eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Książki › Budowa boiska wielofunkcyjnego w miejscowości Książki

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-02

Książki: Budowa boiska wielofunkcyjnego w miejscowości Książki
Numer ogłoszenia: 174978 - 2013; data zamieszczenia: 02.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Książki , ul. Bankowa 4, 87-222 Książki, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 6888165, faks 0-56 6888138.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaksiazki.bip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boiska wielofunkcyjnego w miejscowości Książki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Charakterystyka zagospodarowania terenu Wyposażenie kompleksu: Projektowane boisko wielofunkcyjne do gry w piłkę ręczna, koszykówkę, siatkówkę oraz tenisa ziemnego o wymiarach konstrukcyjnych 44 m x 24 m na nawierzchni dwuwarstwowej nieprzepuszczalnej poliretanowo - gumowej gr. 13 mm. Strefy za bramkowe boiska będą zabezpieczone piłko chwytami szer. 24 m i wys. 4,0 m. Bieżnia cztero - torowa o wymiarach 4,88 m x 110,0 m na nawierzchni dwuwarstwowej nieprzepuszczalnej poliretanowo - gumowej gr. 13 mm. Skocznia do skoku w dal z zeskocznia 3,0 m x 8,0 m oraz bieżnia ze skoczni 1,22 m x 15,0 m na nawierzchni dwuwarstwowej nieprzepuszczalnej poliretanowo - gumowej gr. 13 mm. Istniejące sieci wewnętrzne należą do inwestora. Zaprojektowane wpięcia do istniejącej kanalizacji deszczowej nie będą wymagały uzgodnień. Wynikające przejścia sieci wewnętrznych pod projektowanymi nawierzchniami, nie będą kolidowały, ponieważ podbudowy nie będą sięgały głębiej jak 0,4 m p.p.t. II. Dane techniczne: Dane szczegółowe o parametrach miejsc rekreacji i sportu: 1.Boisko wielofunkcyjne - 156,00 m kwadratowych 2.Bieżnia cztero - torowa - 554,40 m kwadratowych 3. Skocznia do skoku w dal - 44,70 m kwadratowych III. Warunki lokalizacyjne: 1. Poziom wód gruntowych - poniżej podbudowy placów. 2. Dopuszczalne naprężenia na grunt: f = 1,5 kg na cm kwadratowych 3. Poziom powierzchni placów - wg zał. rysunków. IV. Konstrukcja: Boisko do piłki ręcznej: 1. Boisko do gry jest prostokątem o długości 40 m i szerokości 20 m i obejmuje pole do gry oraz dwa pola bramkowe. Dłuższe linie boiska nazywają się bocznymi, krótsze - bramkowymi lub końcowymi. 2. Na środku obu linii bramkowych ustawione są bramki. Wymiary w świetle bramki wynoszą wysokość 2 m i szerokość 3 m. Słupki bramek są na stałe połączone z poprzeczkami i ustawione musza być na liniach bramkowych - końcowych w taki sposób, aby tylne krawędzie słupków pokrywały się z tylnymi krawędziami linii bramkowych - krańcowych. Słupki i poprzeczki bramek muszą być wykonane z tego samego materiału np drewno, lekki metal, tworzywo sztuczne o przekroju kwadratowym 8 cm, pomalowane dookoła w poprzeczne pasy w dwóch kontrastowych kolorach, zdecydowanie odróżniających się od tła. Bramki powinny posiadać luźno zawieszone siatki uniemożliwiające się odbicie piłki po wrzuceniu jej do bramki. 3. Pole bramkowe tworzy się w ten sposób, że wewnątrz od obu słupków bramki licząc od ich tylnej krawędzi zakreśla się łuki o promieniu 6 m, wynoszące 1/4 obwodu koła. Oba łuki łączy się następnie linią długości 3 m, równoległą do linii bramkowej. Linia ograniczająca pole bramkowe nazywa się linią pola bramkowego. 