eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Budowa fontanny na Placu Limańskiego w Katowicach.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-29

Katowice: Budowa fontanny na Placu Limańskiego w Katowicach.
Numer ogłoszenia: 184927 - 2014; data zamieszczenia: 29.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Zieleni Miejskiej , ul. Tadeusza Kościuszki 138, 40-523 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2515186, faks 032 2515081.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.um.katowice.pl/jednostki/zzm

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa fontanny na Placu Limańskiego w Katowicach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa fontanny na Placu Limańskiego w Katowicach. Przedmiot inwestycji zlokalizowany jest w całości na działkach o nr 49/3 B i 52/1 B (województwo śląskie, miasto Katowice, obręb Dz. Ligota 0003, karta mapy 111), należących do Miasta Katowice, a będących w użyczeniu Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach. Powierzchnia terenu objętego opracowaniem projektowym: 400 m2, powierzchnia fontanny: 16,62 m2. Opis przedmiotu zamówienia. Misa fontanny wykonana w stylu klasycznym, z obrzeżem kamiennym w kształcie koła o średnicy 460 cm oraz centralnym obrazem wodnym. Ze względu na wielkość fontanny, jej usytuowanie oraz reprezentacyjny charakter, obraz wodny wytwarzać będzie zespół pomp przemysłowych wykonanych w całości ze stali AISI 304 o maksymalnej wydajności 40 000 l/h tj. 666,6 l/min., zasilający 5 dysz spieniających znajdujących się w elemencie centralnym. Obraz wodny oświetlać mają reflektory podwodne dużej mocy wykonane ze stali szlachetnej AISI 304 o średnicy 300 mm LED Full Color, rozmieszczone obwodowo wokół elementu centralnego. Zmiana barw, sekwencja i czas wyświetlania programowalne oraz na pilota. Filtracja i uzdatnianie: sześciokierunkowa stacja oczyszczania ze śluzą dozującą chemię, oparta na osobnym obiegu wodnym z własną pompą i dyszami napływowymi. Całość zarządzana z szafy sterującej z kompletnymi zabezpieczeniami i automatyką zegarową plus możliwość sterowania ręcznego. Fontanna pracuje w obiegu zamkniętym (nie wymaga stałego zasilania wodą). Fontanna postawiona będzie na betonowym fundamencie, szczelność zapewnia wykonanie monolitycznego zbrojonego basenu. Zamówienie obejmuje: 1)wytyczenie geodezyjne układu; 2)rozbiórkę istniejącego klombu murowanego na ławie żelbetowej; 3)zaślepienie i zlikwidowanie fragmentu by-pass wodociągu; 4)wykonanie przyłącza wodno - kanalizacyjnego i WLZ elektryczne, zgodnie z projektami branżowymi; 5)renowację istniejącej komory technicznej; 6)budowę fontanny wraz z przynależnymi instalacjami i wyposażeniem; 7)prace brukarskie (odtworzeniowe i uzupełniające) - ułożenie nawierzchni z kostki granitowej i betonowej; 8)przywrócenie terenu budowy do stanu pierwotnego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie, ponieważ przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień do wykonywania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek jeżeli przedstawi wykaz robót budowlanych ( załącznik nr 6 do SIWZ ) wypełniony zgodnie z jego zapisami: a)część I wykazu - 1 robota budowlana odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym, stanowiącym przedmiot zamówienia (budowa fontanny miejskiej o średnicy podstawy min. 4,00 m, wraz z zagospodarowaniem terenu wokół obiektu.); b)część II wykazu - najważniejsze roboty budowlane (ogólnobudowlane i wykończeniowe), inne niż wskazane w części I, wykonane przez Wykonawcę w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, i które zostały prawidłowo ukończone (max. 3 roboty budowlane); c)część III wykazu (wypełnić, jeżeli dotyczy) - najważniejsze roboty budowlane niewykonane lub wykonane przez Wykonawcę w sposób nienależyty oraz niezgodnie z zasadami sztuki budowlanej i które nie zostały prawidłowo ukończone. Roboty budowlane umieszczone w wykazie powinny zostać ukończone nie wcześniej niż na pięć lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. Dla potrzeb oceny Wykonawcy w postępowaniu na roboty budowlane Wykonawca winien załączyć do wszystkich wymienionych robót budowlanych w wykazie poświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające jego doświadczenie , które będą zawierać dwie istotne informacje: - czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz - czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełni ten warunek jeśli złoży oświadczenie w tym zakresie - zał. nr 3 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Osoby te muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje do wykonania zamówienia. Kierownik budowy musi posiadać ważne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia oraz poświadczoną przynależność do właściwej dla swej specjalności Izby Samorządu Zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum 200 000 zł;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    a)część I wykazu - 1 robota budowlana odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym, stanowiącym przedmiot zamówienia (budowa fontanny miejskiej o średnicy podstawy min. 4,00 m, wraz z zagospodarowaniem terenu wokół obiektu.); b)część II wykazu - najważniejsze roboty budowlane (ogólnobudowlane i wykończeniowe), inne niż wskazane w części I, wykonane przez Wykonawcę w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, i które zostały prawidłowo ukończone (max. 3 roboty budowlane); c)część III wykazu (wypełnić, jeżeli dotyczy) - najważniejsze roboty budowlane niewykonane lub wykonane przez Wykonawcę w sposób nienależyty oraz niezgodnie z zasadami sztuki budowlanej i które nie zostały prawidłowo ukończone. Roboty budowlane umieszczone w wykazie powinny zostać ukończone nie wcześniej niż na pięć lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. Dla potrzeb oceny Wykonawcy w postępowaniu na roboty budowlane Wykonawca winien załączyć do wszystkich wymienionych robót budowlanych w wykazie poświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające jego doświadczenie , które będą zawierać dwie istotne informacje: -czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz -czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta na formularzu oferty o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Kosztorys ofertowy - wymaga się sporządzenie kosztorysu ofertowego metodą kalkulacji szczegółowej. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmiot trzeci na podstawie art.26 ust.2b ustawy Pzp - załącznik nr 5 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2.Zmiana postanowień umowy może nastąpić wyłącznie, gdy: a)wystąpią roboty budowlane wynikające z przedmiotu umowy i dokumentacji projektowej, a nieujęte w przedmiarze robót; b)niesprzyjające warunki atmosferyczne w szczególności ulewne deszcze, śnieżyce, powodzie, gwałtowne wichury i inne anomalia pogodowe, których działanie i skutki uniemożliwią prowadzenie robót budowlanych przez okres dłuższy niż 7 dni; c)nastąpi siła wyższa, tj. zdarzenie o charakterze nagłym, żywiołowym, nad którym człowiek nie panuje (np. katastrofalne działania przyrody, zaburzenia życia zbiorowego, załamanie rynku dostaw materiałów, wyrobów budowlanych lub urządzeń przewidzianych do wykonania przedmiotu umowy); d)wykonanie przedmiotu umowy jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu Art. 67. ust. 1. pkt. 5. ustawy Prawo zamówień publicznych; e)nastąpi zmiana obowiązującej stawki podatku VAT; w takim przypadku wynagrodzenie netto przysługujące Wykonawcy pozostanie bez zmian, a podatek VAT zostanie dostosowany do obowiązujących przepisów; f)nastąpi wstrzymanie robót przez Zamawiającego z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; g)nastąpi rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z realizacją umowy. 3.W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 5. ust. 2. i 3. pkt. b) lub w ust. 2. pkt. a), e) niniejszego paragrafu Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. 4.W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w ust. 2. pkt. a), b),c), d), f) niniejszego paragrafu zmianie może ulec termin wykonania umowy o czas niezbędny do zakończenia realizacji zamówienia w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 5.Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. 6.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. Podstawą zmiany umowy będzie protokół konieczności określający przyczyny zmiany, zatwierdzony przez obie strony umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.katowice.pl/jednostki/zzm
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Zieleni Miejskiej 40-523 Katowice ul. Kościuszki 138.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Zakład Zieleni Miejksiej 40-523 Katowice ul. Kościuszki 138.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.