Góra: Pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz archeologicznego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.
,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,
Numer ogłoszenia: 175619 - 2015; data zamieszczenia: 30.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Góra , ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 065 5443644, faks 065/543-26-58.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gora.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz archeologicznego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz archeologicznego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,. Lokalizacja inwestycji: gmina Góra, wieś Wierzowice Małe, działka o nr ewid. 49. Stan istniejący: działka położona w kompleksie działek siedliskowych wsi Wierzowice Małe, w sąsiedztwie budynków mieszkalnych i gospodarczych, ze zjazdem na drogę powiatową (nr działki 265). Działka pod inwestycję w obecnym stanie nie posiada mediów - Wykonawca robót budowlanych wykona przyłącze wodociągowe. Zestawienie powierzchni: a) Projektowany budynek gospodarczy - 86,90 m2 b) Istniejącą wiata - 14,50 m2 c) zieleń - 2349,60 m2 d) Powierzchnia działki objętej opracowaniem - 2623,00 m2 Zakres robót budowlanych obejmuje: - branża budowlana: budowa budynku gospodarczego- budynek jednokondygnacyjny z dachem wielospadowym zaprojektowany na planie sześciokąta. Rozwiązanie takie ułatwia budowanie w technologii ścian warstwowych o konstrukcji drewnianej: ławy fundamentowe, fundamenty z bloczków betonowych, ścianki zewnętrzne o konstrukcji drewnianej, posadzki betonowe, stolarka okienna i drzwiowa, pokrycie dachu dachówką bitumiczną (gont), wykonanie kanału wywiewnego pod sufitem wraz z montażem wentylatora kanałowego, - branża elektryczna: budowa wewnętrznej instalacji wraz z sieciami zewnętrznymi dla budynku gospodarczego - instalacja siły, instalacja oświetlenia, instalacja uziemień instalacji odgromowej, rozdzielnicy, pomiary - branża sanitarna: instalacja kanalizacyjna wraz ze zbiornikiem bezodpływowym na ścieki 5 m3 - 1 szt., instalacja wodociągowa, wentylacja, przyłącze wodociągowe. Zakres robót nie obejmuje wykonania: utwardzenia terenu (pkt. 5 na arkuszu nr 4 projektu budowlanego), przyłącza elektrycznego (pkt. 4 na w/w arkuszu), zjazdu (pkt. 6 na w/w arkuszu). Postępowanie podzielono na dwie części: Część 1 - pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,. Część 2 - pełnienie nadzoru archeologicznego dla zadania ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,. Zakres: Cześć 1: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,. a) Zakres rzeczowy nadzoru inwestorskiego, stanowiącego przedmiot postępowania obejmuje kompleksowy nadzór w branżach konstrukcyjno - budowlanej, sanitarnej i elektrycznej nad wykonaniem robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą integralną część SIWZ. Inspektor Nadzoru zobligowany jest do dokładnego zapoznania się z przedmiotową dokumentacją, udostępnioną na stronie Zamawiającego. Dokładny zakres obowiązków inspektorów nadzoru opisano w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm. ) i w aktach wykonawczych oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. b) Podstawowe obowiązki inspektora/ów nadzoru to m.in.: 1. Wykonawca w ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do dostosowania godzin pracy do przyszłego Wykonawcy robót, przy czym Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności i inspekcji na terenie prowadzenia robót budowlanych. Pobyty na placu budowy należy potwierdzić wpisem do dziennika budowy inspektora z każdej branży w trakcie trwania robót z jego zakresu. 2. Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności od Inspektora nadzoru, brak możliwości skontaktowania się Inspektorem nadzoru przez 3 kolejne dni robocze może stanowić podstawę do rozwiązania umowy. 3. Do podstawowych obowiązków i praw Wykonawcy należy m.in.: a) Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego dla całego procesu inwestycyjnego, w zakresie wynikającym z przepisów Prawa budowlanego ( t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm. ), oraz przepisów wykonawczych. b)Pełna znajomość dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego, w tym warunkami pozwolenia na budowę. Zaznacza się, że Wykonawca i Inspektor Nadzoru nie wprowadzą względem dokumentacji oraz umowy z Wykonawcą robót budowlanych jakichkolwiek zmian dotyczących robót, bez względu na ich zakres i istotność bez pisemnego polecenia lub zgody Zamawiającego. Projekt umowy zawarto w ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane: www.bip.gora.com.pl. Góra: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,, Numer ogłoszenia: 156455 - 2015; data zamieszczenia: 27.10.2015 http://www.bip.gora.com.pl/content.php?cms_id=3374 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane c) Realizowanie obowiązków i zadań nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancyjnym na roboty budowlane. W czasie trwania okresu gwarancyjnego Wykonawca będzie dokonywał systematycznych przeglądów robót objętych umową na roboty, przyjmował zgłoszenia dotyczące wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym, zgłaszał do Wykonawcy robót zaistniałe wady i usterki oraz ustalenia dotyczące terminów ich usuwania, nadzorował realizację robót