eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Złotów › Modernizacja budynku gospodarczego w leśnictwie Łączyń, INW. 97/182

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-09-05

Złotów: Modernizacja budynku gospodarczego w leśnictwie Łączyń, INW. 97/182
Numer ogłoszenia: 190025 - 2014; data zamieszczenia: 05.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Złotów , Al. J.P.Lenne 1, 77-400 Złotów, woj. wielkopolskie, tel. 0-67 2633471, faks 0-67 2632557.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pila.lasy.gov.pl/zlotow
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow/zamowienia_publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja budynku gospodarczego w leśnictwie Łączyń, INW. 97/182.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych związanych z Modernizacją budynku gospodarczego w leśnictwie Łączyń, INW. 97/182 Lokalizacja obiektu : Łączyń 1, 77-424 Zakrzewo 3.2 Roboty budowlane w ramach przedmiotu zamówienia obejmują: Przebudowę budynku gospodarczego ze zmianą sposobu użytkowania na budynek garażowo-gospodarczy w zakresie: wzmocnienia ścian i fundamentów remontu pokrycia dachowego oraz stropu robót wewnątrz budynku wykucia i montażu bram zagospodarowania terenu wykonania opaski wokół budynku Szczegółowy zakres wykonania robót zawiera specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót STWiOR oraz przedmiar robót, które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji. 3.4 Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu prowadzenia robót budowlanych w celu zapoznania się ze stanem istniejącym oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być niezbędne do prawidłowej wyceny wartości robót budowlanych. 3.5 Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w wykonaniu przedmiotu zamówienia. W przypadku wykonania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia zakres, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji podwykonawców zgodnie z zasadami opisanymi w umowie;- zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ: a) Zamawiający nie zastrzega sobie obowiązku osobistego wykonania części robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia; b) Umowa o podwykonawstwo musi zawierać w szczególności: a. zakres robót powierzony Podwykonawcy wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania objętych umową, b. kwotę wynagrodzenia - kwota ta nie powinna być wyższa, niż wartość tego zakresu robót wynikająca z oferty Wykonawcy, c. termin wykonania robót objętych umową, d. termin zapłaty wynagrodzenia dla Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, przewidziany w umowie o podwykonawstwo, nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy roboty budowlanej, e. w przypadku podzlecenia przez Wykonawcę prac obejmujących przedmiot zamówienia Podwykonawcy, termin wynagrodzenia płatnego przez Wykonawcę za wykonane prace Podwykonawcy powinien być ustalony w taki sposób, aby przypadał wcześniej niż termin zapłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy przez Zamawiającego (za okres zlecony Podwykonawcy). c) Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu projekt umowy lub zmianę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w terminie 7 dni od sporządzenia projektu lub zmiany projektu. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu lub jego zmian pisemnych zastrzeżeń, uważa się za akceptację projektu umowy lub jego zmiany. d) Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem umowę o podwykonawstwo w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia jak również zmiany do tej umowy w terminie 7 dni od dnia ich wprowadzenia. Jeśli Zamawiający w terminie 14 dni od dnia otrzymania umowy o podwykonawstwo lub zmian do umowy o podwykonawstwo nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy lub wprowadzenie zmian. 3.6 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia. 3.7 Wykonawca zobowiązany jest do codziennego utrzymania czystości i porządku na terenie wykonywania robót budowlanych (bieżące usuwanie odpadów i innych przeszkód na drodze dojazdowej, porządkowanie narzędzi pracy) po zakończeniu dnia. Składowanie materiałów budowlanych powinno odbywać się tylko w wyznaczonych miejscach. 3.8 Wykonawca zobowiązany będzie przy wykonywaniu robót oraz przemieszczaniu materiałów i sprzętu do zabezpieczenia terenu przed ewentualnymi kolizjami, zniszczeniami. 3.9 Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejski normy zharmonizowane. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć ww. dokumenty przy odbiorze ostatecznym przedmiotu zamówienia. Wyklucz się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów Unii Europejskiej. 3.10 Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 3.11 Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zaplata za wykonane roboty nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ po wykonaniu przedmiotu umowy i obustronnym podpisaniu protokołu bezusterkowego odbioru końcowego robót. 3.12 Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 3.13 Wybrany wykonawca musi zapewnić deponowanie odpadów na legalnym składowisku uprawnionym do przyjęcia odpadów zawierających azbest. Udokumentowanie utylizacji następuje na podstawie karty przekazania odpadów na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest (dokumenty te będą załącznikiem końcowego protokołu odbioru robót). 