4. Linię rzutów wolnych - 9 m - wyznacza się linią przerywaną, równoległą w odległości 3 m od linii pola bramkowego. Długość odcinków i przerw między nimi muszą wynosić 15 cm. 5. W odległości 7 m od tylnej krawędzi linii bramkowej, na wysokości środka bramki wyznaczona jest linia rzutów karnych o długości 1 m i równoległa do linii bramkowej. 6. W odległości 4 m od linii bramkowej w kierunku pola, na wysokości środka bramki, winna być równolegle do niej zaznaczona linia długości 15 cm ograniczająca odległość wyjścia bramkarza w czasie wykonywania rzutów karnych. 7. Linia środkowa dzieli boisko na dwie połowy i jest prostopadła do linii bocznych. 8. W odległości 4,5 m w obie strony od linii środkowej prostopadle do linii bocznych rysuje się linie długości 15 cm. Są to linie ograniczające strefy zmian zawodników obu drużyn. Wyznacza się je w kierunku do wewnątrz boiska, po stronie stolika sędziowskiego. 9. Wszystkie linie należą do powierzchni boiska, którą wyznaczają. Linie winny być wyznaczone w kolorze kontrastowym do koloru nawierzchni, aby były dobrze widoczne. 10. Linia bramkowa miedzy słupkami winna wynosić 8 cm, tj. tyle ile wynosi szerokość słupków bramek. Boisko do gry w piłkę siatkowa Boisko do gry jest prostokątem o wymiarach 18 × 9 m, ograniczonym dwiema liniami końcowymi i dwiema liniami bocznym i otoczonym strefą wolną o szerokości co najmniej 3 m z każdej strony. Wszystkie linie końcowe i boczne wykreślone są wewnątrz boiska. Oś linii środkowej dzieli boisko na dwa równe pola o wymiarach 9 na 9 m każde. Na każdej stronie wyznaczona jest strefa ataku, ograniczona linią środkową, liniami bocznymi i linia ataku znajdująca się 3 m od osi linii środkowej i wpisaną w strefę ataku. Ponadto istnieje strefa zagrywki o szerokości 9 m i głębokości równej szerokości wolnej strefy. Boisko przedzielone jest siatką, umieszczoną nad osią linii środkowej. Jej górna krawędź powinna znajdować się na wysokości 2,43 m dla mężczyzn i 2,24 m dla kobiet dla młodzików 2,35 m i młodziczek 2,15 m dotyczy rozgrywek w Polsce. Na dwóch końcach siatki nad liniami bocznymi wysokość siatki powinna być taka sama, jednak nie może być większa niż 2 cm ponad wysokość przepisową. Do siatki mocowane są tzw. antenki - pręty wystające 80 cm ponad taśmę górna. Ograniczają one strefę przejścia piłki nad siatką. Linie boiska Wszystkie linie boiska mają szerokość 5 cm. Stosowane są głównie kolory jasne. Słupki do siatkówki stalowe cynkowane ogniowo, wykonane ze specjalnego profilu stalowego 80 na 80 mm, mocowane w tulejach osadzonych w podłożu. Nie wymagają odciągów od podłoża. Śruba naciągu siatki osłonięta profilem aluminiowym. W skład kompletu słupków wchodzi - urządzenie naciągowe, zewnętrzne z zastosowaniem osłoniętej śruby trapezowej i haka zaczepowego, - haki zaczepowe zamocowane na przeciwległym słupku przesuwne, - tuleje do osadzenia w podłożu, - dekle do przykrycia otworów po wyjęciu słupków Zastosowane rozwiązanie daje możliwość zawieszania siatki na dowolnej wysokości i pod dowolnym kątem uniwersalne wykorzystanie zestawu siatkówka, tenis, badminton. Zestaw przeznaczony jest do zastosowania na boiskach zewnętrznych. Całość konstrukcji słupków jest cynkowana ogniowo, co zapewnia odporność korozyjną. Słupki do siatkówki winny posiadać certyfikat na zgodność z normami COBRABID BBC Biuro Badań i Certyfikacji w Warszawie. Siatka - długość: 9,5m na 1,0 m, górna taśma 70 mm, dolna 50 mm, linki naciągowe: góra-stal, dół-polipropylenowe. Siatka bezwęzłowa, z polipropylenu o wysokiej wytrzymałości fi 3 mm, wzmocnienie brzegowe z włókna szklanego i poliestru, linki naprężające w 4 punktach. Elementy winny spełniać wymogi