Radzionków: Zimowe utrzymanie jezdni i chodników dróg gminnych w Radzionkowie w sezonie zimowym 2014/2015
Numer ogłoszenia: 176241 - 2014; data zamieszczenia: 14.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Radzionkowie , ul. Męczenników Oświęcimia 42, 41-922 Radzionków, woj. śląskie, tel. 0322890727 wew. 106.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzionkow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie jezdni i chodników dróg gminnych w Radzionkowie w sezonie zimowym 2014/2015.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia publicznego jest zimowe utrzymanie jedni, chodników dróg gminnych i przystanków w Radzionkowie w sezonie zimowym 2014/2015 w podziale na następujące części: CZĘŚĆ NR 1: Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu jezdni dróg kategorii I, II. Zadanie obejmuje również zamiatanie dróg kat. I, II i III oraz placu Forum Miejskiego i placu przy ul. Kużaja 17-19 (w przypadku braku występowania zimowych warunków pogodowych) na zlecenie Zamawiającego, wywóz śniegu z ulic kat. I i II na zlecenie Zamawiającego oraz pozimowe oczyszczanie wszystkich dróg gminnych - kat. I, II i III, drogi rowerowej i parkingu przy ul. Schwallenberga. CZĘŚĆ NR 2: Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu jezdni dróg kategorii III oraz chodników i przystanków na terenie Radzionkowa. Zadanie obejmuje również wywóz śniegu z dróg kat. III, chodników i przystanków, utrzymanie czystości (zamiatanie) chodników i przystanków w przypadku braku występowania zimowych warunków pogodowych, na zlecenie Zamawiającego oraz pozimowe oczyszczanie chodników i przystanków na terenie Gminy Radzionków. Szczegółowy zakres zamówienia w ramach części 1 i 2 określają: Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 2; Wykaz dróg gminnych kategorii I do zimowego utrzymania - Załącznik nr 2a; Wykaz dróg gminnych kategorii II do zimowego utrzymania - Załącznik nr 2b; Wykaz dróg gminnych kategorii III do zimowego utrzymania - Załącznik nr 2c; Wykaz chodników do zimowego utrzymania - Załącznik nr 2d; Wykaz przystanków komunikacji miejskiej do zimowego utrzymania - Załącznik nr 2e..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do przedmiotu niniejszego zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż do 50% wartości zamówienia podstawowego oraz w okolicznościach, gdy będzie dysponował dodatkowymi środkami finansowymi.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.00.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 1) dla części nr 1 zamówienia: 13 000,00 zł; 2) dla części nr 2 zamówienia: 4 500,00 zł. Łączna wysokość wadium dla całego zakresu zamówienia (cz. nr 1 i 2) wynosi: 17 500,00 zł.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku nastąpi poprzez zbadanie, czy Wykonawca wykonał i/lub wykonuje w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) warunek dla części nr 1: wykonał usługi zimowego utrzymania na łączną kwotę minimum 400 000 zł oraz wykonaniu przynajmniej 1 usługi oczyszczania dróg; b) warunek dla części nr 2: wykonał usługi zimowego utrzymania chodników i/lub powierzchni przystanków i/lub powierzchni placów na łączną kwotę minimum 150 000 zł; wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca składający ofertę na obie części zamówienia winien spełniać warunki przewidziane dla części nr 1 i 2 łącznie. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs tej waluty ogłoszony przez NBP, obowiązujący w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny właściwości Wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku. Ocena spełniania warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku nastąpi poprzez zbadanie, czy Wykonawca dysponuje narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi w celu wykonania zamówienia, a mianowicie: a) warunek dla części nr 1: - 2 piaskarki hydrauliczne na samochodzie z pługiem i posypywarką do rozsypywania środków chemicznych, piasku, mieszania piasku z solą oraz zwilżana solanką rozsypywanych środków (piaskarko-solarki) z tym, że jedna ma posiadać pług o szer. od 3m do 3,2m, a druga pług o szer. od 2,5m do 2,8m, - 3 wywrotki, - 2 ładowarki, - dodatkowa piaskarka hydrauliczna na samochodzie z pługiem i posypywarką do rozsypywania środków chemicznych, piasku, mieszania piasku z solą oraz zwilżana solanką rozsypywanych środków (piaskarko-solarka), przeznaczona do wykonywania usługi