eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nakło nad Notecią › przeprowadzenie kursów zawodowych realizowanych w ramach projektu konkursowy pt. Aktywność naszą szansą, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora integracji społecznej, Poddziałanie 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-26

Nakło nad Notecią: przeprowadzenie kursów zawodowych realizowanych w ramach projektu konkursowy pt. Aktywność naszą szansą, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora integracji społecznej, Poddziałanie 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Numer ogłoszenia: 182581 - 2014; data zamieszczenia: 26.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Ks. P. Skargi 2, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 386 08 15, faks 0-52 386 08 17.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przeprowadzenie kursów zawodowych realizowanych w ramach projektu konkursowy pt. Aktywność naszą szansą, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora integracji społecznej, Poddziałanie 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych wraz zajęciami praktycznymi w wyszczególnionych zawodach dla uczestników projektu konkursowego Aktywność naszą szansą, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.2, Poddziałanie 7.2.1 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie: 1.Pakiet I - Kurs Magazyniera- sprzedawcy z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych dla 9 osób; 2.Pakiet II -Kurs księgowości dla 5 osób; 3.Pakiet III - Kurs fotografii ślubnej dla 1 osoby; 4.Pakiet IV -Kurs terapeuty zajęciowego dla 2 osób; 5.Pakiet V -Kurs prawa jazdy kategorii B dla 2 osób; 6.Pakiet VI -Kurs pomocy kuchennej dla 3 osób; 7.Pakiet VII - Kurs instruktora rekreacji ruchowej - specjalność: fitness - ćwiczenia siłowe dla 1 osoby; 8.Pakiet VIII - Kurs projektowania stron www z grafiką komputerową dla 1 osoby; 9.Pakiet IX - Kurs opiekuna osób starszych, chorych i niepełnosprawnych dla 2 osoby; 10.Pakiet X - Kurs kadry i płace dla 2 osób; 11.Pakiet XI - Kurs opiekunki dziecięcej dla 2 osób. Ogólne warunki dotyczące opisu przedmiotu zamówienia: 1. Uczestnicy szkolenia. Szkolenie przeznaczone jest dla 30 osób uczestników projektu konkursowego Aktywność naszą szansą. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmiany liczby osób skierowanych na kursy zawodowe do czasu rozpoczęcia kursu oraz w czasie jego trwania, jeżeli będzie możliwa i celowa realizacja programu kursu. 2. Miejsce realizacji szkolenia 1)Zajęcia powinny odbywać się w Nakle nad Notecią. Wykonawca zobowiązany jest w Formularzu oferty - załącznik nr 1 do SIWZ wskazać dokładny adres miejsca odbywania szkolenia (zajęć teoretycznych i praktycznych). 2)Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia poza wskazaną miejscowością, jednak podróż w jedną stronę nie może być dłuższa niż 1 godzina mierząc od miasta Nakła nad Notecią i musi być zapewniona publicznymi środkami transportu. Wykonawca pokrywa koszty dojazdu na kursy zawodowe do miejsca przeznaczenia. W przypadku braku możliwości dojazdu środkami komunikacji publicznej wykonawca zobowiązany jest zapewnić transport. Koszt dojazdu oraz ewentualnego transportu należy ująć w koszcie całkowitym szkolenia. Czas dojazdu nie jest czasem szkolenia. 3)Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom szkolenia odpowiednich warunków lokalowych w miejscu szkolenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 4)Sala do zajęć teoretycznych w warunkach codziennego użytkowania powinna mieć przeznaczenie wykładowe lub konferencyjne, powinna być wyposażona w tablicę, sprzęt audiowizualny, ułatwiający przekazywanie wiadomości uczestnikom szkolenia. Sala musi być wyposażona w odpowiednią do liczby uczestników liczbę stolików i miejsc siedzących, właściwie oświetlona ogrzewana, przewietrzana. Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywa się szkolenie (tj. WC, umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody). 5)Pomieszczenia, w których odbywać się będą zajęcia z uczestnikami muszą być oznaczone logotypami POKL i UE oraz informacjami o realizowanym projekcie. 6)Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji informacji podanych w ofercie poprzez wizję lokalną pomieszczeń przeznaczonych do kursów zawodowych (i zajęć praktycznych) przed zawarciem umowy. 3.Czas trwania i sposób organizacji szkolenia. 1)Wymagana liczba godzin szkolenia dla każdego uczestnika to: dla Pakietu Nr I -100 h; dla Pakietu Nr II- 150 h; dla Pakietu Nr III- 40 h; dla Pakietu Nr IV-100 h; dla Pakietu Nr V- 60 h; dla Pakietu nr VI- 80 h; dla Pakietu nr VII- 100 h; dla Pakietu nr VIII - 50 h; dla Pakietu nr IX - 120 h; dla Pakietu nr X - 120 h; dla Pakietu nr XI - 120 h. Przez jedną godzinę należy rozumieć: 60 minut - 45 minut zajęć edukacyjnych, długość przerwy może być ustalona w sposób elastyczny. Zajęcia nie mogą kończyć się przerwą. Szkolenie musi być realizowane według planu nauczania obejmującego nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu. 2)Realizacja szkolenia odbywać się będzie w ciągu 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku. Zajęcia powinny odbywać się w godzinach od 9:00 maks. do 14:00 (nie więcej niż 6 h dziennie). Liczba godzin zajęć każdego dnia musi być pełna. Przedział dni i godzin zajęć może ulec zmianie po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 3)Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. Okres ubezpieczenia obejmie cały okres trwania szkolenia. Koszty ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie. 4)Wykonawca organizuje i pokrywa koszty związane z przeprowadzeniem badań lekarskich wymaganych przepisami prawa. 