normy EN 1271. Boisko do gry w koszykówkę: W skład kompletu wchodzi Stojak do koszykówki na boisko wykonany jest w kwadratowego profilu stalowego 100 na 100 na 3 mm, cynkowany ogniowo, wysięg 120 cm. W tylnej części posiada dwa wsporniki przytrzymujące tablice koszykówki. Obręcz do kosza cynkowana standardowa, Siateczka łańcuchowa do obręczy, Tablica do koszykówki laminowana z żywic epoksydowych. Wymiar 90 na 120 cm, Osłona dolnej krawędzi tablicy z mikrogumy 120 na 90 cm, Osłona słupa do koszykówki, uniwersalna 200 na 40 na 5 cm; wypełnienie - pianka PU; pokrycie plandeka PCV. Zapięcie: paski z rzepem. Piłko - chwyty boiska do piłki ręcznej: W skład piłko chwytów wchodzić będzie: Siatka ochronna na boisko zewnętrzne polietylenowa o wymiarach 24 na 4 m, oczka 100 na 100 mm, gr. splotu 2-3 mm, kolor zielony. Zestaw elementów montażowych siatek ochronnych na boiska zewnętrzne o wysokości 4 m i długości 24 m 6 słupów, 2 zastrzały, olinowanie, tuleje. Słupy stalowe cynkowane ogniowo profil 80 na 80 mm . Stopy fundamentowe o wymiarach szer. 0,4 m na dł. 1,2 m wys. 1,0 m, posadowione na głębokości 1,0 m p.p. terenu, ustawione prostopadle do płaszczyzny piłko - chwytów. Skrajne słupy do mocowania siatek ochronnych na boiska zewnętrzne mocowane są w rozstawie 3 m, pozostałe słupy mocowane w maksymalnym rozstawie 6 m. Wyposażenie Sposób ustawienia elementów przedstawia załącznik graficzny do opisu technicznego. Parametry techniczne elementów miejsc rekreacji: 1. Kosz na śmieci metalowy o poj. 45 l wys. 1,1 m - szt.2 - Kosz z blachy ocynkowanej, lakierowanej, o pojemności 45 l, fi 45 cm, na stelażu metalowym, zakotwiony blokiem fundamentowym 30 cm na 30 cm na 30 cm na głębokość 60 cm p.p. terenu. 2. Ławka na stelażu betonowym bez oparcia 1,80 na 0,37 wys. siedziska 0,45 m szt.8 - Betonowy stelaż ławki wykonany na bazie twardych kruszyw z surowców naturalnych. Konstrukcja podporowa stalowo-betonowa o dużej odporności na warunki pogodowe i mechaniczne uszkodzenia. Siedziska drewniane impregnowane preparatem na bazie naturalnych olejów i wosków. Zakotwienie ławki na głębokość 50 cm p.p. terenu. Bieżnia Czterotorowa o długości całkowitej 110 m i o szerokości toru 1,22 m. Podbudowa składać się będzie z następujących warstw: Barwny wysokociśnieniowy natrysk gr. Ok. 3 mm Podbudowa z czarnego granulatu gumowego połączonego lepiszczem poliuretanowym gr. 10 mm Górna warstwa ścieralna z asfaltobetonu mieszanka D35 na D50 gr. 30 mm Dolna warstwa wiążąca z asfaltobetonu mieszanka D35 na D50 gr. 40 mm Podbudowa z kruszywa mineralnego 5-40 mm gr. 15 cm Warstwa odsączającą z piasku 0-2 mm gr. 10 cm Grunt nośny o wskaźniku zagęszczenia Is = 0,98 Cała bieżnia będzie obudowana krawężnikiem chodnikowym. Podbudowa pod krawężniki składać się będzie z następujących warstw: Krawężnik chodnikowy 8 na 25 na75 cm Zaprawa cementowo - piaskowa gr. 5 cm Ława betonowa z oporem, beton B15 ,C15 na12 Warstwa odsączająca, gr. 10 cm Grunt nośny o wskaźniku zagęszczenia Is = 0,98 Skocznia w dal Składać się będzie z zeskoczni oraz bieżni zeskoczni. Zeskocznia składać się będzie Górna warstwa piasku płukanego gr. 50 cm, nie pylącego, pozbawionego drobin ostrych mogących powodować okaleczenia Dolna warstwa podbudowy z piasku średnio i gruboziarnistego gr. 20 cm Grunt rodzimy Cała zeskocznia obudowana będzie Balik drewniany z wyoblonymi kantami 10 na20 cm - mocowany do krawężnika za pomocą śrub Krawężnik chodnikowy 8 na 25 na75 cm Zaprawa cementowo - piaskowa gr. 5 cm Ława betonowa z