związanych z usuwaniem wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczał ich wykonanie. d) Współuczestniczenie w rozliczeniu budowy w zakresie finansowym i rzeczowym. e) Protokolarne przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych oraz pilotowanie spraw związanych ze spełnieniem warunków które inwestor otrzymał od jednostek opiniodawczych, które są niezbędne w celu prawidłowego realizowania inwestycji. f) Zaopiniowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BiOZ przekazanego przez Wykonawcę robót Zamawiającemu. g) Kontrola realizacji przez Wykonawcę robót obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót. h) Wykonywanie wszystkich innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji i do zabezpieczenia interesu Zamawiającego. i) W ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego Wykonawca ma prawo: - Wydawać kierownikowi budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych. - Żądać od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. - Żądać od Kierownika budowy zawieszenia prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może spowodować znaczne straty materialne. Inspektor zobowiązuje się zawiadamiać Inwestora niezwłocznie o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach. 3.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oddelegowania swoich pracowników, którzy będą uczestniczyć w pracy Inspektora nadzoru. Część 2 Pełnienie nadzoru archeologicznego w trakcie realizacji robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełną obsługę archeologiczną robót ziemnych wykonywanych w ramach przedmiotowej inwestycji (w szczególności wykonanie przyłącza wodociągowego). Badania archeologiczne winny być realizowane oraz udokumentowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. Nr 2014, poz. 1446) oraz Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165, poz. 987 z późn. zm.). W załączeniu kopie decyzji konserwatorskich oraz program badan ratowniczych..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1, 71.35.19.14-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 112.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie ustanowiono obowiązku wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z późn. zm. ).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z późn. zm. ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z późn. zm. ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli: Warunek dla części 1 zamówienia: dysponuje następującymi osobami: - inspektorem nadzoru posiadającym stosowne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego do nadzorowania robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień). - inspektorem nadzoru posiadającym stosowne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego do nadzorowania robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień). - inspektorem nadzoru posiadającym stosowne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego do nadzorowania robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień). Zamawiający użył nomenklatury z obowiązujących przepisów prawa. W przypadku uprawnień wystawionych we wcześniejszych stanach prawnych liczy się zgodność zakresu uprawnień z zakresem przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna uprawnienia budowlane zdobyte na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz uznane na zasadach określonych w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63 poz. 394), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi przy zastosowaniu formuły spełnia- nie spełnia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, warunki spełniają wspólnie. Dla części 2 Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na podstawie załączonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z późn. zm. ). Do wykazania spełniania pozostałych warunków udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Zgodnie z art. 26 ust. 2 b Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia . Korzystając z legitymacji, zawartej w § 1 ust. 6 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 19.02.2013 r., poz. 231) Zamawiający w takim przypadku żąda: dokumentów dotyczących : a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Uwaga: ,, Niezależnie od tego, czy wykonawca będzie udowadniał okoliczności dysponowania podmiotu trzeciego tylko przy pomocy jednego dokumentu zawierającego pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego , czy też przy pomocy wielu dokumentów tworzących w całości takie zobowiązanie treść ich powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres okoliczności, które wymieniono powyżej,,. Pisemne zobowiązanie = bezwzględnie wymagana forma oryginału. ,, Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2 b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy,,.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z późn. zm. ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dokumenty wskazane w pkt 6 przedmiotowej SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Jakość oferowanej usługi - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Nadzór inwestorski: 1.