eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzów › Zakup i dostawa produktów do sterylizacji dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie z podziałem na części

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-08

Chorzów: Zakup i dostawa produktów do sterylizacji dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie z podziałem na części
Numer ogłoszenia: 190995 - 2014; data zamieszczenia: 08.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Szpitali Miejskich w Chorzowie , ul. Strzelców Bytomskich 11, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 3499115, faks 032 2413952.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsm.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa produktów do sterylizacji dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie z podziałem na części.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie realizowane jest z podziałem na części: Część zamówienia nr 1 - Opakowania do sterylizacji; Część zamówienia nr 2 - Testy biologiczne do kontroli sterylizacji parą wodną; Część zamówienia nr 3 - Testy chemiczne do kontroli pary wodnej; Część zamówienia nr 4 - Testy chemiczne do kontroli sterylizacji parą wodną; Część zamówienia nr 5 - Testy kontroli dezynfekcji termicznej, rutynowej kontroli mycia; Część zamówienia nr 6 - Etykiety do metkownicy; Część zamówienia nr 7 - Pałeczka wymazowa; Część zamówienia nr 8 - Materiały eksploatacyjne dla sterylizacji; Część zamówienia nr 9 - Czyściki do diatermii / elektrody elektrochirurgicznej; Część zamówienia nr 10 - Materiały zużywalne do myjni ultradźwiękowej; Część zamówienia nr 11 - Czyściki giętkie typu flex. Wartość szacunkowa zamówienia podstawowego netto wynosi ok.: 127 160,80 zł tj. ok. 30 097,94 euro. Zamawiający przewiduje przy realizacji zamówienia publicznego zastosowanie prawa opcji do zmniejszenia ilości asortymentu stanowiącego przedmiot zamówienia o 50 % w stosunku do ilości ujętych w formularzach cenowych stanowiących jednocześnie opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 2 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.11.00 - Urządzenia sterylizujące .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca składający ofertę na wszystkie części zamówienia jest zobowiązany do zabezpieczenia ofert wadium w wysokości: 3 770 zł (słownie: trzy tysiące siedemset siedemdziesiąt złotych). Wykonawca składający ofertę na poszczególne części zamówienia jest zobowiązany do zabezpieczenia oferty wadium w wysokości podanej poniżej w tabeli. Nazwa części zamówienia: Część zamówienia nr 1 - Opakowania do sterylizacji, kwota wadium: 1 680 zł; Część zamówienia nr 2 - Testy biologiczne do kontroli sterylizacji parą wodną, kwota wadium: 260 zł; Część zamówienia nr 3 - Testy chemiczne do kontroli pary wodnej, kwota wadium: 300 zł; Część zamówienia nr 4 - Testy chemiczne do kontroli sterylizacji parą wodną, kwota wadium: 180 zł; Część zamówienia nr 5 - Testy kontroli dezynfekcji termicznej, rutynowej kontroli mycia, kwota wadium: 590 zł; Część zamówienia nr 6 - Etykiety do metkownicy, kwota wadium: 630 zł; Część zamówienia nr 7 - Pałeczka wymazowa, kwota wadium: 40 zł; Część zamówienia nr 8 - Materiały eksploatacyjne dla sterylizacji, kwota wadium: 40 zł; Część zamówienia nr 9 - Czyściki do diatermii / elektrody elektrochirurgicznej, kwota wadium: 30 zł, Część zamówienia nr 10 - Materiały zużywalne do myjni ultradźwiękowej, kwota wadium: - nie dotyczy -; Część zamówienia nr 11 - Czyściki giętkie typu flex, kwota wadium: 20 zł. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/ CHORZÓW Nr 21 1050 1243 1000 0010 0009 7517 Wadium w pieniądzu wniesione zostaje na oprocentowany rachunek bankowy. Wadium w formie niepieniężnej (polisa, poręczenie, gwarancja) należy złożyć w Kasie Głównej Zespołu Szpitali Miejskich (budynek Administracji, II piętro, pok. 213). Termin wniesienia wadium upływa dnia 16.09.2014r. o godzinie 11.00 Zwrot oraz utrata wadium następuje zgodnie z art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych z późn. zm. W celu potwierdzenia zabezpieczenia złożonej oferty wadium Zamawiający wymaga załączenia kserokopii wniesionego wadium do oferty przetargowej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu w myśl art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ww. ustawy dotyczące: 1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2. posiadania wiedzy i doświadczenia; 3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4. sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena sytuacji podmiotowej wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia oceniona zostanie na podstawie dokumentów załączonych od oferty przetargowej. Zamawiający wymaga