oporem, beton B15 ,C15 na 12 Warstwa odsączająca, gr. 10 cm Grunt nośny o wskaźniku zagęszczenia Is = 0,98 Bieżnia zeskoczni Barwny wysokociśnieniowy natrysk gr. ok. 3 mm Podbudowa z czarnego granulatu gumowego połączonego lepiszczem poliuretanowym gr. 10 mm Górna warstwa ścieralna z asfaltobetonu mieszanka D35 na D50 gr. 30 mm Dolna warstwa wiążąca z asfaltobetonu mieszanka D35 na D50 gr. 40 mm Podbudowa z kruszywa mineralnego 5-40 mm gr. 15 cm Warstwa odsączająca z piasku 0-2 mm gr. 10 cm Grunt nośny o wskaźniku zagęszczenia Is = 0,98 Przed zeskocznia na bieżni w odległości 1 m znajdować się będzie deska odbicia z matą gumową. V. Wykonanie nawierzchni syntetycznej. Warunki niezbędne do prawidłowej instalacji nawierzchni - podczas wykonywania prac, należy bezwzględnie przestrzegać, aby wilgotność otoczenia oscylowała w przedziale 40-90 procent, a temperatura podłoża powinna być większa o co najmniej 3 stopni C od panującej w danym miejscu temperatury punktu rosy. Konieczne jest stałe monitorowanie warunków atmosferycznych i odnotowywanie ich w dzienniku budowy. -podbudowa nawierzchni syntetycznej powinna być odpowiednio wyprofilowana spadkami podłużnymi i poprzecznymi. - podłoże powinno być suche, wolne od zanieczyszczeń organicznych, kurzu, błota, piasku itp. Nie może być zaolejone plamy należy usunąć. Sprzęt Nawierzchnie syntetyczne wykonuje się przy użyciu specjalistycznego sprzętu bezpośrednio na placu budowy. Roboty budowlane i montażowe powinny być prowadzone przez odpowiednio wykwalifikowany personel i wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami, normami i instrukcjami producentów pod nadzorem inwestorskim i autorskim. Wymagane parapety warstwy nawierzchniowej: - Wytrzymałość na rozciąganie większa lub równa 0.70 MPa - Wydłużenie względne przy zerwaniu 53 plus, minus 3 procent - Wytrzymałość na rozdzieranie większ lub równa 100 N - Ścieralność mniejsza lub równa 0.09 mm - Zmiana wymiarów w temp. 600C mniejsza lub równa 0.02 procent - Twardość wg metody Shorea. A 65plus, minus 5 Sh.A - Przyczepność do podkładu Betonowego większa lub równa 0.6 MPa, asfaltobetonowego większa lub równa 0.5 MPa - Współczynnik tarcia kinetycznego powierzchni W stanie suchym większa lub równa 0.35 W stanie mokrym większa lub równa 0.30 - Odporność na uderzenie Powierzchnia odcisku kulki 500 plus, minus 25 mm kwadratowych Stan powierzchni po badaniu bez zmian - Odporność na działanie zmiennych cykli Hydrotechnicznych oceniona: Przyrostem masy mniejsza lub równa 0.70 procent Zmiana wyglądu zewnętrznego bez zmian - Wygląd zewnętrzny nawierzchni i nawierzchnia o jednorodnej strukturze i barwie, - Mrozoodporność oceniona: Przyrostem masy mniejsza lub równa 0.80 procent Zmiana wyglądu zewnętrznego bez zmian - Odporność na starzenie w warunkach sztucznych Oceniona zmiana barwy po naświetleniu 5 nr skali szarej bez zmian - Masa powierzchniowa nawierzchni 12.0 plus, minus 0.5 kg na m kwadratowy Układ warstw nawierzchni od góry VI. Drenaż Odwodnienie powierzchni projektowanego boiska i bieżni zaprojektowano w formie drenażu liniowego połączonego ze drenażem zbiorczym - w formie melioracji wodnych szczegółowych. Wykonanie instalacji drenarskiej obejmuje ułożenie rur drenarskich w warstwie filtrującej ze żwiru płukanego oraz włączenie do istniejącej studzienki kanalizacji deszczowej. Rury drenarskie fi 160 i 200 mm ułożyć wg projektu pod warstwa podsypkowa w otulinie min. 20cm ze żwiru płukanego z zachowaniem spadków wskazanych w dokumentacji