eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Goleniów › Budowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta- wiadukt Lubczyna

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-08-27

Goleniów: Budowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta- wiadukt Lubczyna
Numer ogłoszenia: 183937 - 2014; data zamieszczenia: 27.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Goleniów , Plac Lotników 1, 72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4698200, faks 091 4698298.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goleniow.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta- wiadukt Lubczyna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie inwestycyjne p.n. Budowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta- wiadukt Lubczyna 2. Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania obejmuje realizację zadania: 2.1. Realizacja zakresu zadania na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w skład której wchodzi: I Branża drogowa: - bariery ochronne typu SP-09 i SP-05, - oznakowanie poziome i pionowe, -znaki kilometrowe i hektometrowe, - zjazdy do gospodarstw i na drogi boczne o nawierzchni z mieszanki SMA grub. 4cm- 480 m2, - droga wspomagająca o długości 2223,60 m, - powierzchnia drogi wspomagającej drogę S-3- 15 833,1m2, - powierzchnia pozostałych dróg publicznych- 1 542,3 m2, - powierzchnia dróg dojazdowych o nawierzchni z geokraty- 3 138,6 m2, - powierzchnia zjazdów o nawierzchni bitumicznej- 1 043,50 m2, - powierzchnia zjazdów o nawierzchni z kostki kamiennej- 476,90 m2, - powierzchnia zjazdów o nawierzchni z geokraty- 893 m2, - powierzchnia pętli do zawracania o nawierzchni z geokraty- 467 m2, - powierzchnia wysp kanalizujących- 120,6 m2, - dojazd do miejscowości Domastryjewo, - wycinka drzew i krzewów, - zdjęcie humusów, - rozbiórka nawierzchni i demontaż pachołków na drodze wojewódzkiej 113. II Branża mostowa: 1. Budowa mostu o niżej wymienionych parametrach: a) Parametry techniczne: - Typ konstrukcji: jednoprzęsłowa, wolnopodparta z belek prefabrykowanych strunobetonowych typu T, - liczba przęseł/ rozpiętość teoretyczna- 1 szt./ 26.40 m, - przekrój poprzeczny- 11szt. prefabrykantów, - materiał żelbet, - klasa obciążeń: A wg PN- 85/S/10030, - urządzenia obce- brak, b) parametry geometryczne: - kąt skrzyżowania obiektu z rzeką- 87.06 g, - trasa w planie: obiekt usytuowany na prostej, - trasa w profilu podłużnym: obiekt usytuowany na łuku wypukłym o promieniu R= 5000 m, - długość obiektu/długość obiektu ze skrzydłami- 27.30 m/ 43.74 m, - szerokość: jezdni/ chodników: 2*3.5+2*0.8= 8.60 m / 2*0.91=1.82 m, - szerokość całkowita obiektu- 10.42 m, - skrajnia pod obiektem: pionowa/pozioma: 2.3 m/ 28.8 m, - światło koryta rzeki- 19 m. III Branża sanitarna: 1. budowa kanalizacji deszczowej odwadniającej obiekt mostowy przez rzekę Inę w km 0+867.40 w ciągu budowy drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta- wiadukt Lubczyna w tym: a) zlewnia 1 w odcinku drogi od km 0+845.12 do km 0+892.15 do której należą: - kolektor mostowy M/L O 200 wraz z przyłączami i wpustami mostowymi ( WM150), - kolektor mostowy M/P O 200 wraz z przyłączami i wpustami mostowymi ( WM150), - kolektor 1 O 200, - studzienka ściekowa ( WU+S) O450, - przyłącza kanalizacji deszczowej O 160, - studnia rewizyjna- deszczowa- (SR) O 1000, - osadnik piasku przed wylotem (OP1) O 1000, - wylot ( WYL1)- prefabrykowany wylot drenu na skarpę, b) zlewnia 2 w odcinku drogi od km 0+795.12 do km 0+845.12 do której należy: - studzienki ściekowe ( WU+S) O 450, - przyłącza kanalizacji deszczowej O 160, - osadnik piasku przed wylotem ( OP2) O1000, - wylot ( WYL2)- prefabrykowany wylot drenu na skarpę. 2.2. Realizacja zakresu zadania na podstawie programu funkcjonalno- użytkowego w skład którego wchodzi zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na: a) zmianie układu skrzyżowania drogi wspomagającej z drogą wojewódzką nr 113 - budowa tzw. bajpasu, b) zmianie układu skrzyżowania na węźle Święta - zjazd na Szczecin i Świnoujście - poszerzenie jezdni na łukach. Uwaga: zmiana szerokości i konstrukcji drogi dojazdowej do Domastryjewa- zwiększenie szerokości drogi dojazdowej na całym odcinku do 6 m, zmiana konstrukcji drogi z KR1 z kruszywa łamanego na KR2 z mieszanek mineralno- bitumicznych nie jest przedmiotem, zamówienia podstawowego. Ten zakres może zostać zlecony w ramach zamówień uzupełniających..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Projekt budowlany i poszczególne pozycje z przedmiaru robót opisują rodzaj robót jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach zamówień uzupełniających. Podstawą do negocjacji ceny za zamówienie uzupełniające będzie złożony kosztorys ofertowy Wykonawcy w tym postępowaniu. Zamawiający informuje, że częścią, która może być objęta zamówieniem uzupełniającym jest także zakres związany ze zmianą szerokości i konstrukcji drogi dojazdowej do Domastryjewa - zwiększenie szerokości drogi dojazdowej na całym odcinku do 6 m, zmiana konstrukcji drogi z KR1 z kruszywa łamanego na KR2 z mieszanek mineralno- bitumicznych a opisanej w programie funkcjonalno- użytkowym