5)W przypadku kursu prawa jazdy kategorii B Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia terminu pierwszego egzaminu państwowego w ośrodku egzaminowania kierowców oraz uiszczenia opłaty za ten egzamin. 6)Wykonawca zapewnia każdego dnia szkolenia catering w postaci: ciastek, kawy, herbaty lub napojów zimnych w ilości min. 0,5 l na osobę. Wykonawca gwarantuje również podanie każdemu uczestnikowi szkolenia obiad - drugie danie (co najmniej trzy razy w tygodniu danie mięsne) w przypadku zajęć trwających w ciągu dnia 5 h i więcej. 7)Wykonawca zapewnia, że posiada odpowiednią kadrę, sprzęt, pomoce dydaktyczne oraz pomieszczenia do odbywania szkoleń będących przedmiotem zamówienia. 8)Szczegółowy harmonogram zajęć określi Wykonawca i przedłoży go Zamawiającemu najpóźniej w terminie 2 dni przed rozpoczęciem kursu. 9)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych, zgodnie z wymogami prawa określonymi w odrębnych przepisach i w zakresie zgodności z tymi przepisami. 10) Wszelkie uwagi Zamawiającego związane z jakością i ilością prowadzonych zajęć (w tym zajęć praktycznych) Wykonawca uwzględni, najpóźniej w następnym dniu wyznaczonym na odbycie danego szkolenia. 11) W ramach zajęć praktycznych Wykonawca zapewni sprzęt techniczny oraz wszelkie materiały do wykonania zajęć praktycznych i dostarczy je na swój koszt na miejsce praktyk. 4. Materiały dydaktyczne i narzędzia dla uczestników szkolenia. 1)Wszyscy uczestnicy szkolenia muszą otrzymać na pierwszych zajęciach bezzwrotnie materiały edukacyjne z logo EFS przygotowane przez Wykonawcę. 2)Odbiór powyższych materiałów dydaktycznych potwierdzony zostanie przez każdego uczestnika podpisaniem stosownego oświadczenia. 3)W ramach realizowanego kursu Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia w odpowiednim dla niego rozmiarze i przekaże na własność indywidualne środki ochrony indywidualnej. 5. Program szkolenia. Program szkolenia zgodnie z § 71 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. z dnia 22 maja 2014r.) zawiera: a)nazwę i zakres szkolenia, b)czas trwania i sposób organizacji szkolenia, c)wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, d)cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, e)plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar z uwzględnieniem w miarę potrzeby, części teoretycznej i praktyczniej f) opis treści - kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, g)wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych , h)przewidziane sprawdziany i egzaminy , Każdy uczestnik musi otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne ze wzorem zawartym w rozporządzeniu MEN z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz. U. z 2014r. Poz. 622) zawierające : a)numer z rejestru, b)imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzający tożsamości, c)nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, d)formę i nazwę szkolenia, e)okres trwania szkolenia, f)miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, g)tematy i wymiary godzin zajęć edukacyjnych, h)podpis osoby upoważnionej przez instytucje szkoleniowa przeprowadzającą szkolenie. 6.Zakres merytoryczny szkolenia. Szkolenie należy przeprowadzić zgodnie z programem szkolenia, który należy dołączyć do oferty według załącznika nr 6 do SIWZ. Osoba, która w trakcie odbywania szkolenia przebywać będzie 80% czasu na zwolnieniu lekarskim nie może uzyskać zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. 7.Pozostałe wymagania. 1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej: a)dziennik zajęć wypełniany codziennie zgodnie z obowiązującym programem nauczania zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, b)protokół z egzaminu, c)rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia. d)lista odbioru posiłków e)listy odbioru materiałów szkoleniowych zapewnionych w ramach kursu, f)lista odbioru środków finansowych na pokrycie kosztów dojazdów na szkolenie (w przypadku wypłaty tych świadczeń), g)listy ubezpieczonych klientów, h)listy odbioru środków ochronnych zapewnionych w ramach danego kursu 2)Wykonawca zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia i przechowywania wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy przez okres co najmniej 10 lat od momentu zakończenia realizacji szkolenia i udostępnienia ich instytucjom krajowym i Unii Europejskiej upoważnionym do kontroli. 3)Wykonawca winien działać zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 z późniejszymi zmianami), 4)Cała dokumentacja prowadzona przez Wykonawcę winna być opatrzona właściwymi 5)logotypami POKL i UE..