projektowej. Na ,,skrzyżowaniach, rur zamontować studnie osadnikowe fi 400. Włączenie rur drenarskich do istniejącej studni kanalizacji deszczowej należy wykonać z zachowaniem rzędnych podanych na mapie wysokościowej. W istniejącej studni betonowej należy wykuć otwory fi 200 mm, a następnie wprowadzić przez nie rury drenarskie na głębokość min. 5 cm poza wewnętrzną płaszczyznę studni. Otwór należy następnie uszczelnić gęstą masą bitumiczną nie zawierającą rozpuszczalników ani innych związków mogących zachodzić w reakcje chemiczna z materiałem rur drenarskich. Po wykonaniu włączenia studnie należy zasypać. VII. Zieleń Projektowane otoczenie boiska zaprojektowano z trawy z zasiewu. Trawa wymaga spulchnienia na głębokość 15-25cm. Następnie należy rozścielić 10 cm warstwę żyznej gleby. Dodać kompost lub torf. Odczyn gleby powinien być lekko kwaśny. Powierzchnia gleby musi być dokładnie wyrównana i zwałowana wałem oraz płytko zagrabiona. Trawę wysiewać w pogodę bezwietrzna, gdy wilgotność powietrza i gleby jest umiarkowana. Wysiana trawa winna być w miarę przykryta a następnie uwałowana. W ramach zadania wchodzi również pielęgnacja nawadniająca wschodząca trawę. Trawniki należy wykonać po zakończeniu wszystkich prac budowlanych. VII. Uwagi 1. Do zagospodarowanie terenu pod miejsce rekreacji i sportu, należy stosować materiały budowlane posiadające certyfikaty jakości i atesty. Świadectwa jakości należy przechowywać i okazywać na żądanie nadzoru budowlanego. 2. Po wykonaniu prac należy uporządkować teren a nasypy i oskarpowania wyprofilować zgodnie z projektem i obsiać trawą z przeznaczeniem na trawniki. 3. Wszystkie elementy betonowe wykonywać z betonu min. B 20. Prace budowlane obejmującą wykonanie ww robót na działce nr 277 na 3 w miejscowości Książki gm. Książki oraz uporządkowanie terenu. Wytyczenie i dokonanie inwentaryzacji geodezyjnej i powykonawczej we własnym zakresie w ramach kosztów zadania..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.08.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Informacja na temat wadium (jeżeli dotyczy): 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 12 000 zł. (słownie: dwanaście tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty tj. do dnia 20 maja 2013 roku godz. 9:00. 3. Wykonawca może wnieść wadium w: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na rachunek: 16 9489 0002 2003 0000 0299 0007 (kserokopie dowodu wpłaty - polecenie przelewu należy dołączyć do oferty). Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a) ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie ww. ppkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający uzna za spełniony w przypadku, gdy wykonawca: a. wykaże co najmniej dwie roboty budowlane (wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; o wartości każdej budowy nie mniejszej niż 500.000 zł brutto - wg załącznika nr 4. b. Dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt a) są: 1)poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert; 2) w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dotyczący, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zostanie przez zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże i przedłoży: a. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 b. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 6

