eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świdwin › Dostawa narzędzi, elektronarzędzi oraz wyposażenia warsztatowego - sygn. sprawyZP/32/2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-17

Świdwin: Dostawa narzędzi, elektronarzędzi oraz wyposażenia warsztatowego - sygn. sprawy: ZP/32/2015
Numer ogłoszenia: 181002 - 2015; data zamieszczenia: 17.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 3294 , ul. Połczyńska 32, 78-301 Świdwin, woj. zachodniopomorskie, tel. 261 533 509, faks 261 533 509.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.21blot.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa narzędzi, elektronarzędzi oraz wyposażenia warsztatowego - sygn. sprawy: ZP/32/2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44510000-8 - narzędzia 42652000-1 - ręczne narzędzia elektromechaniczne 2. Rodzaj zamówienia: dostawa. 3. Przedmiotem zamówienia jest: dostawa narzędzi i elektronarzędzi oraz wyposażenia warsztatowego, wraz z rozładunkiem dla JW. 3294 w Świdwinie. 4. Przedmiot zamówienia został podzielony na 5 części: Część nr 1: służba czołg.-sam. - narzędzia, elektronarzędzia i wyposażenie warsztatowe; Część nr 2: służba czołg.-sam. - tester diagnostyczny; Część nr 3: służba czołg.-sam. - wiertarka podłogowa kolumnowa; Część nr 4: służba czołg.-sam. - klucz pneumatyczny; Część nr 5: sekcja ZLT - narzędzia, elektronarzędzia. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5a, 5b, 5c, 5d, 5e do SIWZ formularz cenowy. Wykonawca, składając ofertę na jedną lub dwie wybrane przez siebie części zamówienia zobowiązany jest złożyć cześć formularza cenowego tylko w zakresie dotyczącym danego zadania. Uwaga! Zamawiający nie dopuszcza dzielenia części zamówienia na mniejsze części. Formularz cenowy załączony w ofercie musi zawierać ceny dla wszystkich pozycji w zakresie danej cześć zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo ilościowego ograniczenia wielkości przedmiotu zamówienia, bez ponoszenia konsekwencji finansowych za niezrealizowaną część zamówienia. 5.Wykonawca jest obowiązany do dostarczania przedmiotu zamówienia określonego w złożonej ofercie. 6.Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia w załączniku nr 5e do SIWZ, w wybranych pozycjach, wskazał na konkretne marki i modele, dopuszczając jednocześnie produkty równoważne (zgodnie z art. 29, ust. 3 ustawy Pzp), przy czym przedmiot zamówienia musi spełniać parametry określone w Załączniku nr 5e do SIWZ - formularz cenowy dla części nr 5 sekcja ZLT - narzędzia, elektronarzędzia. Nazwa producenta/wyłącznego dystrybutora oraz oferowanego produktu w kolumnie 7 w/w Załącznika, musi być zgodna z załączonymi (obligatoryjnie w przypadku oferowania produktów równoważnych) kartami katalogowymi produktów (patrz. rozdz. 6 pkt. 1.4 lit. a), z których wynikają wszystkie podane w opisie przedmiotu zamówienia cechy równoważności. Ocena równoważności nastąpi na podstawie informacji zawartych w tych kartach. 7.Wszystkie wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 5e do SIWZ) nazwy własne materiałów z zastosowaniem znaków towarowych, należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów, właściwości i standardów jakościowych oraz technicznych, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie niższych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 8.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia fabrycznie nowy, oryginalnie zapakowany i posiadający nienaruszone cechy pierwotnego opakowania wraz z instrukcjami w języku polskim. 9.Wszelkie atesty i certyfikaty dopuszczające dany produkt do użytku na terenie Polski lub potwierdzających spełnienie wymagań zawartych w normach, w przypadku, gdy występują w treści opisu przedmiotu zamówienia, będą weryfikowane przez Zamawiającego na etapie przekazania przedmiotu umowy do magazynów Zamawiającego. Zamawiający może odmówić odbioru ww. produktów w przypadku braku ww. dokumentów lub ich wad. 10.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia do wskazanego przez Zamawiającego magazynu na terenie Jednostki Wojskowej 3294 i rozładować we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, na własny koszt i ryzyko. 1)części od nr 1 do nr 4: Magazyn Służby Czołg.-Sam. JW 3294 Świdwin, Ul. Połczyńska 32, 78-301 Świdwin. 2)część nr 5: Magazyn Zaopatrzenia Lotniczo-Technicznego JW 3294 Świdwin, Ul. Połczyńska 32, 78-301 Świdwin. 11.Wykonawca udzieli gwarancji na przedmiot zamówienia, określony w załączniku 5a, 5b, 5c, 5d, 5e do SIWZ - formularz cenowy, na okres nie krótszy niż okres gwarancji udzielony przez producenta, liczony od dnia przekazania przedmiotu zamówienia protokołem z tym zastrzeżeniem, iż minimalny okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę nie może być krótszy niż 12 miesięcy od dnia przekazania przedmiotu zamówienia protokołem. chyba, że zapisy dot. danej pozycji asortymentowej w zał. nr 5a, 5b, 5c, 5d, 5e do SIWZ - formularz cenowy stanowią inaczej. W tej sytuacji obowiązują zapisy z zał. nr 5a, 5b, 5c, 5d, 5e do SIWZ. 12.Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określa Projekt umowy stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ. 