eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Budowa budynku biurowego z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Skarbowego w Jeleniej Górze

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-28

Wrocław: Budowa budynku biurowego z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Skarbowego w Jeleniej Górze
Numer ogłoszenia: 190898 - 2015; data zamieszczenia: 28.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Izba Skarbowa we Wrocławiu , ul. Powstańców Śląskich 24,26, 53-333 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 36 52 403, faks 71 36 52 781.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.is.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku biurowego z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Skarbowego w Jeleniej Górze.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje pełen zakres robót budowlano-montażowych we wszystkich branżach wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu. 1. Zakres prac, stanowiących przedmiot zadania inwestycyjnego obejmuje: 1) przygotowanie terenu pod budowę z przyłączeniem mediów na czas budowy 2) wykonanie następujących robót (zgodnie z dokumentacją projektową) w zakresie: a) robót konstrukcyjno - budowlanych, b) instalacji wentylacji, c) instalacji centralnego ogrzewania (c.o.), ciepła technologicznego (c.t.) i klimatyzacji, d) instalacji wodno - kanalizacyjnych, e) instalacji elektrycznych i teletechnicznych, f) systemu audiowizualnego dla sal konferencyjnych, g) dostawy i montażu regałów jezdnych w składnicach akt, 3) wykonanie przyłączy, 4) roboty w zakresie zagospodarowania terenu: ukształtowanie terenu, mała architektura, roboty drogowe, nasadzenia zieleni, oświetlenie i odwodnienie terenu, 5) wykonanie odprowadzenia wód opadowych z terenu nieruchomości przyszłej siedziby US w Jeleniej Górze do potoku Jelniak wg projektu - Budowa urządzeń wodnych - załącznik nr 3 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 1) Dokumentacja projektowo-techniczna pn. Budowa budynku administracyjno-biurowego z niezbędnymi elementami infrastruktury technicznej z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Skarbowego w Jeleniej Górze oraz budowa zjazdu publicznego (załącznik nr 1 do SIWZ). 2) Decyzja z dnia 29 grudnia 2014 r. Nr 574-2014 wydana przez Prezydenta Miasta Jelenia Góra zatwierdzająca projekt budowlany oraz udzielająca pozwolenia na budowę budynku administracyjno-biurowego z niezbędnymi elementami infrastruktury technicznej i zagospodarowaniem terenu, z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Skarbowego w Jeleniej Górze oraz budowy zjazdu publicznego (załącznik nr 2do SIWZ). 3) Dokumentacja projektowo-techniczna pn. Budowa urządzeń wodnych (załącznik nr 3 do SIWZ). 4) Decyzja z dnia 03 marca 2015 r. Nr 95-2015 wydana przez Prezydenta Miasta Jelenia Góra zatwierdzająca projekt budowlany oraz udzielająca pozwolenia na wykonanie robót budowlanych (załącznik nr 4 do SIWZ). Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje: a) informacji wizualnej i dostawy wyposażenia budynku za wyjątkiem białego montażu, b)wykonania instalacji przyzywowej WC Podstawowe parametry budynku: a) powierzchnia całkowita netto budynku - 4 805 m2 b) powierzchnia zabudowy 2 004 m2 c) kubatura - 18 889 m3 Parametry działki: nr 20/3: a) powierzchnia działki - 6 914 m2 b) powierzchnia parkingów - 1 091 m2.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.66.12.00 - 45.66.12.00 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 400 000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych). 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3) Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Prawo zamówień publicznych, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 4) Wadium wniesione w pieniądzu musi być przelane na rachunek bankowy Izby Skarbowej we Wrocławiu: NBP Oddział Okręgowy we Wrocławiu Nr 71 1010 1674 0028 0213 9120 0000 Informacja dla Wykonawców mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: Nazwa Banku Zamawiającego: NBP Oddział Okręgowy we Wrocławiu Kod BIC: NBPLPLPW; Numer rachunku w standardzie IBAN: PL 71 1010 1674 0028 0213 9120 0000 5) Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego: ul. Powstańców Śląskich 24, 26, 53-333 Wrocław, II piętro - pok. nr 234 - Samodzielny Oddział Rachunkowości Budżetowej. 6) Wykonawca musi wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 7) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż wniesienie wadium jest skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 8) W przypadku wpłaty wadium w formie pieniądza kopię dowodu wykonanej operacji należy załączyć do oferty. 