eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Człuchów › Budowa oświetlenia iluminacyjnego wieży zamkowej zamku krzyżackiego oraz oświetlenia i nawierzchni alejek spacerowych podzamcza w Człuchowie przy ul. Kościelnej w ramach projektu pn.Skarb krzyżacki w naszych rękach - prace restauratorskie i adaptacyjne zamku krzyżackiego w Człuchowie na cele kulturotwórcze i turystyczne - kontynuacja

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-13

Człuchów: Budowa oświetlenia iluminacyjnego wieży zamkowej zamku krzyżackiego oraz oświetlenia i nawierzchni alejek spacerowych podzamcza w Człuchowie przy ul. Kościelnej w ramach projektu pn.: Skarb krzyżacki w naszych rękach - prace restauratorskie i adaptacyjne zamku krzyżackiego w Człuchowie na cele kulturotwórcze i turystyczne - kontynuacja
Numer ogłoszenia: 175169 - 2014; data zamieszczenia: 13.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Człuchowie , ul. Wojska Polskiego 1, 77-300 Człuchów, woj. pomorskie, tel. 059 8342291, faks 059 8343272.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czluchow.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oświetlenia iluminacyjnego wieży zamkowej zamku krzyżackiego oraz oświetlenia i nawierzchni alejek spacerowych podzamcza w Człuchowie przy ul. Kościelnej w ramach projektu pn.: Skarb krzyżacki w naszych rękach - prace restauratorskie i adaptacyjne zamku krzyżackiego w Człuchowie na cele kulturotwórcze i turystyczne - kontynuacja.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ I - Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia iluminacyjnego wieży zamkowej zamku krzyżackiego w Człuchowie przy ul. Kościelnej. Iluminacja wieży zamkowej składa się z dwóch uzupełniających się elementów: 1. Oświetlenia zewnętrznych murów wieży z wyeksponowaniem elementów architektonicznych. Naświetlacze służące oświetleniu ścian zewnętrznych należy zasilić z istniejącej agregatorni. Projektuje się zastosowanie naświetlaczy w technologii LED. Wszelkie roboty związane z odtworzeniem spoin podlegają odbiorowi konserwatorskiemu. 2. Oświetlenia bocznych ścian zębów (merlonów) na blankach zwieńczających mur wieży zamkowej. Oświetlenie blank będzie zasilane z istniejącego obwodu 400V w wieży zamkowej. Należy w tym celu przebudować zlokalizowany na platformie krużganka punkt gniazdowy z zestawem łączeniowym 400/230V (obw. 13 rozdzielnicy RG1). Projektuje się naświetlacze w technologii LED o mocy 5W. Sterowanie oświetleniem iluminacyjnym będzie realizowane za pomocą zegarów astronomicznych, osobny zegar dla oświetlenia wnęk okiennych i zębów na blankach i osobny - dla oświetlenia murów zewnętrznych wieży. Zamówienie obejmuje wykonanie robót, zgodnie z projektem budowlanym oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi Załączniki do SIWZ. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz przedmiaru robót. CZĘŚĆ II - Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia i nawierzchni alejek spacerowych podzamcza w Człuchowie przy ul. Kościelnej. Projektowana linia kablowa oświetlenia parku zasilana będzie z istniejącej rozdzielnicy oświetleniowej zlokalizowanej w agregatorni przy wieży zamku krzyżackiego. Nie wymaga się przebudowy rozdzielnicy. Do wykonania linii kablowej projektuje się kabel YKXS 5 x 10 mm2. Kabel należy ułożyć w rowie na podsypce piaskowej gr. 10 cm. W celu oświetlenia alejek parku projektuje się latarnie stylowe o wysokości 4m. Przy realizacji zadania obowiązuje warunek zachowania architektonicznej ciągłości względem istniejącej części oświetlenia podzamcza (projektowane oświetlenie jest rozbudową istniejącego). Obecnie, na terenie objętym opracowaniem znajduje się nieczynne oświetlenie w postaci pięciu szt. latarni parkowych (oprawy na słupach stalowych). Właścicielem latarni i linii kablowej je zasilającej jest ENERGA OŚWIETLENIE. W zakresie zadania objętego projektem jest demontaż istniejącego oświetlenia. Zaprojektowano również wykonanie alejek spacerowych (ciągów pieszych) o łącznej długości 791 mb. Szerokość projektowanych ciągów wynosi od 1,8 do 4,0 m. Zaprojektowano alejki spacerowe o nawierzchni z kostki granitowej oraz żwirowe. Na terenie objętym opracowaniem przewidziano posadowienie ławek spoczynkowych z oparciami oraz pojemniki na odpady. Projektuje się również schody terenowe na skarpach wykonane w miejscu istniejących schodów przeznaczonych do rozbiórki z obrzeży i kostki granitowej. Zamówienie obejmuje wykonanie robót, zgodnie z projektem budowlanym oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi Załączniki do SIWZ. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz przedmiaru robót. Teren, na którym prowadzone będą roboty budowlane zlokalizowany jest w strefie pełnej ochrony archeologiczno- konserwatorskiej WI. Dla strefy WI obowiązuje nakaz przeprowadzenia badań archeologicznych wyprzedzających inwestycję, szczegółowy zakres i rodzaj badań ustali decyzja PWKZ. Wymagania dla osoby prowadzącej badania archeologiczne określa Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) dokumentacja projektowa, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Jeżeli w specyfikacji technicznej, projekcie budowlanym, przedmiarze robót lub gdziekolwiek indziej wskazano markę lub pochodzenie produktu lub urządzenia należy przyjąć, że za każdą nazwą są umieszczone wyrazy lub równoważne tzn. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów, urządzeń lub produktów niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji. Zamawiający informuje, że niniejsza inwestycja jest przedsięwzięciem infrastrukturalnym, na które Zamawiający otrzymał dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej 6 Turystyka i dziedzictwo kulturowe Działania 6.3 Regionalne dziedzictwo kulturowe o potencjale turystycznym i w przypadku narażenia Zamawiającego na utratę dofinansowania spowodowanego przez niedotrzymanie obowiązków umownych, a w szczególności terminów realizacji z winy Wykonawcy, Zamawiający będzie dochodził pełnych roszczeń. Do wykonania robót mogą być użyte wyłącznie materiały i urządzenia odpowiadające wymogom dokumentacji projektowej a ponadto: a) oznaczone znakiem CE, dla których dokonano oceny zgodnie ze zharmonizowaną normą europejską wprowadzoną do zbioru Polskich Norm, z europejską aprobatą techniczną EAT lub krajową specyfikacją techniczną państw członkowskich UE uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, b) znajdujące się w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, c) dla których producenci wystawili deklarację zgodności WE potwierdzającą zgodność wyrobu z europejskimi normami i aprobatami. d) oznaczone znakiem budowlanym zgodnie z Polską Normą lub krajową aprobatą techniczną, a zgodność ta została potwierdzona w deklaracji zgodności wydanej przez producenta, lub wyroby przeznaczone do jednostkowego stosowania w konkretnym obiekcie budowlanym zabytkowym. Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji. Szczególnie jest odpowiedzialny za: - prowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401). Do zakresu robót i obowiązków wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również: a) organizacja i zagospodarowanie placu budowy wraz z zapleczem budowy, ponoszenie kosztów zużycia wody, odprowadzenie ścieków, kosztów energii dla potrzeb budowy, zapewnienie dostaw mediów, b) zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich, c) nadzór nad mieniem i ubezpieczenie budowy, d) utrzymywanie porządku w trakcie prowadzenia robót oraz uporządkowanie po zakończeniu robót, e) natychmiastowe docelowe i skuteczne usunięcie wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót, f) opracowanie i przekazanie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej (2 egzemplarze) i dokumentacji odbiorowej, g) przeprowadzenie badań archeologicznych oraz sporządzenie sprawozdania z badań i przedłożenie 1 egzemplarza Zamawiającemu, h) czynny udział w odbiorach.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.61-5, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla poszczególnych części przedmiotu zamówienia w wysokości: 1) 2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych 00/100 - dla I części zamówienia; 2) 10 000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 - dla II części zamówienia. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Rachunek bankowy Zamawiającego Urząd Miejski Człuchów konto Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Człuchów Nr 35 2030 0045 1110 0000 0228 6250 z adnotacją, wadium na Budowa oświetlenia iluminacyjnego wieży zamkowej zamku krzyżackiego oraz oświetlenia i nawierzchni alejek spacerowych podzamcza w Człuchowie przy ul. Kościelnej w ramach projektu pn.: Skarb krzyżacki w naszych rękach - prace restauratorskie i adaptacyjne zamku krzyżackiego w Człuchowie na cele kulturotwórcze i turystyczne - kontynuacja - CZĘŚĆ...; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2010 r. Nr 257, poz. 1726) w terminie do 02.09.2014r., sposób przekazania: Dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty (oryginał gwarancji, poręczenia lub kopia przelewu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego wskazanego przez Zamawiającego kwotą wadium. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 7. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • CZĘŚĆ I - Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. wykonaniu co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości co najmniej 50 tys. zł brutto polegającej na wykonaniu instalacji elektrycznych, która została wykonana w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. CZĘŚĆ II - Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. wykonaniu co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości co najmniej 100 tys. zł brutto polegającej na budowie nawierzchni chodników, placów lub ulic która została wykonana w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, co najmniej: - Jednej osoby - Kierownik robót - posiadającej uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - dla każdej części zamówienia; - Jednej osoby posiadającej dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych do wykonywania prac na obiektach zabytkowych oraz wykazanie się praktyką wymaganą do wykonywania na obiektach zabytkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165 poz. 987) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - dla II części zamówienia. - Zespół badawczy, którym kierować będzie uprawniony do realizacji prac kierownik badań archeologicznych spełniający wymagania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165 poz. 987) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - dla II części zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy i określa warunki takiej zmiany. 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: 1) konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, b) prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. 2) wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy, 3) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny (np. wycofanie z obrotu materiałów lub urządzeń); 4) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego; 5) zmiany w kolejności wykonywania części zamówienia; 6) wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów; 7) konieczność wykonania dodatkowych prac archeologicznych na terenie budowy mogących wyniknąć z decyzji WKZ; 8) wystąpienie siły wyższej; 9) nie przekazania przez zamawiającego placu budowy w terminie określonym w umowie, 10) niezawinionego przez wykonawcę ograniczenia dostępności placu budowy w czasie realizacji robót, 11) wstrzymania przez zamawiającego wykonania robót nie wynikających z okoliczności leżących po stronie wykonawcy. (Nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektorów nadzoru zamawiającego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez wykonawcę). 12) Konieczności wykonania przez zamawiającego korekty projektu dla usunięcia wad dostarczonej dokumentacji. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, wymienionych w pkt 1-12, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmian ceny ryczałtowej brutto: w przypadku zmiany stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem zamówienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany zabezpieczenia umowy. Zmiana przewidziana w art. 149 ust. 1 Pzp. 4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie rozszerzenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi poprzez wydłużenie terminu rękojmi oraz przedłużenie terminu udzielonej gwarancji w przypadku zaproponowania takiego rozwiązania przez wykonawcę. 5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany podwykonawców w przypadku: 1) wprowadzenia nowego podwykonawcy, 2) rezygnacji podwykonawcy, 3) zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców, Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe, po pisemnym zaakceptowaniu umowy wykonawcy z podwykonawcą w terminie 7 dni od przekazania tej umowy przez wykonawcę. 6. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie wprowadzenia lub zmiany harmonogramu prac, sposobu rozliczenia za wykonane roboty w przypadku: 1) wystąpienia uzasadnionych konieczności wprowadzenia lub aktualizacji harmonogramu realizacji prac, 2) podziału przedmiotu umowy na etapy, 3) zmiany umowy w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy. Zmiany harmonogramu przedstawione przez wykonawcę muszą uprzednio uzyskać akceptację zamawiającego. 7. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany kierownika budowy, kierowników robót bądź inspektorów nadzoru w przypadku: 1) śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń losowych dotyczących kierownika budowy, kierowników robót lub inspektora nadzoru, 2) zastrzeżeń jednej ze stron, co do kompetencji kierownika budowy lub inspektora nadzoru. 8. W przypadku zmiany kierownika budowy nowy kierownik budowy lub kierownik robót musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla kierownika budowy lub kierownika robót. 9. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czluchow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można uzyskać osobiście w pokoju nr 17 Urzędu Miejskiego w Człuchowie, al. Wojska Polskiego 1, 77-300 Człuchów lub przesłanie pocztą na adres Wnioskodawcy.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.09.2014 godzina 11:00, miejsce: w siedzibie zamawiającego Urząd Miejski w Człuchowie, al. Wojska Polskiego 1, 77 - 300 Człuchów Pokój nr 114 sekretariat Burmistrza.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 02.10.2014.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (Oś Priorytetowa 6 Turystyka i dziedzictwo kulturowe Działania 6.3 Regionalne dziedzictwo kulturowe o potencjale turystycznym).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Budowa oświetlenia iluminacyjnego wieży zamkowej zamku krzyżackiego w Człuchowie przy ul. Kościelnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia iluminacyjnego wieży zamkowej zamku krzyżackiego w Człuchowie przy ul. Kościelnej. Iluminacja wieży zamkowej składa się z dwóch uzupełniających się elementów: 1. Oświetlenia zewnętrznych murów wieży z wyeksponowaniem elementów architektonicznych. Naświetlacze służące oświetleniu ścian zewnętrznych należy zasilić z istniejącej agregatorni. Projektuje się zastosowanie naświetlaczy w technologii LED. Wszelkie roboty związane z odtworzeniem spoin podlegają odbiorowi konserwatorskiemu. 2. Oświetlenia bocznych ścian zębów (merlonów) na blankach zwieńczających mur wieży zamkowej. Oświetlenie blank będzie zasilane z istniejącego obwodu 400V w wieży zamkowej. Należy w tym celu przebudować zlokalizowany na platformie krużganka punkt gniazdowy z zestawem łączeniowym 400/230V (obw. 13 rozdzielnicy RG1). Projektuje się naświetlacze w technologii LED o mocy 5W. Sterowanie oświetleniem iluminacyjnym będzie realizowane za pomocą zegarów astronomicznych, osobny zegar dla oświetlenia wnęk okiennych i zębów na blankach i osobny - dla oświetlenia murów zewnętrznych wieży. Zamówienie obejmuje wykonanie robót, zgodnie z projektem budowlanym oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi Załączniki do SIWZ. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz przedmiaru robót..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Budowa oświetlenia i nawierzchni alejek spacerowych podzamcza w Człuchowie przy ul. Kościelnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia i nawierzchni alejek spacerowych podzamcza w Człuchowie przy ul. Kościelnej. Projektowana linia kablowa oświetlenia parku zasilana będzie z istniejącej rozdzielnicy oświetleniowej zlokalizowanej w agregatorni przy wieży zamku krzyżackiego. Nie wymaga się przebudowy rozdzielnicy. Do wykonania linii kablowej projektuje się kabel YKXS 5 x 10 mm2. Kabel należy ułożyć w rowie na podsypce piaskowej gr. 10 cm. W celu oświetlenia alejek parku projektuje się latarnie stylowe o wysokości 4m. Przy realizacji zadania obowiązuje warunek zachowania architektonicznej ciągłości względem istniejącej części oświetlenia podzamcza (projektowane oświetlenie jest rozbudową istniejącego). Obecnie, na terenie objętym opracowaniem znajduje się nieczynne oświetlenie w postaci pięciu szt. latarni parkowych (oprawy na słupach stalowych). Właścicielem latarni i linii kablowej je zasilającej jest ENERGA OŚWIETLENIE. W zakresie zadania objętego projektem jest demontaż istniejącego oświetlenia. Zaprojektowano również wykonanie alejek spacerowych (ciągów pieszych) o łącznej długości 791 mb. Szerokość projektowanych ciągów wynosi od 1,8 do 4,0 m. Zaprojektowano alejki spacerowe o nawierzchni z kostki granitowej oraz żwirowe. Na terenie objętym opracowaniem przewidziano posadowienie ławek spoczynkowych z oparciami oraz pojemniki na odpady. Projektuje się również schody terenowe na skarpach wykonane w miejscu istniejących schodów przeznaczonych do rozbiórki z obrzeży i kostki granitowej. Zamówienie obejmuje wykonanie robót, zgodnie z projektem budowlanym oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi Załączniki do SIWZ. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz przedmiaru robót. Teren, na którym prowadzone będą roboty budowlane zlokalizowany jest w strefie pełnej ochrony archeologiczno- konserwatorskiej WI. Dla strefy WI obowiązuje nakaz przeprowadzenia badań archeologicznych wyprzedzających inwestycję, szczegółowy zakres i rodzaj badań ustali decyzja PWKZ. Wymagania dla osoby prowadzącej badania archeologiczne określa Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.61-5, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.