13.Oferty, które nie zawierają pełnego zakresu przedmiotu zamówienia, określonego w Załączniku nr 5a, 5b, 5c, 5d, 5e do SIWZ formularz cenowy zostaną odrzucone jako niezgodne z SIWZ. 14.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 15. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Ofertę można złożyć na dowolną liczbę części zamówienia 16. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na daną część zamówienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.51.00.00-8, 42.65.20.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wniesienie wadium nie jest wymagane.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę (zgodnego z zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę (zgodnego z zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę (zgodnego z zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę (zgodnego z zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę (zgodnego z zał. nr 2 do SIWZ).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego: a) opis towaru np. karty katalogowe, opis techniczny, lub inny dokument potwierdzający spełnianie wymagań zamawiającego, wyłącznie w przypadku oferowania przez Wykonawcę produktu równoważnego produktom opisywanym za pomocą nazw własnych (ze wskazaniem znaków towarowych) w poz. nr 1, 2, 9, 11, 12, 13, 14, 93, 94, 95, 96, 97, 101, 102, 103, w formularza cenowego dot. części nr 5 (zał. 5e do SIWZ). Opis towaru musi zawierać oznaczenie, której pozycji formularza cenowego (zał. nr 5e do SIWZ) dotyczy oraz potwierdzać spełnienie wszystkich wymagań i parametrów technicznych dla danej pozycji asortymentowej.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania zamówienia - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający wymaga, aby wybrany Wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ, 2. Zamawiający, zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 2. 1. siła wyższa (rozumiana jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia, którego skutkom nie można było zapobiec) uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ - odstąpienie od umowy bez naliczania kar umownych, przedłużenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie zakresu realizacji umowy; 2. 2. rezygnacja przez Zamawiającego z części przedmiotu umowy - zmniejszenie zakresu realizacji umowy; 2. 3. zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 Kodeksu Cywilnego; 2. 4. gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ - odstąpienie od umowy bez naliczania kar umownych, przedłużenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie zakresu realizacji umowy; 2. 5. w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT wartość należnego wynagrodzenia zostanie skorygowana poprzez dodanie do wartości netto należnego wynagrodzenia kwoty podatku VAT zgodnie z obowiązującą stawką. 3. Za siłę wyższą uznaje się zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia, którego skutkom nie można zapobiec. 4. Wszystkie postanowienia wymienione pkt 2. w stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych teleadresowych, b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, np. osoby wyznaczone do kontaktów lub odpowiedzialne za realizację umowy, c) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.21blot.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 3294 ul. Połczyńska 32 78-301 Świdwin budynek nr 65, pomieszczenie nr 7..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.07.2015 godzina 11:30, miejsce: Jednostka Wojskowa 3294 ul. Połczyńska 32 78-301 Świdwin budynek nr 65, pomieszczenie nr 13 (Kancelaria Jawna)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część nr 1: służba czołg.-sam. - narzędzia, elektronarzędzia i wyposażenie warsztatowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5a do SIWZ formularz cenowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.51.00.00-8, 42.65.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin wykonania zamówienia - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część nr 2: służba czołg.-sam. - tester diagnostyczny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5b do SIWZ formularz cenowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.51.00.00-8, 42.65.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część nr 3: służba czołg.-sam. - wiertarka podłogowa kolumnowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5c do SIWZ formularz cenowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.51.00.00-8, 42.65.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin wykonania zamówienia - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część nr 4: służba czołg.-sam. - klucz pneumatyczny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5d do SIWZ formularz cenowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.51.00.00-8, 42.65.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin wykonania zamówienia - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część nr 5: sekcja ZLT - narzędzia, elektronarzędzia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5e do SIWZ formularz cenowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.51.00.00-8, 42.65.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin wykonania zamówienia - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.