eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelce Krajeńskie › Zabiegi konserwatorskie furty wraz z fragmentem muru, przylegającej do Bramy Młyńskiej w ramach średniowiecznych murów miejskich, położonej na działce o nr ewid. 56 i 262 w Strzelcach Krajeńskich

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-22

Strzelce Krajeńskie: Zabiegi konserwatorskie furty wraz z fragmentem muru, przylegającej do Bramy Młyńskiej w ramach średniowiecznych murów miejskich, położonej na działce o nr ewid. 56 i 262 w Strzelcach Krajeńskich
Numer ogłoszenia: 181135 - 2014; data zamieszczenia: 22.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowa Szkoła Muzyczna I Stopnia , ul. Wojska Polskiego 12, 66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie, tel. 095 7632945, faks 095 7632945.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: instytucja oświatowo-wychowawcza.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zabiegi konserwatorskie furty wraz z fragmentem muru, przylegającej do Bramy Młyńskiej w ramach średniowiecznych murów miejskich, położonej na działce o nr ewid. 56 i 262 w Strzelcach Krajeńskich.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Planowane prace konserwatorskie dotyczą furty wraz z fragmentem muru, przylegającej do Bramy Młyńskiej w ramach średniowiecznych murów miejskich, położonej na działce o nr ewid. 56 i 262 w Strzelcach Krajeńskich, wpisanych do rejestru zabytków po numerem L-405/A z dnia 6.07.2010 r. Obiekt został wzniesiony z kamieni i cegły ceramicznej w wątku wedyjskim na zaprawie wapiennej. Przyczyna podjęcia prac jest pogarszający się stan techniczny furty i partii muru, wynikający z zastosowania do przemurowań i spoinowania zapraw cementowych, zniszczeniu mechanicznym cegły oraz ubytkom poszczególnych cegieł i kamienia. Powyższa sytuacja powoduje odsłonięcie miąższu muru, przenikania do jego struktury wody opadowej i jej zamarzania w okresie zimowym. Zgodnie z programem prac konserwatorskich należy wykonać prace w zakresie: 1. wykucia starych spoin na zaprawie cementowej z muru ceglanego i kamiennego; 2. wykucia z muru uszkodzonych cegieł zabytkowych i wmurowania nowych na zaprawie wapienno-trasowej; 3. oczyszczenia powierzchni muru z kamienia i cegły z bruku i nagaru, najpierw poprzez zmycie przegrzana para wodną pod ciśnieniem (usunięcie cienkich zabrudzeń i nawarstwień biologicznych - glony, mchy i porosty) następnie w odniesieniu do partii z grubszymi nawarstwieniami nagaru - zmycie ponowie parą po uprzednim posmarowaniu pastą czyszczącą np. Remmers Fasadenreinigerpaste lub 3-5% roztworem wodnym HF - do 50% powierzchni całkowitej; 4. trzykrotnego odgrzybiania ścian ceglanych metoda smarowania; 5. zamurowanie cegłą na zaprawie wapienno-trasowej wnęk po belkach maczulcowych w murze z cegły gotyckiej. Uwaga: otwory należy zaślepić i pozostawić płytką wnękę w celu uniemożliwienia gniazdowania ptaków; 6. odsalania do wysokości 2m oraz nadproża furty poprzez trzykrotne nałożenie kompresów z pulpy celulozowej; 7. przemurowania uszkodzonych narożników gotycką cegłą na zaprawie wapienno - tarasowej. Uwaga: należy stosować cegły o identycznych wymiarach kolorystyce jak oryginalne oraz o podobnych właściwościach fizycznych; 8. uzupełnienie brakujących kamieni i cegieł w murze z odpowiednim doborem kolorystyki i kształtu, odnoszącym się do oryginalnego rozwiązania i ich przemurowania na zaprawie wapienno - trasowej; 9. wzmocnienia powierzchniowego uszkodzonych cegieł (zlasowanych, zniszczonych) przez impregnację (smarowanie preparatem płynnym) np. Remmers Funcosil KSE 300; 10. uzupełnienie ubytków w cegle za pomocą kitów na bazie wapna dotowanego lub cementu niskoalkalicznego z ewentualnymi dodatkami modyfikującymi (kity jednobarwne); 11. spoinowania murów z cegły (głęboka spoina) zaprawa wapienno - trasową w kolorze starego wapna, fuga płaska, zlicowana, zaprawa np. Fugenmortell Optolith. Uwaga: przed położeniem fug należy wykonać próby do akceptacji przez organ ochrony zabytków w zakresie formy i kolorystyki, uziarnienia; 12. spoinowania murów z kamienia (głęboka spoina) zaprawa wapienno-tarasową w kolorze starego wapna, fuga płaska, zlicowana, zaprawa np. Fugenmortell Optolith. Uwaga: przed położeniem fug należy wykonac próby w zakresie formy i kolorystyki, uziarnienia i przedstawić je do akceptacji przez organ ochrony zabytków; 13. wyłożenia daszków na furcie kształtkami ceramicznymi na zaprawie trasowej wraz z uszczelniaczem; 14. spoinowania daszków ceramicznych zaprawą trasową z uszczelniaczem; 15. hydrofobizowanie muru ceglanego przez natrysk dwukrotnie preparatem krzemoorganicznym zawierającym środki przeciw mikroorganizmom np. Reemers Funcosil SNL Szczegółowy zakres robót do wykonania przedmiotu zamówienia, określa postanowienie Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Program Prac Konserwatorskich, przedmiar robót. Oryginały dokumentów znajdują się w siedzibie zamawiającego do wglądu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00. Wszelkie nazwy własne użyte w treści SIWZ i załączników należy czytać jako parametry techniczne i jakościowe materiałów oraz czytać je jako takie lub równoważne. Zgodnie z art. 30 ust. 4 zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym treścią siwz. W myśl art. 30 ust. 5 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym materiały i urządzenia) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Za równoważne Zamawiający uzna roboty budowlane (w tym materiały i urządzenia) o paramentach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w treści SIWZ. Występujące w opracowaniach nazwy, typy i pochodzenie produktów nie są dla Wykonawców wiążące. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz.907, 984, 1047 ze zmianami), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Wykonawca może złożyć ofertę z rozwiązaniem równoważnym, która przedstawia przedmiot zamówienia o cechach odpowiadających cechom lub lepszych od cech wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym np. wykonawca może zaoferować urządzenia o parametrach równych lub lepszych niż wskazane przez zamawiającego. Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, w gatunku I, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w specyfikacji technicznej, projekcie budowlanym i opisie technicznym. Wykonawca zrealizuje roboty z materiałów własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt wszelkich materiałów wymaganych do wykonania zamówienia, w tym materiałów, które przewiduje w ewentualnym projekcie zamiennym, jak również koszt ich składowania na placu budowy lub poza nim oraz koszt ich ubezpieczenia i zabezpieczenia Wykonawca uwzględni w ofertowym wynagrodzeniu..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór na formularzu 2)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem były prace konserwatorskie na obiektach wpisanych na listę zabytków, o wartości brutto min. 100 000,00 zł Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt 8 IDW, na zasadzie spełnia - nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca będzie dysponował osobami posiadającymi doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót, w tym: Dysponował osobami posiadającymi doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót, w tym: a) min. jednej osoby posiadającej kwalifikacje, o których mowa w § 22, 23 , 25 i 26 ust. 1, Rozporządzenia z dnia 27 lipca 2011 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich prac restauratorskich, prac budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165 poz. 987). b) kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt 8 IDW, na zasadzie spełnia - nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór na formularzu 2)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - zgodnie z zał. Nr 1 do SIWZ; - pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 7 SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp - jeśli dotyczy. Uwaga: Pisemne zobowiązanie powinno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (jeśli posiada oryginał) lub podmiot trzeci; - pełnomocnictwo - jeśli dotyczy; - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez przedstawienie opisów wskazujących parametry techniczne i jakościowe proponowanych rozwiązań równoważnych (w tym materiałów i urządzeń przewidzianych do wbudowania).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Najważniejsze postanowienia umowy zawiera załącznik nr 7 - wzór umowy. Wszelkie zmiany umowy mogą zostać wprowadzone wyłącznie w zakresie i w trybach określonych w niniejszej siwz oraz warunkach umowy. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian umowy: Dopuszcza się wydłużenie terminu realizacji niniejszej umowy lub jej części, jednakże zmiana taka wymaga zgody instytucji wdrażającej i współfinansującej zamówienie. Zmiana terminu dopuszczalna jest wyłącznie z przyczyn: błędów projektowych, niekorzystnych warunków geologicznych których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, konieczności wstrzymania prac ze względu na znaleziska archeologiczne, wystąpienia w czasie realizacji i na terenie objętym czynnościami wykonawcy robót klęski żywiołowej lub niekorzystnych warunków pogodowych z wyłączeniem okresu zimowego, zmian w zasadach finansowania zamówienia. W przypadku wystąpienia niniejszych przesłanek termin realizacji wydłuża się maksymalnie o czas na jaki roboty zostały wstrzymane roboty. Zmiana terminu dopuszczalna będzie również w przypadku wystąpienia sprzeciwu ze strony właściciela gruntów do czasu rozstrzygnięcia. 1) Zamawiający dopuszcza konieczność wprowadzenia zmian wynikających ze zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego oraz zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług. 2) Dopuszcza się zmianę osób stanowiących kluczowy personel Wykonawcy. Zmiana może nastąpić na wniosek Wykonawcy, zawierający uzasadnienie zmiany oraz dokumenty potwierdzające, iż wskazane osoba spełnia warunki udziału w postępowaniu w ramach, którego Wykonawcy udzielono niniejszego zamówienia. Dopuszcza się zastosowanie robót zamiennych z przyczyn o charakterze technologicznym, jeżeli wprowadzenie robót zamiennych jest konieczne do prawidłowego wykonania umowy oraz nie powoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wynikającego z treści oferty.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.psm-strzelcekraj.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowa Szkoła Muzyczna I Stopnia Adres: ul. Wojska Polskiego 12 66-500 Strzelce Kraj..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.09.2014 godzina 12:00, miejsce: Państwowa Szkoła Muzyczna I Stopnia Adres: ul. Wojska Polskiego 12 66-500 Strzelce Kraj. sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.