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron i formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2.Istnieje możliwość dokonania zmiany inspektora wskazanego przez Wykonawcę, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę osoby wyszczególnionej w § 2 ust. 1 w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych; b) jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 3.W przypadku zmiany osoby wyszczególnionej § 2 ust. 1 nowa osoba powołana do pełnienia obowiązków nadzoru musi spełniać wymagania określone w przepisach prawa oraz w warunkach ustanowionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla inspektora nadzoru. 4.Zamawiający może także zażądać od Wykonawcy zmiany osoby, o której mowa w § 2 ust. 1, jeżeli uzna, że nie wykonuje należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tej osoby w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. Nowa osoba powołana do pełnienia obowiązków nadzoru musi spełniać wymagania określone w przepisach prawa oraz w warunkach ustanowionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla inspektora nadzoru. 5. Wykonawca nie może dokonać bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie cesji praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy na osoby trzecie pod rygorem nieważności bezwzględnej takiej czynności. 6. W przypadku zmiany terminu zakończenia robót budowlanych, Wykonawca będzie pełnił nadal powierzone mu obowiązki nadzoru inwestorskiego do ich zakończenia w ramach ryczałtowego wynagrodzenia określonego w §7 ust. 1 umowy. Nadzór archeologiczny: 1.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2.W wypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszej Umowy okaże się z jakiejkolwiek przyczyny nieważne, pozostałe postanowienia niniejszej Umowy pozostają w całości ważne i skuteczne. Strony zastąpią nieważne postanowienia Umowy takimi postanowieniami, które z punktu widzenia ekonomicznych interesów stron będą mogły zostać uznane za porównywalne. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień niniejszej umowy, w następującym zakresie: 1) Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: - gdy następują zmiany terminów związanych z prowadzeniem robót budowlanych w ramach inwestycji, której dotyczy usługa nadzoru z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy niniejszej umowy. W przypadku wystąpienia opóźnień z powodów wyżej wymienionych strony ustalą nowe terminy realizacji. W sytuacji gdy nastąpi zmiana terminu realizacji zamówienia z powodów wyżej opisanych , istnieje możliwość zmiany procentowej wysokości transz płatności za wykonanie przedmiotu umowy. 2) Inne zmiany : a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy, za uprzednią zgodą zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko archeologiczne oraz dopełnieniu wszelkich formalności, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą zamawiającego : - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, O ile nie sprzeciwia się to postanowieniom Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Warunki zmian : a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2) Inne zmiany : a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy, za uprzednią zgodą zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko archeologiczne oraz dopełnieniu wszelkich formalności, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą zamawiającego : - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, O ile nie sprzeciwia się to postanowieniom Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Warunki zmian : a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gora.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 111.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 101- sekretariat, I piętro budynku..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cześć 1: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,. a) Zakres rzeczowy nadzoru inwestorskiego, stanowiącego przedmiot postępowania obejmuje kompleksowy nadzór w branżach konstrukcyjno - budowlanej, sanitarnej i elektrycznej nad wykonaniem robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą integralną część SIWZ. Inspektor Nadzoru zobligowany jest do dokładnego zapoznania się z przedmiotową dokumentacją, udostępnioną na stronie Zamawiającego. Dokładny zakres obowiązków inspektorów nadzoru opisano w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm. ) i w aktach wykonawczych oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. b) Podstawowe obowiązki inspektora/ów nadzoru to m.in.: 1. Wykonawca w ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do dostosowania godzin pracy do przyszłego Wykonawcy robót, przy czym Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności i inspekcji na terenie prowadzenia robót budowlanych. Pobyty na placu budowy należy potwierdzić wpisem do dziennika budowy inspektora z każdej branży w trakcie trwania robót z jego zakresu. 2. Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności od Inspektora nadzoru, brak możliwości skontaktowania się Inspektorem nadzoru przez 3 kolejne dni robocze może stanowić podstawę do rozwiązania umowy. 