eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przebudowa budynku Nr 1 koszarowego - zmiana sposobu użytkowania na budynek administracyjno-biurowy z pomieszczeniami magazynowymi, Gliwice, ul. Gen. Andersa 47

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-12

Kraków: Przebudowa budynku Nr 1 koszarowego - zmiana sposobu użytkowania na budynek administracyjno-biurowy z pomieszczeniami magazynowymi, Gliwice, ul. Gen. Andersa 47
Numer ogłoszenia: 174143 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO

I.1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Mogilska 85, 30-901 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4551297, faks 012 4551306.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzikrakow.internetdsl.pl

I.2) RODZAJ: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Przebudowa budynku Nr 1 koszarowego - zmiana sposobu użytkowania na budynek administracyjno-biurowy z pomieszczeniami magazynowymi, Gliwice, ul. Gen. Andersa 47.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku Nr 1 koszarowego - zmiana sposobu użytkowania na budynek administracyjno-biurowy z pomieszczeniami magazynowymi, Gliwice, ul. Gen. Andersa 47. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: a) roboty rozbiórkowe i demontażowe w obiekcie istniejącym (elementy dachu, zbędne kominy, niektóre ściany działowe, posadzki, okładziny ścienne, kraty stalowe, stolarka okienna i drzwiowa, tynki, instalacje wewnętrzne), b) roboty budowlane (zamurowanie otworów, wnęk, przemurowanie kominów, wymurowanie ścian działowych, montaż okien i drzwi, pokrycie dachowe z wymianą uszkodzonych elementów więźby, obróbki blacharskie, izolacja wiatrochronna i docieplenie stropu strychowego i ścian, remont elewacji budynku, opaska odwadniająca i schodki zewn.), c) roboty wykończeniowe (posadzki, wykładziny ścian, balustrady, kraty stalowe, sufity podwieszone, tynki, malowanie), d) wymiana oraz nowe instalacje wewnętrzne, e) roboty branży teletechnicznej, w tym systemy teleinformatyczne wraz ze szkoleniem w zakresie ich obsługi, f) konieczne przyłącza do istniejących sieci, w tym przyłącz energetyczny od stacji trafo, g) ogrodzenie o dł. 583,00 m z siatki i paneli blachy fałdowej wraz z bramami i furtkami. Szczegółowy zakres i warunki realizacji robót przedstawiają w szczególności: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, wzór umowy oraz instrukcja dla wykonawcy prac dot. ochrony środowiska w zakresie realizowanej usługi, instrukcja bezpieczeństwa przemysłowego, założenia wyjściowe do kosztorysowania. Dokumentacja projektowa dotycząca instalacji teletechnicznych objęta jest klauzulą Zastrzeżone. Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.22.00 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych .

II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający na etapie składania ofert będzie wymagał od wykonawców zaproszonych do składania ofert wniesienia wadium w wysokości 430.000,00 zł (słownie: czterysta trzydzieści tysięcy złotych )

