eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-20

Bydgoszcz: Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz
Numer ogłoszenia: 178545 - 2014; data zamieszczenia: 20.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy , ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmikp.bydgoszcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu art. 2 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) - dalej UPZP oraz art. 3 pkt. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) w ramach zadania pn.: ,,Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz,,. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawierają następujące dokumenty, stanowiące integralną część SIWZ: 1. Opis Przedmiotu Zamówienia, 2. Dokumentacja, 3. Program Funkcjonalno-Użytkowy, 4. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (SST), 5. Kosztorys ofertowy zawierający przedmiar robót, 6. Wzór umowy. Dokumenty wymienione w pkt. 1-6 stanowią załączniki do SIWZ i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego www.zdmikp.bydgoszcz.pl, w miejscu ogłoszenia niniejszego postępowania..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie wykonawcy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 UPZP, polegających na wykonaniu tego samego rodzaju zamówienia, co objęte zamówieniem podstawowym. Zamawiający udzieli zamówień uzupełniających tylko wtedy, gdy będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie. Na okoliczność wystąpienia zamówień uzupełniających, zostanie zawarta odrębna umowa. Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może przekroczyć 10% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.31.73.00 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 300.000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium wyłącznie w formach określonych w art. 45 ust. 6 UPZP. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, w Banku Polska Kasa Opieki S.A. (Bank Pekao S.A.) - Nr konta 25 1240 6452 1111 0010 4816 9416 z adnotacją: WADIUM - Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz - nr sprawy 040. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być wystawione na: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85- 844 Bydgoszcz. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w następującej formie: 1.potwierdzenie przelewu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego - zaleca się dołączyć w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji, określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, 2.potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art. 45 ust. 6 UPZP - wyłącznie w formie oryginału dołączonego do oferty. Wadium pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, na zasadach i w trybie określonym w art. 46 UPZP. Wadium winno być ważne przez okres związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty budowlanej obejmującej wymianę lub wbudowanie 500 sztuk opraw oświetlenia ulicznego lub drogowego. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, gdy Wykonawca ww. zakres robót wykonał w jednym zadaniu lub w odrębnych zadaniach (maksymalnie 4 zadania) przy czym w ramach co najmniej jednego zadania wbudowano lub wymieniono min. 200 opraw. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium ,,spełnia/nie spełnia,, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), spełniają ww. warunek udziału łącznie. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym, w tym minimum sprzętem specjalistycznym (w liczbie i wydajności) gwarantującym przeprowadzenie robót zgodnie z zasadami określonymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), spełniają ww. warunek udziału łącznie. Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w tym, minimum: 1) projektantem, spełniającym minimalne wymagania: - legitymuje się uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2013 r. poz.1409 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 poz. 578 ze zm.) lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności, - posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania uprawnień budowlanych do projektowania; 2) projektantem sprawdzającym rozwiązania projektowe, spełniającym minimalne wymagania: - legitymuje się uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2013 r. poz.1409 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 poz. 578 ze. zm.) lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności, - posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania uprawnień budowlanych do projektowania; 3) kierownikiem budowy, spełniającym minimalne wymagania: - legitymuje się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2013 r. poz.1409 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 poz. 578 ze. zm.) lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności, - posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót od daty uzyskania uprawnień budowlanych. - legitymuje się uprawniającymi do wykonywania pracy na stanowisku dozoru dla następujących urządzeń, instalacji i sieci: a) urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu co najmniej do 1KV; b) sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego; c) aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych wyżej w lit a), lit b), potwierdzonymi świadectwem kwalifikacyjnym D wymaganym przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. z 2003 Nr 89 poz. 828 ze zm.). 