9) Wadium wniesione w postaci innej niż pieniądz winno zawierać klauzulę, iż jest nieodwołalne, bezwarunkowe i będzie wypłacone na każde żądanie Zamawiającego gdy zaistnieje przesłanka z art. 46 ust. 5 oraz ust. 4a ustawy. 10) Wadium zamawiający zwróci zgodnie z art. 46 ustawy: a) Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. b) Zgodnie z art. 46 ust. 1a ustawy Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy, zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający zażąda, w wyznaczonym przez siebie terminie, ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 3a, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy na załączniku nr 5 do SIWZ - Oferta Wykonawcy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, w odniesieniu do Wykonawców, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali minimum 2 zadania inwestycyjne polegające na budowie obiektu użyteczności publicznej o wartości obiektu minimum 15 mln złotych brutto, kubaturze minimum 10 tys. m3 wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi (minimum instalacje sanitarne, wodociągowe, elektryczne, wentylacyjne, sieć okablowania strukturalnego oraz urządzenia zapewniające prawidłowe działanie wymienionych instalacji) a roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.Wykaz należy wykonać zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ - Wykaz robót budowlanych.4. Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie zawartych w ofercie dokumentów i oświadczeń.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, w odniesieniu do Wykonawców, którzy będą dysponowali odpowiednim osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) Kierownikiem budowy: posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, posiadającym min 5 letnie doświadczenie jako kierownik budowy w w/w specjalności, posiadającym doświadczenie w kierowaniu realizacją co najmniej jednego obiektu użyteczności publicznej o wartości minimum 15 mln złotych brutto, kubaturze co najmniej 10 tys. m3 wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi (min instalacje sanitarne, wodociągowe, elektryczne, wentylacyjne, sieć okablowania strukturalnego oraz urządzenia zapewniające prawidłowe działanie wymienionych instalacji), należącym do właściwej izby samorządu zawodowego. b) Kierownikiem robót sanitarnych : posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającym min 5 letnie doświadczenie jako kierownik budowy/robót w ww. specjalności, posiadającym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych na co najmniej jednym obiekcie użyteczności publicznej o wartości minimum 15 mln złotych brutto, kubaturze co najmniej 10 tys. m3, należącym do właściwej izby samorządu zawodowego. c) Kierownikiem robót elektrycznych: posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, posiadającym min 5 letnie doświadczenie jako kierownik budowy/robót w ww. specjalności, posiadającym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych na co najmniej jednym obiekcie użyteczności publicznej o wartości minimum 15 mln złotych brutto, kubaturze co najmniej 10 tys. m3 wraz z siecią okablowania strukturalnego, należącym do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca założy: 1) Oświadczenie wskazujące osoby pełniące funkcję kierownika budowy, kierownika robót sanitarnych i kierownika robót elektrycznych na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 7 do SIWZ. 2) Oświadczenie, że osoby pełniące funkcje kierownika budowy, kierownika robót sanitarnych i kierownika robót elektrycznych posiadają wymagane uprawnienia, zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SIWZ. Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie zawartych w ofercie dokumentów i oświadczeń.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca założy informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, na kwotę co najmniej 5 mln zł. Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie zawartych w ofercie dokumentów i oświadczeń.