III.2) ZALICZKI

III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU

  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
    I.Wykonawca i Podwykonawcy są zobowiązani do zapewnienia ochrony informacji niejawnych, które uzyskali w trakcie postępowania o udzielenie zmówienia lub z którymi zapoznali się w trakcie jego realizacji oraz po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. II. Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania zobowiązania Podwykonawcy, któremu zleci podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia, do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych. III. Wykonawca zobowiązuje się do bezzwłocznego dostarczenia informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonaniem umowy o podwykonawstwo.IV Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy (Podwykonawcy), którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, na etapie realizacji umowy, jeśli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanego zamówienia. V. Wykonawca zobowiązany jest do ochrony informacji niejawnych wynikających z realizacji umowy miedzy stronami na zasadach określonych w ustawie z dnia 05 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych. VI. Przedmiotem ochrony są: 1) wykonana dokumentacja projektowo-kosztorysowa o klauzuli Zastrzeżone dotycząca instalacji teletechnicznych oraz informacje które zostaną wytworzone w związku z realizacją umowy jak również czynności związane z wykonywanymi pracami dotyczącymi: a) miejsca i zakresu wykonywanych prac, systemu ochrony remontowanego obiektu, prowadzonych rozmów stron umowy, b) rozmieszczenia i przeznaczenia budynków i urządzeń w obiekcie Zamawiającego,c) informacje dotyczące użytkownika obiektu, d) inne informacje związane z bezpieczeństwem obiektu uzyskane w związku z realizacją umowy. VII W związku z dostępem do informacji i materiałów niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone Wykonawca umowy jest zobowiązany posiadać: 1) pełnomocnika ochrony na zasadach określonych w art.14 ust.,2,3 oraz 54 ust.10 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) posiadającego aktualne poświadczenie bezpieczeństwa dopuszczającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej poufne; 2) wykaz pracowników przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy legitymujących się aktualnym poświadczeniem bezpieczeństwa upoważniającym do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej Zastrzeżone lub które uzyskały pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz posiadających zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. Nr 258, poz. 1751) z dnia 28 grudnia 2010 roku w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. 3) komórkę organizacyjną, w której są rejestrowane materiały o klauzuli Zastrzeżone (zgodnie z art.43 ust.5 Ustawy); 4) opracowaną przez pełnomocnika ochrony i zatwierdzoną przez kierownika jednostki organizacyjnej instrukcję dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone w podległych komórkach organizacyjnych oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony. VIII. Jeżeli w trakcie prac nad materiałami podlegającym ochronie zajdzie konieczność przetwarzania ich w systemach teleinformatycznych, wówczas WYKONAWCA musi posiadać system lub sieć teleinformatyczną do przetwarzania informacji niejawnych do klauzuli Zastrzeżone z udzieloną akredytacją bezpieczeństwa teleinformatycznego (zgodnie z art. 48 ust. 9,11 i 12 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych) . IX. Wymagania zakresie przetwarzania materiałów podlegających ochronie: 1. Dostęp do informacji i materiałów podlegających ochronie, oznaczonych klauzulą Zastrzeżone mogą mieć wyłącznie osoby wyznaczone przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy - zgodnie z Wykazem pracowników realizujących przedmiot umowy, dostarczonym Zamawiającemu przed rozpoczęciem robót z potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kopiami: a)aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa lub pisemnych upoważnień wydanych przez kierownika przedsiębiorcy, upoważniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone, b)aktualnych zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydanych na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych; c)zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych przez pełnomocnika ochrony Wykonawcy wydane przez SKW lub ABW; d)zaświadczenia o odbyciu specjalistycznego szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych dla administratora i inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez SKW lub ABW (tylko w przypadku określonym w pkt VIII) Zapisy niniejszego punktu dotyczą wszystkich osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia oraz osób odpowiedzialnych za ochronę informacji niejawnych. 2. Zabrania się wytwarzania dokumentów niejawnych w ramach realizowanej umowy poza systemem teleinformatycznym Wykonawcy. 3. Zobowiązuje się Wykonawcę do pisemnego informowania Zamawiającego o konieczności wytworzenia dodatkowych dokumentów na potrzeby umowy (dokumenty nie objęte umową, w tym dodatkowe kopie opracowanej dokumentacji, notatki, brudnopisy itp.). Po wykorzystaniu dokumenty te zostaną niezwłocznie przekazane Zamawiającemu lub zniszczone przez Wykonawcę ( za protokołem przesłanym Zamawiającemu). 