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego zaświadczenia o podleganiu wpisowi do rejestru instytucji szkoleniowej wystawionej przez WUP właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną usługę w zakresie przeprowadzenia kursów zawodowych o tematyce odpowiadającym zakresowi tematycznemu Pakietu, na który Wykonawca składa ofertę. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych usług i dowodów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że przekazanie potencjału przez inny podmiot będzie miało charakter rzeczywisty, faktyczny, pozwalający na realne wykorzystanie wiedzy i doświadczenia w toku realizacji zamówienia. Dysponowanie zasobami musi zostać udowodnione Zamawiającemu przez Wykonawcę w sposób nie budzący wątpliwości co do tego, czy podmiot udostępniający swoje zasoby z zakresu wiedzy i doświadczenia posiada je i rzeczywiście udostępnia. Doświadczenie nie stanowi dobra, które może być przedmiotem samodzielnego obrotu. Doświadczenie stanowi składnik przedsiębiorstwa w znaczeniu przedmiotowym i dzieli byt prawny przedsiębiorstwa (w rozumieniu. art. 551 i art. 552 Kodeksu cywilnego). Nie jest zatem możliwe udostępnienie doświadczenia bez jednoczesnego udostępnienia przedsiębiorstwa, z którym to doświadczenie jest związane. Z tych też względów dla potwierdzenia rzeczywistego udostępnienia zasobu doświadczenia, konieczny jest osobisty udział tego podmiotu w wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 2, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować następującymi osobami : wykładowcami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia. Wykonawca musi posiadać kwalifikacje zawodowe odpowiednie do przeprowadzenia kształcenia zgodnie z wymogami rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r. poz. 186). Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Dowodami tymi są poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. Dowodami, o których mowa w pkt 1.2 ppkt. 2) są: a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , b) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. 2. Dokumenty składające się na ofertę: 1) wypełniony załącznik nr 1 - FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY; 2) program szkolenia załącznik nr 7 , 3) wskazane w SIWZ dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia. 3. Inne dokumenty: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi wymieniać wszystkich Wykonawców i być przez nich podpisane. Pełnomocnictwo musi jednoznacznie określać postępowanie do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania. Pełnomocnictwo niniejsze musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do umowy zmian wymienionych wyłącznie w niniejszym punkcie w drodze aneksu do umowy, poprzedzonego pisemnym umotywowanym wnioskiem, z uwzględnieniem zasad ich wprowadzania. 2. W przypadku choroby wykładowcy lub innych nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających odbycie zajęć w uzgodnionym w umowie terminie, Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia zastępstwa i przeprowadzenia kursu w terminie najwcześniejszym w okresie obowiązywania niniejszej umowy. 3. W przypadku zmiany określonej w ust. 2 nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SIWZ. 4. Zamawiający nie ponosi kosztów dojazdu , zakwaterowania i wyżywienia wykładowcy na czas szkolenia. 5. Zmianie może ulec cena, tylko i wyłącznie wówczas jeżeli zmianie ulegnie liczba osób skierowanych na dany rodzaj kuru zawodowego. 6. Wystąpiły konieczności zmiany Podwykonawcy dla części zamówienia, którą Wykonawca wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania Podwykonawcy, za zgodą Zamawiającego. 7. Istotne dla stron postanowienia umowy zostały zawarte w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.naklo.pl- zakładka bip. zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można odebrać w siedzibie Zamawiającego lub pobrać ze strony internetowej.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Biurze pokój nr 9, w Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Ks. P. Skargi 2, 89-100 Nakło nad Notecią..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: w ramach projektu konkursowy pt. Aktywność naszą szansą, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora integracji społecznej, Poddziałanie 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr I - KURS MAGAZYNIERA- SPRZEDAWCY Z OBSŁUGĄ KOMPUTERA, KAS FISKALNYCH I WÓZKÓW JEZDNIOWYCH..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest: przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania prac w zawodzie magazynier z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych. Kurs obejmuje łącznie 100 godzin dydaktycznych tj. 57 godz. teorii i 43 godz. praktyki. Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1. Kasy fiskalne 1) Rodzaje kas fiskalnych 2) Obsługa kas fiskalnych 3) Przepisy prawne 4) Urządzenia dodatkowe wspomagające pracę kasjera 2. Wózki jezdniowe 1) Typy stosowanych wózków jezdniowych 2) Budowa wózka 3) Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami 4) Czynności operatora w czasie pracy z wózkami 5) Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa 6) Wiadomości z zakresu BHP 7) Wiadomości o dozorze technicznym 8) Praktyczna nauka jazdy 9) Wiadomości związane z wymianą butli gazowych 10) Wymiana butli gazowych 3. Magazynier sprzedawca z obsługą komputera 1) Obsługa komputera i programów magazynowych 2) Procesy magazynowe 3) Znakowanie ładunków kodami 4) Logistyka w gospodarce magazynowej 5) technologia prac magazynowych 6) koszty magazynu 7) nowoczesne narzędzia informatyczne dla wspomagania przebiegu procesu magazynowego 8) charakterystyka zawodu sprzedawcy, etyka, metody sprzedaży 9) obsługa klienta 10) wystawianie rachunków, faktury VAT, KP, KW Dokumenty uzyskane po ukończonym szkoleniu: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 622).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr II - KURS KSIĘGOWOŚCI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest : przygotowanie w teorii i praktyce do wykonywania zawodu księgowy. Kurs obejmuje 150 godzin dydaktycznych Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1. Podatek od towarów i usług a) Regulacje prawne b) Podstawa opodatkowania c) Stawki podatku VAT d) Zasady obliczania podatku e) Deklaracje podatkowe 2. Faktura VAT a) Stawki podatku VAT b) Zasady obliczania podatku c) Deklaracje podatkowe d) Regulacje prawne - faktura VAT e) Rodzaje faktur f) Struktura prawidłowej faktury g) Zasady korygowania błędów w fakturach h) Terminy wystawiania faktur 3. Podatek dochodowy od osób fizycznych a) Zasady rozliczania przychodów b) Koszty uzyskania przychodów c) Zasady rozliczania wynagrodzeń z tytułu umowy o pracę oraz umów cywilnoprawnych (składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, zaliczki na podatek dochodowy) d) Zasady odliczania darowizn od dochodu e) Użyczenie, najem, leasing i dzierżawa środków trwałych - najkorzystniejsze zasady rozliczeń podatkowych f) Najkorzystniejsze rozliczenia kapitałów pieniężnych (dochodów z dywidend, odsetek bankowych, sprzedaży papierów wartościowych) 4. Podatek dochodowy od osób prawnych a) Zasady rozliczania przychodów (moment powstania przychodu należnego, zaliczki, kursy walut, przychody zwolnione z podatku dochodowego) b) Koszty uzyskania przychodów (zasady dokumentowania, odszkodowania i kary umowne, wydatki na rzecz pracowników, świadczenia na rzecz członków zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnych, akcjonariuszy, udziałowców) c) Działalność marketingowa, sponsoring d) Zasady odliczania darowizn e) Pożyczki, kredyty, dopłaty w spółkach z o.o., odsetki od pożyczek i zobowiązań - zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych. f) Użyczenie, najem, leasing i dzierżawa środków trwałych - zasady rozliczeń podatkowych. 5. Książka przychodów i rozchodów a) Regulacje prawne b) Struktura księgi podatkowej c) Dowody wewnętrzne 6. Ordynacja podatkowa a) Zasady postępowania podatkowego b) Akty prawne wydawane przez organy podatkowe c) Postępowanie w sprawie zmiany decyzji ostatecznych (stwierdzenie nieważności decyzji, wznowienie postępowania) d) Postępowanie w sprawie zaległości podatkowych (zasady naliczania odsetek za zwłokę, zawieszenie naliczania odsetek) e) Postępowanie w sprawach nadpłaty w podatkach f) Przedawnienie zobowiązań podatkowych 7. Podstawy rachunkowości a) Funkcje, cele, zasady i cechy rachunkowości b) Podstawy prawne rachunkowości c) Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych d) Zasady prowadzenia ewidencji na kontach (działanie kont, ewidencja na kontach bilansowych i wynikowych, rachunek zysków i strat) 8. Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych a) Pojęcie i klasyfikacja środka trwałego oraz wartości niematerialnych i prawnych b) Wycena i ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych c) Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (stawki, metody, ustalanie wartości końcowej, weryfikacja stosowanych szacunków amortyzacyjnych d) Leasing środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (finansowy, operacyjny) e) Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne przeznaczone do sprzedaży 9. Ewidencja środków pieniężnych a) Pojęcie i klasyfikacja aktywów pieniężnych b) Pojęcie i zakres inwestycji krótkoterminowych i długoterminowych c) Zasady obrotu gotówkowego i bezgotówkowego oraz jego dokumentowanie i ewidencja d) Obrót czekowy, wekslowy i akredytywa e) Wycena środków pieniężnych ciągu roku i na dzień bilansowy - różnice kursowe f) Ocena i planowanie środków pieniężnych 10. Ewidencja rozrachunków a) Klasyfikacja, wycena, ewidencja rozrachunków b) Rozrachunki z dostawcami i odbiorcami krajowymi c) Rozrachunki z dostawcami i odbiorcami zagranicznymi d) Ewidencja rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń i podróży służbowych e) Ubezpieczenia społeczne oraz inne świadczenia na rzecz pracownika f) Rozrachunki z ZUS z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne g) Rozrachunki publiczno-prawne (płatnik-podatnik) 11. Ewidencja kapitałów własnych a) Klasyfikacja, pojęcie i ewidencja kapitałów własny b) Fundusze własne w różnych jednostkach gospodarczych c) Kapitał zapasowy d) Pozostałe kapitały rezerwowe e) Kapitał z aktualizacji wyceny f) Zysk (strata z lat ubiegłych) g) Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego 12. Ewidencja materiałów i