statycznych z dyszami rotacyjnymi dla rabat sezonowych, punktów nawodnienia dokorzennego, skrzynki zaworowej z rozdzieleniem na 7 sekcji, czujnika opadu. Wykonanie instalacji nawadniającej obejmuje w szczególności: a)roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych, b)przygotowanie terenu - wykonanie prac ziemnych: ręczne i mechaniczne kopanie rowów dla kabli, ręczne i mechaniczne zasypywanie rowów dla kabli, c)montaż instalacji nawadniającej: montaż rurociągów z rur polietylenowych, połączenia rurociągów z rur polietylenowych, montaż obejm skręcanych z nawierceniem rurociągów z rur polietylenowych, montaż zraszaczy rotacyjnych, zraszaczy wynurzalnych statycznych z dyszami rotacyjnymi, d)inne prace montażowe w tym, montaż: nawodnienia dokorzennego, linii kroplujących, studzienki poboru wody, skrzynki zaworowej z rozdzieleniem na 7 sekcji, czujnika opadu, e)układanie kabli oraz przepustów, f)podłączenie instalacji do istniejącej sieci, g)regulacja zraszaczy i programowanie, h)próba szczelności sekcji instalacji nawadniającej i rurociągu rozprowadzającego. Instalacje elektroenergetyczne Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. P. Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu oraz placu przy pomniku M. Kopernika obejmują budowę fragmentu sieci oświetlenia typu parkowego dotyczącego dwóch odcinków oświetleniowej linii kablowej tj. budowy obwodu oświetleniowego przy pomniku M. Kopernika oraz przebudowy istniejącego odcinka obwodu na fragmencie Promenady Staromiejskiej. Wykonanie instalacji elektroenergetycznej obejmuje w szczególności: a)przygotowanie terenu - wykonanie prac rozbiórkowych, prac ziemnych: demontaż latarni i kabli, rozebranie podbudowy betonowej, ręczne kopanie rowów dla kabli, nasypanie warstwy piasku na dno rowu kablowego, plantowanie gruntu oraz zasypanie rowów dla kabli, b)wytyczenie trasy kablowej oraz miejsc posadowienia słupów, c)układanie w wykopie rur ochronnych DVR oraz mechaniczne przepychanie rur, d)układanie kabli w rurach kablowych, e)humusowanie i obsianie powierzchni po robotach związanych z układaniem kabli, f)montaż słupów i opraw oświetleniowych wraz z dodatkowymi oprawami do podświetlenia pomnika, g)malowanie słupów farbą antykorozyjną, h)nanoszenie oznakowania słupów poprzez malowanie, i)montaż skrzynki rozgałęźnej dla przewodów i zabezpieczenie opraw, j)wciąganie przewodów w słup, k)montaż tabliczek bezpiecznikowych, l)wykonanie uziemienia, m)układanie bednarki w rowach kablowych, n)wytyczenie trasy kablowej oraz miejsc posadowienia słupów, o)badanie linii kablowej oraz pomiar natężenia oświetlenia, p)pomiar rezystancji izolacji instalacji elektrycznych, Etap II: pielęgnacja zieleni w okresie 3 lat od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych. a)dla trawników: - koszenie osiem razy w roku (w okresie kwiecień-październik, termin koszenia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu trawy) wraz z odsłanianiem krawężników oraz zbieraniem pokosu w tym samym dniu, - renowacja (usuwanie ubytków poziomych i przedeptów), b)dla krzewów: - cięcia kształtujące pokrój krzewów i drzew, - przycinanie żywopłotów trzy razy w roku (w miesiącach: maj, lipiec, wrzesień, termin cięcia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu krzewów), w trzech płaszczyznach, - odchwaszczanie krzewów (na bieżąco), - zabezpieczanie na zimę (dotyczy krzewów wrażliwych na mróz), - dosadzenia uzupełniające krzewów w miejsce uschniętych i zniszczonych, c)obsadzanie oraz pielęgnacja rabat sezonowych , d)w trakcie prowadzonej pielęgnacji dla wszystkich form zieleni należy wykonywać: - ochronę przed szkodnikami i chorobami, - bieżące odchwaszczanie, - nawożenie (w zależności od przyjętego okresu pielęgnacji), - utrzymanie terenu zieleni w czystości (grabienie liści, gałęzi, suchej trawy), - bieżące wywożenie urobku (biomasy). 2.Materiały (wyroby), które zostaną wbudowane, powinny spełniać wymogi zgodnie z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 3.Podane w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materiałów i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i wyrobów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta, znakiem towarowym, patentem bądź pochodzeniem, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych od przyjętych w dokumentacji projektowej. 4.Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić karty katalogowe: słupów i opraw oświetlenia, ławek, koszy na śmieci, krat, opasek, ogrodzenia, drogowskazów z rysunkami i opisem technicznym lub certyfikaty poświadczenia zgodności z normami, aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych urządzeń. 