przedstawienia w ofercie przetargowej dokumentów umożliwiających ocenę braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami. Zamawiający wymaga od Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanowienia pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu przetargowym lub ustanowienia pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu przetargowym i zawarcia umowy. W przypadku dokonania wyboru oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania przed zawarciem umowy o zamówienie publiczne umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wspólnie (nie dotyczy Podwykonawców) przedłożył w ofercie przetargowej dokumenty stanowiące potwierdzenie, iż nie podlega wykluczeniu w myśl art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zgodnie z wymaganiami ujętymi poniżej. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych poniżej zgodnie z § 3 ust. 4 Rozporządzenia PRM z dnia 19.02.2013r. (Dz. U. 2013, poz. 231) Zamawiający wymaga załączenia w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, następujących dokumentów: 1. oświadczenia dotyczącego: - braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; - niezalegania z opłacaniem podatków lub oświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - niezalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub oświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - niekaralności w zakresie określonym w art. 24. ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 oraz pkt. 10 i 11 ustawy. Treść oświadczenia (wzór) ujęta jest w załączniku nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy). 2. Zamawiający wymaga załączenia w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę aktualnego odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w niniejszym zakresie (w przypadku Wykonawców działających w oparciu o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej: wystarczy przedłożyć w to miejsce wydruk z CEIDG i potwierdzić za zgodność). 3. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą przetargową listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, celem oceny czy podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej złożyły odrębne oferty w postępowaniu przetargowym (brak załączonego wzoru formularza). Uwaga: Podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.) składające odrębne oferty w tym samym postępowaniu mogą zgodnie z przesłankami art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy PZP wykazać, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami. Zamawiający na podstawie art. 24b ust. 3 wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust 2d ustawy PZP. Dokumenty podmiotów zagranicznych: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: 1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 2. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wspólnie (nie dotyczy Podwykonawców) przedłożył w ofercie przetargowej dokumenty stanowiące potwierdzenie, iż nie podlega wykluczeniu w myśl art. 24 ust 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zgodnie z wymaganiami ujętymi powyżej. W przypadku, gdy Wykonawca działa tworząc Konsorcjum, wymagane jest, by w ofercie zostały przedłożone powyższe dokumenty odrębnie dla każdego Wykonawcy wraz z dokumentem potwierdzającym udzielenie pełnomocnictwa dla jednego z członków Konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający wymaga, aby dokumenty składne były w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem potwierdzenia przez Wykonawcę spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga załączenia do oferty przetargowej wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, dat i miejsca wykonania, danych podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 3 do SIWZ (§ 1.1. ppkt 3. Rozp. PRM 19.02.2013r.; Dz. U. 2013, poz. 231). Dowodami, o których mowa powyżej, są: 1) poświadczenia, z których wynika, iż zamówienie zrealizowano efektywnie, z rzetelnością lub w sposób potwierdzający kwalifikacje i doświadczenie Wykonawcy (z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), oraz 2) oświadczenie, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze nie jest on w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej (§ 1.2. ppkt. 1 i 3. Rozp. PRM 19.02.2013r.; Dz. U. 2013, poz. 231). W razie konieczności, gdy wykaz dostaw lub przedłożone dowody budzą wątpliwości Zamawiający może zwrócić się do podmiotu, na rzecz którego realizowane było zamówienie, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. Zamawiający wymaga wykazania w ww. wykazie minimum jednego zamówienia o charakterze i złożoności oraz o wartości nie niższej niż 50% wartości szacunkowej części zamówienia, na którą wykonawca składa ofertę wraz z załączeniem dowodu należytego wykonania tego zamówienia, bądź poświadczenia /oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa powyżej. 