4. O nadaniu klauzuli wytworzonym przez Wykonawcę dokumentom, a także jej zmianie będzie decydował ( zgodnie z art. 71 ust. 4 Ustawy) przedstawiciel Zamawiającego wskazany w § 4 ust. 5a instrukcji bezpieczeństwa przemysłowego. 5. Zamawiający udostępni Wykonawcy niezbędną do realizacji umowy dokumentację. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wymogów dotyczących przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 roku w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne ( Dz. U. Nr 271, poz. 1603). 6. Materiały podlegające ochronie muszą być przechowywane w ochranianych, zamkniętych pomieszczeniach, które spełniają wymogi określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych (Dz. U. Nr 0, poz. 683 ) lub Zarządzenia Nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie szczególnego sposobu organizacji kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego (Dz. Urz. MON z 2011r.,Nr 25,poz.402). 7. Do przekazanych materiałów nie może mieć dostępu żadna osoba wyłącznie z racji zajmowanego stanowiska służbowego lub stopnia wojskowego, w każdym przypadku należy sprawdzać czy spełnia ona warunki określone w punkcie IX.1. 8. Po całkowitym zrealizowaniu umowy Wykonawca jest zobowiązany do odesłania dokumentów otrzymanych od Zamawiającego/Użytkownika, a także trwałego usunięcia z wykorzystywanych nośników elektronicznych wszystkich informacji niejawnych związanych z wykonywaną umową, potwierdzonego pisemnym oświadczeniem przekazanym Zamawiającemu - pod rygorem nie rozliczenia umowy. X. Wymagania zakresie ochrony informacji niejawnych podczas realizacji umowy 1. Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z regulaminem wewnętrznym obowiązującym na terenie Użytkownika i ściśle go przestrzegać. Dotyczy to w szczególności: 1) posiadania przez pracowników Wykonawcy przepustek upoważniających do wejścia na teren kompleksu ( obiektu), a po zakończeniu realizacji umowy ich rozliczenia, 2) wcześniejszego uzgadniania z Użytkownikiem dostępu do obiektów po godzinach pracy, 3) przebywania pracowników Wykonawcy jedynie w miejscach wykonywania prac, dostęp do innych pomieszczeń obiektu, do których jest on konieczny do poprawnego wykonania przedmiotu umowy, każdorazowo musi być uzgodniony przez kierownika projektu z przedstawicielem pionu ochrony Użytkownika. 4) uzyskanie pozwolenia Użytkownika (administratora kompleksu) na: a) wnoszenie na teren kompleksu (obiektu) sprzętu audiowizualnego oraz wszelkich urządzeń służących do rejestracji obrazu i dźwięku, b) użytkowanie w miejscu wykonywania prac telefonu komórkowego. 2. Materiały podlegające ochronie nie mogą być wykorzystane do celów innych niż realizacja umowy, w tym reklamowych, handlowych, propagandowych, itd. 3. W przypadku konieczności wykonania kopii jakichkolwiek dokumentów związanych z przedmiotem zamówienia zgodę na jej wykonanie wydaje Zamawiający określając sposób wykonania kopii na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie sposobu oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzuli tajności, ( Dz. U. Nr 288, poz.1692). Sporządzone kopie lub odpisy materiałów niejawnych podlegają ewidencji i ochronie jak oryginały. 4. Wykonawcy zabrania się przekazywania informacji o charakterze niejawnym przez środki ogólnodostępnej telefonii stacjonarnej i komórkowej XI. 1. Wykonawca jest zobowiązany do: a) ścisłego przestrzegania postanowień przepisów ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych i wymagań określonych w ogłoszeniu o zamówieniu pod rygorem zerwania umowy z winy Wykonawcy i odpowiedzialności karnej za ujawnienie informacji podlegających ochronie zarówno w trakcie wykonywania umowy jak i po zakończeniu, b) niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zmianach wymienionych w art. 70 ust. 2 w/wym. ustawy. 2. W przypadku realizacji zadania przez konsorcjum firm, , lider konsorcjum musi wskazać w umowie konsorcjum, Wykonawcę odpowiedzialnego za ochronę informacji niejawnych, spełniającego wymogi przepisów o ochronie informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone. 3. W przypadku naruszenia zasad bezpieczeństwa przedmiotu podlegającego ochronie, pełnomocnik ochrony Wykonawcy niezwłocznie powiadomi o tym fakcie (zgodnie z art.17 ust.1) kierownika jednostki organizacyjnej Wykonawcy, a także Zamawiającego i Użytkownika oraz podejmie niezwłoczne działania zmierzające do wyjaśnienia okoliczności tego naruszenia oraz ograniczenia jego negatywnych skutków. 4. Za zapewnienie warunków do ochrony przekazanych Wykonawcy informacji niejawnych - odpowiedzialny jest pełnomocnik ochrony Wykonawcy
  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
    Wykonawca zobowiązany jest do: - wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców, - niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia. Udostępnianie informacji niejawnych zatrudnionym przez Wykonawcę Podwykonawcom może odbywać się jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego. Podwykonawcy, którzy mają mieć dostęp do informacji niejawnych muszą spełniać wszystkie wymagania odnoszące się do wykonawcy określone w niniejszym ogłoszeniu stosownie do klauzuli udostępnianych informacji niejawnych. Wykonawca ma obowiązek opracowania Instrukcji Bezpieczeństwa Przemysłowego dla zatrudnionego podwykonawcy a przed jej użyciem uzyskanie akceptacji powyższego dokumentu przez Zamawiającego.