towarów a) Ewidencja i wycena materiałów i towarów b) Ewidencja zakupu materiałów i towarów (WNT, WDT, export, import) c) Rozchód materiałów - ewidencja i rozliczenie d) Obrót towarowy 13. Ewidencja kosztów a) Ewidencja kosztów w układzie rodzajowym b) Ewidencja kosztów w układzie kalkulacyjnym c) Równoległe księgowanie kosztów rodzajowych i kalkulacyjnych d) Koszty i przychody podstawowe, operacyjne, finansowe e) Zyski i straty nadzwyczajne 14. Wynik finansowy i zamknięcie ksiąg. Inwentaryzacja a) Ustalanie wyniku dochodu bilansowego i podatkowego b) Wynik finansowy brutto i jego obciążenia c) Wynik finansowy netto i jego rozliczenie d) Cele i metody inwentaryzacji e) Rodzaje inwentaryzacji (spis z natury, uwzględnienie sald z kontrahentami, weryfikacje stanu ewidencyjnego 15. Sprawozdanie finansowe a) Jednostki zobowiązane do składania sprawozdań b) Jednostki uprawnione do otrzymywania sprawozdań c) Terminy i tematyka d) Zasady wypełniania poszczególnych sprawozdań (informacje wstępne, rachunek zysków i strat, bilans, sprawozdanie z przepływów pieniężnych i kapitału) e) Analiza sprawozdań finansowych (pozioma, pionowa) 16. Program zajęć praktycznych: 1) Zasady obsługi systemu finansowo-księgowego - praca w programie 2) Rodzaje podatków, opłat, przypisanie do poszczególnych grup klasyfikacyjnych 3) Omówienie wzorów deklaracji VAT, sporządzenie miesięcznej deklaracji VAT 4) Wystawianie i korygowanie przykładowych faktur 5) Prezentacja dokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy i nabycia 6) Budowanie firmy 7) Sporządzenie listy płac (rozliczanie wynagrodzeń, przychodów, darowizn) 8) Rozliczanie wynagrodzeń, przychodów, darowizn 9) Naliczanie odsetek za zwłokę, nadpłaty w podatkach 10) Wprowadzenie planu kont, bazy kontrahentów 11) Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat 12) Zaksięgowanie bilansu otwarcia/obrotów rozpoczęcia utworzonej firmy 13) Księgowanie bieżących operacji gospodarczych (faktury zakupu, wyciągi bankowe, kasa, tworzenie i zapisywanie kopii bezpieczeństwa, import/eksport bazy danych firmy) 14) Przygotowywanie dokumentów, wprowadzenie środków trwałych do programu księgowego 15) Ustalanie miesięcznych odpisów, analiza tabeli amortyzacyjno-umorzeniowej 16) Księgowanie dokumentów związanych ze środkami trwałymi 17) Przykłady dokumentów związanych z obrotem i ewidencją środków pieniężnych 18) Sporządzanie KP, KW, raportu kasowego 19) Omówienie wzorów dokumentów związanych z rozrachunkami (rozliczenie zaliczki, polecenie wyjazdu służbowego, faktury) 20) Rozrachunki z US i ZUS-DRA 21) Ustalanie różnic kursowych z rozrachunków, odsetek naliczonych za zwłokę w płatnościach 22) Wycena, ewidencja zakupu materiałów i towarów-przykładowe zadania 23) Wewnątrz wspólnotowe nabycie i dostawa, prezentacja na schematach 24) Ewidencja kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym - przykładowe zadania 25) Klasyfikacja kosztów do poszczególnych kont 26) Budowa planu kont dla wybranych typów działalności 27) Zamknięcie ksiąg, bilans zamknięcia. 28) Ustalenie wyniku podatkowego na podstawie ewidencji księgowej -CIT 29) Księgowanie wyniku finansowego roku poprzedniego 30) Przeprowadzenie inwentaryzacji, prezentacja ujęcia w księgach handlowych 31) Wypełnianie przykładowych sprawozdań finansowych 32) Analiza poprawności wprowadzonych danych księgowych 33) Sporządzanie rachunku zysków i strat, bilansu 34) Dochód/strata podatkowa- wskazanie rozbieżności Dokumenty uzyskane po ukończonym szkoleniu: 1. Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 poz. 622); 2. Dyplom potwierdzający przygotowanie do zawodu: księgowy (kod zawodu 331301), który ujęty został w klasyfikacji zawodów i specjalności, wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2010 roku (t.j. Dz. U. z 2014r. poz.760).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr III - KURS FOTOGRAFII ŚLUBNEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest nabycie umiejętności profesjonalnego wykonywania atrakcyjnych ślubnych sesji fotograficznych, umożliwiających samodzielną pracę w zawodzie. Kurs obejmuje łącznie: 40 godzin dydaktycznych (tj. 20 godz. teorii i 20 godz. praktyki) Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1. Część teoretyczna (10h): a) Sprzęt fotograficzny wykorzystywany w fotografii ślubnej. b) Kadr i kompozycja estetyczna. c) Światło zastane, naturalne i sztuczne. d) Rodzaje fotografii ślubnych. e) Rekwizyty wykorzystywane w fotografii ślubnej. f) Relacja fotograf - Młoda Para. g) Efekty specjalne w fotografii ślubnej. 2. Część praktyczna (20h): a) Fotografia ślubna studyjna. b) Fotografia ślubna plenerowa. c) Fotografia ślubna reportażowa. d) Analiza techniczna fotografii. e) Analiza estetyczna fotografii. Dokumenty uzyskane po ukończonym kursie: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 poz. 622).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr IV - KURS TERAPEUTY ZAJĘCIOWEGO.