50% wartości szacunkowej części zamówienia: Część zamówienia nr 1 - Opakowania do sterylizacji: 28 159 zł; Część zamówienia nr 2 - Testy biologiczne do kontroli sterylizacji parą wodną: 4 350 zł; Część zamówienia nr 3 - Testy chemiczne do kontroli pary wodnej: 5 000 zł; Część zamówienia nr 4 - Testy chemiczne do kontroli sterylizacji parą wodną: 3 130 zł; Część zamówienia nr 5 - Testy kontroli dezynfekcji termicznej, rutynowej kontroli mycia: 9 930 zł; Część zamówienia nr 6 - Etykiety do metkownicy: 10 500 zł; Część zamówienia nr 7 - Pałeczka wymazowa: 650 zł; Część zamówienia nr 8 - Materiały eksploatacyjne dla sterylizacji: 665 zł; Część zamówienia nr 9 - Czyściki do diatermii / elektrody elektrochirurgicznej: 504 zł; Część zamówienia nr 10 - Materiały zużywalne do myjni ultradźwiękowej: 242 zł; Część zamówienia nr 11 - Czyściki giętkie typu flex: 450 zł. Zamawiający dopuszcza możliwość załączenia przez Wykonawcę do oferty przetargowej wykazu wykonanych i wykonywanych dostaw obejmującego dłuższy okres niż wskazany w niniejszym punkcie. Uwaga: wykazując spełnienie warunków posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (oświadczenie) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia wraz ze wskazaniem w formie oświadczenia (formularz ofertowy) zakresu, sposobu wykorzystania zasobów udostępnianych, charakteru stosunków, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia, celem potwierdzenia i oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem udostępniającym potencjał faktycznie gwarantuje rzeczywisty dostęp do wskazanych zasobów. (Wykonawca może skorzystać z przygotowanego przez Zamawiającego załącznika, może też modyfikować jego treść - załącznik nr 4 do SIWZ (oświadczenie).) Uwaga : Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane - Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ust. 2 paragraf 1 ww. rozporządzenia w przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane. Oświadczenie w tym zakresie ujęto w załączniku nr 3 do SIWZ. Wykonawcy, którzy nie realizowali na rzecz Zamawiającego dostaw składają dowody należytego wykonania dostaw wymienionych w wykazie, natomiast treść oświadczenia umieszczonego w załączniku nr 3 do SIWZ mogą usunąć bądź skreślić.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa winna wynosić nie mniej niż 50% wartości szacunkowej części zamówienia, do której przystępuje Wykonawca, czyli: 50% wartości szacunkowej części zamówienia: Część zamówienia nr 1 - Opakowania do sterylizacji: 28 159 zł; Część zamówienia nr 2 - Testy biologiczne do kontroli sterylizacji parą wodną: 4 350 zł; Część zamówienia nr 3 - Testy chemiczne do kontroli pary wodnej: 5 000 zł; Część zamówienia nr 4 - Testy chemiczne do kontroli sterylizacji parą wodną: 3 130 zł; Część zamówienia nr 5 - Testy kontroli dezynfekcji termicznej, rutynowej kontroli mycia: 9 930 zł; Część zamówienia nr 6 - Etykiety do metkownicy: 10 500 zł; Część zamówienia nr 7 - Pałeczka wymazowa: 650 zł; Część zamówienia nr 8 - Materiały eksploatacyjne dla sterylizacji: 665 zł; Część zamówienia nr 9 - Czyściki do diatermii / elektrody elektrochirurgicznej: 504 zł; Część zamówienia nr 10 - Materiały zużywalne do myjni ultradźwiękowej: 242 zł; Część zamówienia nr 11 - Czyściki giętkie typu flex: 450 zł. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganej przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego warunku. Uwaga: jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolności finansowej innych podmiotów zobowiązany jest dołączyć do oferty przetargowej: - pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz ze wskazaniem zakresu oraz sposobu wykorzystania zasobów udostępnianych, charakteru stosunków, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia, celem potwierdzenia i oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem udostępniającym potencjał faktycznie gwarantuje rzeczywisty dostęp do wskazanych zasobów. (Wykonawca może skorzystać z przygotowanego przez Zamawiającego załącznika, może też modyfikować jego treść - załącznik nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy) oraz załącznik nr 4 do SIWZ (oświadczenie).) - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym te podmioty posiadają rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową podmiotów, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert o wysokości środków finansowych nie niższej niż 50% wartości części zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganej przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:


    III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

    W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

    • inne dokumenty

      Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków ujętych w art. 22 ust. 1 ustawy dokonana zostanie w oparciu o przedstawione w ofercie przetargowej poniższe dokumenty. Celem potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda przedstawienia: 1. w ofercie przetargowej aktualnych świadectw rejestracyjnych wydanych przez upoważnione do tego jednostki badawcze i/lub deklaracji zgodności z normami PN-EN wydanymi przez producenta lub niezależną organizację, atestów i certyfikatów wydawanych przez upoważnione do tego jednostki badawcze na terenie Unii Europejskiej poświadczających dopuszczenie oferowanych materiałów, testów i wskaźników sterylizacyjnych do sprzedaży i stosowania na terenie Unii Europejskiej. Zamawiający wymaga, aby załączane przez Wykonawcę do oferty przetargowej rejestracje, atesty lub certyfikaty zawierały adnotację (przypis) informującą, dla której pozycji opisanej w formularzu cenowym zostały złożone; 2. dołączenia do oferty przetargowej katalogów lub innych materiałów opisujących przedmiot zamówienia wraz z oznaczeniem, dla której pozycji opisanej w formularzu cenowym zostały złożone; 3. Zamawiający wymaga załączenia do oferty charakterystyki produktów wydanej przez producenta w celu potwierdzenia parametrów wytrzymałościowych i zgodności z normami przywołanymi w opisie przedmiotu zamówienia lub oświadczenia producenta w zakresie zgodności z normami wyłącznie dla asortymentu ujętego w opisie przedmiotu zamówienia mającego niniejszy wymóg wpisany w treść opisu - załącznik nr 2 do SIWZ. 4. Zamawiający wymaga załączenia do oferty przetargowej próbek potwierdzających zgodność oferowanego asortymentu z opisem przedmiotu zamówienia ujętym w załączniku nr 2 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do złożenia próbki wraz z ofertą przetargową w ilości min. 1 sztuki (np. 1 arkusz), a dla asortymentu sprzedawanego na metry w ilości min. 25 cm. Wraz z próbkami Wykonawca składa informację dla Zamawiającego o próbkach bezpłatnych i bezzwrotnych oraz o próbkach podlegających zwrotowi lub opłacie, przy czym dla próbek płatnych Wykonawca załącza fakturę VAT