4) 6 osobami do wykonywania prac na stanowisku eksploatacji, legitymującymi się uprawniającymi do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji dla następujących urządzeń, instalacji i sieci: a) urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu co najmniej do 1KV; b) sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego; c) aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych wyżej w lit a), lit b), potwierdzonymi świadectwem kwalifikacyjnym E wymaganym przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. z 2003 Nr 89 poz. 828 ze zm.). 5) 3 osobami do wykonywania prac na stanowisku dozoru, legitymującymi się uprawniającymi do wykonywania pracy na stanowisku dozoru dla następujących urządzeń, instalacji i sieci: a)urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu co najmniej do 1KV; b) sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego; c) aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych wyżej w lit a), lit b), potwierdzone świadectwem kwalifikacyjnym D wymaganym przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. z 2003 Nr 89 poz. 828 ze zm.). Osoby wskazane do wykonywania prac na stanowisku dozoru, mogą również wykonywać prace na stanowisku eksploatacji, jeżeli osoby te posiadają wymagane ww. uprawnienia do wykonywania prac na stanowisku eksploatacji. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium ,,spełnia/nie spełnia,, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), spełniają wymieniony wyżej warunek udziału łącznie. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 3.000.000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych 00/100). Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego, zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP w dniu, o którym mowa powyżej, do przeliczenia zostanie przyjęty pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium ,,spełnia/nie spełnia,, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), spełniają wymieniony wyżej warunek udziału łącznie. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Celem potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane (oprawy oświetlenia ulicznego), odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć do składanej oferty: 1. Kartę katalogową proponowanych opraw oświetlenia ulicznego, 2. Certyfikat potwierdzający przyznanie proponowanym przez wykonawcę oprawom oświetleniowym znaku ENEC przez sygnatariusza porozumienia ENEC, 3. Certyfikat bezpieczeństwa fotobiologicznego wystawiony przez producenta proponowanych oprawy oświetleniowych, 4. Deklaracje zgodności, wystawioną przez producenta proponowanych opraw, stwierdzającą zgodność wyrobu z wymaganiami zasadniczymi, 5. Oprawy oświetleniowe proponowane przez Wykonawcę, jedną oprawę dla mocy z przedziału do 100W i jedną oprawę dla mocy z przedziału powyżej 100W. Każdą z opraw należy oznaczyć: - nazwą i adresem wykonawcy, - adnotacją: ,,Załącznik do Oferty - Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz - nr sprawy 040,,. - nazwą oprawy i jej typ, - informacją: dla jakie mocy jest przeznaczona. Na opakowaniu oprawy należy umieścić informacje: - nazwa i adres Zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, - nazwa i adres wykonawcy, - adnotacja: ,,Załącznik do Oferty - Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz - nr sprawy 040,,. - dla jakiej mocy jest przeznaczona. Oprawy należy opakować w sposób uniemożliwiający jej przypadkowe uszkodzenie. 6.Obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw, w celu potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201. Zamawiający w załączeniu do SIWZ zamieszcza wykonane obliczenia fotometryczne dla charakterystycznych odcinków dróg. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. mają zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd. Ze względu na specyficzną dla opraw oświetleniowych drogowych niepowtarzalność charakterystyk świetlnych, Zamawiający dopuszcza tolerancje w stosunku do wymaganych projektem fotometrycznym załączonym do SIWZ parametrów oświetleniowych dróg. Tolerancje dla efektu oświetleniowego uzyskanego za pomocą opraw uznawanych za równoważne podane są poniżej: a. Luminacja L - nie mniej niż w projekcie fotometrycznym załączonym do SIWZ. b. Równomierność U0 - różnica nie większa niż 5% w stosunku do projektu fotometrycznego załączonego do SIWZ ale nie miej niż wartość w normie c. Równomierność U1 - różnica nie większa niż 5% w stosunku do projektu fotometrycznego załączonego do SIWZ ale nie miej niż wartość w normie d. TI nie więcej niż 5 % - różnica nie większa niż 5% w stosunku do projektu fotometrycznego załączonego do SIWZ ale nie więcej niż wartość w normie. e. Em - różnica nie większa niż 5% w stosunku do projektu fotometrycznego załączonego do SIWZ ale nie miej niż wartość w normie f. Emin - różnica nie większa niż 5% w stosunku do projektu fotometrycznego załączonego do SIWZ ale nie miej niż wartość w normie 7.Dane techniczne rozsyłu światła opraw oświetleniowych tj. całej bryły światłości w formie elektronicznej bazy danych (np. plików LDT), umożliwiających na ich podstawie dokonanie wyliczeń parametrów oświetleniowych drogi w ogólnie dostępnym programie komputerowym do wspomagania obliczeń (np. RELUX, DIALUX lub inny), dla potwierdzenia, że obliczenia zostały wykonane prawidłowo. Dotyczy to wyłącznie opraw wymienionych w ofercie przetargowej.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 10 SIWZ, polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b UPZP, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności załączając do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Należy je złożyć w oryginale, Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien w sposób wyraźny i jednoznaczny wyrażać wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać: a) nazwę podmiotu udostępniającego wykonawcy dany zasób oraz wskazanie jego siedziby, b) nazwę podmiotu, któremu udostępniono zasób (czyli wykonawcę), c) określenie zdania (tj. Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz), d) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu (tj. informacje, jakie konkretnie zasoby zostaną udostępnione wykonawcy), e) sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia (tj. informacje, jak udostępnione zasoby będą wykorzystywane przy realizacji zamówienia), f) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem (tj. informacje na jakiej podstawie wykonawca będzie dysponował udostępnionym zasobem), g) zakres i okresie udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Dokument powinien być złożony w oryginale. 3. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy dotyczące terminów wystawienia, określone w pkt. III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia, stosuje się odpowiednio. 4. Jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), każdy z wykonawców oddzielnie wykazuje brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24. ust.1 UPZP, w związku z tym każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oddzielnie dołącza do oferty dokumenty wymienione w pkt. III.4.2) niniejszego ogłoszenia. 5. Jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP, to każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oddzielnie składa, odpowiedni dokument, o którym mowa w pkt. III.4.4) niniejszego ogłoszenia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy na etapie realizacji prac jeżeli wystąpią następujące przesłanki: 1) wystąpią niesprzyjające warunki atmosferyczne lub działanie siły wyższej lub jej następstw uniemożliwiające Wykonawcy wykonanie robót w terminie, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) umowy. Do niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających Wykonawcy wykonanie robót w określonym terminie zalicza się w szczególności długotrwałe i intensywne opady atmosferyczne, niskie lub wysokie temperatury, klęski żywiołowe. W takim przypadku strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania umowy lub zmienić harmonogram robót, 2) powstanie potrzeba przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, warunkujących wykonanie niniejszej umowy, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia niniejszej umowy. W takim przypadku strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania umowy lub zmienić harmonogram robót, 3) wystąpi brak na rynku dostępnych materiałów lub urządzeń, oferowanych w ofercie Wykonawcy, które mogą być zastąpione innymi materiałami lub urządzeniami spełniającymi wymagania Zamawiającego określone w OPZ. W takich przypadkach Wykonawca i Zamawiający mogą dokonać zmiany sposobu wykonania Przedmiotu umowy w przedmiotowym zakresie pod warunkiem, że nie wpłynie to na harmonogram prac i zakończenie wykonania umowy. 4) w zakresie wykonania zamówienia siłami własnymi, 5) w zakresie powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcom, 6) w zakresie części zamówienia powierzonych do wykonania podwykonawcom, 7) w zakresie zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia pod warunkiem, że zaproponowana przez Wykonawcę, na dane stanowisko, osoba wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż Zamawiający określił na etapie postępowania o zamówienie publiczne, 8) w zakresie ceny umowy w przypadku: a) ustawowej zmiany podatku VAT, b) wykonania mniejszego zakresu robót niż zakres określony w kosztorysach ofertowych wynikających z ich zaniechania. 