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest: zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat terapii zajęciowej oraz z organizacją zajęć terapeutycznych, przygotowujące do wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego. Czas trwania kursu -100 godzin (80 godz. zajęć teoretycznych oraz 20 godzin zajęć praktycznych) Tematyka kursu powinna obejmować w szczególności zajęcia edukacyjne 1. Techniki terapii zajęciowej : rysunek, malarstwo, grafika, rzeźba, kolarze, zdobnictwo i dekoratorstwo, muzykoterapia, biblioterapia, zabawy integracyjne 2. Zarys anatomii i fizjologii i patologii z elementami pierwszej pomocy a) Podstawy anatomii i fizjologii człowieka b) Podstawy patologii klinicznym zarysem chorób c) Elementy pierwszej pomocy w zagrożeniach zdrowia i życia 3. Podstawy terapii zajęciowej a) Projektowanie indywidualnej i grupowej terapii zajęciowej b) Diagnoza terapeutyczna c) Metodyka terapii zajęciowej d) Elementy arteterapii i kinezyterapii 4.Planowanie i organizowanie terapii zajęciowej a) Planowanie działań terapeutycznych b) Organizowanie pracy w pracowni terapii zajęciowej 5. Rehabilitacja chorych. 6. Prowadzenie zajęć terapeutycznych. Dokumenty uzyskane po zakończonym kursie: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 poz. 622).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet nr V - KURS PRAWA JAZDY KAT. B.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest : zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności do prowadzenia samochodów osobowych. Kurs obejmuje 60 godzin. 1) zajęcia teoretyczne wykłady i ćwiczenia - minimum 30 godzin, 2) zajęcia praktyczne - minimum 30 godzin Tematyka kursu powinna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1. Przepisy ruchu drogowego 1) Wiadomości ogólne 2) Podstawowe pojęcia 3) Przepisy ogólne o ruchu pojazdów 4) Przepisy szczegółowe o ruchu pojazdów 5) Znaki i sygnały drogowe 6) Ogólne warunki używania pojazdu 7) Kierowca pojazdu 8) Obowiązki i odpowiedzialność kierowcy i posiadacza pojazdu 2. Technika kierowania pojazdem 1) Przygotowanie do jazdy. Uruchamianie silnika. Ruszanie i zatrzymanie. Kręcenie kierownicą skręty manewrowe. 2) Zmiana biegu z I na II. Zmiana biegów w górę. Zmiana biegów w dół. Ogólne zasady jazdy do tyłu. Jazda do tyłu na wprost. Skręty podczas jazdy do tyłu. Jazda slalomem. 3) Jazda w ruchu miejskim. Hamowanie. Zmniejszenie prędkości jazdy. Zatrzymanie pojazdu. Hamowanie na wzniesieniu i spadku drogi. Ruszanie na wzniesieniu z pomocą hamulca pomocniczego. Ruszanie na wzniesieniu z pomocą hamulca zasadniczego. 4) Zmiana biegów w górę i w dół. Cofanie. Parkowanie. 5) Jazda w ruchu drogowym w mieście i poza miastem w dzień i po zmierzchu. Jazda w górach. 6) Charakterystyki pojazdów. Zwiększenie przyczepności przednich kół w momencie rozpoczynania skrętu dociążanie przodu. Pokonywanie łuków i zakrętów. Tory przejazdu przez zakręty. Dobór prędkości przed wejściem w zakręt hamowanie, zmiana biegu w dół. 7) Ciągnięcie przyczepy. Jazda z przyczepą. Cofanie z przyczepą. Zachowanie się na drogach ekspresowych i autostradach. Włączanie się do ruchu (pas rozbiegowy). Zachowanie się w czasie wyprzedzania. Opuszczanie drogi ekspresowej lub autostrady (pas do zjazdu). 8) Jazda w trudnych warunkach atmosferycznych (ulewa, śnieżyca, mgła). Poślizg przyczyny, sposoby zapobiegania. 3. Zarys budowy pojazdu i zasady obsługi technicznej 1) Budowa pojazdu wiadomości ogólne 2) Silniki układ napędowy 3) Układ kierowniczy i hamulcowy 4) Ogumienie. Amortyzatory i stabilizatory 5) Wyposażenie elektryczne 6) Czynności obsługowe 4. Nauka jazdy 1) Przygotowanie do jazdy. Ruszanie i zatrzymanie pojazdu. Kręcenie kierownicą skręty manewrowe. 2) Zmiana biegu z I na II. Zmiana biegu w górę. Zmiana biegu w dół. 3) Ogólne zasady jazdy do tyłu. Jazda do tyłu na wprost. Skręty podczas jazdy do tyłu. 4) Jazda w ruchu miejskim. Jazda slalomem. 5) Hamowanie. Ruszanie na wzniesieniu z pomocą hamulca pomocniczego. Ruszanie na wzniesieniu z pomocą hamulca zasadniczego. Technika zmiany biegów w górę i w dół podczas jazdy w ruchu drogowym z różnymi prędkościami. 6) Cofanie. Zawracanie. Parkowanie. 7) Jazda w ruchu drogowym w mieście i poza miastem w dzień i po zmierzchu 8) Charakterystyki pojazdów. Zwiększenie przyczepności przednich kół w momencie rozpoczynania skrętu. Dociążenie przodu. Pokonywanie łuków i zakrętów. 9) Jazda z przyczepą manewry. Jazda z przyczepą w ruchu drogowym. 10) Zachowanie się na drogach ekspresowych. Włączanie się do ruchu (pas rozbiegowy). Zachowanie się w czasie wyprzedzania. Opuszczenie drogi ekspresowej. 11) Powtórzenia wybranych tematów. 5. Zachowanie na miejscu wypadku i pomoc przedlekarska 1) Wypadkowość i ratownictwo drogowe. Zasady postępowania na miejscu wypadku. 2) Stany zagrożenia życia w wypadkach drogowych. Zranienia, oparzenia, krwotoki, złamania Dokumenty uzyskane po zakończonym kursie: Prawo jazdy kat. B Kurs powinien być zorganizowany na zasadach i w miejscach określonych w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach ( Dz. U. z 2012r. poz. 995).