3.13 Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w Operat kolaudacyjny stanowiący podstawę odbioru i ocenę zgodności wykonanych robót z STWiOR, zawierający wszelkie wytyczne dotyczące wykonanych robót budowlanych, a zwłaszcza: a) Kosztorys ofertowy b) Protokół przekazania placu budowy, c) Protokoły robót zanikowych d) Dokumentację fotograficzną robót, e) Protokoły robót zamiennych (jeśli występują) f) Aprobaty techniczne g) Gwarancje na urządzenia h) Protokół odbioru technicznego - sprawozdanie techniczne (wykonany ilościowo przed odbiorem końcowym przez kierownika budowy i inspektora nadzoru), wraz z: pomiarami, inwentaryzacją, wykazem wykonanych prac - powierzchnie, kubatury, pojemności i) Dziennik budowy, j) Kosztorys powykonawczy, k) Księgę obmiarów l) Oświadczenie kierownika budowy o wykonaniu robót zgodnie z umową i projektem m) Kartę przekazania odpadu (dla materiałów zawierających azbest) 3.14 Warunki płatności a) Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. b) Obowiązującą formą wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy jest wynagrodzenie kosztorysowe. c) Strony nie dopuszczają możliwości zmiany cen jednostkowych przez cały okres trwania umowy. d) Rozliczenie wykonanych robót dokonane będzie w oparciu o kosztorys powykonawczy sporządzony przez Wykonawcę na podstawie rzeczywiście wykonanych prac z uwzględnieniem cen jednostkowych podanych w kosztorysie ofertowym załączonym do oferty Wykonawcy. e) Termin płatności: do 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. 3.15 Na całość wykonanych prac Wykonawca udzieli gwarancji na okres 2 lat, licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.26.23.00 - Betonowanie 45.42.20.00 - Roboty ciesielskie 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 11 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 11.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2.500 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) 11.2 Wadium należy wnieść w terminie do dnia 22.09.2014 r. do godz. 10:00 11.3 Wadium może być wnoszone w formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: SBL Złotów Nr rachunku 98 8941 0006 0000 1023 2000 0010 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Modernizacja budynku gospodarczego w leśnictwie Łączyń, INW. 97/182 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 11.4 Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię zaleca się załączyć do oferty. 11.5 Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 11.6 Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1. nazwa i adres Zamawiającego; 2. nazwę przedmiotu; 3. nazwę i adres Wykonawcy; 4. termin ważności gwarancji; 11.7 Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 11.8 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie pełna kwota wymaganego wadium wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego 11.9 Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.10 W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: Wykonawca zobowiązany jest posiadać: - zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych - zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach - decyzja zatwierdzająca program gospodarki odpadami - zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą: zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych - zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach decyzję zatwierdzająca program gospodarki odpadami - zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane (o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia) polegające na modernizacji budynku gospodarczego lub mieszkalnego wartości nie mniejszej niż 70.000 zł netto każda. Wykonawca nie może sumować robót budowlanych o mniejszej wartości celem uzyskania wymaganego warunku przez Zamawiającego. W przypadku, gdy wykonawca wykaże się doświadczeniem (robotą) która była rozliczana w innej walucie, np. euro, dolar etc., przedmiotowa wartość przeliczona zostanie według średniego kursu NBP z tabeli z dnia opublikowania ogłoszenia o postępowaniu. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą: b) Wykaz robót budowalnych wykonanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, w zakresie wymaganym punktem 8.2 b) SIWZ, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane ( Załącznik nr 4), wraz z załączeniem dowodu, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie (przynajmniej dwóch robót). Dowodami są: a) Poświadczenie b) Inne dokumenty- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia wskazanego wyżej. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w niniejszym punkcie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów. Celem zweryfikowania rzetelności, kwalifikacji efektywności i doświadczenia Wykonawcy zamawiający żąda również wskazania w przedstawionym wykazie informacji o robotach budowalnych niewykonanych lub wykonanych nienależycie, w okresie którego dotyczy wykaz. W przypadku składania oferty wspólnej oświadczenie takie składa pełnomocnik w imieniu Wykonawców składających ofertę wspólną. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia w szczególności odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy, od którego wymagane są kwalifikacje: wykształcenie wyższe lub średnie minimum 2 lata na stanowisku kierownika budowy, posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności ogólnobudowlanej, odpowiadające proponowanej funkcji w realizacji zamówienia. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r., nr 83, poz. 578, z późn. zm.) lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów i nadające takie same uprawnienia W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą: Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej oświadczenie takie składa pełnomocnik w imieniu Wykonawców składających ofertę wspólną. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - zgodnie z załącznikiem nr 5A do SIWZ Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową do wykonania zamówienia na kwotę minimum - 30.000 zł W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą: Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, w którym Wykonawcy posiadają rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert na kwotę nie mniejszą niż 30.000 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; Wykaz części zamówienia, którą Wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom, jeśli Wykonawca zamierza realizować zadanie z udziałem podwykonawców - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. a.Zmiany osobowe zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego. b.Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy: a.możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego przekazanie terenu budowy przekazanie dokumentów budowy b.możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy ewentualnie wstrzymanie lub wznowienie robót, ze względu na warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć, szczególnie niesprzyjające warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych wykopaliska uniemożliwiające wykonywanie robót, działania sił natury, uznanych za stan klęski żywiołowej, zmiany STWiOR, wykonywanej na wniosek Zamawiającego. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po jego stronie. W przypadku przesunięcia terminu realizacji robót budowlanych na rok 2015 strony dokonają odbioru częściowego robót wykonanych do 31 grudnia 2014r, w wyniku którego Wykonawca dokona wyceny wykonanych prac, a następnie obciąży Zamawiającego fakturą VAT. Płatności za pozostałe prace zostanie dokonana po odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia. c.Zmiana sposobu spełniania świadczenia a.konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych niż wskazane w STWiOR w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub ze względu na zmiany obowiązującego prawa. b.niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej powodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń c.pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenia kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, Zmiana ta będzie wprowadzona wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający nie może ponieść ryzyka zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian. d.roboty zamienne będą wykonywane przy zachowaniu nie pogorszonych norm, standardów i parametrów e.w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmianę zakresu robót planowanych do powierzenia Podwykonawcom f.ewentualne roboty zamienne dotyczyć będą robót budowlanych, z których wykonania Zamawiający będzie musiał zrezygnować i tych które będzie musiał jako zamienne wykonać. Zamawiający dokonuje podziału robót zamiennych na roboty budowlane mieszczące się w opisie przedmiotu zamówienia, polegające na wykonaniu robót budowlanych objętych zakresem umowy, innym sposobem niż pierwotnie planowano, możliwe do rozliczenia w ramach zawartej umowy po podpisaniu lub bez potrzeby podpisania aneksu, roboty dodatkowe art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.roboty budowlane nieobjęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczające łącznie 50 procent wartości realizowanego zamówienia, niezbędne do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwie wcześniej do przewidzenia, jeżeli a.z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b.wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego d.Zmiany wynagrodzenia Wynagrodzenie Wykonawcy będzie podlegało zmianom w wypadku zaistnienia następujących okoliczności nie wykonania całego zakresu przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę, wykonania robót zamiennych z uwzględnieniem warunków określonych w punkcie c 2.Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy a.Sposób inicjowania zmian Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b.Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp. Protokół konieczności wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego. 3.Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 4.Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp, w szczególności a.zmiana danych związanych z obsługą administracyjno organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców b.zmiana danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami. 5.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wprowadzenia w życie, po podpisaniu umowy, regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Złotów Al. J. P. Lenne 1 77-400 Złotów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Złotów Al. J. P. Lenne 1 77-400 Złotów Sekretariat pokój nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie finansowane ze środków własnych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.