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności faktur - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana umowy może nastąpić za zgodą obu Stron i wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian umowy w stosunku do oferty Wykonawcy w szczególności w następujących przypadkach: 1) zmiany umownego terminu wykonania przedmiotu umowy, w następujących przypadkach: a) niedotrzymanie pierwotnego terminu stanowi konsekwencję okoliczności niezależnych od stron umowy, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności stron, w tym działania siły wyższej, takich jak klęski żywiołowe, które utrudniają lub uniemożliwiają przeprowadzenie robót, objętych przedmiotem umowy. Warunki atmosferyczne nie będą traktowane jako siła wyższa, chyba że ich działanie było nadzwyczajne i miało istotny wpływ na wykonanie zadania, b) warunki atmosferyczne (meteorologiczne) uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych oraz przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywania odbiorów, co inspektor nadzoru inwestorskiego potwierdza wpisem do dziennika budowy, c) warunki geologiczne, terenowe i archeologiczne okażą się odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowo-technicznej, w szczególności z powodu wystąpienia: - niewypałów i niewybuchów, - wykopalisk archeologicznych, których nie przewidziano lub gdy prace archeologiczne trwają dłużej niż przewidywany termin ich realizacji, - odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowo-technicznej warunków geologicznych (np. poziom wód gruntowych, kategoria gruntu, grunty słabonośne, głazy), - odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowo-technicznej warunków terenowych, a zwłaszcza istnienia niezinwentaryzowanych sieci podziemnych, instalacji, urządzeń, obiektów budowlanych. d) przekroczenie zakreślonych prawem terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., e) brak możliwości dojazdu i transportu materiałów na teren budowy, spowodowany awariami, remontami lub przebudową dróg dojazdowych poza terenem budowy, f) zaistnienie okoliczności, leżących po stronie Zamawiającego: - wstrzymanie robót przez Zamawiającego, - zmiany wielkości środków finansowych, o których mowa w § 9 ust. 3 i 4 projektu umowy powodujące obiektywną niemożliwość dotrzymania terminu zakończenia umowy w ostatnim roku realizacji inwestycji. g) konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, h) konieczność wykonania zamówień dodatkowych, w sytuacji gdy niewykonanie przedmiotu zamówienia dodatkowego skutkuje niemożliwością realizacji umowy bądź poważnie utrudnia realizację umowy, 2) zmiana osób, występujących w imieniu Wykonawcy, wymienionych w ofercie Wykonawcy oraz w umowie, 3) zmiana uzasadniona okolicznościami, o których mowa w art. 357 1 Kodeksu cywilnego, przy czym za rażącą zostanie uznana strata, o której mowa w art. 397 Kodeksu spółek handlowych. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 2 pkt 1) termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania umowy w sposób należyty z zastrzeżeniem zapisu ust. 2 pkt 1 lit. f), gdzie termin umowny może ulec przedłużeniu o czas trwania wskazanych tam okoliczności. 4. Niewykonanie części robót w rezultacie zmiany umowy może prowadzić do zmniejszenia wynagrodzenia. Zapis § 11 ust. 17 projektu umowy stosuje się wówczas odpowiednio. 5. Dopuszcza się zmianę wynagrodzenia w przypadku: 1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), na warunkach określonych w § 11 ust. 4 i ust. 5, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 6. Warunkiem dokonania waloryzacji wynagrodzenia będzie skierowanie przez zainteresowaną Stronę umowy do drugiej Strony pisemnego wniosku o dokonanie waloryzacji. We wniosku należy wykazać w jakim stopniu wymienione w ust. 6 zmiany mają wpływ na koszt wykonania zamówienia i przedstawić szczegółowy sposób wyliczenia nowych cen. 7. Waloryzacja wynagrodzenia będzie mogła nastąpić po upływie miesiąca od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany wymienione w ust. 6. 8. Wszystkie postanowienia dotyczące zmiany umowy, stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadkach innych, niż określone w ust. 2, o ile zmiany te mają charakter nieistotny, tj.: 1) nieodnoszący się do kwestii, które podlegały ocenie Zamawiającego podczas wyboru Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie przedmiotu umowy, 2) które nie wpływałyby na zmianę kręgu podmiotów, ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, w rezultacie którego zawarta została niniejsza umowa, 3) które w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie doprowadziłyby do wyboru innej oferty niż Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.is.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Izba Skarbowa we Wrocławiu ul. Powstańców Śląskich 24, 26, 53-333 Wrocław.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Izba Skarbowa we Wrocławiu ul. Powstańców Śląskich 24, 26, 53-333 Wrocław w kancelarii, parter pok. nr 5.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.