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet nr VI - KURS POMOCY KUCHENNEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest: przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania zawodu pomocy kuchennej. Kurs obejmuje 80 godzin (10 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych) Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1.Zajęcia teoretyczne: 1) Bezpieczeństwo i higiena pracy, minimum sanitarne, 2) Higiena osobista i higiena pracy, przepisy p.poż. 3) Nowoczesne urządzenia do utrzymania wysokiego standardu potraw 4) Przygotowanie stanowiska pracy 5) Przepisy obowiązujące w zakładach zbiorowego żywienia 6) Pobieranie surowców i półproduktów do produkcji kulinarnej 2.Zajęcia praktyczne: 7) Obróbka wstępna i cieplna warzyw 8) Surówki 9) Sporządzanie potraw różnymi metodami i technikami pod nadzorem kucharza 10) Mycie naczyń, narzędzi stołowych i kuchennych, utrzymanie czystości na stanowisku pracy 11) Sporządzanie podstawowych wypieków cukierniczych i podstawowych deserów 12) Wykończenie, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydawanie wyrobów pod nadzorem kucharza. Dokumenty uzyskane po ukończonym szkoleniu: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 poz. 622).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet nr VII - KURS INSTRUKTORA REKREACJI RUCHOWEJ - SPECJALNOŚĆ: FITNESS - ĆWICZENIA SIŁOWE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest: 1) Przygotowanie uczestników kursu do prowadzenia wszechstronnych zajęć z zakresu rekreacji ruchowej, a szczególności zajęć dydaktycznych ćwiczeń siłowych. 2) Przekazanie określonego zasobu wiadomości i umiejętności metodycznych, technicznych taktycznych niezbędnych do realizacji procesu nauczania. 3) Uzyskanie uprawnień Instruktora Rekreacji Ruchowej o specjalności Fitness - ćwiczenia siłowe. Kurs obejmuje 100 godzin ( tj. zajęcia teoretyczne - 60 godzin i zajęcia praktyczne - 40 godzin) Tematyka kursu powinna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1. Fizjologia wysiłku sportowego. 2. Anatomia. 3. Psychologia sportu. 4. Pierwsza pomoc. 5. Pojęcie fitness. 6. Metodyka prowadzenia zajęć rekreacyjno - sportowych w zakresie ćwiczeń siłowych. 7. Układanie programów ćwiczeń siłowych. 8. Zalecenia dietetyczne dla osób uprawiających ćwiczenia siłowe w treningu fitness. 9. Zajęcia praktyczne na siłowni (podział ćwiczeń, prawidłowa technika wykonania). Dokumenty uzyskane po zakończonym kursie: 1) legitymację Instruktora Rekreacji Ruchowej, specjalność: Fitness - ćwiczenia siłowe 2) certyfikat instruktorski w języku angielskim ze szczegółowym programem kursu, certyfikat pozwala na podjęcie pracy w krajach Unii Europejskiej. 3) Kurs prowadzony na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz.U. z 2012r. poz. 572) oraz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2010 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 760).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet nr VIII - KURS PROJEKTOWANIA STRON WWW Z GRAFIKĄ KOMPUTEROWĄ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest : 1. nabycie umiejętności w pracy z programami graficznymi: tworzenia napisów i rysunków, przekształcania obiektów, pracy na warstwach i dodawania efektów, optymalizowania grafiki do wydruków i do publikacji na stronach www. 2. Nabycie umiejętności profesjonalnej obróbki zdjęć oraz przygotowania zdjęć do publikacji na stronach www. 3. Nabycie umiejętności tworzenia dynamicznych stron www w języku HTML/XHTML i przy użyciu stylów CSS, programowania skryptów w języku PHP, tworzenia grafiki animowanej. 4. Poznaje projektowanie stron www przy użyciu generatorów CMS. Czas trwania kursu 50 godzin. Tematyka kursu powinna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1. Podstawowe zasady tworzenia witryn www 2. Terminologia 3. Edytory html i programy graficzne 4. Elementy witryny internetowej 5. Definiowanie struktury dokumentu 6. Znaczniki (tagi) 7. Formatowanie tekstu 8. Kolor w html 9. Elementy graficzne 10. Osadzanie multimediów 11. Linki 12. Tabele 13. Formularze 14. Ramki zewnętrzne i wewnętrzne 15. Listy i wyliczenia 16. Budowanie układu strony opartej na tabelach 17. Budowanie układu strony opartej na css 18. Html5 i css3 - nowe funkcje 19. Pozycjonowanie stron www 20. Statystyki internetowe - google analytics 21. Korzystanie z ftp 22. Rejestracja domeny i hosting Dokumenty uzyskane po zakończonym kursie: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 poz. 622).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet nr IX - KURS OPIEKUNA OSÓB STARSZYCH, CHORYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest : przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania zawodu opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych Czas trwania kursu - 120 godzin (60 godzin zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć praktycznych). Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1.Zajęcia teoretyczne: 1) Zabiegi pielęgnacyjno- higieniczne osoby starszej, chorej i niepełnosprawnej 2) Podstawowe elementy anatomii i fizjologii człowieka 3) Podstawowe wiadomości o lekach 4) Profilaktyka przeciwodleżynowa i przeciwpoparzeniowa, ochrona przed zakażeniami 5) Pomoc społeczna i współpraca ze środowiskiem podopiecznego 6) BHP i pierwsza pomoc przedlekarska 7) Odżywianie 8) Elementy rehabilitacji 9) Komunikacja z osobami chorymi 10) Etyka, rola i obowiązki opiekuna 11) Organizacja czasu wolnego 2.Zajęcia praktyczne: 1) Zabiegi pielęgnacyjno- higieniczne osoby starszej, chorej i niepełnosprawnej 2) Profilaktyka przeciwodleżynowa i przeciwpoparzeniowa, ochrona przed zakażeniami 3) Podstawowe elementy anatomii i fizjologii człowieka 4) Rola i obowiązki opiekuna 5) Pierwsza pomoc przedlekarska Dokumenty uzyskane po ukończonym szkoleniu: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 poz. 622).