3. Do podstawowych obowiązków i praw Wykonawcy należy m.in.: a) Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego dla całego procesu inwestycyjnego, w zakresie wynikającym z przepisów Prawa budowlanego ( t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm. ), oraz przepisów wykonawczych. b)Pełna znajomość dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego, w tym warunkami pozwolenia na budowę. Zaznacza się, że Wykonawca i Inspektor Nadzoru nie wprowadzą względem dokumentacji oraz umowy z Wykonawcą robót budowlanych jakichkolwiek zmian dotyczących robót, bez względu na ich zakres i istotność bez pisemnego polecenia lub zgody Zamawiającego. Projekt umowy zawarto w ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane: www.bip.gora.com.pl. Góra: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,, Numer ogłoszenia: 156455 - 2015; data zamieszczenia: 27.10.2015 http://www.bip.gora.com.pl/content.php?cms_id=3374 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane c) Realizowanie obowiązków i zadań nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancyjnym na roboty budowlane. W czasie trwania okresu gwarancyjnego Wykonawca będzie dokonywał systematycznych przeglądów robót objętych umową na roboty, przyjmował zgłoszenia dotyczące wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym, zgłaszał do Wykonawcy robót zaistniałe wady i usterki oraz ustalenia dotyczące terminów ich usuwania, nadzorował realizację robót związanych z usuwaniem wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczał ich wykonanie. d) Współuczestniczenie w rozliczeniu budowy w zakresie finansowym i rzeczowym. e) Protokolarne przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych oraz pilotowanie spraw związanych ze spełnieniem warunków które inwestor otrzymał od jednostek opiniodawczych, które są niezbędne w celu prawidłowego realizowania inwestycji. f) Zaopiniowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BiOZ przekazanego przez Wykonawcę robót Zamawiającemu. g) Kontrola realizacji przez Wykonawcę robót obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót. h) Wykonywanie wszystkich innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji i do zabezpieczenia interesu Zamawiającego. i) W ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego Wykonawca ma prawo: - Wydawać kierownikowi budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych. - Żądać od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. - Żądać od Kierownika budowy zawieszenia prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może spowodować znaczne straty materialne. Inspektor zobowiązuje się zawiadamiać Inwestora niezwłocznie o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach. 3.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oddelegowania swoich pracowników, którzy będą uczestniczyć w pracy Inspektora nadzoru..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 112.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Jakość oferowanej usługi - 5
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pełnienie nadzoru archeologicznego w trakcie realizacji robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 2 Pełnienie nadzoru archeologicznego w trakcie realizacji robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa budynku gospodarczego w m. Wierzowice Małe,,. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełną obsługę archeologiczną robót ziemnych wykonywanych w ramach przedmiotowej inwestycji (w szczególności wykonanie przyłącza wodociągowego). Badania archeologiczne winny być realizowane oraz udokumentowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. Nr 2014, poz. 1446) oraz Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165, poz. 987 z późn. zm.). W załączeniu kopie decyzji konserwatorskich oraz program badan ratowniczych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.19.14-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 112.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Jakość oferowanej usługi - 5
INNE PRZETARGI Z GÓRY
- Realizacja w formule zaprojektuj - wybuduj zadania inwestycyjnego p.n. ,, Budowa instalacji przetwarzania osadów komunalnych oraz modernizacja oczyszczalni ścieków w Górze,,
- ,, Opracowanie planu ogólnego Gminy Góra wraz ze sporządzeniem opracowania ekofizjograficznego,,
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego p.n. ,, Przebudowa drogi w m. Osetno Małe - przysiółek Kietlów,,
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego p.n. ,, Przebudowa drogi w m. Gola Górowska,,
więcej: przetargi w Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy robotach zw. z inwestycją pod nazwą: "Udostępnienie nowych partii Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie (Partie Mastodonta) dla ruchu turystycznego"
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na zadanie pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 106773 B Hryniewicze-Koplany
- Nadzór inwestorski w ramach zadania pn.: "Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 1246R Kuryłówka - Tarnogród (gr. pow.) w km 0+009,84 - 8+870 łączącej województwo podkarpackie i lubelskie"
- Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla inwestycji polegającej na przebudowie budynku biurowego Delegatury Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia Jeleniej Górze
- Usługa pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej w ramach inwestycji w wielorodzinnym budynku mieszkalnym przy ul. Wilczej 1-3-5 we Wrocławiu.
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego - Inspektorzy nadzoru dla inwestycji realizowanych przez Gminę Puszcza Mariańska.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.