5.Obiekty i urządzenia budowlane oraz budowle zlokalizowane w pasie drogowym winny spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999r. nr 43 poz. 430 z późn. zm). 6.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny robót. 7.Do obowiązku Wykonawcy należy: 1)wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z: pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie nawierzchni wraz z elementami małej architektury, oświetlenia i instalacji nawadniającej placu przy pomniku Mikołaja Kopernika z fragmentem Promenady Staromiejskiej na odcinku od ul. Piotra Skargi do wejścia na teren Parku Kopernika we Wrocławiu (Decyzja Prezydenta Wrocławia nr 485/2015 z dnia 03.02.2015r.), obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2)uzyskanie wszelkich danych i materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 3)wykonywanie robót budowlano-montażowych zgodnie z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, sztuką budowlaną. Wszelkie odstępstwa od projektu należy konsultować z projektantem, 4)niezwłoczne sygnalizowanie Zamawiającemu zaistnienia istotnych problemów, których Wykonawca, mimo dołożenia należytej staranności nie będzie w stanie rozwiązać we własnym zakresie. Zamawiający zastrzega, że nie będzie wykonywał za Wykonawcę działań, do których Wykonawca zobowiązał się na podstawie zawartej umowy, 5)wykonanie zamówienia z dołożeniem należytej staranności, 6)stosowanie materiałów odpowiadających wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi do ustawy, 7)uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go protokołem zdawczo-odbiorczym Zamawiającemu w dacie odbioru końcowego robót, 8)przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), 9)zapewnienie materiałów, sprzętu, narzędzi, transportu i dostaw niezbędnych do wykonania robót objętych umową, zgodnie z jej warunkami, oraz zgodnie z dokumentacją. Wbudowane materiały muszą odpowiadać normom oraz posiadać stosowne atesty. 10)zapewnienie na własny koszt materiału roślinnego, 11)okazanie na każde żądanie Zamawiającego, w stosunku do wskazanych materiałów certyfikatów zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, 12)współpraca z projektantem i prowadzenie robót pod jego nadzorem autorskim, 13)oznakowanie terenu budowy tablicą informacyjną oraz wykonanie i utrzymanie w należytej sprawności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 14)zabezpieczenie miejsc wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, 15)przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych, 16)przestrzeganie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, 17)wykonywanie badań zagęszczenia gruntów w miejscach wykonania wykopów oraz dołączenie wyników badań do dokumentacji powykonawczej, 18)protokolarne przejęcie terenu, na którym będą wykonywane roboty, 19)urządzenie terenu budowy i zaplecza budowy, 20)zapewnienie możliwości przejazdu (służby komunalne, służby ratownicze) oraz dojazdu i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy, 21)prowadzenie dziennika budowy, księgi obmiaru robót, 22)opracowanie harmonogramu finansowo - rzeczowego z podziałem na etapy oraz przekazania Zamawiającemu ww. harmonogramu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, 23)zapewnienie na koszt własny bieżącej obsługi geotechnicznej i geodezyjnej, łącznie z geodezyjną inwentaryzacją wszelkich robót, zatwierdzoną przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, a także dokonanie aktualizacji geodezyjnej mapy zasadniczej powykonawczej, sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych i po zatwierdzeniu przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu oraz przekazanie Zamawiającemu 3 egzemplarzy powykonawczej mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500, 24)naprawienie wszelkich szkód powstałych w trakcie realizacji robót oraz doprowadzenie terenu budowy po zakończeniu robót do stanu pierwotnego, 25)zawiadomienie inspektora nadzoru inwestorskiego z 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie robót ulegających zakryciu. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje o tych faktach inspektora nadzoru inwestorskiego, zobowiązany będzie na jego żądanie odkryć roboty, a następnie przywrócić do stanu poprzedniego na swój koszt, 26)w przypadku odkrycia zabytków archeologicznych natychmiastowe zawiadomienie Zamawiającego oraz firmy która prowadzić będzie nadzór archeologiczny nad przedmiotowym zadaniem, 27)powiadomienie właścicieli poszczególnych sieci o rozpoczęciu i zakończeniu robót oraz poprowadzenie robót pod ich nadzorem, 28)opracowanie i uzgodnienie z odpowiednimi jednostkami projektu organizacji ruchu zastępczego na czas realizacji robót drogowych (przed rozpoczęciem prac należy wystąpić