9) w przypadku opóźnień w stosunku do harmonogramu zamawiający ma prawo do wezwania wykonawcę o zintensyfikowanie prac w celu dotrzymania terminów. 2. zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Wniosek Wykonawcy o zmianę treści umowy winien być zgłoszony Zamawiającemu, w terminie 7 dni od momentu wystąpienia przesłanek do zmian umowy, określonych w ust. 1.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdmikp.bydgoszcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz; Cena 1.490,00 PLN + koszty przekazania; Bezpłatnie na stronie internetowej: www.zdmik.bydgoszcz.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, 85-844 Bydgoszcz, ul. Toruńska 174a, pokój nr 20 (kancelaria/parter)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym a wykonawcą, prowadzone będą w PLN. Wymagane dokumenty określone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231), należy złożyć zgodnie z przepisem § 7 powyższego rozporządzenia Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są: 1.ws. formalnych (dot. procedury przetargowej): Przemysław Mikołajczyk - tel.: 0048 52 582 27 66, 2.ws. merytorycznych (dot. przedmiotu i warunków realizacji zamówienia): Marcin Kubicki, Dariusz Radzimski, Łukasz Meller - tel.: 0048 52 582 27 01 lub 13. Odpłatne przekazanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia - na wniosek wykonawcy. Termin otwarcia ofert: W dniu składania ofert o godz.: 10:30 Miejsce otwarcia ofert: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, 85-844 Bydgoszcz, ul. Toruńska 174a, pok.19 (parter). Zamówienie dofinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pt.: System zielonych inwestycji Część 6) SOWA - Energooszczędne oświetlenie uliczne. Zamawiający, na podstawie art. 147 ust. 1 UPZP, wymaga wniesienia, przed podpisaniem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które może być wnoszone według wyboru wykonawcy, w jednej lub kilku formach, określonych w art. 148 ust. 1 UPZP. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie gwarancji, gwarancja musi być co najmniej gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną, i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, bowiem tylko taka zabezpiecza interes Zamawiającego w sposób jednoznaczny i bez żadnych wątpliwości. Przed złożeniem gwarancji, wykonawca uzyska od Zamawiającego akceptację jej treści, w szczególności w zakresie cech gwarancji określonych w niniejszym punkcie. Gwarancja nie może być w zakresie jej zastosowania bardziej uciążliwsza dla Zamawiającego niż alternatywna forma pieniężna. Gwarancja musi zawierać (oprócz elementów właściwych dla danej formy, określonych przepisami prawa): 1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3. gwarantowaną kwotę w PLN, 4. termin ważności gwarancji, 5. zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty kwoty zabezpieczenia nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta gwarancji (Zamawiającego) zawierające oświadczenie, że kwota zabezpieczenia jest mu należna na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez dającego zlecenie (Wykonawcę), 6. termin wypłaty kwoty gwarancji nie powinien przekraczać 14 dni od dnia otrzymania wezwania do wypłaty. 7. wszelkie spory mogące wynikać z gwarancji (poręczenia) będą rozstrzygane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby beneficjenta gwarancji (Zamawiającego). Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu, należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. w Bank Polska Kasa Opieki S.A. (Bank Pekao S.A.) - Nr konta 25 1240 6452 1111 0010 4816 9416, z adnotacją: Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Bydgoszcz. Zabezpieczenie wnoszone w formie innej niż pieniężnej powinno być wystawione na: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85- 844 Bydgoszcz. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustala się w wysokości 10 % ceny brutto podanej w ofercie. Dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej niż pieniężnej należy dostarczyć Zamawiającemu w oryginale przed podpisaniem umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, zgodnie z art. 151 UPZP. Jeżeli jako najkorzystniejsza, zostanie wybrana oferta złożona przez: a) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, to przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może żądać umowy regulującej współpracę tych wykonawców (np. umowę konsorcjum, umowę spółki cywilnej), b) spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, to przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Spółka zobowiązana jest przedstawić Zamawiającemu uprawnienie do zaciągania zobowiązań wynikających z przedmiotu zamówienia, zgodnie z treścią art. 230 Kodeksu spółek handlowych, o ile dotyczy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.