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Pakiet nr X - KURS KADRY I PŁACE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest : zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności do pracy w działach kadr i płac z wykorzystaniem programów komputerowych. Kurs obejmuje 120 godzin dydaktycznych. Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1.Podstawowe zagadnienia prawa pracy. Prowadzenie i kompletowanie dokumentacji pracowniczej. 1) Pracodawca, pracownik , zakład pracy, stosunek pracy, 2) Kompletowanie dokumentacji i danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy o pracę, 3) Przechowywanie dokumentacji 4) Zawarcie umowy o pracę - termin zawarcia, treść, forma 5) Rodzaje umów o pracę, 6) Inne formy zatrudnienia - stosunek pracy na podstawie powołania, wyboru, mianowania, 7) Zgłoszenie do ZUS - terminy, dokumenty 8) Podstawowe obowiązki pracodawcy związane z przyjęciem pracownika do pracy i jego zatrudnieniem 2.Szczególne formy zatrudnienia oraz umowy cywilno - prawne 1) Zatrudnienie pracownika prowadzącego działalność gospodarczą 2) Emeryt, rencista w firmie 3) Niepełnosprawni 4) Młodociani 5) Cudzoziemcy 6) Umowa o dzieło 7) Umowa zlecenie 8) Kontrakt menedżerski 9) mowa o zarządzanie 10) Samozatrudnienie 3.Studium przypadków pracowniczych 1) Zmiana warunków umowy o pracę , aneksy, przeszeregowania 2) Szczególne formy zmiany warunków umów o pracę w przypadku likwidacji pracodawcy, przejścia części zakładu pracy na innego pracodawcę 3) Zwolnienia grupowe 4) Związki zawodowe w zakładzie pracy i wynikające z ich istnienia konsekwencje 5) Pracodawcy u których brak związków zawodowych 6) Kary, nagany i wyróżnienia 7) Terminy wnoszenia przez pracownika sprzeciwu 4.Zagadnienia płacowe 1) Wynagradzanie za pracę- ogólne warunki ustalania 2) Formalno-prawne podstawy ustalania wynagrodzeń 3) Regulamin wynagradzania - obowiązek utworzenia, zakres regulacji, tryb ustalenia, tryb wprowadzania zmian. 4) Formy wynagrodzeń - zasadnicza, godzinowa, akordowa, prowizyjna 5) Wynagrodzenia ze stosunku pracy-rodzaje ( premie nagrody dodatki ) 6) Inne składniki ( odprawy, gratyfikacje, odszkodowania) 7) Wynagrodzenia za czas niewykonywania pracy ( wynagrodzenie urlopowe, ekwiwalent za urlop 8) Zasady ustalania składników wynagrodzeń 5.Wynagrodzenie za czas choroby 1) Pojęcie choroby i niezdolności do pracy oraz jej dokumentowanie 2) Zasady podlegania ubezpieczeniu chorobowemu 3) Wynagrodzenie za czas choroby 4) Zasiłek chorobowy 6.Część praktyczna 1) Zakładanie akt osobowych 2) Wypełnianie umowy o pracę, praktyczne uwagi, analiza konkretnych przypadków 3) Wprowadzenie danych pracownika do systemu kadrowo- płacowego 4) Zgłoszenie pracownika do ZUS w programie Płatnik 5) Szczególne formy dokumentów dla poszczególnych grup pracowniczych 6) Zawieranie umów cywilno-prawnych 7) Wprowadzanie do systemu kadrowo - płacowego innych grup pracowniczych oraz pracowników obcych 8) Zgłaszanie do ZUS Dokumenty uzyskane po zakończonym szkoleniu: 1. Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz.U. z 2014 poz. 622) 2. certyfikat CTI.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Pakiet nr XI - KURS OPIEKUNKI DZIECIĘCEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest : 1. przygotowanie do pracy w charakterze opiekunki dziecięcej 2. zdobycie wiadomości z zakresu metod wychowywania i rozwoju dziecka, chorób dziecięcych oraz udzielania pierwszej pomocy Kurs obejmuje 120 godzin dydaktycznych ( 80 godz. zajęć teoretycznych i 40 godz. zajęć praktycznych). Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1.Pielęgnacja i higiena dziecka: 1) Potrzeby biologiczne małego dziecka 2) Choroby wieku dziecięcego w pigułce - rola opiekunki dziecięcej 3) Pielęgnacja i higiena dziecka zdrowego i chorego 4) Żywienie niemowląt i małych dzieci 5) Wypoczynek a rozwój małego dziecka - spacer, hartowanie, sen 6) Nagła śmierć łóżeczkowa - jak jej zapobiec? 2.Rozwój i wychowanie dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa: 1) Podstawowe zagadnienia dotyczące rozwoju i wychowania dziecka 2) Podstawy psychologii rozwojowej wieku dziecięcego 3) Zasady i metody wychowania dziecka 4) Rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb dziecka 3.Stymulowanie rozwoju dziecka: 1) Wpływ zabawy na rozwój dziecka 2) Przygotowanie i dobór pomocy do zabaw 3) Rodzaje i propozycje zajęć 4) Budowanie relacji społecznych z dzieckiem i rodzicami 4.Kompetencje opiekuna dziecka: 1) Odpowiedzialność prawna opiekuna 2) Pierwsza pomoc dzieciom w nagłych wypadkach 3) Umiejętność radzenia sobie ze stresem i rozwiązywanie problemów Dokumenty uzyskane po ukończonym szkoleniu: Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z wzorem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz. U. z 2014 poz. 622).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.