III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.2) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu jeśli wykaże, że posiada ważną koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005r. , nr 145, poz. 1221 z późn. zm.);

  • III.3.3) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie budynku o kubaturze powyżej 10 000 m3, na kwotę nie mniejszą niż 10 mln zł brutto, obejmującą wykonanie w ramach tej roboty budowlanej systemów ochrony technicznej: Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Systemu Kontroli Dostępu (SKD), Systemu Telewizji Dozorowej (CCTV), Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), Sieci Strukturalnych (SS), w ww. budynku.

  • III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że dysponuje: a) osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnej, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; b) osobą pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych posiadającą: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnej, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; c) osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych posiadającą: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnej, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; d) osobą pełniącą funkcję kierownika robót telekomunikacyjnych posiadającą: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej, - poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnej, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; e) co najmniej trzema osobami przewidzianymi do realizacji przedmiotu zamówienia w części dotyczącej instalacji systemów ochrony i teleinformatyki, w tym jedną osobą do organizowania i kierowania zespołem pracowników zabezpieczenia technicznego, posiadającymi: - poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnej, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych, - zaświadczenie o dokonaniu wpisu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego Komendanta Wojewódzkiego Policji zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997r. (Dz.U. z 2005r., poz. 145, nr 1221 z późn. zm.); f) osobami które będą uczestniczyć w czynnościach zawierania umowy posiadającymi: - poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnej, - zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, g) pełnomocnikiem ochrony posiadającym: - poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej Poufne, - zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego lub Wojskowe Służby Informacyjne; h) innymi osobami uczestniczącymi w realizacji przedsięwzięcia oraz odpowiedzialnymi za ochronę informacji niejawnych posiadającymi: - poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnej, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych, Dopuszcza się przedstawienie zamiast uprawnień budowlanych w danej specjalności innych uprawnień, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zastrzeżeniem art.12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. nr 63, poz.394).

  • III.3.6) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że: a) Osiągnął w ostatnich dwóch latach obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, średnioroczny przychód ze sprzedaży w wysokości co najmniej 12 mln zł oraz b) Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 4 mln zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
    • sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 2 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
    • dowody potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących bezpieczeństwa informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
      Oświadczenie potwierdzające spełnianie wymagań związanych z wykonaniem zamówienia dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa informacji w zakresie dysponowania: - komórką organizacyjną, w której są rejestrowane materiały o klauzuli zastrzeżone(zgodnie z art.43 ust.5 Ustawy o ochronie informacji niejawnych);
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
  • III.4.5.2)

    • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

    III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    I.Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dołączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dokumentów dotyczących w szczególności: a) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; II. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania Zamawiający wymaga dołączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: poświadczeń bezpieczeństwa upoważniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone lub pisemnych upoważnień wydanych przez kierownika jednostki organizacyjnej dla następujących osób wskazanych w wykazie osób (wzór wykazu osób dostępny na stronie internetowej zamawiającego), tj.: a) osoby pełniącej funkcję kierownika budowy; b) osoby pełniącej funkcję kierownika robót sanitarnych; c) osoby pełniącej funkcję kierownika robót elektrycznych; d) osoby pełniącej funkcję kierownika robót telekomunikacyjnych; e) co najmniej trzech osób przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia w części dotyczącej instalacji systemów ochrony i teleinformatyki, w tym jednej osoby do organizowania i kierowania zespołem pracowników zabezpieczenia technicznego; f) osób, które będą uczestniczyć w czynnościach zawierania umowy; g) innych osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia oraz odpowiedzialnych za ochronę informacji niejawnych. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania Zamawiający wymaga także dołączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli Poufne dla wskazanego w wykazie osób pełnomocnika ochrony.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

    IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

    Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

    Do składania ofert zostanie zaproszonych pięciu Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu spełniające warunki określone przez Zamawiającego w niniejszym ogłoszeniu. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu, Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów, zgodnie z poniższą formułą: Jeden punkt wykonawca otrzyma za spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia, tj. jeśli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie budynku o kubaturze powyżej 10 000 m3, na kwotę nie mniejszą niż 10 mln zł brutto, obejmującą wykonanie w ramach tej roboty budowlanej systemów ochrony technicznej (Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Systemu Kontroli Dostępu (SKD), Systemu Telewizji Dozorowej (CCTV), Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), Sieci Strukturalnych (SS), w ww. budynku. Każdy dodatkowy jeden punkt zostanie przyznany za każde wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie budynku o kubaturze powyżej 10 000 m3, na kwotę nie mniejszą niż 10 mln zł brutto, obejmującej wykonanie w ramach tej roboty budowlanej systemów ochrony technicznej (Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Systemu Kontroli Dostępu (SKD), Systemu Telewizji Dozorowej (CCTV), Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), Sieci Strukturalnych (SS), w ww. budynku. Wykonawca może uzyskać maksymalnie 5 dodatkowych punktów. Do następnego etapu zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy otrzymają największą ilość punktów. Zamawiający nie będzie przyznawał dodatkowych punktów za posługiwanie się zasobami innych podmiotów. W przypadku, gdy dwóch lub więcej wykonawców uzyska równą ilość punktów, decydujące znaczenie dla kwalifikacji będzie miała łączna wartość robót budowlanych - polegających na budowie lub przebudowie budynku o kubaturze powyżej 10 000 m3, na kwotę nie mniejszą niż 10 mln zł brutto, obejmujących wykonanie w ramach tych robót budowlanych systemów ochrony technicznej (Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Systemu Kontroli Dostępu (SKD), Systemu Telewizji Dozorowej (CCTV), Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), Sieci Strukturalnych (SS), w ww. budynku - za które zostaną przyznane punkty. W przypadku, gdy Wykonawca wykaże spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia, tj. wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie budynku o kubaturze powyżej 10 000 m3, na kwotę nie mniejszą niż 10 mln zł brutto, obejmującą wykonanie w ramach tej roboty budowlanej systemów ochrony technicznej (Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Systemu Kontroli Dostępu (SKD), Systemu Telewizji Dozorowej (CCTV), Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), Sieci Strukturalnych (SS), w ww. budynku, Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia dokumentów dotyczących pozostałych robót budowlanych uwzględnionych w wykazie, tj. robót budowlanych, za które Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty, jeśli dokumenty te nie zostaną dołączone do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub będą zawierać błędy lub jeżeli roboty te nie będą spełniać wymagań Zamawiającego określonych w ogłoszeniu o zamówieniu.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy z powodu zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz przepisów resortowych MON, która ma wpływ na realizację przedmiotu umowy, a ponadto w przewidzianym niżej zakresie i w wypadku wystąpienia określonych poniżej okoliczności: 1. Terminów przewidzianych w § 2 i § 3 umowy w sytuacji: - konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, uzyskania dodatkowych opinii lub uzgodnień; - konieczności zmiany decyzji pozwolenia na budowę lub konieczności wystąpienia o wydanie nowego pozwolenia na budowę; - konieczności uzyskania innych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień; - wystąpienia awarii lub trudności technicznych podczas realizacji robót (np. wykopaliska, kolizje instalacji, wody gruntowe, kurzawka); - zlecenia robót dodatkowych, które powodują wydłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy; - wprowadzenia robót zamiennych lub wystąpienia istotnych wzrostów obmiarów robót wpływających na wydłużenie terminu realizacji robót; - wstrzymania przez Zamawiającego robót z powodu ograniczenia środków finansowych przez ich dysponentów; - zwłoki Użytkownika w udostępnieniu frontu robót lub zwłoki Zamawiającego w przekazaniu placu budowy; - wystąpienia siły wyższej, niekorzystnych warunków atmosferycznych lub innych istotnych czynników niezależnych od stron, które uniemożliwiły Wykonawcy terminowe zakończenie robót objętych umową; - wystąpienia podczas odbioru końcowego konieczności wykonania robót dodatkowych zaleconych przez instytucje zewnętrzne biorące udział w odbiorze końcowym, warunkujących odbiór przedmiotu umowy i dopuszczenie do eksploatacji. 2. Osób przewidzianych do realizacji zamówienia reprezentujących Wykonawcę w sytuacji, gdy ze względów obiektywnych zmiana jest konieczna i nie będzie naruszać przepisów prawa budowlanego w zakresie obowiązujących wymogów stawianych uczestnikom procesu budowlanego, pod warunkiem, że osoby te spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ. 3. Zmiana zakresu robót powierzonych przez Wykonawcę Podwykonawcy może nastąpić gdy: - wystąpiła istotna zmiana w stanie zatrudnienia osób o niezbędnych kwalifikacjach, która uniemożliwia realizację prac przez Wykonawcę, - uzasadniona jest wyższym standardem wykonania robót, zmianą technologii, materiałów, zapobiegnie opóźnieniom w realizacji przedmiotu umowy. 4. Jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie w sytuacji: a) braku ich na rynku, b) pojawienia się na rynku materiałów, urządzeń nowszej generacji oraz nowych technologii, których zastosowanie będzie miało wpływ na zaoszczędzenie kosztów realizacji lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy, uzyskanie lepszej jakości robót, poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie; c) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych w celu usunięcia wadliwych rozwiązań projektowych; 5. Oprócz warunków przewidzianych w § 10 umowy dopuszcza się możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w wypadku: a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT; b) wzrostu kosztów ponoszonych przez Wykonawcę (m. in. na ubezpieczenie budowy, ochronę placu budowy) w związku z wydłużeniem terminu zakończenia robót z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; Ewentualna podwyżka wynagrodzenia z tego tytułu nastąpi w oparciu o ustalenia przyjęte w protokole z negocjacji, na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających wzrost ponoszonych kosztów. c) ograniczenia zakresu prac objętych umową w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego celowości rezygnacji z wykonania części zamówienia; d) zastosowania zmian opisanych w pkt. 4); e) ograniczenia zakresu prac objętych umową w wyniku realizacji robót zamiennych; f) konieczność wykonania robót wskazanych w § 1 pkt. 5 umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zaniechania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Zakres robót zaniechanych zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego w protokole konieczności sporządzonym przy udziale Projektanta i przedstawiciela Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w trakcie wykonywania robót zmiany w szczegółowym harmonogramie realizacji przedmiotu umowy, dotyczącej zakresu rzeczowego robót oraz terminów ich realizacji, w sytuacji ograniczenia lub zwiększenia środków budżetowych przewidzianych w CPIB na dany rok budżetowy. W powyższej sytuacji dopuszcza się możliwość stosownej zmiany terminu zakończenia robót, przewidzianego w § 2 pkt. 1 lit. b umowy. Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu Stron, w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zawiera załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - wzór umowy, który zostanie przekazany wykonawcom zaproszonym do składania ofert.

    IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.5.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzikrakow.internetdsl.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zostanie przekazana wykonawcom zaproszonym do składania ofert..

    IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2014 godzina 11:30, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Krakowie , ul. Mogilska 85, 30-901 Kraków..

    IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt III.4.2 niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców, przy czym oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia może zostać złożone przez pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może zostać złożone odrębnie przez każdego z wykonawców lub przez pełnomocnika. Pozostałe dokumenty mogą być złożone odrębnie lub wspólnie. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez spółkę cywilną aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, powinno być wydane dla każdego ze wspólników spółki cywilnej oddzielnie oraz dla spółki cywilnej. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami musi być podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. Powyższe upoważnienie musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Dokumenty wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu winny być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę z tym, że: wydruk komputerowy aktualnej informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej posiadają status dokumentu oryginalnego i nie wymagają poświadczania ich za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument wymieniony w pkt III.4.6 niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Na stronie internetowej zamawiającego (www.rzikrakow.internetdsl.pl) dostępne są wzory: 1. Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 2. Oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 3. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia 4. Informacji o przynależności do grupy kapitałowej 5. Wykazu robót potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunku wiedzy i doświadczenia 6. Wykazu osób. 7. Oświadczenia potwierdzającego spełnianie wymagań związanych z wykonaniem zamówienia dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych 8. Oświadczenia o wielkości średniorocznego zatrudnienia. II. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złożyć w formie pisemnej. Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują drogą pisemną, faksem lub drogą elektroniczną (art. 27 ust. 1 ustawy). Każda ze stron na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania (art. 27 ust. 2 ustawy). W przypadku nie potwierdzenia otrzymania korespondencji przesłanej faksem lub e-mailem, za potwierdzenie doręczenia uznaje się raport potwierdzający nadanie faksu lub e-maila. Korespondencję należy przesyłać na: fax. (12) 455-13-06 email - zam.publiczne@rzikrakow.internetdsl.pl Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.