eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stromiec › Przebudowa drogi leśnej nr 76 w leśnictwach Studzianki, Trzebień - II część

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-28

Stromiec: Przebudowa drogi leśnej nr 76 w leśnictwach Studzianki, Trzebień - II część
Numer ogłoszenia: 179838 - 2014; data zamieszczenia: 28.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Dobieszyn , Dobieszynek 7, 26-804 Stromiec, woj. mazowieckie, tel. 048 6195139, 6195379, faks 048 6195139, 6195379.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dobieszyn.radom.lasy.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: PGL Lasy Państwowe /Jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi leśnej nr 76 w leśnictwach Studzianki, Trzebień - II część.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnego i kompleksowego zakresu robót budowlanych dotyczących przebudowy drogi leśnej nr 76 w l-ctwach Studzianki i Trzebień II część, o długości 1295,5 km. na odcinku od km 2+500 do km 3+795,5 z wyłączeniem składnic, polegających na: wykonaniu prac przygotowawczych roboty pomiarowe mechanicznym karczowaniu krzaków, podszycia oraz pni wraz z ich wywozem usunięciu spycharkami warstwy humusu o grubości do 20 cm. wraz z wywiezieniem wykonaniu robót ziemnych przemieszczanie i transport mas ziemnych, wykonanie rowów odwadniających, formowanie i zagęszczanie nasypów, mijanek i zjazdów wykonaniu przepustów wykonaniu podbudowy profilowanie i zagęszczenie podłoża (droga główna, mijanki, zjazdy wykonaniu dolnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego z zaklinowaniem droga główna, mijanki, zjazdy wykonaniu górnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego z zamiałowaniem droga główna, mijanki, zjazdy. 2. Szczegółowy zakres robót, standard jakości ich wykonania oraz właściwości wyrobów budowlanych przedstawia sporządzona przez firmę Drogmar sp. z o.o. w likwidacji z siedzibą w Łodzi ul. Obywatelska 137, dokumentacja projektowa obejmująca: a) Projekt budowlany przebudowy drogi leśnej nr 76 w l-ctwach Studzianki i Trzebień - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. b) Projekt wykonawczy - załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. c) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. d) Przedmiar robót - załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. e) Opracowanie oceny wpływu inwestycji na różnorodność biologiczną Karta informacyjna przedsięwzięcia - załącznik nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami - stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.11.12.13 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu 45.23.24.52 - Roboty odwadniające .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10.000,00 PLN zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00.100) Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Nadleśnictwa Dobieszyn Bank PKO BP Nr 90 1020 4317 0000 5902 0134 8069 z adnotacją Wadium- Przebudowa drogi leśnej nr 76 w leśnictwach Studzianki, Trzebień - odc. II b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. Nr 42 z 2007 r. poz. 275 z późn. zm.) Termin wniesienia wadium ustala się przed upływem terminu składania ofert (tj. do dnia 16 czerwca 2014r. do godziny 10:00) Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 7. W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych (załącznik nr 7 do SIWZ) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli złoży wykaz wszystkich wykonanych w tym okresie robót, a w ramach tych robót; wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia związaną z przebudową lub budową dróg o nawierzchni tłuczniowej z kruszywa łamanego (o wartości minimum 420 tys. zł. netto - słownie: czterysta dwadzieścia tysięcy zł. 00/100 ). Do wykazu należy załączyć dowody określające czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazujące, czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób (załącznik nr 8 do SIWZ) które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże iż: dysponuje minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (kierownik robót budowlanych) lub posiadającą odpowiadające im uprawnienia, zdobyte poza granicami Polski, a uznane na podstawie przepisów odrębnych poprzez właściwe odwołanie do aktualnych przepisów prawa budowlanego oraz ustawy z 18 marca 2008r., o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394), a także ustawy z 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć; informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże iż: posiada środki własne lub zdolność kredytową na kwotę minimum 420 tys. zł. (słownie : czterysta dwadzieścia tys. zł. 00/100). jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 420 tys. zł. (słownie : czterysta dwadzieścia tysięcy zł. 00/100). [Zgodnie z art. 26 ust. 2 pkt. 2c Ustawy Pzp. - jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku]