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, zostanie przez zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże i przedłoży: a. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, na kwotę 500.000 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę 500.000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych. Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych materiałów wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu materiałów oraz załączenia stosowanych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta (aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej). Brak w złożonej ofercie któregokolwiek z wymaganych dokumentów dotyczących materiałów równoważnych lub zastosowania materiałów niezgodnych ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie i kosztorysie nakładczym będzie powodowało odrzucenie oferty. Wykonawca może zastosować materiały rownoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych takich samych lub lepszych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1 Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik nr 11. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1. Zmiany wynagrodzenia umownego: 1) W przypadku ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu robót Zamawiający zastrzega sobie prawo korekty wartości przedmiotu umowy zgodnie z kosztorysem powykonawczym, za faktycznie wykonaną ilość robót budowlanych. 2) W przypadku zaistnienia sytuacji powodującej wprowadzenie w trakcie realizacji zamówienia robót lub materiałów zamiennych w stosunku do określonych w przedmiarze robót i kosztorysie nakładczym - zamienne zakresy robót lub materiały zostaną ustalone przed ich realizacją w zatwierdzonym przez Zamawiającego protokóle konieczności, a ich wartość zostanie określona w oparciu o sporządzony przez Wykonawcę kosztorys szczegółowy. Wykonawca do sporządzenia kosztorysu szczegółowego przyjmie identyczne czynniki cenotwórcze, jakie określił w kosztorysie ofertowym. Wycena powyższa zastąpi wycenę danej pozycji określonej w kosztorysie ofertowym. 3) Ustawowe zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 4) W przypadku konieczności wykonania dodatkowych zamówień nie objętych dokumentacją kosztorysową, a niezbędnych do prawidłowego wykonania zakresu podstawowego, mogą one być wykonane na podstawie odrębnego zamówienia zleconego w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.5). Zakres robót dodatkowych zostanie ustalony i zatwierdzony przez Zamawiającego w protokole konieczności, a ich wartość zostanie ustalona w oparciu o kosztorys. Wykonawca do kosztorysu przyjmie czynniki cenotwórcze, ceny materiałów i sprzętu zawarte w ofercie przetargowej, a w przypadku braku cen materiałów i sprzętu w ofercie przetargowej cenę ustali w wielkości nie przekraczającej średnich cen z publikacji SEKOCENBUD z kwartału poprzedzającego okres wyceny. 2. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1) Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ na realizację zamówienia, 2) Z przyczyn niezależnych lub niemożliwych do przewidzenia przez Wykonawcę - zmiana osób pełniących funkcję kierownika budowy. 3) Na mocy art. 145 ust.1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach., art. 145 ust 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 4) w związku z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminaksiazki.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Książki, ul Bankowa 4 87-222 Książki, pokój nr 26.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki pokój nr 2 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 313,322,323 Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.