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO Oddział Goleniów, ul. Konstytucji 3 - go Maja, 72-100 Goleniów, nr konta: 28124038391111000044134794 z adnotacją na blankiecie przelewu: Budowa drogi wspomagającej drogę S-3 na odcinku węzeł Święta - wiadukt Lubczyna. 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy i Miasta w Goleniowie z siedzibą przy Plac Lotników 1 przed upływem terminu składania ofert. 5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Jeśli treść wnoszonego wadium będzie ograniczać w jakikolwiek sposób bezwarunkowy i na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego wypłatę wadium Zamawiający uzna, że wadium zostało nieskutecznie wniesione. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) oznaczenie postępowania, c) określenie przedmiotu postępowania, d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, e) kwotę gwarancji, f) termin ważności gwarancji. W przypadku wadium wnoszonego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jako zobowiązanego należy oznaczyć wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 9. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 10. Nie ma obowiązku załączać oryginału dokumentu wadium do oferty. Wykonawca który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 12. Zgodnie z art. 46 ust 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 13. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, utracić wadium na rzecz Zamawiającego może Wykonawca, którego oferta została wybrana, jeżeli: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 4) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 14. Pozostałe zasady dotyczące wadium określa art. 45 i 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem spełnienia warunku zawartego w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Wykonawca musi wykazać spełnienie n/w warunków: - warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (zakończył) należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej: a) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę lub rozbudowę obiektu mostowego, w rozumieniu przepisów o drogach publicznych (tj. wiadukt, most) o wartości robót nie mniejszej niż 2.000.000,00 złotych, b) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej lub sieci wodociągowej o wartości robót nie mniejszej niż 1.000.000,00 złotych, c) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę lub remont drogi o nawierzchni asfaltowej lub/i kostki brukowej betonowej lub kamiennej o wartości robót nie mniejszej niż 5.000.000,00 złotych. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót dla danej branży wymienionej powyżej w poszczególnych punktach od a) do c) o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej. Wykonawca na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu może wykazać: jedno zadanie potwierdzające spełnienie kilku z ww. warunków. Za drogę lub ulicę Zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 260 ze zm.). Za obiekt mostowy Zamawiający uzna obiekt mostowy w rozumieniu rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. z 2000 nr 63, poz. 735 ze zm.). Jako wykonanie zadania należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) / Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia) lub na dzień zakończenia realizacji umowy. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem spełnienia warunku zawartego w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Wykonawca musi wykazać spełnienie n/w warunków: - warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej po jednej osobie na każde wymienione poniżej stanowisko: a) kierownik budowy Wymagane kwalifikacje: Uprawnienia do kierowania robotami drogowymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie D.U. 2006 nr 83 poz. 578 ze zm.). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wymagane doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 5-letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako Kierownik budowy lub kierownik robót w realizacji co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o wartości nie mniejszej niż 10 000 000,00 zł. b) Kierownik robót drogowych Wymagane kwalifikacje: Uprawnienia do kierowania robotami drogowymi w specjalności drogowej - bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie D.U. 2006 nr 83 poz. 578 ze zm.). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wymagane doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 5-letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako Kierownik budowy lub kierownik robót drogowych lub Inspektor nadzoru robót drogowych. w realizacji co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł. c) Kierownik robót mostowych Wymagane kwalifikacje: Uprawnienia do kierowania robotami w specjalności mostowej - bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie D.U. 2006 nr 83 poz. 578 ze zm.). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wymagane doświadczenie zawodowe: Nie mniej niż 5-letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako Kierownik budowy lub kierownik robót mostowych lub Inspektor nadzoru robót mostowych. w realizacji co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub przebudowie lub remoncie obiektu mostowego wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. d) Kierownik robót instalacyjnych Wymagane kwalifikacje: Uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych - w rozumieniu ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie D.U. 2006 nr 83 poz. 578 ze zm.). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wymagane doświadczenie zawodowe: Osoba na tym stanowisku musi mieć doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu minimum jednego zadania związanego z budową lub remontem lub przebudową sieci wodociągowej lub sieci kanalizacji deszczowej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł. Zamawiający nie dopuszcza pełnienia przez jedną osobę funkcji w kilku branżach jednocześnie, pomimo posiadania odpowiednich uprawnień. e) Osoba odpowiedzialna za nadzór archeologiczny Wymagane kwalifikacje: Posiadanie kwalifikacji i doświadczenia w prowadzeniu prac archeologicznych w formie bezpośredniego nadzoru w trakcie realizacji inwestycji oraz w przypadku stwierdzenia w trakcie prac budowlanych naruszenie nieruchomego obiektu zabytkowego (o chronologii od epoki kamienia do średniowiecza włącznie) w przeprowadzeniu ratunkowych badań archeologicznych. Tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku archeologia. Wymagane są uprawnienia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U.2011.165.987). Wymagane doświadczenie zawodowe: Co najmniej 12-miesięczna praktyka w zakresie badań archeologicznych. Przy ustalaniu czasu trwania praktyki, nie uwzględnia się uczestnictwa w badaniach archeologicznych prowadzonych metodą powierzchniową, nadzorów archeologicznych i rozpoznawania obiektów archeologicznych przy pomocy odwiertów oraz opracowywania dokumentacji zabytków ruchomych odkrytych w trakcie badań archeologicznych. f) Osoba odpowiedzialna za nadzór przyrodniczy Wymagane kwalifikacje: Posiadanie kwalifikacji i doświadczenia w prowadzeniu nadzoru przyrodniczego. Wykształcenie wyższe na kierunku: biologia lub ochrona środowiska przyrodniczego lub pokrewne przyrodnicze Wymagane doświadczenie zawodowe: Udział w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej w 2 inwentaryzacjach lub 2 nadzorach lub 1 inwentaryzacji i 1 nadzorze. Inwentaryzacja - inwentaryzacje przyrodnicze wykonywane dla potrzeb inwestycji liniowych, Nadzór - nadzory środowiskowe obejmujące oddziaływanie na środowisko przyrodnicze, prowadzone dla potrzeb inwestycji liniowych. UWAGA dotycząca wszystkich stanowisk wskazanych powyżej: Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010 Nr 243 poz. 1623 - teks jednolity z późniejszymi zmianami) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Zamawiający nie dopuszcza pełnienia przez jedną osobę funkcji w kilku branżach jednocześnie, pomimo posiadania odpowiednich uprawnień. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem spełnienia warunku zawartego w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Wykonawca musi dysponować środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości minimum 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych). W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publiczne dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za najważniejsze roboty budowlane (spełniające warunek udziału w postępowaniu Zamawiający uzna jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (zakończył) należycie w okresie ostatnich w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej: a) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę lub rozbudowę obiektu mostowego, w rozumieniu przepisów o drogach publicznych (tj. wiadukt, most) o wartości robót nie mniejszej niż 2.000.000,00 złotych, b) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej lub sieci wodociągowej o wartości robót nie mniejszej niż 1.000.000,00 złotych, c) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę lub remont drogi o nawierzchni asfaltowej lub/i kostki brukowej betonowej lub kamiennej o wartości robót nie mniejszej niż 5.000.000,00 złotych. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót dla danej branży wymienionej powyżej w poszczególnych punktach od a) do c) o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej. Wykonawca na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu może wykazać: jedno zadanie potwierdzające spełnienie kilku z ww. warunków. Za drogę lub ulicę Zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 260 ze zm.). Za obiekt mostowy Zamawiający uzna obiekt mostowy w rozumieniu rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. z 2000 nr 63, poz. 735 ze zm.). Jako wykonanie zadania należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) / Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia) lub na dzień zakończenia realizacji umowy.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz ofertowy przygotowany dla zamówienia - przygotowany zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 2. Kosztorys ofertowy dla części obliczanego wynagrodzenia kosztorysowego objętego dokumentacją projektową wykonany na podstawie przedmiarów robót tzn. na podstawie załącznika nr 27 SIWZ (brak kosztorysu ofertowego złożonego zgodnie z zapisami SIWZ spowoduje odrzucenie oferty); 3. Kosztorys ofertowy dla PFU - dla części objętej programem funkcjonalno- użytkowym celem określenia ceny ryczałtowej za tą część, kosztorys przygotowany na podstawie załącznika nr 28 do SIWZ (brak kosztorysu ofertowego złożonego zgodnie z zapisami SIWZ spowoduje odrzucenie oferty); 4. oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - przygotowane zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ; 5. jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części robót podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 7 do SIWZ (jeżeli dotyczy); 6. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 7. Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w załączniku nr 8 do SIWZ. 3. Zamawiający oraz GDDKiA O/Sz zastrzegają sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy w wyjątkowych sytuacjach, zgodnie z art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.goleniow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy i Miasta, Plac Lotników 1, 72-100 Goleniów, pokój nr 212.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.09.2014 godzina 09:45, miejsce: Urząd Gminy i Miasta, Plac Lotników 1, 72-100 Goleniów, pokój nr 212.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt dofinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 oś Priorytetowa 1. Gospodarka- Innowacje- Technologie Działanie 1.3. Zaawansowane usługi wsparcia dla przedsiębiorstw Poddziałanie 1.3.3. Schemat A wzrost atrakcyjności inwestycyjnej województwa zachodniopomorskiego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.