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Zgodnie z art. 26 ust. 2 pkt. 2c Ustawy Pzp. - jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Uwaga. Wykonawca może polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku korzystania z doświadczenia podmiotu trzeciego, koniecznym jest uwzględnienie podmiotu użyczającego doświadczenie jako podwykonawcy w realizacji niniejszego zamówienia.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku wnoszenia przez wykonawców oferty wspólnej, oferta musi spełniać wymagania określone w art. 23 Ustawy Pzp w tym; wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu wykonawców w sposób umożliwiający identyfikację. W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp podlegają sumowaniu. (Uwaga. każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Kwotę ubezpieczenia Wykonawcy mogą spełniać łącznie.) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Pzp wymagane jest załączenie do oferty dokumentów dla każdego podmiotu oddzielnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Umowa pod rygorem nieważności wymaga zachowania formy pisemnej. Zamawiający załącza do SIWZ wzór umowy. 2. Zapisy projektu (wzoru) umowy po upływie terminu składania ofert nie podlegają negocjacjom. 3. Przed ostatecznym podpisaniem umowy Wykonawca musi wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy . 4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w tym: Zamawiający przewiduje możliwość zmian terminów realizacji robót budowlanych i przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wyszczególnionych poniżej z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia; I. zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, /działanie siły wyższej - potwierdzone w sposób obiektywny np. przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, informacje z Punktów Prognostycznych LP/ w szczególności: klęski żywiołowe warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób, sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. zmiany spowodowane warunkami geologicznymi , archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy wykopaliska archeologiczne nie przewidziane w SIWZ odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie urządzeń podziemnych, instalacji itp. II. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej III. zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności; przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń , uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej . IV. inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności konieczność robót dodatkowych i udzielenia zamówienia dodatkowego i w rozumieniu przepisów Ustawy Pzp., lub wprowadzenia robót zamiennych i zamówień uzupełniających warunkujących wykonanie przedmiotu umowy. O zaistnieniu jakiejkolwiek przyczyny opóźnień Wykonawca zobowiązany jest powiadomić zamawiającego w formie wpisu do dziennika budowy oraz niezwłocznie w formie pisemnej na adres zamawiającego. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt I - IV , termin wykonania może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania przedmiotu umowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Ewentualne przedłużenie terminu zostanie poprzedzone przygotowaniem stosownego protokołu konieczności i udokumentowaniem zaistnienia okoliczności wpływających na zmianę terminu a następnie podpisaniem przez strony aneksu do umowy w formie pisemnej. Zamawiający przewiduje możliwość zmian materiałów i wyrobów budowlanych określonych w dokumentacji projektowej i zatwierdzonym przez zamawiającego wykazie podstawowych materiałów z zachowaniem warunków; Wykonawca bez zgody zamawiającego nie może dokonywać jakichkolwiek zmian w stosunku do materiałów i wyrobów budowlanych określonych w dokumentacji projektowej i zatwierdzonym przez zamawiającego wykazie podstawowych materiałów, które zostaną zastosowane w obiekcie. Wykonawca może wnioskować o zmianę materiałów na inne niż przewidziane w