eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Zaprojektowanie i wykonanie zmiany sposobu ogrzewania z węglowego na ogrzewanie sieciowe z mieszkaniowymi stacjami wymiennikowymi w lokalach mieszkalnych w kwartale śródmiejskim nr 8 w Szczecinie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-08-20

Szczecin: Zaprojektowanie i wykonanie zmiany sposobu ogrzewania z węglowego na ogrzewanie sieciowe z mieszkaniowymi stacjami wymiennikowymi w lokalach mieszkalnych w kwartale śródmiejskim nr 8 w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 179131 - 2014; data zamieszczenia: 20.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. , ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1, 70-302 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 430 91 00, faks 91 430 91 45.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: WWW.STBS.PL

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie zmiany sposobu ogrzewania z węglowego na ogrzewanie sieciowe z mieszkaniowymi stacjami wymiennikowymi w lokalach mieszkalnych w kwartale śródmiejskim nr 8 w Szczecinie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie zmiany sposobu ogrzewania z węglowego na ogrzewanie sieciowe z mieszkaniowymi stacjami wymiennikowymi w lokalach mieszkalnych w kwartale śródmiejskim nr 8 przy: Al. Wojska Polskiego, al. Piastów i ul. Jagiellońskiej w Szczecinie wraz z adaptacją pomieszczenia na węzeł cieplny w ramach programu Likwidacja niskiej emisji wspierająca wzrost efektywności energetycznej i rozwój rozproszonych odnawialnych źródeł energii - część I program pilotażowy KAWKA. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca realizował będzie: I. Etap - obejmujący opracowanie projektu budowlano - wykonawczego i uzyskanie pozwolenia na budowę, w zakresie: a. wykonanie inwentaryzacji nieruchomości w zakresie niezbędnym dla realizacji umowy, w tym dla wykonania dokumentacji projektowej instalacji centralnego ogrzewania i sieci wraz z rozwiązaniami dotyczącymi wentylacji pomieszczeń, b. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich niezbędnych uzgodnień i dokumentów technicznych potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia, uzyskania pozwolenia na budowę, przeprowadzenia robót budowlano-montażowych, legalizacji ogrzewania, a także uzyskania pozwolenia na użytkowanie ( jeśli wyniknie taka potrzeba) c. opracowanie projektu budowlanego na zakres stanowiący przedmiot zamówienia, d. opracowanie projektu wykonawczego na zakres stanowiący przedmiot zamówienia e. opracowanie Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych na zakres stanowiący przedmiot zamówienia, f. Wykonanie kosztorysu rozliczeniowego - scalonego - za zakres prac objęty II etapem dla każdego z lokali objętych przedmiotem zamówienia oraz osobnego kosztorysu dla prac związanych z adaptacją pomieszczenia na potrzeby węzła i kosztorysu wykonania sieci niskich parametrów (z podziałem kosztów na poszczególne budynki), na kwotę wskazaną dla tego etapu w ofercie cenowe. g. Sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, h. Uzyskanie ostatecznej decyzji/ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę , umożliwiającej realizację II etapu zamówienia w lokalach i na terenie nieruchomości objętych jego przedmiotem II. Etap - obejmujący realizację robót budowlano- montażowych zgodnie z opracowaną w etapie I dokumentacją, w zakresie: a. wykonanie niezbędnych robót rozbiórkowych: pieców kaflowych wraz z podgrzewaczami wody; b. wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem przejść przewodów przez ściany, zamurowaniem i przemalowaniem miejsc po przebiciach w mieszkaniu, c. wykonanie robót budowlanych tzw. odtworzeniowych (np. uzupełnienie elementów wykończenia po rozbiórkach i przebiciach ścian i podłóg) d. wykonanie instalacji c.o. i c.w.u z zainstalowaniem wymiennikowych stacji ciepła tzw. logoterm dla każdego lokalu, e. wykonanie sieci niskich parametrów,, f. adaptacja pomieszczeń na węzeł cieplny, W zakres rzeczowy realizacji II etapu przedmiotu zamówienia wchodzi również pełnienie nadzoru autorskiego, który należy sprawować aż do zakończenia inwestycji tj. podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego a w przypadku konieczności uzyskania pozwolenia na użytkowanie - aż do uzyskania ostatecznej decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie. Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w: a. programie funkcjonalno-użytkowym, b. projekcie umowy stanowiących odpowiednio załączniki nr 1 i nr 2 do specyfikacji.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający w ramach niniejszego postępowania może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. (art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami)