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego: 1. W celu potwierdzenia zabezpieczenia złożonej oferty wadium zamawiający wymaga załączenia do oferty przetargowej kserokopii wniesionego wadium. Wartość i formy w jakich Wykonawca może zabezpieczyć ofertę wadium zawarto w pkt. VII SIWZ. 2. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu dopuszcza możliwość udziału Podwykonawców przy realizacji zamówienia publicznego. Wykonawca, który będzie korzystał w trakcie realizacji zamówienia z Podwykonawców powinien ująć w załączniku nr 1 do SIWZ (- Formularz ofertowy, strona 2.) informację dla Zamawiającego o częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia publicznego. 3. Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w tej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wzór oświadczenia podmiotu udostępniającego potencjał ujęto w załączniku nr 4a do SIWZ - Zobowiązanie podmiotu/ podmiotów oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby (Wykonawca może skorzystać z przygotowanego przez Zamawiającego załącznika, może też modyfikować jego treść). 4. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu dopuszcza możliwość udziału Podwykonawców przy realizacji zamówienia publicznego. Wykonawca, który będzie korzystał w trakcie realizacji zamówienia z Podwykonawców powinien wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 4b do SIWZ - Wykaz części zamówienia powierzonych Podwykonawcom stanowiący (wzór) informację dla Zamawiającego o częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia publicznego. Podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców (zgodnie z 36 b. 1), na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1. UWAGA: Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Zamawiający oczekuje zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach wynikających z załączonego do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wzoru umowy zawierającego istotne dla stron postanowienia. Projekt umowy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wszelkie rozliczenia wynikające z realizacji umowy poprzetargowej Zamawiający prowadził będzie z Wykonawcą wybranym w toku niniejszego postępowania przetargowego w PLN (złotych polskich). projekt umowy § 6 - Istotne zmiany postanowień umownych 1. Kupujący zastrzega sobie prawo opcji do zmniejszenia ilości asortymentu stanowiącego przedmiot zamówienia ujętego w formularzach cenowych: a) Maksymalny poziom zamówienia - wynosi 100% wartości umowy i ilości asortymentu stanowiącego przedmiot umowy ujęty: - w załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) dla części zamówienia nr ., - w załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) dla części zamówienia nr ., - w załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) dla części zamówienia nr ., itp. który może ale nie musi zostać zrealizowany w okresie realizacji umowy. b) Minimalny poziom zamówienia - wynosi 50% wartości umowy i ilości asortymentu stanowiącego przedmiot umowy ujęty w załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), w załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) (.), który zostanie zrealizowany w okresie realizacji umowy. c) Dodatkowy zakres - wynosi 50% wartości umowy i ilości asortymentu stanowiącego przedmiot umowy ujęty w załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), w załączniku nr . do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) (.), którego realizacja jest uzależniona od potrzeb Kupujący i z którego Kupujący może, ale nie musi skorzystać w okresie realizacji umowy. Powyższe nie dotyczy części zamówienia nr 2 - Testy biologiczne do kontroli sterylizacji parą wodną. 2. W zakresie zamówienia opcjonalnego określonego w ust. 1 pkt. c) niniejszego paragrafu Kupujący zastrzega sobie prawo do zmiany: a) zwiększenia ilości zakupywanego asortymentu stanowiącego przedmiot umowy ujęty w poszczególnych pozycjach opisu przedmiotu zamówienia kosztem zmniejszenia ilości asortymentu nie kupowanego w ramach wartości umowy i ilości asortymentu wskazanych jako zakres dodatkowy umowy. Zmiana ta może nastąpić w momencie zmiany zasad realizacji świadczeń, wynikających z warunków kontraktu zawartego z NFZ oraz w zależności od schorzeń, z którymi zgłaszają się pacjenci. Sprzedający w przypadku zaistnienia sytuacji opisanej powyżej jest zobowiązany do zachowania proponowanych cen jednostkowych netto dla zwiększonej ilości zakupywanych towarów. b) asortymentu określonego w formularzu cenowym poprzez możliwość wprowadzania nowych towarów równoważnych i asortymentowo pokrewnych z ujętymi w formularzu cenowym oraz kosztem asortymentu nie kupowanego po uprzednim obustronnym uzgodnieniu parametrów i cech użytkowych oraz ceny dla wprowadzanego asortymentu zamiennego, celem zabezpieczenia dostaw w przypadku zaprzestania produkcji bądź zmiany zasad realizacji świadczeń medycznych na rzecz hospitalizowanych pacjentów. Sprzedający w przypadku zaistnienia sytuacji opisanej powyżej jest zobowiązany do zachowania proponowanych cen jednostkowych netto jako maksymalnych dla asortymentu wprowadzanego jako równoważny. 3. Sumaryczna wartość wynagrodzenia umownego Sprzedającego za wykonanie przedmiotu umowy z tytułu realizacji wszystkich części umowy w wyniku dokonywanych zmian ilościowych albo asortymentowych, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt. a) i pkt. b) nie może przekroczyć kwoty brutto określonej w § 2 ust. 2 umowy. 4. Kupujący dopuszcza możliwość zmiany okresu obowiązywania umowy i realizacji dostaw sukcesywnych w przypadku zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego np. spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy. Wyżej wymienione okoliczności mogą spowodować przedłużenie okresu realizacji dostaw na okres niezbędny do wykorzystania całości asortymentu określonego w przedmiocie umowy, jednak nie dłużej niż 60 dni kalendarzowych, tym samym Sprzedający zobowiązany jest do zachowania cen umownych brutto w okresie przedłużonego terminu realizacji zamówienia. 5. Zmiany umowy w zakresie ust. 2, ust. 3 i ust. 4 niniejszego paragrafu regulowane będą odpowiednim aneksem w okresie jej trwania. Stosowanie prawa opcji opisanego w ust. 1 niniejszego paragrafu nie wymaga formy pisemnej - aneksu do umowy.

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsm.com.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można pobrać ze strony internetowej Zamawiającego lub uzyskać w formie papierowej w Dziale zamówień publicznych, tel. 32 34 99 298, fax. 32 34 99 299, e-mail: zp@zsm.com.pl.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2014 godzina 11:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, budynek administracji, 1 piętro, sekretariat..

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.