dokumentacji projektowej i ujęte w zatwierdzonym przez zamawiającego wykazie podstawowych materiałów, jednak każda taka zmiana materiałów na inne niż przewidziane w dokumentacji projektowej musi uzyskać pisemną akceptację zamawiającego oraz nie może zwiększać wynagrodzenia ani pogorszyć jakości wykonania przedmiotu umowy. Zamawiający może wnioskować o zmiany materiałów na inne niż przewidziane w dokumentacji projektowej. Zmiany te muszą zostać zaakceptowane przez projektanta i być zgodne z obowiązującymi przepisami i normami techniczno-budowlanych oraz sztuki budowlanej i nie będą rozumiane jako zmiana przedmiotu umowy. Wprowadzenie zmian materiałów o których mowa w każdym przypadku winno być potwierdzone sporządzeniem aneksu do umowy wraz ze sporządzeniem, a następnie zatwierdzeniem przez zamawiającego aktualnego wykazu podstawowych materiałów, które zostaną zastosowane w obiekcie w czasie realizacji przedmiotu umowy. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia wykonawcy z zachowaniem warunków; Za wykonanie przedmiotu umowy, wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie ustalone na podstawie kosztorysów powykonawczych sporządzonych dla prac zrealizowanych zgodnie z projektami (budowlanym i wykonawczym) oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót (wymienionymi w cz. III pkt 2 SIWZ), w oparciu o faktyczny obmiar wykonanych robót i rzeczywiste nakłady rzeczowe wg obowiązujących katalogów przy zastosowaniu składników kosztorysowych przedstawionych przez wykonawcę w złożonej ofercie z tym, że wynagrodzenie nie może być większe niż kwota przedstawiona przez wykonawcę w złożonej ofercie. Podstawą do fakturowania będą wykonane roboty i poniesione nakłady tylko do wysokości obmiarów zgodnych z dokumentacją projektową. Nie podlegają zapłacie przez zamawiającego różnice obmiarów powyżej wartości określonych w dokumentacji projektowej. Zamawiający w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT dopuszcza możliwość zmiany pozostałej do zapłaty należności wynikającej z umowy po ustaleniu zakresu, którego dotyczy zmiana i zawarciu stosownego aneksu. Wynagrodzenie wykonawcy przedstawione w pkt 1 może zostać obniżone proporcjonalnie do obniżenia jakości spowodowanej wadami przedmiotu umowy jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego i tylko w przypadku, gdy nie będzie to stanowić o kompletności, trwałości i zdatności do użytkowania przedmiotu umowy potwierdzonej przez inspektora nadzoru i projektanta sprawującego nadzór autorski. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia robót zamiennych z zachowaniem warunków; W trakcie realizacji przedmiotu umowy przewiduje się możliwość wprowadzenia robót zamiennych. Wprowadzenie robót zamiennych polegać będzie na zastosowaniu rozwiązań odmiennych od określonych w opisie przedmiotu umowy, nie powodując zwiększenia zakresu świadczenia wykonawcy zawartego przez wykonawcę w ofercie. Koszty wszystkich robót wprowadzonych i zaniechanych, związanych z realizacją robót zamiennych będą wzajemnie bilansować się w ramach ogólnej kwoty za przedmiot umowy przedstawionej przez wykonawcę w złożonej ofercie lub ją obniżać. Zamawiający w każdej chwili ma prawo do wprowadzania robót zamiennych wynikających z uzasadnionych potrzeb zamawiającego. Wykonawca może wnioskować o wprowadzenie robót zamiennych, które będą przedmiotem analizy przez zamawiającego. Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi w oparciu o wskaźniki kosztorysowe ujęte w ofercie wykonawcy. Ceny wprowadzanych materiałów zostaną przez strony określone w trakcie odrębnych uzgodnień. Wprowadzenie robót zamiennych może spowodować zmianę terminu zakończenia robót lub etapów robót, tylko w przypadku przedstawienia przez wykonawcę obiektywnych przesłanek dot. tych zmian, potwierdzonych przez inspektora nadzoru i ewentualnie projektanta sprawującego nadzór autorski. Wprowadzane prace zamienne wymagają bezwzględnie zachowania formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.dobieszyn.radom.lasy.gov.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Dobieszyn w Dobieszynie Adres zamawiającego: Dobieszyn ul. Dobieszynek 7 Kod Miejscowość: 26-804 Stromiec Dz. Administracji pok. nr 3..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Dobieszyn w Dobieszynie Adres zamawiającego: Dobieszyn ul. Dobieszynek 7 Kod Miejscowość: 26-804 Stromiec Pokój nr 1 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.