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.32.12.00 - Usługi projektowania systemów grzewczych 71.32.31.00 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 12.000,00 zł. (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100). Ustala się termin wniesienia wadium lub wpłynięcia na konto Szczecińskiego TBS Sp. z o.o. do dnia 11 września 2014 roku, do godziny 10.00

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykazanie przez Wykonawców, że: a. w zakresie I etapu - opracowanie projektu budowlano-wykonawczego - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował minimum: 1 projekt polegający na zaprojektowaniu nowego lub adaptacji pomieszczenia na węzeł cieplny, 2 projekty polegające na zaprojektowaniu nowych lub wymianie istniejących sieci niskich parametrów o długości nie mniejszej niż 200 m w każdym zadaniu; 2 projekty polegające na zaprojektowaniu nowych lub wymianie istniejących instalacji centralnego ogrzewania i cieplej wody użytkowej z mieszkaniowymi stacjami ciepła w budynkach mieszkalnych min. 10 rodzinnych. Zadania te nie muszą być wykonane w ramach jednego zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA b. w zakresie II etapu - realizacja robót budowlano-montażowych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali minimum: 1 robotę pol gającą na wykonaniu (nowego lub remoncie - adaptacji pomieszczenia) węzła cieplnego o wartości min. 50.000 zł., 2 roboty polegające na wykonaniu (nowych lub wymianie istniejących) sieci niskich parametrów o wartości minimum 200.000,00 zł brutto każda; 2 roboty polegające na wykonaniu (nowych lub wymianie istniejących) instalacji centralnego ogrzewania i cieplej wody użytkowej z mieszkaniowymi stacjami ciepła o wartości minimum 300.000,00 zł. brutto każda. Roboty te nie muszą być wykonane w ramach jednego zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykazanie przez Wykonawców, że: a. w zakresie I etapu - opracowanie projektu budowlano-wykonawczego dysponuje lub będzie dysponował: - projektantem wiodącym - osobę posiadającą: uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej-inżynieryjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych bez ograniczeń oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (po uzyskaniu uprawnień budowlanych) w projektowaniu samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego jednego projektu sieci niskich parametrów i jednego projektu instalacji c.o. i c.w.u., będącą członkiem Izby Architektów lub Izby Inżynierów Budownictwa. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA b. w zakresie II etapu - realizacja robót budowlano-montażowych dysponuje lub będzie dysponował: - tj. osobę posiadającą wykształcenie wyższe, uprawnienia bez ograniczeń do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, z minimum trzyletnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót; przynależną do izby inżynierów budownictwa oraz posiadającą minimum pięcioletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na minimum dwóch robotach budowlanych, polegających na wykonaniu sieci niskich parametrów i instalacji cieplnych. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykazanie przez Wykonawców, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności przy sumie ubezpieczenia nie niższej niż 500.000 złotych. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta musi zawierać: a) ofertę cenową sporządzoną wg formularza oferty stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji; b) dokumenty i oświadczenie potwierdzające spełnianie przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu określone w dziale VI i VII niniejszej specyfikacji. c) upoważnienia i pełnomocnictwa, z których wynika prawo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli prawo to nie wynika z załączonych dokumentów;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy dopuszczalne są w przypadkach określonych zapisami umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stbs.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: nabyć w siedzibie Zamawiającego - I piętro, pok. nr 14, na pisemny wniosek lub za zaliczeniem pocztowym Koszty przesyłki pocztowej pokrywa Wykonawca. Koszt powielenia wynosi 0,30 zl/stronę A4..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2014 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, I piętro, Sekretariat Zarządu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Terminy realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie: I. etapu - złożenie przez Wykonawcę: a. w siedzibie Zamawiającego kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej w terminie 45 dni roboczych od dnia podpisania umowy, b. wniosku o pozwolenia na budowę w terminie 3 dni roboczych liczonych od dnia podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru dokumentacji projektowo-kosztorysowej bez zastrzeżeń. II. Etapu - zakończenie robót (tj. termin osiągnięcia przez Wykonawcę gotowości odbiorowej) - w terminie do dnia 30 czerwca 2015 roku..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.