do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta o zgodę na zajęcie pasa drogowego), 29)poniesienie kosztów zajęcia pasa drogowego, 30)przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy, w skład której powinny wejść następujące dokumenty: -oryginał dziennika budowy, -inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza wniesiona w zasób Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, -protokoły odbiorów technicznych, atesty, gwarancje i świadectwa pochodzenia wbudowanych materiałów i urządzeń, -dokumentacja powykonawcza obiektu wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy, potwierdzonymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego i projektanta, a w razie zmian nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę, dokonanych podczas wykonywania robót, należy dołączyć rysunki wchodzące w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi zmianami, a w razie potrzeby także uzupełniający opis, -oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami, -oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także zajętego pasa drogowego, po zakończeniu robót budowlanych, -protokoły badań i sprawdzeń. 8.Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 miesięcznej gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia odbioru końcowego robót. 9.Do obowiązków Zamawiającego należy: 1) przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej w dniu podpisania umowy oraz dziennika budowy, 2) przekazanie Wykonawcy protokolarnie terenu, gdzie będą wykonywane roboty w terminie 7 dni licząc od dnia podpisania umowy, 3) wyznaczenie miejsca zaplecza budowy, 4) zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego, nadzoru autorskiego i archeologicznego, 5) dokonanie odbioru przedmiotu umowy i zapłata umówionego wynagrodzenia za należyte wykonanie umowy. 10. Termin wykonania ETAP I - wykonanie robót budowlanych: od dnia podpisania umowy do 20.11.2015r. ETAP II - pielęgnacja zieleni w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych) od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 24800,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia cztery tysiące osiemset 00/100).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie wiedzy i doświadczenia: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną na terenie wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w zabudowie zabytkowej objętej ochroną konserwatorską obejmującą wykonanie nawierzchni, instalacji elektrycznych i nawadniających, zieleni oraz montażu elementów małej architektury o wartości minimum 1 000 000,00 zł brutto. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów określonych w ust. 4, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a)dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, która posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności, b)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności, c)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności. d)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą minimum średnie wykształcenie ogrodnicze, która odbyła co najmniej 12 miesięczną praktykę w nadzorowaniu prac polegających na wycince drzew, pielęgnacji drzew i krzewów ozdobnych, sadzeniu krzewów. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów określonych w ust. 4, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia o wartości nie niższej niż 1 000 000,00 złotych. 3. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. 4.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Karty katalogowe: słupów i opraw oświetlenia, ławek, koszy na śmieci, krat, opasek, ogrodzenia, drogowskazów z rysunkami i opisem technicznym lub certyfikaty/ poświadczenia zgodności z normami, aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych urządzeń

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmian umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian lub jeżeli wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności: 1)terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy; 2)sposobu wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy; 3)formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4)siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uznawane będą zdarzenia takie jak wojna, atak terrorystyczny, katastrofa, stan klęski żywiołowej, zamieszki, strajki, pożar, na które strony nie mają wpływu; 5)oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy, 6)zmiany osoby lub osób uprawnionych do kontaktów zgodnie z § 7 umowy. 2.Wprowadzenie zmiany postanowień umowy wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzm.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.08.2015 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.