na żądanie Zamawiającego - marki Unimog lub ciągnik o mocy 60KW z pługiem i posypywarką, - 1 zamiatarka uliczna o wydajności oczyszczania min. 20 tys. m2/h wyposażona w system zraszania i ekran przeciwpylny. Wszystkie pojazdy przeznaczone do wykonywania usługi Akcji Zima w ramach części nr 1 zamówienia, winny być wyposażone w urządzenie zapewniające bieżący monitoring pracy tj. odbiornik GPS zgodnie z zapisami punktu I.16 opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ). b) warunek dla części nr 2: - 1 samochód do przewozu brygady ręcznej, - 2 ciągniki kołowe z pługiem i posypywarką (lub z pługiem i rozrzutnikiem), w tym 1 do wykonywania usługi na dodatkowe żądanie Zamawiającego w szczególnych warunkach pogodowych, - 1 wywrotka, - 1 ładowarka Wykonawca składający ofertę na obie części zamówienia winien spełniać warunki przewidziane dla części nr 1 i 2 łącznie. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny właściwości Wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku. Ocena spełniania warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz Oferty, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) Pełnomocnictwo do występowania w przetargu w imieniu Wykonawcy (dotyczy np. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwości zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonany będzie wybór Wykonawcy w następujących okolicznościach: 1) w przypadku przedłużającego się okresu sezonu zimowego, który zagrażałby zakończeniu terminu realizacji umowy do 30 kwietnia 2015 roku, Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia końcowego terminu zakończenia umowy o czas potrzebny na wykonanie pozimowego oczyszczania; 2) w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT dopuszcza się w umowie zmianę zapisu wartości procentowej podatku z tym, że wartość brutto pozostaje bez zmian.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.radzionkow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Radzionków z siedzibą w Urzędzie Miasta Radzionków
41-922 Radzionków, ul. Męczenników Oświęcimia 42.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.08.2014 godzina 12:00, miejsce: Gmina Radzionków z siedzibą w Urzędzie Miasta Radzionków 41-922 Radzionków, ul. Męczenników Oświęcimia 42 Biuro Obsługi Klienta - POKÓJ NR 4.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu jezdni dróg kategorii I, II.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu jezdni dróg kategorii I, II. Zadanie obejmuje również zamiatanie dróg kat. I, II i III oraz placu Forum Miejskiego i placu przy ul. Kużaja 17-19 (w przypadku braku występowania zimowych warunków pogodowych) na zlecenie Zamawiającego, wywóz śniegu z ulic kat. I i II na zlecenie Zamawiającego oraz pozimowe oczyszczanie wszystkich dróg gminnych - kat. I, II i III, drogi rowerowej i parkingu przy ul. Schwallenberga..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.00.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu jezdni dróg kategorii III oraz chodników i przystanków na terenie Radzionkowa.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu jezdni dróg kategorii III oraz chodników i przystanków na terenie Radzionkowa. Zadanie obejmuje również wywóz śniegu z dróg kat. III, chodników i przystanków, utrzymanie czystości (zamiatanie) chodników i przystanków w przypadku braku występowania zimowych warunków pogodowych, na zlecenie Zamawiającego oraz pozimowe oczyszczanie chodników i przystanków na terenie Gminy Radzionków..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.00.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- usługi utrzymania porządku i czystości na terenie Nowego Ogrodu Zoologicznego w Poznaniu
- Usługa polegająca na wykonaniu prac w zakresie codziennego, kompleksowego utrzymania czystości w budynkach oraz wokół budynków Sądu Rejonowego w Zabrzu
- Całoroczne utrzymanie porządku i czystości terenów Zespołu Zamkowego w Malborku
- Umowa ramowa na roboty ogólnobudowlane, naprawy główne, naprawy bieżące, konserwacje ogólnobudowlane w budynkach i lokalach stanowiących własność osób fiz. lub współwłasność Miasta Łódź i SP
- Usługi sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń wewnętrznych oraz terenu zewnętrznego Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
- Bieżące utrzymanie czystości ulic i chodników na terenie Gminy Nowe
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.